Alman kurt köpeği öneri - yardım

Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Selam arkadaşlar İstanbul'da oturuyorum, Alman kurt köpeklerine ilgim var küçüklüğümden beri, sahiplenmek istiyorum fakat nereden alabilirim, Çatalca'da bi çiftlikte src ki orijinal köpeklerin yavruları satılıyor fakat pek güvenemedim, anlamadığım için. Okuduğum bazı yazılarda hasta köpeklere iğne yapılıp satılıyormuş felan sonra hayvan ölüyormuş. Nereden güvenilir bi şekilde, köpek alabilirim, yardımlarınızı bekliyorum..
 
Katılım
10 Şub 2016
Mesajlar
152
Lütfen köpeklere para verip satın almayın, hayvan satışından gelir elde edilmesine neden olmayın, bir gününüzü ayırın İstanbul'daki hayvan barınaklarının internette adresleri mevcut, elinize bir poşet yem alıp barınakları ziyaret edin. Saf kan Alman kurt köpeği bulamasanız da elbet içinizin ısınacağı bir köpek bulabileceğinizi tahmin ediyorum. Bu sayede o garibanlardan birini barınakların olumsuz koşullarından kurtarmış olur, onlara yeni bir hayat sunmuş olursunuz.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
34
Sonradan olduren igne ? :) Yok oyle bir sey.
Secereli alman coban kopekleri pahalidir,size tavsiyem cevrenizde bulunan hayvan barinaklarini kontrol etmeniz.Disaridan satin alacaginiz seceresiz bir alman coban kopegiyle barinakta bulacaginiz arasinda pek fark bulunmayacaktir.
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Sonradan olduren igne ? :) Yok oyle bir sey.
Secereli alman coban kopekleri pahalidir,size tavsiyem cevrenizde bulunan hayvan barinaklarini kontrol etmeniz.Disaridan satin alacaginiz seceresiz bir alman coban kopegiyle barinakta bulacaginiz arasinda pek fark bulunmayacaktir.

Secereli köpeklerin yavruları olduğunu söylediler, secereli köpekler değil hocam
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
34
Anne ve babalari secereliyse yavruya neden secere cikartmayip uygun fiyata satmaya calisiyormus ? Hayir sever mi kendileri ? :)
Paranizi boyle insanlara kaptirmayin derim.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Barınaktan sahiplendiğin bir köpek pet shop vb. yerlerden satın aldığın bir köpekten çok daha sadık ve sahiplenmeci olacaktır. Önce barınakları gez. Sadece gez. Yine de şecereli bir köpek almak istersen karar senin. İstanbul' da eğitmen bir arkadaşıma mesaj yolladım şimdi. Dönüş yaparsa özel mesajla ulaşırım sana.

Not: Köpek bakımı zorlu ve sorumluluk dolu bir süreç. Yeterli alan-zaman-bütçe sahibi olman şart. Bunun yanında bir köpek sahiplendikten sonra hayatının bir bölümünü onunla yaşamak "zorundasın". Hasta da olsan, çok önemli işlerin de olsa, yorgun da olsan ona ayırman gereken zamanı (ki bu günde minimum 1 saat civarı) erteleyemez ya da başka işlere ayıramazsın. Bu yüzden iyi düşündüğünü umuyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Barınaktan sahiplendiğin bir köpek pet shop vb. yerlerden satın aldığın bir köpekten çok daha sadık ve sahiplenmeci olacaktır. Önce barınakları gez. Sadece gez. Yine de şecereli bir köpek almak istersen karar senin. İstanbul' da eğitmen bir arkadaşıma mesaj yolladım şimdi. Dönüş yaparsa özel mesajla ulaşırım sana.

Not: Köpek bakımı zorlu ve sorumluluk dolu bir süreç. Yeterli alan-zaman-bütçe sahibi olman şart. Bunun yanında bir köpek sahiplendikten sonra hayatının bir bölümünü onunla yaşamak "zorundasın". Hasta da olsan, çok önemli işlerin de olsa, yorgun da olsan ona ayırman gereken zamanı (ki bu günde minimum 1 saat civarı) erteleyemez ya da başka işlere ayıramazsın. Bu yüzden iyi düşündüğünü umuyorum.

Ben Alman kurdu istiyorum hocam uzun tüylülerden diğer türler hoşuma gitmiyor, daha öncede almayı düşündüm evim müsait değildi, bakma konusunda sıkıntı yok ben işte olduğum zaman kardeşim bakabilir, bakamıyacagımı düşünsem böyle bi işe girip hayvana ezıyet etmem zaten.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bahçeli bir evin, işyerin var mı? Önemli olan ilk aşamada bu.

Bahçeden kastım 3-4 m2 değil.
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Bahçeli bir evin, işyerin var mı? Önemli olan ilk aşamada bu.

Bahçeden kastım 3-4 m2 değil.

Binanın çatısı boş hocam ayrıca bahçede var binanın 3 cephesi bahçe şeklinde beton zemin fakat bahçeye bırakamam yanında olmadığım sürece çalınma riski var
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Az önce arkadaşımla konuştum. Şecereli GSD (Show line/Working line) yavrularının ortalama 1000-1250 euro civarında olduğunu söyledi. Düşünürsen telefonda görüşebilirsiniz.

Köpek sahiplenme konusu da büyük cc başlangıç motoru konusu gibi. İnternet üzerinde karşıdaki insanın yaşamını, kişiliğini tahmin etme şansımız olmadığı için en kötü senaryo ile hareket etmek zorunda kalıyoruz. Bu yüzden 1500 kere daha "emin misin, bak bu iş zor" sözleriyle karşılaşacaksın yanlış anlama.

Bugün kardeşinden yardım alabilirsin. Peki on sene sonra kardeşin yine yanında olacak mı? Yavru bir köpek sahiplendiğini düşündüğümüz zaman tuvalet eğitimi için her 4 saatte bir köpeğin yanında olman lazım. Her oyun/yemek/uyku sonrası köpeği tuvalete çıkarmanız gerek. Günde 4 kez beslenmesi lazım. Aşı ve diğer veteriner masrafların ilk aylarda 200 lira civarında olacak. Kaliteli bir mama vermek istersen 15 kilosu 300 lira civarında.(Yetişkin bir GSD 25 günde 15kg mama tüketir) Oyuncak, tasma, mama kapları vs bunların hepsi ayrı ayrı bütçe ayırman gereken yerler.

Her sabah ve her akşam minimum yarım saat birlikte yürüyüş/oyun zamanınız olmak zorunda. Eğitim almasını istersen bunun en doğru yöntemi köpeğinle birlikte eğitime gitmen. Bunun için en az iki hafta boyunca, ulaşım hariç günde en az 1 saatini ayırman lazım. (ki eğitimsiz köpek/köpek sahibi gerçekten berbat bir ikili olabilir özellikle büyük ırklar için)

Tabi bunların hepsini bir kenara bırakıp köpeği terasa kapatıp günde 1 kere yemek artığı da verebilirsin. Köpeğin dönüp küfredeceğini sanmıyorum. Ancak doğru bakılmayan köpeklerde özellikle sahibiyle ilişkisi çok rezalet oluyor. Onlarca farklı davranış bozukluğu ortaya çıkıyor. Gecenin bir yarısı terasta ulumaya başlayan ve neden uluduğunu hiç bilmediğin bir köpekle yaşamak istemezsin diye tahmin ediyorum. (Alman Çoban Köpekleri nispeten gürültücü hayvanlar. Çokça havlayabilir, komşularınla aran bozulabilir, umarım bunun farkındasındır)

Köpek/İnsan ilişkisi inanılmaz bir birliktelik. Birbirinin dili hakkında zerre bilgi sahibi olmayan iki tür, sadece izleyip yorumlayarak iletişim kurabiliyor, bu gerçekten bambaşka bir tecrübe ve herkesin bunu tecrübe etmesini canı gönülden isterim. Lakin bu birliktelik "kesinlikle" ne insan ne köpek için zorunluluk/eziyet haline gelmemeli.

Bu yüzden lütfen iyi düşün. Alman Çoban Köpekleri hakkında (kişilik/karakter yapısı/ihtiyaçlar) araştırma yap. Çevrende besleyen birileri varsa onlarla konuş. Kendinden emin ol :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Binanın çatısı boş hocam ayrıca bahçede var binanın 3 cephesi bahçe şeklinde beton zemin fakat bahçeye bırakamam yanında olmadığım sürece çalınma riski var

Bina çatısı, kömürlük, işyeri deposu köpek beslemek için uygun alanlar değillerdir. Bahçeni onun için uygun bir hale getirmelisin.

Daha önce köpek besledin mi? Hangi ırklar, kaç yaşlarında ve ne kadar süre ile besledin?

Soruna soru ile karşılık veriyoruz ama gerçekten çok ciddi bir iş bu, az çok işi bilenleri dinlersen doğru karar verirsin.
 
Katılım
16 Ara 2014
Mesajlar
287
Hocam ilgilenecek zamanınızın olması çok önemli

Bahçenizin olmayışı sorun çatı katında zor olacak hayvan için küçük bir köpekte değil kapalı yerde kalacaksa her gün gezdirmeniz gerekir
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Çatalca'da dediğin çiftlik dogland olması lazım. Daha önce başka bir ırk almıştık bir arkadaşa. Torium avm de şubeleri var diye biliyorum.
Gürpınar hayvan barınağına bakmanı tavsiye ederim sana yakın,git bak kıyamet kadar cins köpek var...:sunny:
Nacizane fikrim sahiplen...

Bende scotish fold kedi istiyorum ama 1800-2000 tl verip rant kazandıracağıma sokaktan kedi sahiplenir o 2000 i kediye harcarım..:cat::bestmt:

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------

Çatalca'da dediğin çiftlik dogland olması lazım. Daha önce başka bir ırk almıştık bir arkadaşa. Torium avm de şubeleri var diye biliyorum.
Gürpınar hayvan barınağına bakmanı tavsiye ederim sana yakın,git bak kıyamet kadar cins köpek var...:sunny:
Nacizane fikrim sahiplen...

Bende scotish fold kedi istiyorum ama 1800-2000 tl verip rant kazandıracağıma sokaktan kedi sahiplenir o 2000 i kediye harcarım..:cat::bestmt:

NOT: Köpek dediğiniz şey hiç büyümeyen bir bebek gibidir unutmamak lazım..:wiinkk:
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Az önce arkadaşımla konuştum. Şecereli GSD (Show line/Working line) yavrularının ortalama 1000-1250 euro civarında olduğunu söyledi. Düşünürsen telefonda görüşebilirsiniz.

Köpek sahiplenme konusu da büyük cc başlangıç motoru konusu gibi. İnternet üzerinde karşıdaki insanın yaşamını, kişiliğini tahmin etme şansımız olmadığı için en kötü senaryo ile hareket etmek zorunda kalıyoruz. Bu yüzden 1500 kere daha "emin misin, bak bu iş zor" sözleriyle karşılaşacaksın yanlış anlama.

Bugün kardeşinden yardım alabilirsin. Peki on sene sonra kardeşin yine yanında olacak mı? Yavru bir köpek sahiplendiğini düşündüğümüz zaman tuvalet eğitimi için her 4 saatte bir köpeğin yanında olman lazım. Her oyun/yemek/uyku sonrası köpeği tuvalete çıkarmanız gerek. Günde 4 kez beslenmesi lazım. Aşı ve diğer veteriner masrafların ilk aylarda 200 lira civarında olacak. Kaliteli bir mama vermek istersen 15 kilosu 300 lira civarında.(Yetişkin bir GSD 25 günde 15kg mama tüketir) Oyuncak, tasma, mama kapları vs bunların hepsi ayrı ayrı bütçe ayırman gereken yerler.

Her sabah ve her akşam minimum yarım saat birlikte yürüyüş/oyun zamanınız olmak zorunda. Eğitim almasını istersen bunun en doğru yöntemi köpeğinle birlikte eğitime gitmen. Bunun için en az iki hafta boyunca, ulaşım hariç günde en az 1 saatini ayırman lazım. (ki eğitimsiz köpek/köpek sahibi gerçekten berbat bir ikili olabilir özellikle büyük ırklar için)

Tabi bunların hepsini bir kenara bırakıp köpeği terasa kapatıp günde 1 kere yemek artığı da verebilirsin. Köpeğin dönüp küfredeceğini sanmıyorum. Ancak doğru bakılmayan köpeklerde özellikle sahibiyle ilişkisi çok rezalet oluyor. Onlarca farklı davranış bozukluğu ortaya çıkıyor. Gecenin bir yarısı terasta ulumaya başlayan ve neden uluduğunu hiç bilmediğin bir köpekle yaşamak istemezsin diye tahmin ediyorum. (Alman Çoban Köpekleri nispeten gürültücü hayvanlar. Çokça havlayabilir, komşularınla aran bozulabilir, umarım bunun farkındasındır)

Köpek/İnsan ilişkisi inanılmaz bir birliktelik. Birbirinin dili hakkında zerre bilgi sahibi olmayan iki tür, sadece izleyip yorumlayarak iletişim kurabiliyor, bu gerçekten bambaşka bir tecrübe ve herkesin bunu tecrübe etmesini canı gönülden isterim. Lakin bu birliktelik "kesinlikle" ne insan ne köpek için zorunluluk/eziyet haline gelmemeli.

Bu yüzden lütfen iyi düşün. Alman Çoban Köpekleri hakkında (kişilik/karakter yapısı/ihtiyaçlar) araştırma yap. Çevrende besleyen birileri varsa onlarla konuş. Kendinden emin ol :)



Çatalca'daki çiftlikten 1500 tl fiyat almıştım yavrunun annesi ödüllü köpek demişti yani yarışmaya felan katılmış diyordu, bakım konusunda çok geniş düşünüyorsunuz, villam yok güvenilir bi bahçe olsun, hergün mama ile besleme yapacak kadar zengin değilim, hayvan yemekte yer kemikte, ette yer mamada..veteriner konusu sıkıntı değil aşılar vs.. bakım olarak çatı küçük bi yer değil, yemek olayı ben olmadım kardeşim olmadı evde annem var, ayrıca köpek çatıda serbest dolaşacak. Kısacası kendime bi dost arıyorum..
 
Katılım
10 Tem 2017
Mesajlar
48
Benim alman çoban köpeğim vardı büyük bir bahçemiz var bizim burada oynardı , gelen kuşlar suyumdan içmesin diye içeceğini içer kalanını dökerdi bizi kömürlüğe sokmaz tek tek odun getirir atardı ağzıyla , ... v.b sonra bu köpeğim (zeytin) arka bahçeden kaçmış herhalde yavuklusu vardı :) şaka bir yana poşetin içinde getirdiğim 3.5 sene yanımda duran zeytin gitmişti sonradan bir kaç kişinin evinde görüldü diye duyum aldım ama bulamadım.Yani diyeceğim şdur ki köpek deyip geçmemek lazım onunla bir duygusal bağ kuruyorsun büyük sorumluluk ister.Ben yakınımdan almıştım güvenilirdi ama sen nereden alırsın bilemiyorum safkan olmasına benim de takıntım vardı seni anlıyorum.Güvenilir pedshoplardan alabilirsin..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Köpeği bilmiyorum da büyük papağan bayağı ciddi bir iş. Ömür boyu tek eşli hayvanlar. Köpeklerden de uzun yaşıyorlar. İş yerinde bi abinin vardı. Adam gençken almış, evlenince acaip kıskanmış karısını, sonra alışmış. Ama çocuk olunca toparlayamamış. Tüylerini dökmüş, hatta saldırmış galiba bir kere bebeğe. Evin altında tutuyorlardı. Adam acaip çok seviyor ama büyük sorumluluk. Garip bir durum.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Çatalca'daki çiftlikten 1500 tl fiyat almıştım yavrunun annesi ödüllü köpek demişti yani yarışmaya felan katılmış diyordu, bakım konusunda çok geniş düşünüyorsunuz, villam yok güvenilir bi bahçe olsun, hergün mama ile besleme yapacak kadar zengin değilim, hayvan yemekte yer kemikte, ette yer mamada..veteriner konusu sıkıntı değil aşılar vs.. bakım olarak çatı küçük bi yer değil, yemek olayı ben olmadım kardeşim olmadı evde annem var, ayrıca köpek çatıda serbest dolaşacak. Kısacası kendime bi dost arıyorum..

80 yaşımdaki dedeme S1000RR alsam çarşı pazara giderken 1. viteste kullansa, topcase falan da takarız :)


Pişmiş kemik köpeğin sindirim sistemine ciddi anlamda zarar veriyor çünkü pişirilen kemik sertleşip camsı bir hal alıyor. Mide ve bağırsakta delinmelere ve boğazda tahriş/yırtılmaya neden olabiliyor. Domates/patlıcan/soğan köpekler için zararlı besinler. Örneğin soğan köpeklerde anemiye sebep oluyor. Çiğ et tenyaya, çiğ tavuk salmonellaya sebep olabilir. Bunların sterilizasyonu için uğraşman gerek. "...kadar zengin değilim" diyorsan bi dur bir saniye daha düşün. Bir makine ya da oyuncak edinmeyeceksin. Yanlış beslenme, bakımsızlık vb yüzünden zamanla en yakın dostun haline gelen bir canlıyı erkenden kaybedersen nasıl hissedeceğini düşün.

En yakın dostunun tıbbi müdahaleye ihtiyacı olduğunda 1000-2000 liradan başlayan masraflar karşına çıkacak. Ne yazık ki ülkemizde köpekler için sağlık sigortası yok. Bu parayı denkleştirip ödemek zorunda kalacaksın. Bunları bir düşün.

Bakım konusunda inan bana çok geniş düşünmüyoruz. 1 dönüm arazi içersinde bahçeli evimde kalıyor köpeğim. Altı yıldır birlikteyiz ve ben altı yılda bir motosiklet parası kadar para harcamışım oğluma. Çok zengin olduğum için mi? Hayır. Gitmediğim tatilin parası, akşam arkadaşlarımla çıkmadığım gezmelerin parası, almadığım arabanın parasını harcadım ona. Zorunlu muydum? Hayır. Ama vicdan sahibi bir insan sorumluluğunu aldığı bir canlıya daha azını veremez. Gözünü dikip sana baktığında senin içinden de daha azını vermek geçmeyecek bunu bil. Yaz sıcağında beton terasta yatarken nasıl sıkıntı çektiği aklına geldiğinde kendine kızıp çözüm arayacaksın. İnsanlığın aksine köpekler "yozlaşmış" bir topluluk değil. Beton değil toprak seviyorlar örneğin. Bunları bil. Sana duygusal anlamda çok şey katacak ancak maddi manevi pek çok gereksinimi olan bir "canlı" sahipleneceksin.

Vicdanı olan biri için çok büyük bir sorumluluk altına giriyorsun. Bunun çocuk sahibi olmaktan eksiği yok fazlası var. Al ya da alma demek kesinlikle bana düşmez ama iyi düşün, araştır, gidip veterinerle, köpek sahipleriyle konuş öyle karar ver.

Umarım yazdıklarımı yanlış anlamazsın. Bunları hem senin hem de bir köpeğin gerçekten mutlu huzurlu bir dostluk yaşayacağından emin olmak istediğim için yazıyorum.

Son olarak. Köpeğin annesi babasının ödüllü olması çok sık duyulan bir durum ancak ne kadar gerçektir, gerçekse hangi yarışmadan ödül almıştır bunlar genelde belirtilmez. FCI şeceresi ya da KIF kaydı var mı? Asıl önemli olan bu.

Köpeği bilmiyorum da büyük papağan bayağı ciddi bir iş. Ömür boyu tek eşli hayvanlar. Köpeklerden de uzun yaşıyorlar. İş yerinde bi abinin vardı. Adam gençken almış, evlenince acaip kıskanmış karısını, sonra alışmış. Ama çocuk olunca toparlayamamış. Tüylerini dökmüş, hatta saldırmış galiba bir kere bebeğe. Evin altında tutuyorlardı. Adam acaip çok seviyor ama büyük sorumluluk. Garip bir durum.

Kakadulara bayılıyorum :) inanılmaz eğlenceli ve sosyal hayvanlar ancak sizin de belirttiğiniz gibi bakım ve ilgi istekleri yüzünden sadece uzaktan sevmek ve videolarına gülmekle yetiniyorum. Papağan beslemek köpek beslemekten çok daha zor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

80 yaşımdaki dedeme S1000RR alsam çarşı pazara giderken 1. viteste kullansa, topcase falan da takarız :)

Bunu neden söyledim. Her köpek ırkının kendine has özellikleri var ve bu özellikler senin için hem sefa hem ceza olabilir. Sadece dost olsun diye GSD almak, dedeme BMW almama benzer. Elindeki "dost" dan çok daha fazlası olacak bunu bil.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
80 yaşımdaki dedeme S1000RR alsam çarşı pazara giderken 1. viteste kullansa, topcase falan da takarız :)


Pişmiş kemik köpeğin sindirim sistemine ciddi anlamda zarar veriyor çünkü pişirilen kemik sertleşip camsı bir hal alıyor. Mide ve bağırsakta delinmelere ve boğazda tahriş/yırtılmaya neden olabiliyor. Domates/patlıcan/soğan köpekler için zararlı besinler. Örneğin soğan köpeklerde anemiye sebep oluyor. Çiğ et tenyaya, çiğ tavuk salmonellaya sebep olabilir. Bunların sterilizasyonu için uğraşman gerek. "...kadar zengin değilim" diyorsan bi dur bir saniye daha düşün. Bir makine ya da oyuncak edinmeyeceksin. Yanlış beslenme, bakımsızlık vb yüzünden zamanla en yakın dostun haline gelen bir canlıyı erkenden kaybedersen nasıl hissedeceğini düşün.

En yakın dostunun tıbbi müdahaleye ihtiyacı olduğunda 1000-2000 liradan başlayan masraflar karşına çıkacak. Ne yazık ki ülkemizde köpekler için sağlık sigortası yok. Bu parayı denkleştirip ödemek zorunda kalacaksın. Bunları bir düşün.

Bakım konusunda inan bana çok geniş düşünmüyoruz. 1 dönüm arazi içersinde bahçeli evimde kalıyor köpeğim. Altı yıldır birlikteyiz ve ben altı yılda bir motosiklet parası kadar para harcamışım oğluma. Çok zengin olduğum için mi? Hayır. Gitmediğim tatilin parası, akşam arkadaşlarımla çıkmadığım gezmelerin parası, almadığım arabanın parasını harcadım ona. Zorunlu muydum? Hayır. Ama vicdan sahibi bir insan sorumluluğunu aldığı bir canlıya daha azını veremez. Gözünü dikip sana baktığında senin içinden de daha azını vermek geçmeyecek bunu bil. Yaz sıcağında beton terasta yatarken nasıl sıkıntı çektiği aklına geldiğinde kendine kızıp çözüm arayacaksın. İnsanlığın aksine köpekler "yozlaşmış" bir topluluk değil. Beton değil toprak seviyorlar örneğin. Bunları bil. Sana duygusal anlamda çok şey katacak ancak maddi manevi pek çok gereksinimi olan bir "canlı" sahipleneceksin.

Vicdanı olan biri için çok büyük bir sorumluluk altına giriyorsun. Bunun çocuk sahibi olmaktan eksiği yok fazlası var. Al ya da alma demek kesinlikle bana düşmez ama iyi düşün, araştır, gidip veterinerle, köpek sahipleriyle konuş öyle karar ver.

Umarım yazdıklarımı yanlış anlamazsın. Bunları hem senin hem de bir köpeğin gerçekten mutlu huzurlu bir dostluk yaşayacağından emin olmak istediğim için yazıyorum.

Son olarak. Köpeğin annesi babasının ödüllü olması çok sık duyulan bir durum ancak ne kadar gerçektir, gerçekse hangi yarışmadan ödül almıştır bunlar genelde belirtilmez. FCI şeceresi ya da KIF kaydı var mı? Asıl önemli olan bu.



Kakadulara bayılıyorum :) inanılmaz eğlenceli ve sosyal hayvanlar ancak sizin de belirttiğiniz gibi bakım ve ilgi istekleri yüzünden sadece uzaktan sevmek ve videolarına gülmekle yetiniyorum. Papağan beslemek köpek beslemekten çok daha zor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------



Bunu neden söyledim. Her köpek ırkının kendine has özellikleri var ve bu özellikler senin için hem sefa hem ceza olabilir. Sadece dost olsun diye GSD almak, dedeme BMW almama benzer. Elindeki "dost" dan çok daha fazlası olacak bunu bil.

Herşeyi en doğru şekilde yaparım sıkıntı yok, amcamların 15 tane Alman kurdu beslemişliği vardır Osmaniye'de imdada bilgi alırım, kemikler zararlı demişsiniz fakat amcam kasaptan hep kemik alırdı ayrıca bizim köydeki kangalların hep hastalanması gerekirdi söylediğinize göre fakat hiç denk gelmedi hastalandıkları bu zamana kadar
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Sigara kanser yapar. Bunda hemfikirizdir. Ancak her sigara içen kanser yüzünden ölmez. Beslenme konusu da bunun gibi.

Ben köpek sahiplenmeyi kafaya koyduğumda abartısız onlarca kişi "aman yapma sorumluluğu çok fazla", "sakın alma çok zor iş" dedi. Dinledim mi? Hayır :) Pişman mıyım? Hayır. Ancak her kararın olduğu gibi bunun da bir bedeli var. Bunları bil istedim. Örneğin köpeğim olduğu için ev bulma konusunda herhangi birine göre çok daha kısıtlı imkanım var.(Köpeğim var deyince ev vermiyorlar ve dahi kendi evinde diğer apartman sakinleri şikayet ediyorlar) Kışın yerler buz tutmuş olsa bile çişe çıkmamız gerekiyor bu yüzden bir seferinde öyle bir düştüm ki belimi kırıyordum :) Yolda yürürken kedi saldırısına uğrayıp bacağımın delik deşik olmuşluğu var. (Hayvanın yavruları vardı, köpeğimden korkup saldırdı, araya girince ben pert oldum :) ) Bir gün eve girip bir paket ilacın parçalanmış olduğunu görüp telaşla veterinere ulaşmaya çalışmışlığım var. Özellikle 2 yaşına kadar bütün dünya onlar için gizemlerle dolu. Buldukları her şeyi çiğnemeye, koklamaya, dürtmeye bayılıyorlar.

Oku araştır. Acele karar verme. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst