ALMANYADA KİRA ,ELEKTİRİK, SU...(ASGARİ ÜCRETLE GEÇİNİLİRMİ)

Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Sonra kimse bizi çekemiyor herkes bizi kıskanıyor diyoruz Ampulde'ki ışık hüzmesi'nin 1000'de biri malesef insanımızın beyninde yok.
Sonra yok bize koyun diyorlar yok cahil diyorlar yok bizim ekonomimizi kıskanıyorlar doğamızı kıskanıyorlar.
He gülüm aynen öyle aynen.

 
Katılım
16 Ara 2014
Mesajlar
287
Kıskanıyorlar, gizli anlaşmalar bitince çok gelişeceğiz, bor petrolden değerli olacak, İstanbul boğazının altı altın doluydu Japonlar çıkarttı :queen:
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Şöyle Videolar koymayın ya.

Çok ilginçtir bir amca dedi ki; ben kendimi bildim bileli bu eve aynı parayı veririm , şimdi de aynı parayı veriyorum evin tüm erzakları aylık alınıyor. Demek ki bizim ekonomimiz iyi. Ha bu amca 60 yaşlarında bunak falan değil

Araba alamıyoruz diyorum , araba zengin işi diyor. Dolar Euro yüksek diyorum , aslında iyi yoksa ihracat olmaz diyor.

Benzin döküp yakasım geldi adamı. At gözlüğü ile bakmak bu olsa gerek deyip , hızla çıkışlara yöneldim
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Birazdan forumumuzun güzide trolleri gelir bu adama çamur atmaya...
 
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
2023 te musluklardan bor akacak kardeşim Alamanya dediğin kim köpek:queen:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
ne kadar da iğrenç bir yermiş Almanya, dedikleri kadar varmış ...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Pahaliymis Alamanya... Amerika'da calismaya baslayinca ilk tuttugum evin kirasi $705'di... 105 metrekare. Kendi icinde merkezi klimasi, buz dolabi, buyuk ocak firini, ayri mikrodalga firini, 2 buyuk banyosu vardi. Kapali site icindeydi, kendi cocuk bahcesi, havuzu, cimnastik salonu, sinema salonu vs. vardi; ve gole bakiyordu...

Ama arazi bol burda... Avrupa o acidan bayagi sikintili... NY'ta $705'a oda bile bulmak zor olabilir :)
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Bizim ülkede de hayat ucuz ama alınan vergiler yüzünden hayat pahalı misal gümrükten vergisiz giren bir araba 25 bin TL ise bize vergisiyle 50 bin TL ye satıyorlar. Tarlada domates 25 kuruş ama pazarda 2-3lira aracılar yüzünden domates pahalı. Eve gelen elektrik faturası 105 TL bunun 50 TL si enerji bedeli gerisi vergi.O kadar çok vergi alınıyor ki ayda oluk oluk para akıyor. Sonra çıkıp bizim vatandaşımız adamlar yol yapıyor diyor. Kusura bakma ama bir zahmet yapılsın.
Dünyanın bor madenlerinin %74 ü Türkiye deymiş. Ama bor şuanki haliyle değersiz. Ha mesela fabrika kurup işlersin o zaman değerlenir. 2023 gelecek yurtdışına çerez fiyatına bor satacağız daha sonra işlenmiş boru yüksek bir fiyata alacağız
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
ekonomimiz iyi değil ben bunu her yerde söylüyorum, yapılan son "yap işlet devret" projeleriyle ekonomi biraz daha kötüleşti. son zamanlarda ülkeye akın eden mültecilerde tüketen insan sayısı olarak ekonomiyi dahada bozdu.

youtubede video izliyorum adam traktörüne ürettiği zeytin yağını koyup kullanıyor neden? çünkü zeytin yağını adam kendi üretip 4 liraya satıyor ama mazot 4 liradan pahalı! ve zeytinyağı daha çok dayanıyormuş mazota göre.

mazot yerine zeytinyağı kullanan adamın haberi


yeni isim bulmuşlar kendilerine :D

Bizim ülkede de hayat ucuz ama alınan vergiler yüzünden hayat pahalı misal gümrükten vergisiz giren bir araba 25 bin TL ise bize vergisiyle 50 bin TL ye satıyorlar. Tarlada domates 25 kuruş ama pazarda 2-3lira aracılar yüzünden domates pahalı. Eve gelen elektrik faturası 105 TL bunun 50 TL si enerji bedeli gerisi vergi.O kadar çok vergi alınıyor ki ayda oluk oluk para akıyor. Sonra çıkıp bizim vatandaşımız adamlar yol yapıyor diyor. Kusura bakma ama bir zahmet yapılsın.
Dünyanın bor madenlerinin %74 ü Türkiye deymiş. Ama bor şuanki haliyle değersiz. Ha mesela fabrika kurup işlersin o zaman değerlenir. 2023 gelecek yurtdışına çerez fiyatına bor satacağız daha sonra işlenmiş boru yüksek bir fiyata alacağız

yer altı kaynaklarıyla 2023 yılının bir alakası yok ki. zaten ne yapacak isek şimdide yaparız. yer altı kaynaklarında sınırlama yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
693
Abi çok baktın bu videodaki abi ve eşinin baya videosunu izledim hiç yoktan 2 saat harçadım birazda nete bakındım gitmek için 3 şart var.
A2 düzeyinde Almanca 1.şart
Baya kıdemli bir iş 2.şart
Yaptığınız işi almanyada yapan bir firma size kefil olup çağırması lazımış. 3.Şart

Yada bir Almanla evlenicegiz ama videodaki abinin diğer videolarda bahsettiği bir konu var alman kadınları türkleri dolandırabiliyormuş yani güvenip gitmek riskli bir iş en kolayı bana şiddet uyguladı bile demesi sizi eve geri yolamasına yetiyormuş.

Yani biz yine Vatanım Vatanım Han Benim Bakanım diyeceğiz ve düzelmesi için umud edip yaşlanıcağız.
 
Katılım
2 Eyl 2016
Mesajlar
40
Arkadaşlar ,herkese selam. Şu an bir fuar vesilesi ile çindeyim. Onun için rahat rahat yazabiliyorum.
Evet bizim ekonomimiz sıkıntılı ve bu şekilde devam edecek görünüyor.
Ana problemimiz dünyanın hiç bir yerinde olmayan yada en eazından benim görmediğim vadeli çekle senetle ticaret anlayışı bizim belimizi bükmektedir.
Sektörüne göre üretici,imalatcı,toptancı,perakendeci zincirinde minumum 5 aydan 48 aya kadar vadeler piyasada mevcuttur. Bu vadelerin neticesinde herkes birbirine vade farkı bindirmektedir. En son toplanan çekler ,senetler bankalar ve faktoringlere kırdırılarak ana bedelin üstüne bindirilen faiz bankalara ödenmektedir. Peki bankalar bizden topladıkları yada kazandıkları faizi ne yapmaktadır ,onlarda parayı kimden alıp bize sattıysa oraya faiz ödemektedir. Banka parayı kimden alıyor ve bize veriyor.
1. İç piyasadan mevduat toplar
2. Yurtdışından euro ve dolar borclanır Tl ye döner bize verir.
Bizde tasarruf zayıf olduğundan ana kaynak yurtdışı.
Yani banklar ,vadeli ticaret neticesinde bizim onlara verdiğimiz çek senet karşılığındaki aldıkları faizin büyük kısmını gene faiz olarak yurtdışına ödüyorlar.
Yanılmıyorsam 2015 için ilk 500 sanayi kuruluşunun finansman gideri 100 milyar tl idi, o günkü kurlar ile kabaca 40 milyar dolar.
Bu 40miluar dolar bankalara faiz olarak ödenyior, bizim yerli bankalarda bu 40milyrın muhtemelen 30-35 ini yurtdışındaki yabancı bankalara ödüyor.
Kabaca şöyle söyleyeyim Almanyanın 2 büyüknbankası Türk bankalarına ve türkiye ye çok ciddi finansman sağlıyor ,öyleki darbe sonrası çok korktular eyvah kazancımız eriyecek diye. Ve bunlar alman devlet bankaları idi. Alman devlet bankası bizim bankamıza ve bize borç verip üstünden faiz kazanıyor. Kazandığı faizi napıyor sizzce??? Alman emeklilerşn maaşını ödüyor))).
Çalışıp faiz ödemye devam yoksa helga ile hansın maaşı nı nasıl ödeyeceğiz???
Çözüm ve çıkış yolunu ayrıca yazarım size.
 
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
693
Arkadaşlar ,herkese selam. Şu an bir fuar vesilesi ile çindeyim. Onun için rahat rahat yazabiliyorum.
Evet bizim ekonomimiz sıkıntılı ve bu şekilde devam edecek görünüyor.
Ana problemimiz dünyanın hiç bir yerinde olmayan yada en eazından benim görmediğim vadeli çekle senetle ticaret anlayışı bizim belimizi bükmektedir.
Sektörüne göre üretici,imalatcı,toptancı,perakendeci zincirinde minumum 5 aydan 48 aya kadar vadeler piyasada mevcuttur. Bu vadelerin neticesinde herkes birbirine vade farkı bindirmektedir. En son toplanan çekler ,senetler bankalar ve faktoringlere kırdırılarak ana bedelin üstüne bindirilen faiz bankalara ödenmektedir. Peki bankalar bizden topladıkları yada kazandıkları faizi ne yapmaktadır ,onlarda parayı kimden alıp bize sattıysa oraya faiz ödemektedir. Banka parayı kimden alıyor ve bize veriyor.
1. İç piyasadan mevduat toplar
2. Yurtdışından euro ve dolar borclanır Tl ye döner bize verir.
Bizde tasarruf zayıf olduğundan ana kaynak yurtdışı.
Yani banklar ,vadeli ticaret neticesinde bizim onlara verdiğimiz çek senet karşılığındaki aldıkları faizin büyük kısmını gene faiz olarak yurtdışına ödüyorlar.
Yanılmıyorsam 2015 için ilk 500 sanayi kuruluşunun finansman gideri 100 milyar tl idi, o günkü kurlar ile kabaca 40 milyar dolar.
Bu 40miluar dolar bankalara faiz olarak ödenyior, bizim yerli bankalarda bu 40milyrın muhtemelen 30-35 ini yurtdışındaki yabancı bankalara ödüyor.
Kabaca şöyle söyleyeyim Almanyanın 2 büyüknbankası Türk bankalarına ve türkiye ye çok ciddi finansman sağlıyor ,öyleki darbe sonrası çok korktular eyvah kazancımız eriyecek diye. Ve bunlar alman devlet bankaları idi. Alman devlet bankası bizim bankamıza ve bize borç verip üstünden faiz kazanıyor. Kazandığı faizi napıyor sizzce??? Alman emeklilerşn maaşını ödüyor))).
Çalışıp faiz ödemye devam yoksa helga ile hansın maaşı nı nasıl ödeyeceğiz???
Çözüm ve çıkış yolunu ayrıca yazarım size.

Yazdıkların gayet mantıklı geldi abi bana bi yazarmısın özelde. Allah'ın izniyle 2 seneye lise 4 senede ünüversite okuyucam liseden sonra hukuk düşünüyorum fakat bir mühendislik dalına yönelip birde yabancı dil eğitimi alıp fatklı bir memlekete gitme fikiri var kafamda yaşım dağa genç bu yüzden becerebilirsem güzel bir hayat sürmek ve verginin vergisinin vergisini ödemek istemiyorum.Ciddi anlamda bana bir öneride bulunurmusunuz herkezden rica ediyorum siyasi anlamda değil geleceğe dağir.Elbetr 6 seneye zor ya 1TL=1EURO olursa bu yazılar çöp olur ki umarım öyle olur.ama olmazsa die genede yorum bekliyorum.Okuduğum okul anadolu lisesi adalet bölümü bana geleceğe dağir ne öneride bulunabilirsiniz iyi geceler teşekürler.
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
18512503_1907440329521728_272946816633274368_n.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst