Akü ve Boşta Duran Kablo Hakkında Soru

Katılım
29 Tem 2018
Mesajlar
12
Merhabalar, motorum(gv250) 4 aydır yatıyordu bugün bir çalıştırayım yağını değiştireyim dedim kontağı çevirdim hiç bir şey olmadı, ışıklar dahi yanmadı. Akü bitmiştir diye düşünerek aküyü çıkardım. Çıkarırken boşta duran bir kablo gördüm, birkaç sorum var.

Bu kablo ne için bilgisi olan var mı? Takılı mı olmalı boşta durması mı gerekiyor?

Bu aküyü şarj mı ettirmeliyim, yoksa yenisini mi almalıyım?


PHOTO-AKU.jpg
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Kablonun devamı görünmüyor o yüzden bilemedim. Akü içinde bi ölçmek lazım
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
536
4 aydır hiç çalışmayan aküden hayır gelmez şarj etsende sağlıklı olacağını sanmıyorum. En temizi yenisini alman. Kabloya gelince motorun enjeksiyonlu mu karbüratörlü mu?
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
akünüzü bir kere şarj ettirin, ve tekrar kendi kendine bitmezse ve şarj tutarsa kullanabilirsiniz.

boşta duran kablo motoru bilgisayara bağlamanızı sağlayan kablo olabilir, kabloyu takip edin nereye gittiğiniz söyleyin daha net yardımcı olabilelim.
 
Katılım
29 Tem 2018
Mesajlar
12
Teşekkürler cevaplar için, haftasonu aküyü şarj için götüreceğim. Şarj edildi ve tekrar 12v gösterdi diyelim bu aküde sorun yok mu demek? Sıkıntılı ise akü mutlaka tam değer vermez diyebilir miyiz? Motora takmadan test etme şansım var mı yani onu merak ediyorum, bir yere giderim aniden biter rezil olmak istemiyorum. Kabloyu takip edemedim nereye uzanıyor diye ama veri okuma kablosu olma ihtimali mantıklı geldi. Servisten çıktığı halde bu şekildeydi, kimse açmadı akü yerini daha öncesinde.

4 aydır hiç çalışmayan aküden hayır gelmez şarj etsende sağlıklı olacağını sanmıyorum. En temizi yenisini alman. Kabloya gelince motorun enjeksiyonlu mu karbüratörlü mu?

akünüzü bir kere şarj ettirin, ve tekrar kendi kendine bitmezse ve şarj tutarsa kullanabilirsiniz.

boşta duran kablo motoru bilgisayara bağlamanızı sağlayan kablo olabilir, kabloyu takip edin nereye gittiğiniz söyleyin daha net yardımcı olabilelim.

Kablonun devamı görünmüyor o yüzden bilemedim. Akü içinde bi ölçmek lazım
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Teşekkürler cevaplar için, haftasonu aküyü şarj için götüreceğim. Şarj edildi ve tekrar 12v gösterdi diyelim bu aküde sorun yok mu demek? Sıkıntılı ise akü mutlaka tam değer vermez diyebilir miyiz? Motora takmadan test etme şansım var mı yani onu merak ediyorum, bir yere giderim aniden biter rezil olmak istemiyorum. Kabloyu takip edemedim nereye uzanıyor diye ama veri okuma kablosu olma ihtimali mantıklı geldi. Servisten çıktığı halde bu şekildeydi, kimse açmadı akü yerini daha öncesinde.

şarj edildiğinde durgun voltajı 12.8 olması lazım, ardından bazı testler uygulanabilir ama motor üstünde görmek en iyisi o testleri yapacak adamı bulmanız zor.

akü işi biraz karışık bir sürü değişken var o yüzden net bir şey öğrenmek zor denemek lazım. 1 hafta yattığında falan kendi kendine bitme riski var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst