Akciğer hastasıyım ben ne yapıcam

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Motosikletten uzak bir konu ile herkese merhaba
Cumhurbaşkanı az evvel yaptığı açıklamayı merakla bekliyordum kovid 19 virüsü sebebiyle sokağa çıkma yasağı getirmesini gozluyordum fakat ekonomik yönden bunu yapmamız pek mümkün değil.

Ağır bronşit hastasıyım ve 3 yaşından beri bu hastalığı atamadım, yıllardır nefes darlığım mevcut

Henüz 25 yaşında olmama rağmen 2 katlı binaya merdivenle çıkarken bile bayılacak duruma geliyorum halimi anladiniz sanırım.

Bundan 4 sene önce spontane pnomotoraks akciğer ameliyatı oldum

Sormak istediğim bu koronavirüse yakalanırsam sonum belli en genç ölümlerden birisi olurum , bugün işyeri ile konuştum ve yapabileceğimiz birşey yok devlet kapatmadığı sürece çalışanlar ise gelecek dedi halimi arz ettim ücretsiz izin dahi istedim kabul etmediler ki birton ödemem gereken taksitlerim var

Arkadaşlar ne tavsiye edersiniz ne kadar korusamda kendimi yakalanmaktan korkuyorum izin almam gerekiyor ama vermiyorlar sağlam biri olsam atlatırım derim ama güçsüz bir bedene sahibim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İş yeri nedir? İş nedir?

Sağlıktan önemlisi yok. Yerinizde olsam hiç dışarı çıkmazdım. Durumunuzu bilen doktordan ciddi risk altında olmanıza binaen dışarı çıkmananızı belirten bir rapor edinmeye çalışırdım. Bunu iş verene verirdim. Hâlâ olumsuz bakarlarsa ve kurumsal bir işverense dava açardım.
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
İş yeri nedir? İş nedir?

Sağlıktan önemlisi yok. Yerinizde olsam hiç dışarı çıkmazdım. Durumunuzu bilen doktordan ciddi risk altında olmanıza binaen dışarı çıkmananızı belirten bir rapor edinmeye çalışırdım. Bunu iş verene verirdim. Hâlâ olumsuz bakarlarsa ve kurumsal bir işverense dava açardım.

Tekstil firması, hangi doktora gidebilirim ciddi anlamda korkuyorum sapa sağlam insanlar 1 ayda ölüyorlar bilmiyorum ama ne yapacagimi şaşırmış durumdayım
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Yapabilecekleri birşey yokmuşmuş. Kafa izni verirsin, biter. Adamların derdi sizin etinizden sütünüzden faydalanmak. Ben olsam başka bir iş bakar, o adilere en kısa zamanda hoşçakalın çekerdim.
 
Katılım
26 Mar 2017
Mesajlar
256
senin o adamlarla isin olmaz, ekmegini cikarirsin bir yerden, yarin itibariyle gitme o ise.
 
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
7
Kardeşim Allah şifa versin. Benim bildiğim kozolak reçeli öksürüğe,astıma, akciğerli hastalıklara iyi geliyor, bir denemeni öneririm.
Bir de bir dua var eğer öğrenmek istersen, gönderirim. Şifa olur Allah'ın izniyle.
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
İş yeri nedir? İş nedir?

Sağlıktan önemlisi yok. Yerinizde olsam hiç dışarı çıkmazdım. Durumunuzu bilen doktordan ciddi risk altında olmanıza binaen dışarı çıkmananızı belirten bir rapor edinmeye çalışırdım. Bunu iş verene verirdim. Hâlâ olumsuz bakarlarsa ve kurumsal bir işverense dava açardım.

@superboycu Haşmet abi haklı, onun dediğin yolu izle derim. Seni işten çıkarsalar bile tazminatını alırsın. Doktora git, uzun bir süreli rapor versin sana, senin sağlık problemin ortada ve kesinlikle verecektir. Sonra onu işyerine vereceksin, sıkıysa çıkarsın işten.

Sen en büyük risk grubundasın şuanda. Bunu gözardı etme dostum. Geçmiş olsun konuyla ilgili gelişmelerden haber et ki, çözümler arayalım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kronik hastalığı olanlara rapor veriyorlar. Git doktora durumu anlat, psikolojimde bozuldu de.
Kurumsal olsun olmasın raporlu işçiyi işten çıkaramaz çıkarırsa sonuçlarına katlanır.

Herşeyden önce panik olmadan tevekkül etmeni öneririm. Hayırda şerde Allah'tan, elimizden gelen gayreti göstermek zorundayız ancak yakalanırsam kesin ölürüm gibi şeyler düşünmen, savaşmadan yenilmek gibi.. Bu düşünceden kurtulmalısın.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Tekstil, mobilya gibi ele ayağa düşmüş sektörlerden mümkün olduğunca uzak durun.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Kardeşim Allah şifa versin. Benim bildiğim kozolak reçeli öksürüğe,astıma, akciğerli hastalıklara iyi geliyor, bir denemeni öneririm.
Bir de bir dua var eğer öğrenmek istersen, gönderirim. Şifa olur Allah'ın izniyle.

Sanatoryumlara da gönderin, sevaba girersiniz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tevekkül, elinizden geleni yaptıktan sonra geri kalanı Allah'a bırakmak, O'na inanıp güvenmektir.

Hem işe devam edip, hem de dut pekmezi tüketip birinden öğrendiğiniz duayı okuyarak sadece vicdanınızı rahatlatmış olursunuz.

Durumun şakası yok. Allah'ın kullanmanızı emrettiği aklı işletip kendinizi korumanızın size faydası olur.

Ortalıkta "Allahın verdiği canı Allah alır, virüs te neymiş" deyip, Allahın koyduğu kanunlara kafa tuttuğunun farkında olmayan cühelaya itibar etmek eninde sonunda bize zarar verir.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
adam fizyolojik sağlık durumundan bahsederken konu gene nasıl ilahiyata döndü?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konu cehalete döndü. Dinle kesişmesi sadece bir rastlantı :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Geçmiş olsun.

Immun sisteminiz çok zayıf değilse korkmayın.

Hemen en yakın hastanedeki göğüs hastalıkları servisine gidip,bir göğüs hastalıkları uzmanına sorununuzu anlatın.

Size 10 günlük iş görememezlik raporu verir. Süreç düzelene kadar raporu yenilersiniz.

En azından işten çıkarmalarına karşın elinizde hukuksal bir dayanağınız olur.

Son olarak halden anlamayan,insanlıktan nasibini almamış o iş yerinden inşallah bir önce kurtulursunuz.

Tekrar çok geçmiş olsun.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Ya moderatör Uğur'un söylediklerini tam uygula. Eğer senin ameliyatını yapan doktora ulaşabilme imkanın varsa , bir de seni hatırlarsa rapor konusunda sana yardımcı olacaktır. Geçmiş olsun kardeşim. Hiç bir şeyin , senin moralini bozmasına müsaade etme.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Geçmiş olsun.

Immun sisteminiz çok zayıf değilse korkmayın.

Hemen en yakın hastanedeki göğüs hastalıkları servisine gidip,bir göğüs hastalıkları uzmanına sorununuzu anlatın.

Size 10 günlük iş görememezlik raporu verir. Süreç düzelene kadar raporu yenilersiniz.

En azından işten çıkarmalarına karşın elinizde hukuksal bir dayanağınız olur.

Son olarak halden anlamayan,insanlıktan nasibini almamış o iş yerinden inşallah bir önce kurtulursunuz.

Tekrar çok geçmiş olsun.

Bunun ardından da bir avukat ile iletişime geçmenizi, durumunuzu anlatmanızı öneririm. İlk olarak avukatınız sizden bir yazı alacak, ardından kendi yazacağı bir teblikatı iş yerinize noter üzerinden gönderecek ve sağlık durumunuzu da belirterek iş yerinizden ayrılmanız için gerekli işlemlerin başlatılmasını isteyecek. Bu resmi süre doğru hatırlıyor isem 15 gün kadardı. Bu esnada aldığınız rapor geçerliliğini koruduğundan işe gitmek zorunda da kalmayacaksınız. Ardından, iş yerinizden noter tebliği ile istifanızı üslubuyla vermiş oluyorsunuz. Bu tip bir işten ayrılma durumunda iş yeriniz size tüm yasal haklarınızı gözeterek (maaş + kıdem tazminatı + fazla mesai ücretleri v.b.) ödeme yapmak ve ardından işten ayrılmanız için işlemi onaylamak, sanki sizi o işten çıkartmış gibi davranarak ödemeleri eksiksiz yapmak zorunda kalır.

Böyle bir iş yerine böyle yapmalısınız. Siz haklarınızı bilmediğiniz sürece sağılacak inek muamelesi görmek normal, buna izin vermeyin. Bir avukat ile görüşün. Forumda da bu mesleği icra eden arkadaşlarımız var, onlarla da irtibata geçerek yardın alabilirsiniz. Olmazsa iş hukuku ile ilgili çalışan iyi bir avukat bulun, onlar yardımcı olacaktır.

Kendinize çok daha fazla dikkat etmeniz gereken bir dönemdesiniz. Tekrardan geçmiş olsun.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Kronik rahatsızlıklarınızdan dolayı engelli raporunuz var ise işiniz daha kolay ama yok ise doktordan rapor alabilirsiniz.

biz işyerinde revire gönderdiğimiz herkesi hastaneye sevk ettiler hastanede hepsine 14 günlük rapor caktı.

Gittiğin doktor hiçbir şekilde riske girip "rapor yok eve git" diyemez su an ki güncel durumda.

Sonrasında o iş yerine güzel bir dava acmanı öneririrm
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Elinizde muhakkak yazılı izin müracaatınız olsun. İleride kuvvetle muhtemele dava süreci olacağı için kesinlikle en ufak bir izin vb talebinizi yazılı ispatlandıracak durumda olun. Cevaplarını şifahi değil yazılı isteyin. Durumu CİMER' e de yazmanızı tavsiye ederim. Allah yardımcınız olsun
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
İşte bu virüs nedeniyle tedbir almak zorunda olan devletin bir görevi de çalıştığınız yer gibi kan emici şirketleri bu ülkede barındırmamaktır ama daha oralara gelemedik.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst