- Katılım
- 17 Nis 2018
- Mesajlar
- 10,257
- Konu Yazar
- #1
Garip bir durum ancak geçen bir video gördüm, benzer şekilde motorcu arkadaşlarla da konuştugumda 3 farklı fikir ortaya çıktı.
ABS'li bir model kullanıyorum henüz kullanmak zorunda kalmadım, önceden abs'siz kullandıgım için ani fren sıkarken bile kaydırmayacak şekilde sık / gevşet şeklinde frenliyorum.
İlk görüş motosiklette abs'nin zaruri bir durum olmadığı. Eğer fren yapmayı biliyorsan, panik yapmak gibi bir huyun yoksa ABS'nin fren mesafesini uzattığını düşünerek kaza ihtimalini arttırdığını söyleyenler var.
İkinci görüşün abs'nin her cc'de tamamen gerekli olduğu, fren yapmayı bilsen de kurtarıcı olduğunu söyleyenler tayfa.
Başka bir görüş de düşük cc'lerde fren yapmayı öğrenmek açısından abs'nin olmaması gerektiği, limitlerini fren yapmayı bu şekilde daha iyi öğrenebileceği ancak yüksek cc'lerde zorunlu bir durum olduğu yönünde.
Siz hangisine katılıyorsunuz? Ya da sizce nasıl olmalı?
ABS'li bir model kullanıyorum henüz kullanmak zorunda kalmadım, önceden abs'siz kullandıgım için ani fren sıkarken bile kaydırmayacak şekilde sık / gevşet şeklinde frenliyorum.
İlk görüş motosiklette abs'nin zaruri bir durum olmadığı. Eğer fren yapmayı biliyorsan, panik yapmak gibi bir huyun yoksa ABS'nin fren mesafesini uzattığını düşünerek kaza ihtimalini arttırdığını söyleyenler var.
İkinci görüşün abs'nin her cc'de tamamen gerekli olduğu, fren yapmayı bilsen de kurtarıcı olduğunu söyleyenler tayfa.
Başka bir görüş de düşük cc'lerde fren yapmayı öğrenmek açısından abs'nin olmaması gerektiği, limitlerini fren yapmayı bu şekilde daha iyi öğrenebileceği ancak yüksek cc'lerde zorunlu bir durum olduğu yönünde.
Siz hangisine katılıyorsunuz? Ya da sizce nasıl olmalı?