Aliexpressten eldiven almak ?

Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Arkadaşlar linkteki ürünü almak istiyorum ama vergilerden korkuyorum. Kapıda kargocu sürpriz bir fiyat ister diye çekiniyorum. Sizce nekadar vergisi gelir toplam bana gelişi ne olur ürünün ?

https://tr.aliexpress.com/item/33004381684.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1e4a4375W3X6l8&algo_pvid=2ea15c21-b737-4c2c-ad8c-9e2016bc5e19&algo_expid=2ea15c21-b737-4c2c-ad8c-9e2016bc5e19-32&btsid=0bb0624716189456236073806e97e4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
479
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Arkadaşlar linkteki ürünü almak istiyorum ama vergilerden korkuyorum. Kapıda kargocu sürpriz bir fiyat ister diye çekiniyorum. Sizce nekadar vergisi gelir toplam bana gelişi ne olur ürünün ?

https://tr.aliexpress.com/item/33004381684.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1e4a4375W3X6l8&algo_pvid=2ea15c21-b737-4c2c-ad8c-9e2016bc5e19&algo_expid=2ea15c21-b737-4c2c-ad8c-9e2016bc5e19-32&btsid=0bb0624716189456236073806e97e4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Normalde gümrük vergisi %20. AB ülkelerinden gelen ürünler için %18. Ancak... Aliexpress satıcıları eski alışkanlık her ürünün üzerine 5$ yazıp gönderiyor. Bu da gümrük memurunun işkillenmesine sebep oluyor. Memur kendisi kafadan bir değer biçebiliyor, o zaman beklenmedik gümrük bedelleri çıkabiliyor. Bir defasında abim bir ürün almıştı, ürünün üzerinde saçma sapan bir değer yazdıkları için memur açmış siteden fiyatına bakmış. Yalnız aynı sayfada ürünün farklı modelleri listeleniyor, memur da en yüksek fiyat üzerinden bedel biçip vergi belirlemiş. Ben de benzer bir ürün aldığımda 100 tl gümrük vergisi ödemem gerekirken 20tl gibi bir rakam çıkmıştı. Diğer yandan geçen hafta almanyadan gelen bir paketime, bütün kağıtları fatura vs doğru ve tam olmasına rağmen beklediğimden fazla vergi çıktı. Yani vergiistanda ne olacağı belli olmuyor.

Ha alınır mı alınır. Çünkü bu ürünü yerel satıcıdan almaya kalksan en az bir buçuk katı belki iki katı fiyata satıyor olacak. O zaman riski almaya değiyor. Diğer yandan Çinden ne kalitede olduğu belirsiz güvenlik ekipmanı alınır mı orası farklı bir konu.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
277
bunun kısası var bende dostum. daha önce 2tane kullandım eskittim. 3.yü aldım ama bu sefer ilk ayda bazı yerleri aşınmaya başladı. şu videoda detaylıca inceledim yıllardır kullanırım :D
https://www.youtube.com/watch?v=gmTmoBcL40w
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
1000 tl'lik malzemeyede 30 tl ödedim 100 tllik malzemeye de.Çok mantık bekleme vergi kısmında.Ödeyeceğin maksimum 30-50 tl civarlarında olur.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
AliExpress ten 1300 liraya aldığım silindir piston setine 39 lira vergi çıkmıştı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst