Airbag'li Motosiklet Yeleği Yaptı

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Çorum’daki fabrikasında Türk ordusuna ve polisine kıyafetler üreten Orta Anadolu Tekstil’in ikinci kuşak yöneticisi Murat Boynueğri, motosiklet sürücüleri için ‘airbag’li (hava yastığı) yelek üretimine yakında başlayacaklarını, benzer ithal yeleklere göre yarı fiyatına satılacak ürün için TÜBİTAK ile de işbirliği yaptıklarını söylüyor.

ÇORUM’da yıllardan beri Türk ordusuna ve polisine kıyafetler diken Orta Anadolu Tekstil ve Konfeksiyon Ltd., 2 yıldır sürdürdüğü araştırma geliştirme (Ar-Ge) çalışmaları sonucu motosiklet sürücüleri için ‘airbag’li yelek üretmeyi başardı. Motosiklet kazalarında sürücünün hayatını kurtaran ve yurt dışında yaklaşık 600-700 Euro arası fiyatlarla satılan yeleklerin seri üretimine başlayacaklarını söyleyen şirketin ikinci kuşak yöneticisi Murat Boynueğri, “550-600 TL’ye satabileceğiz. Yeleklerimizin tüm çalışmalarını tamamladık. TÜBİTAK ile de işbirliğimiz sürüyor. Hedefimiz elbette para kazanmak ancak asıl önemlisi insanımızın, polisimizin, askerimizin motosiklet kazalarında ölmesini elimizden geldiğince önlemek istiyoruz” diyor.

Terzi babadan sanayiciye

Babası Yılmaz Boynueğri’nin 1965’te Ankara’da terzilik yapmaya başladığını ve askerlere kıyafet diktiğini anlatan Murat Boynueğri şöyle başlıyor girişimcilik öyküsünü anlatmaya: “Babam Ankara’da terzilik yaparken askere gitmiş ve askerliğini de mesleğine uygun yapmış, uzmanlaşmış. Daha sonraki yıllarda Milli Savunma Bakanlığı’nın askeri kıyafetleri özel sektöre ihale etmeye başlamasıyla bu ihalelere girdik. Kimi zaman biz aldık kimi zaman da alan firmalara alt üretici olduk. Tek partide 110 bin adet yaptığımız oldu. 2000’li yıllardan sonra da teknik kumaşlarla ilgilenmeye başladık. Nefes alan, su geçrimeyen kumaşlarla ilgili çalışmalara başladık.”

Japonlarla başladık
2001 yılı sonrasında polisin Yunus ve Şahin ekiplerine de kıyafetler diktiklerini belirten Murat Boynueğri, Airbag’li ceket konusuna da bu nedenle ilgi duyduklarını ifade ediyor. Boynueğir şöyle konuşuyor: “Bu ceketler yurt dışından ithal edildiğinde pahalı oluyor. Bu yüzden de yüklü maliyetler çıkıyor. Biz Japonlarla beraber üretmek için yola çıktık. Ancak onlarla yürümedi. Çünkü fiyat yine yüksek kalıyordu. ve kendimiz yola devam ettik. TÜBİTAK’a da müracaat ettik. Türkiye’de imalatı olmayan bir konuyu çözmek istiyorduk. 30 ülkede yaygın kullanılan bir ürün Türkiye’de de üretilebilmeliydi. Projeyi tamamladık, üretime başladık. Seri üretim de yakında başlayacak.”
İlk kez savunma sanayi fuarında tanıtım yaptıklarını belirten Murat Boynueğri, Çorum Organize Sanayi Bölgesi’nde 2 yıl önce kurdukları fabrikada üretimi planladıklarını söylüyor. Boynueğri, “3 bin metrekare kapalı alana sahip, 130 makineli bir tesisimiz var. Bunların yarısı çok özel makinelerdir. Yaklaşık 120 kişilik de istihdamımız var. Altyapımız üretim çok müsait. Diğer üretimlerimiz de devam ediyor. Ciromuz yaklaşık 1.5 milyon TL. Yeni ürünümüzle hem iç pazarda hem de ihracatla hızlı bir büyüme hedefliyoruz” diyor.

Hayat kurtaran yeleğin airbag’i nasıl çalışıyor


AIRBAG’li yelekte rüzgar ve yağmur geçirmeyen kumaş kullanılıyor. Arka kısımda ‘nefes alan kaplama’ denilen ve su buharını dışarı atan özel bir kumaş uygulanmış. Elbisenin üzerinde özel bir mekanizma var. Motorcu bu mekanizmayı 1 kere ayarlıyor ve motor üzerinde ayakta durma mesafesi kadar motora bağlıyor. 30 kilogramlık bir darbe alındığında yeleğin içindeki mekanizma harekete geçiyor, tüp içindeki karbondioksit gazı, önde göğüs kafesi, arkada sırt bölgesi, omirilik ve boyun kısmındaki yastıkları hızla şişiriyor. Böylece gögüs kafesi, belin her iki yanı, sırt, boyun ve omirilik bölgeleri darbeden korunuyor. Airbag’in şişme süresi sadece 50 salise. Airbag’li yelekteki tüp yenilenince yine çalışıyor. Yıkamak istenince de elbise, airbag mekanizmasından kolayca ayrılabiliyor ve yıkama sonrası tekrar takılabiliyor.

Askerde terzihanede çalıştım


MURAT Boynueğri’nin 67 yaşındaki babası Yılmaz Boynueğri de şöyle konuşuyor: “10 yaşından beri terziliğin içindeyim. 1960’larda Ankara’da resmi elbiseler dikiyordum. Askere gidince terzihanede görevlendirildim. Çok askeri elbise diktim komutanlara. Ankara’da terzilik sonra konfeksiyona geçişimiz oldu. Piyasaya toptan pantolon dikiyorduk. Sonra askeri ihalelere daldık. 1996’da Yılmaz Tekstil olarak 2 No’lu Dikimevi’nden er elbiseleri ihalesi aldık ve seri imalatlara başladık. Gömlek imalatı da yapıyoruz. Kriz nedeniyle biraz rolantideyiz. Bu nedenle yeni ürünlere yöneldik. TÜBİTAK’tan hocalar geldi raporlar tuttular. Neticeyi bilmiyoruz ama bir destek görmesek de üretimi yapacağız. Testler yapıldı ve başarılı sonuçlar alındı. Yakında Türkiye çapında bayilikler vereceğiz. Emniyet Genel Müdürlüğü’ne de gittik ve ürünü anlattık.”

Kaynak: Hürriyet
 

Ekli dosyalar

  • airbagyapti.jpg
    airbagyapti.jpg
    13.3 KB · Görüntüleme: 6,886

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hadi bakalım hayırlısı...
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
604
geçen hafta açmıştım bu başlığın aynısını. Gerçekten güzel bir olay. fiyat olarak da Avrupa'lı rakiplerindan çok daha hesaplı. umarım kaliteli birşey olur...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
902
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok iyi. :cat:
 
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
412
bi kaç yıl önce bi tv programında denk gelip izlemiştim can yeleğinin hemen hemen aynısıydı.
Aynı paraşüt mantığıyla çalışıyor.
paraşütteki ipi siz çekiyorsunuz bunda ise motosikletin herhangi bi yerine sabitliyorsunuz eğer herhangi bi kaza savrulma gibi durumda ip çekiliyor yelek hızla şişiyor boyun ve kalça kısmıznıza kadar koruma sağlıyor. deneyinide yaptılar hatta çok haşuma gitmişti. :)
 
Katılım
13 Mar 2008
Mesajlar
691
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vatana millete hayırlı olsun...:rendeer:
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Hayırlı olsun. Sevindirici gelişme.
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
hayırlı olsunda, adamın boynu ağrır öyle durursa, yoksa "ikinci kuşak yöneticisi Murat Boynueğri" soyadına uygun bir dizayn mı yaptırdı.
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
biraz araştırma yaptım bunun üstüne de,

"yurtdışında 600-700 euroya satılan yeleği biz 550-600 liraya satacağız" diyorlar. iyi güzel de, bu yeleklerin fiyatı sahibinden.com'da 150 lira.

1) nerden çıktı bu 600-700 euro yurt dışı fiyatı?
2) 150 liraya satılanı varken biz bunu niye ve nasıl 600 liraya alalım?
3) sırf türk malı olduğu için mi? türk malı olunca beni kazıklama hakkı mı doğacak?

buyrun link :

http://www.sahibinden.com/moto_air_bag_kampanya_150_tl_!!!WQQaXQQ14352054WQQpXQQdisplayitem
http://www.gungormotor.com/urun-952-MOTO_AIRBAG_KIRMIZI.html
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
17
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cok bahalı yahh verılmezzz kı 600 700 yuroo
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cok bahalı yahh verılmezzz kı 600 700 yuroo

can önemlidir, verilir, parayla ölçülmez, verilmesine verilir de 150 liraya varken 600-700 euro verilmez ki, zaten 600-700 euro olduğu da palavra...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst