akü elektrik sorunu! yardım.

Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
merhaba arkadaşlar.arkadaşımın çinli 125cc scooteri 2. kez elektriksel sorun çıkardı. ilk olayı anlatayım öncelikle..
birden bire motor akü şarj etmemeye başladı, korna çılız bir sesle çalarken farlar mum ışığı oldu ve marş basmıyordu(bu arada akümüz 3 aylık) tamirciye götürdük ve sigorta temassızlığı diyerekten sigorta ve yuvası değişti.. motor marş alıyordu ve servisten çıktık,kapıda tekrar motoru çalıştırdığımızda ,marş bastığı halde motor çalışmadı,tekrar servise girdik uzun bi kontrol sonrası konjektör kontrolü buji kontrolü ve derken beyin arızalanmış!! denerek sıfır beyin takıldı ve motor anında tek marşta çalıştı farlar v.s. problemsiz...
aradan 1 hafta geçti ve aynı sorunun benzeri oldu.. marş basmıyor! ayak marşıyla çalıştırılabilen motorun çalıştıgı anda sönükte olsa farları yanıyor fakat korna v.s. iptal.! bu kez servise gitmeden akü ve sigortayı kontrol etmek amacıyla akü kapağını açtıgımızda, sigorta kutuusunun aküye gelen tarafındaki kablo ucunun yanık oldugunu fark ettik. sigorta atmamış sağlam. kabloları temizleyip tekrar sigorta bağlantısı yapıp çalıştırdık. marş aldı hemen ama bu kez uzun far'ı yaktıgımız anda sigortanın kablosunun ısındıgını ve kıvılcım çıkartıgını fark ettik. (sigortaya gelen ucu) bu şekilde servise gitmeden bir danışalım dedik.acaba sorun nerede olabilir.(uzun farı yakmadan ama yine ayak marşıyla sorunsuz çalışıyor ve yine farlar sönük yanıyor ve korna da cılız bi sesle çalışıyor. akü şarj etmiyor kısaca..)

---------- Post added at 11:16 ---------- Previous post was at 11:00 ----------

yokmu mesajıma bakan ? :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sorunuzun cevabı biraz karışık olduğu için burada yazılma yolu ile derman bulunacağını sanmıyorum , şarj sorununa konjektör denmiş değişmiş, beyin denmiş değişmiş, bujilere, ateşlemeye her şeyine bakılmış , düzelmiş sonra kablo ısınması sıkıntısı oluşmuş ,

üzerinize alınmayın yanlışta anlamayın motorun markasını modelini bilmiyorum ama karalamak için söylemiyorum, üzerine basa basa elinizi attığınız yer elinizde kalıyor , birde uzunları yaktığınızda ısınan sigortanın amperine ve kablonun çapına bakın derim 2mm den inceyse , , bu sıkıntıyı yapar , aynı kablo ara ara farkedilmeyen bir yerden , yara darbe almıştır, uzunları yaktığınız anda şasi yapar ısınır , başka bir sebebi varsada buradan yazarak değil yerinde inceleyerek sorun bulunur ve çözülür , umarım sorun hallolur..
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Satıp yenisini almak, arızayı bulmaktan daha kolay gibi gözüküyor... :) Kısa devre var ama nerede. Zaten servis bütün parçaları değiştirmiş, biraz daha bastırın arızayı bulsunlar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst