Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi​

Mersin'de komedi filmlerini aratmayacak bir olay yaşandı. 9 yıldır atlarla ilgilenen Durukan Işık, gece saatlerinde alkollü bir şekilde atıyla markete giderken polis tarafından durduruldu. Alkollü olduğu tespit edilen genç, karakola götürüldü. Kendisine iki suçtan ceza kesilen Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.


KAYNAK: IHA GİRİŞ: 03.05.2025 16:07

Mersin'de trafikle atıyla ilerleyen Durukan Işık, polis tarafından durduruldu. Genç adam, atından indirildi ve karakola götürüldü. Bu süreçte at, bir polis eşliğinde karakolun kapasına bağlandı. Atıyla markete giden bu kişiye, alkollü araç kullanmaktan 9 bin 270 TL, kara yolunda hayvan bulundurmaktan da 993 TL olmak üzere toplam 10 bin 263 TL ceza kesildi.
Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

BEN AT ARABASI KULLANMADIM, ATA BİNDİM"

Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

"POLİSLERİN KORNASINI DUYMADIM"

Toplam 10 bin 263 TL ceza yazılan Işık, cezaya itiraz edeceğini belirterek, olay günü yaşadıklarını anlattı. Atıyla binek olarak seyir halinde markete gittiğini ifade eden Işık, "Yolda polisler beni durdurmak istedi. Arkamdan kornaya basınca atım hızlanmaya başladı. O süreçte ben de kulaklıkla müzik dinliyordum, korna sesini o an duymadım. Kornaya bastıklarında atım koşmaya başladı, ben de atımı durdurmaya çalıştım. Onlar da sireni çalıştırınca, at daha da fazla hızlanmaya başladı. Çünkü bu bir yarış atı, normal bir at değil. Öyle olunca peşime düştüler, kaçıyorum diye. Daha sonra polisler ışıklarını yakınca, atı durdurmaya başladım. Bu sırada at kaydı ve düştüm" dedi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

CEZAYA İTİRAZ EDECEK

Yazılan cezaya itiraz edeceğini vurgulayan Işık, "Atın kanunda hiçbir hükmü yok, böyle bir ceza şekli yok. Yazdığı ceza makbuzunda aracın modeli yazmıyor, plakası yazmıyor. Tamam, alkolden 9.270 lira ceza yazıyor, madem bu bir araç, peki neden ehliyetsizlikten ceza yazılmıyor? Ehliyetim yok. Araçta değilim, attayım. Alkometre üflettiler, 2,46 promil alkol çıkınca zorla arabaya bindirdiler. Beni karakola götürdüler, ifade verdim. İfadeyi verene kadar atımı karakolun önünde bağlı tuttular. Avukatımla gerekli itirazları yapacağız, gerekli şikayetlerde de bulunacağız. Bu işin peşini hiçbir şekilde bırakmayacağız." diye konuştu.
 
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
24

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi​

Mersin'de komedi filmlerini aratmayacak bir olay yaşandı. 9 yıldır atlarla ilgilenen Durukan Işık, gece saatlerinde alkollü bir şekilde atıyla markete giderken polis tarafından durduruldu. Alkollü olduğu tespit edilen genç, karakola götürüldü. Kendisine iki suçtan ceza kesilen Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.


KAYNAK: IHA GİRİŞ: 03.05.2025 16:07

Mersin'de trafikle atıyla ilerleyen Durukan Işık, polis tarafından durduruldu. Genç adam, atından indirildi ve karakola götürüldü. Bu süreçte at, bir polis eşliğinde karakolun kapasına bağlandı. Atıyla markete giden bu kişiye, alkollü araç kullanmaktan 9 bin 270 TL, kara yolunda hayvan bulundurmaktan da 993 TL olmak üzere toplam 10 bin 263 TL ceza kesildi.
Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

BEN AT ARABASI KULLANMADIM, ATA BİNDİM"

Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

"POLİSLERİN KORNASINI DUYMADIM"

Toplam 10 bin 263 TL ceza yazılan Işık, cezaya itiraz edeceğini belirterek, olay günü yaşadıklarını anlattı. Atıyla binek olarak seyir halinde markete gittiğini ifade eden Işık, "Yolda polisler beni durdurmak istedi. Arkamdan kornaya basınca atım hızlanmaya başladı. O süreçte ben de kulaklıkla müzik dinliyordum, korna sesini o an duymadım. Kornaya bastıklarında atım koşmaya başladı, ben de atımı durdurmaya çalıştım. Onlar da sireni çalıştırınca, at daha da fazla hızlanmaya başladı. Çünkü bu bir yarış atı, normal bir at değil. Öyle olunca peşime düştüler, kaçıyorum diye. Daha sonra polisler ışıklarını yakınca, atı durdurmaya başladım. Bu sırada at kaydı ve düştüm" dedi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

CEZAYA İTİRAZ EDECEK

Yazılan cezaya itiraz edeceğini vurgulayan Işık, "Atın kanunda hiçbir hükmü yok, böyle bir ceza şekli yok. Yazdığı ceza makbuzunda aracın modeli yazmıyor, plakası yazmıyor. Tamam, alkolden 9.270 lira ceza yazıyor, madem bu bir araç, peki neden ehliyetsizlikten ceza yazılmıyor? Ehliyetim yok. Araçta değilim, attayım. Alkometre üflettiler, 2,46 promil alkol çıkınca zorla arabaya bindirdiler. Beni karakola götürdüler, ifade verdim. İfadeyi verene kadar atımı karakolun önünde bağlı tuttular. Avukatımla gerekli itirazları yapacağız, gerekli şikayetlerde de bulunacağız. Bu işin peşini hiçbir şekilde bırakmayacağız." diye konuştu.
At sürerken de dikkkat etmek lazım, bir gün gelip senin ehliyetin yok diye çekici çağırıp atı götürürler falan, sıkıntılı işler :ROFLMAO:
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Avukat "hallederiz ağbi" diyerek keklemiş işte bu kerizi. Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre işlem yasal. 🤗
dp3gmt8.jpg

At bir taşıt yada araçtır demiyor ki burada. Ceza yazılan doğru okumuş ve anlamış. At arabası kullanmadım diyor. Atımı gezdirmeye çıktım diyebilir. Nasıl ki alkollü köpek gezdirmek suç değilse, at gezdirmek yada gezdirdiğin hayvanın üzerine binmek suç değildir :)
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
At bir taşıt yada araçtır demiyor ki burada. Ceza yazılan doğru okumuş ve anlamış. At arabası kullanmadım diyor. Atımı gezdirmeye çıktım diyebilir. Nasıl ki alkollü köpek gezdirmek suç değilse, at gezdirmek yada gezdirdiğin hayvanın üzerine binmek suç değildir :)
Karayolu trafiğine yük ve yolcu taşıma amacıyla çıkan her şey o kanuna tabidir. Beygire "alkolsüz binen" birine arkadan çarpan kamyoncuya "devam et ağbi bu zaten taşıt/araç değil sittiret" diyebiliyor musunuz?
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Karayolu trafiğine yük ve yolcu taşıma amacıyla çıkan her şey o kanuna tabidir. Beygire "alkolsüz binen" birine arkadan çarpan kamyoncuya "devam et ağbi bu zaten taşıt/araç değil sittiret" diyebiliyor musunuz?

O kanunun neresinde yazıyor alkollü at binilmez diye ? Alkollü araç kullanılmaz yazıyor. At üzerinde bir kullanıcı olmadan da gidebilir. Adam atın üstünde yolcu mu, şoför mü ? Yolcuysa niye diğer araçlardaki alkollü yolculara ceza yazılmıyor ?
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Demagojiye girmeyeceğim bende bu arkadaşa alkollü araç kullanmaktan ceza yazılmaması taraftarıyım.

Karayolunda hayvan bulundurma maddesinin de buna uygun olmadığını düşünüyorum.

Korna, siren çalarak atı ürkütmeleri de yanlış olmuş.

Not: Kanunda ki araç, taşıt tanımlarına bakınca bence canlı varlığı kapsamıyor, cansız insan yapımı nesneleri tarif ediyor.

........ Yine kanunda ki sürücü, şoför tanımı da bu arkadaşa uymuyor.
 
Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
147
Motosikleti
?

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi​

Mersin'de komedi filmlerini aratmayacak bir olay yaşandı. 9 yıldır atlarla ilgilenen Durukan Işık, gece saatlerinde alkollü bir şekilde atıyla markete giderken polis tarafından durduruldu. Alkollü olduğu tespit edilen genç, karakola götürüldü. Kendisine iki suçtan ceza kesilen Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.


KAYNAK: IHA GİRİŞ: 03.05.2025 16:07

Mersin'de trafikle atıyla ilerleyen Durukan Işık, polis tarafından durduruldu. Genç adam, atından indirildi ve karakola götürüldü. Bu süreçte at, bir polis eşliğinde karakolun kapasına bağlandı. Atıyla markete giden bu kişiye, alkollü araç kullanmaktan 9 bin 270 TL, kara yolunda hayvan bulundurmaktan da 993 TL olmak üzere toplam 10 bin 263 TL ceza kesildi.
Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

BEN AT ARABASI KULLANMADIM, ATA BİNDİM"

Işık, at arabası kullanırsa bu cezayı ödeyeceğini ama sadece binek at kullandığı için bu cezayı ödemekle yükümlü olmadığını belirterek, hukuki işlem başlatacağını dile getirdi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

"POLİSLERİN KORNASINI DUYMADIM"

Toplam 10 bin 263 TL ceza yazılan Işık, cezaya itiraz edeceğini belirterek, olay günü yaşadıklarını anlattı. Atıyla binek olarak seyir halinde markete gittiğini ifade eden Işık, "Yolda polisler beni durdurmak istedi. Arkamdan kornaya basınca atım hızlanmaya başladı. O süreçte ben de kulaklıkla müzik dinliyordum, korna sesini o an duymadım. Kornaya bastıklarında atım koşmaya başladı, ben de atımı durdurmaya çalıştım. Onlar da sireni çalıştırınca, at daha da fazla hızlanmaya başladı. Çünkü bu bir yarış atı, normal bir at değil. Öyle olunca peşime düştüler, kaçıyorum diye. Daha sonra polisler ışıklarını yakınca, atı durdurmaya başladım. Bu sırada at kaydı ve düştüm" dedi.

Şaka gibi olay! Alkollü ata binip markete gitti, cezayı yedi

CEZAYA İTİRAZ EDECEK

Yazılan cezaya itiraz edeceğini vurgulayan Işık, "Atın kanunda hiçbir hükmü yok, böyle bir ceza şekli yok. Yazdığı ceza makbuzunda aracın modeli yazmıyor, plakası yazmıyor. Tamam, alkolden 9.270 lira ceza yazıyor, madem bu bir araç, peki neden ehliyetsizlikten ceza yazılmıyor? Ehliyetim yok. Araçta değilim, attayım. Alkometre üflettiler, 2,46 promil alkol çıkınca zorla arabaya bindirdiler. Beni karakola götürdüler, ifade verdim. İfadeyi verene kadar atımı karakolun önünde bağlı tuttular. Avukatımla gerekli itirazları yapacağız, gerekli şikayetlerde de bulunacağız. Bu işin peşini hiçbir şekilde bırakmayacağız." diye konuştu.
Çok Saçma Olay Adam İtiraz Etse Ceza Almaz
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Konuya bir fıkra ile devam edelim o zaman. Köylük yerde ihtiyarın biri eşeğine binmiş tarlaya gidiyormuş. Bunu gören canı sıkılmış birkaç polis, ihtiyarı durdurmuşlar. Hoopp amca dur bakalım, nereye böyle demişler. İhtiyar, tarlaya gidiyorum çalışmaya diye cevap vermiş. Polisler, amca sen böyle eşeğe binmiş gidiyorsun ama ehliyetin varmı demişler. İhtiyar eşek oğlum bu ne ehliyeti demiş. Polisler alaycı bir tavırla, olur mu amca ehliyetsiz trafiğe çıkamazsın ceza yazmamız lazım sana demişler. İhtiyar etmeyin oğlum, eşek binmek için ehliyet gerektiği nerede duyulmuş dese de polisler ceza konusunda ısrar etmişler. İhtiyar adam bakmış laf anlamıyor polisler, e yazın o zaman cezayı yapacak birşey yok demiş. Polisler biraz daha dalga geçmek için, cezayı eşeğin adına mı yazalım senin adına mı yazalım diye sormuşlar. İhtiyar, cezayı benim adıma yazın, eşeğin sicili bozulmasın 2 sene polis olacak demiş. Fıkra gibi ülkede yaşıyoruz yani.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Saçma olan bu senin söylediğin. At ile trafiğe çıkmış işte. Trafiğe çıkan her şey trafik kanununa tabidir.
Bu hesaba göre alkollü bisiklet sürmekte suç.

Anlayamadığım promil olayın da neyi baz alıyorlar. Her halde hususiye giriyordur 50 promilden yazmışlardır.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Bu hesaba göre alkollü bisiklet sürmekte suç.
"Alkollü bisiklet" sürmek suç değil, bisiklete alkollü binmek suç.:p

Samsun’da bisiklet sürücüsüne "alkollü araç kullanmak"tan 9 bin 267 TL ceza yazıldı.​

19.01.2025 - 09:54

Alkollü bisiklet sürücüne ceza!


Samsun’un Bafra ilçesinde alkollü bisiklet sürücüsü denetime takıldı.
Bafra Trafik Denetleme Amirliği ekipleri, gerçekleştirdikleri trafik denetimleri sırasında şüpheli hareketler sergileyen bir bisikletliye alkol muayenesi yaptı.
Bisiklet sürücüsünün yapılan kontrollerde alkollü olduğu tespit edildi.
Bunun üzerine sürücüye, "alkollü araç kullanmak"tan 9 bin 267 TL para cezası uygulandı.

SON GÜNCELLEME 03.02.2023 18:00

Alkollü bisiklet sürücüsüne 4 bin 500 lira ceza​

İzmir'in Karşıyaka ilçesinde, alkollü olduğu tespit edilen bisiklet sürücüsüne 4 bin 500 lira idari para cezası uygulandı.​

Alkollü bisiklet sürücüsüne 4 bin 500 lira ceza

Olay, 23 Ocak 2023 günü Karşıyaka ilçesinde meydana geldi. İzmir İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri ilçede uygulama yaptı. Uygulama sırasında bisikletle seyir halinde olan E.M, şüphe üzerine durduruldu. Polis ekipleri tarafından uzatılan alkolmetreyi üfleyen E.M'nin 1.08 promil alkollü olduğu tespit edildi. Alkollü bisiklet sürücüsüne 4 bin 500 lira idari para cezası uygulandı.
Bonus:

Anlayamadığım promil olayın da neyi baz alıyorlar. Her halde hususiye giriyordur 50 promilden yazmışlardır.

Alkollü Araç Kullanımındaki Sınır Değerler​

Alkollü araç kullanımındaki sınır değerler Karayolları Trafik Kanunu ile belirlenmiş durumdadır. Kanunun 48. maddesinde ifade edilen sınır değerleri maddeler halinde özetlemek gerekirse aşağıdaki gibi bir liste ortaya çıkar.
  • Hususi araç sürücüleri için alkol sınırı 0.50 promil
  • Diğer araç sürücüleri için alkol sınırı 0.20 promil
  • Alkollü iken araç kullananlar için TCK 179. Md. hapis cezası sınırı 1.0 promil
  • Alkollü iken trafik kazasına sebebiyet verenler için TCK 179. Md. hapis cezası sınırı
  • Hususi araç sürücüsü için 0.50 promil,
  • Diğer araç sürücüleri için 0.20 promil
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Peki 1.50 boyunda dötten bacak ve de 50 kg ağırlığında tas kafa, gundi uyuşturucu satıcıları gibi tirrek bir vücut yapımız olsa ve de Kangal cinsi bir köpeğin sırtına alkollü bir şekilde binip trafiğe çıksak yine de ehliyeti kaptırır mıyız?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst