Akü alacağım yardım :)

Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Merhaba iki teker tutkunu dostlarım. Motosikletimin aküsü son demlerini yaşıyor , bende bu yüzden akü araştırmasına girdim. Aşağıda linkini verdiğim 2 akü( 12v 7ah ) arasında kararsız kaldım . Bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

Saygı ve Sevgilerimle , Tekeriniz düz bassın :rendeer:

Haze ( Bakımsız Tip-hazır geliyor -70 Lira )

http://www.pilburada.com/haze-htx7l-bs-12v-7-ah-motorsiklet-akusu-58815u.html

Bosch ( Sulu Tip- asidini kendimiz koyuyoruz-100 Lira )

http://www.akusepeti.com/Bosch-YB7C-A-12-Volt-7-Amper-Aku,PR-191.html
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Merhaba,
Kullandığınız motosiklet windy 125 sanırım.
Kardeşimin motosikleti için çok araştırmıştım.
Aşağıdaki linkten direk sipariş verebilirsiniz hiç araştırmanıza gerek yok, birebir uyumlu.
Müşteri temsilcisi ile irtibata geçerseniz aküyü hazır olarak gönderiyorlar, siz sadece montajını yapıyorsunuz...

http://www.akusepeti.com/Bosch-YTX7L-BS-12-Volt-6-Amper-Motosiklet-Akusu,PR-291.html

Yalnız bu 6 amper sorun olurmu acaba. Orjinali 7 amper ?
 
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
13
Üzerindeki akü çin malıysa 7 Ah. yazıyordur, fakat 5 Ah.den yukarı olduğunu sanmıyorum.
Ayrıca sulu akünün 7 amperi ile kuru akünün 7 amperi aynı güçte aküler değil.
Bosch'un 6 amperi elinizdeki akünün 10 amperine eşdeğer.
Daha öncede yazdığım gibi ben çok araştırdım, fiyat olarakta, kalite olarakta en uygun akü Bosch.
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
ben sızın yerınızde olsam ups akusu alırım fıyat yarı yarıyadan fazla fark edıyor
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Üzerindeki akü çin malıysa 7 Ah. yazıyordur, fakat 5 Ah.den yukarı olduğunu sanmıyorum.
Ayrıca sulu akünün 7 amperi ile kuru akünün 7 amperi aynı güçte aküler değil.
Bosch'un 6 amperi elinizdeki akünün 10 amperine eşdeğer.
Daha öncede yazdığım gibi ben çok araştırdım, fiyat olarakta, kalite olarakta en uygun akü Bosch.

Çok teşekkür ederim değerli bilgiler için. Üzerinde gelen akü yuasa sulu akü. Tabi gönlümüz kaliteli bakımsız 7 amperlik aküden yana ama onunda fiyatları çok uçuk. Ama gösterdiğiniz bosch akünün fiyatı uygun. İşte tek kafama takılan 1amper düşük olması. Marş basarken filan sıkıntı yaşatır mı diye :)Peki kardeşiniz memnun mu aküden ?
 
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
13
Ups aküsü tamamiyle kuru olan, sabit akımla çalışan akülerdir.
Dolayısı ile motosikletin alternatörü (şarj dinamosu) dalgalı akım ürettiği için motosiklette kullanmak mümkün değil.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
ben sızın yerınızde olsam ups akusu alırım fıyat yarı yarıyadan fazla fark edıyor

Evet fiyatı gerçekten düşük yalnız motosikletler marşa basılırken yüksek enerji çektiğinden uygun olmadığını okumuştum forumlardan. Ama yinede fikir verdiğin için teşekkürler :cat:
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
Ups aküsü tamamiyle kuru olan, sabit akımla çalışan akülerdir.
Dolayısı ile motosikletin alternatörü (şarj dinamosu) dalgalı akım ürettiği için motosiklette kullanmak mümkün değil.

mondıal 250 mct gıbı bır motorda hıc sorun yasamadan 2 yıl kullandım ve motorumu satarkende halen canavar gıbıydı.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
HAZE veya VLM aküleri işini görecektir,
yaklaşık 2 yıldır satıyorum sorun yasayanla karsılasmadım,
konjektor saglam oldugu surece,,,
 
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
13
Yukarıda yazdım ama yine yazayım :)
Sulu akülerle kuru tip bakımsız akülerin arasındaki amperaj değeri birbirine eşit değil.
Şöyle izah edeyim; şuan kullandığınız sulu 7 amper akü yerine, kuru tip bakımsız 6 amperlik aküyü çok rahat bir şekilde kullanabilirsiniz.
Hem performans olarak hemde ömür olarak daha fazla verim alacağınız kesin.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
mondıal 250 mct gıbı bır motorda hıc sorun yasamadan 2 yıl kullandım ve motorumu satarkende halen canavar gıbıydı.

Demekki olabiliyormuş ozaman:)

HAZE veya VLM aküleri işini görecektir,
yaklaşık 2 yıldır satıyorum sorun yasayanla karsılasmadım,
konjektor saglam oldugu surece,,,

Burada bir forumda okumuştum , arkadaşın biri Haze marka akü almış yalnız bir yılı dolmadan akü içeriden kısa devre yapmış . O arkadaşta o yüzden memnun kalmamıştı ama Hazeyi kullanıpta memnun olanda çok dediğiniz gibi. Sanırsam Haze , Yuasanın yan ürünü. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim :)

Yukarıda yazdım ama yine yazayım :)
Sulu akülerle kuru tip bakımsız akülerin arasındaki amperaj değeri birbirine eşit değil.
Şöyle izah edeyim; şuan kullandığınız sulu 7 amper akü yerine, kuru tip bakımsız 6 amperlik aküyü çok rahat bir şekilde kullanabilirsiniz.
Hem performans olarak hemde ömür olarak daha fazla verim alacağınız kesin.

Tekrar teşekkür ederim . Dediğiniz mantıklı :cat:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
haze'yi türkiyeye sokan firma aynı zamanda YUASA ülkeye sokan firma,,,
evet haklısınız,
HAZE depoda yatmış olduğu zaman sorun çıkıyor,
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst