5 seçeneğiniz var.
1. Ehliyetinize uygun bir motosiklete binebilirsiniz. Hacim, Güç gibi ehliyet sınırlamalarına dikkat etmelisiniz.
2. Motosikletinize uygun ehliyeti alana kadar yaşınızın gelmesini ve uygun ehliyet almayı bekleyebilirsiniz. O arada motosiklet kullanmazsınız.
3. Ehliyetinize uygun olmayan hacimde olan ancak araç ruhsatında düşük hacim gösterilen motosikletler var malesef. Evet, bunu distribütör ve/veya üretici yapıyor. Yasallığı tartışılır. Ancak bu modelleri araştırıp örn.150cc motor hacmindeki motosikleti A1 ile kullanabilirsiniz.
4. Ehliyetinize uygun motosiklet alıp motor modifiyeleri ile 180cc' ye kadar çıkartabilir, gücünü arttırabilirsiniz. Tabi ki yasallığı tartışılır fakat malesef ki ülkemizde bu tip bir denetim sistemi olmadığından motor numarası değişmediği sürece silindir ve iç elemanları değiştirip kullanabilirsiniz.
5. Motosiklet kullanmaktan vazgeçebilirsiniz.
Yoksa memur arkadaş senin lafına değil yasaya uymak zorundadır. İnsiyatif kullanabilir, kendi bileceği iş. Sen karşındaki insanın sabah eşiyle kavga edip mesaiye başlamadığını nereden bileceksin? :bounce: