Akünün içindeki su boşalmış????

Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
Akünün içindeki su boşalmış????ama kırık devrilme yok şarj deşarj dan olması normal dediler o kadar ki aküyü ters çevirip salladım ama hiç su gelmedi hemen saf su doldurdum ve şarja taktım yarım şarj ettim bi ğün boşta bekledi ve sabaha tekrar boşalmış aküyü kurtarmanın bi yolu var mı şarj deşarjle kurtulur mu ki? bide durduk yere dünden beri su eksiltiyor neden olabilir?
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
kuru akü deilll sulu akü evet içindekide saf su asit yani:silent:
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
sulu tip akünüzün içerisindeki tüm sıvı boşaldığında hava ile temasa geçen kurşun plakalar sertleşerek görev yapamaz hale gelirler.eğer susuz 2 haftadan fazla kaldıysa bu aküyü kurtarmanız pek mümkün değil şarz tutmayacaktır.daha kısa bir süredir akünüz kuru kaldıysa herhangi bir petrol istasyonu marketinden alacağınız akü asidi(1.25 TL) ve akü saf suyunu(0.75 TL) tüm üst kapaklarını açarak akünün içine yarıyarıya eşit miktarda doldurunuz,kurşun plakanın 1 cm üzerine gelecek seviyede olmalı sıvı miktarı.Daha sonra 12volt DC bağlayıp şarz ediniz takriben 10 saat kadar.bu şekilde akü kendisini toparlar ve verim alınabilir.hoşçakalınız
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
sulu tip akünüzün içerisindeki tüm sıvı boşaldığında hava ile temasa geçen kurşun plakalar sertleşerek görev yapamaz hale gelirler.eğer susuz 2 haftadan fazla kaldıysa bu aküyü kurtarmanız pek mümkün değil şarz tutmayacaktır.daha kısa bir süredir akünüz kuru kaldıysa herhangi bir petrol istasyonu marketinden alacağınız akü asidi(1.25 TL) ve akü saf suyunu(0.75 TL) tüm üst kapaklarını açarak akünün içine yarıyarıya eşit miktarda doldurunuz,kurşun plakanın 1 cm üzerine gelecek seviyede olmalı sıvı miktarı.Daha sonra 12volt DC bağlayıp şarz ediniz takriben 10 saat kadar.bu şekilde akü kendisini toparlar ve verim alınabilir.hoşçakalınız

Yapılacak işlem budur! ::plus1::
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
bilmem anlaman için kimyasal açıklama yapmam grektiğini bilemedim çoook özür dilerim.................:pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst