- Katılım
- 12 Tem 2004
- Mesajlar
- 122
- Konu Yazar
- #1
EnduroClub İzmir üyelerinden;0004_Cüneyt ÖZBERK (F-650), 0309_A.Mete ERGENOĞLU (F-650), 0650_Kürşat TOSUN (KLR-650), İstanbul üyelerinden 0794_Cemal GÖNÜL (F-650 GS) yağmurlu bir günde Rize'ye geldiler.Temmuz ayının hava şartları açısından uygun olmadığını söylememe rağmen iş nedeni ile Temmuz da gelmek durumunda kalmışlar.0004_Cüneyt ÖZBERK önceden Rize öğretmen evinden yer ayırttığı için onları doğruca öğretmen evine götürdüm ve akşam buluşmak üzere ayrıldım.
O akşamı Rize şehir merkezinde birlikte geçirdik, sahilde gözleme yedik, Ziraat parkında çay içtik.Ancak üç günlük hava raporunda bu bölge yağışlı göründüğünden yaylalara çıkma ihtimali çok düşük bir ihtimali gösteriyordu.O akşam birlikte karar vardık, madem o kadar yolu Rize doğasını görmek için geldiler ne olursa olsun ertesi gün Fırtına vadisi boyunca Elevit'e gazlayacaktık.
Ertesi sabah öğretmenevinde saat 09:00 da buluştuk.Zincir yağlama faslından sonra beş motor Çamlıhemşin 'e doğru gaz açtık.Yolda biraz oyalanarak gittik, öğle yemeğini Çamlıhemşin'de yedikten sonra Zilkale istikametine doğru devam ettik.Çamlıhemşin'den sonrası toprak yoldu ve yağmur inceden inceye kendini göstermeye başlamıştı.İlk molayı Zilkale de verdik.Zilkale'nin 13. yüzyıl öncesinde Kommenoslar döneminde yapıldığı tahmin edilmektedir.16. yüzyılda Osmanlı döneminde de kullanılan Zilkale, Kale-i Zir (aşağı kale) olarak adlandırılmaktaymış ve 30 asker görev yapıyormuş.Fırtına Vadisi kenarında bulunan Zilkale 400 mt lik bir uçurumun hemen ustunde yer almaktadır.
Yağmurluklarımız giyerek Çatköy'e doğru fırtına vadisinden tekrar yola koyulduk.Yol oldukça zorlu; taş, kum ve çamurla birlikte su birikintilerinin içinden devam ediyoruz.Yolda fotoğraf çekmek için defalarca mola veriyoruz ve Çatköy'deki Otel Cancık tayız.İsminin otel olduğuna bakmayın, alt katı çayocağı ve restoran, üst katında bir kac odası olan bir pansiyon.Ama dağ başında büyük bir nimet tabii ki.Yiyeceklerden alabalık, mıhlama, bal, kahvaltı çeşitleri, ızgara çeşitleri ve bir kaç yöresel yemek bulunuyor.Oradan geçenlerin uğrak yeri olan Cancık'tan çaylarımızı yudumladıktan sonra Elevit'e doğru devam ediyoruz.Yağmur bazen yağıyor bazen duruyor, ama etrafta bulutlardan oluşan inanılmaz bir manzara mevcut.Ben yolu daha onceden gittiğimden onden biraz gazlı gidiyorum, Elevit'e 5 km. kala bir su geçişindeki keskin kayalradan geçerken ön jantı vuruyorum ve o şiddetle iç lastik kıyılıyor.Hızım 50-60 gibi ön teker birden sönüyor ve yolda zor duruyorum, nerede ise Fırtına deresini boylayacaktım.Motoru saga uygun bir yere alıyoruz ve ön lastiği kontrol ediyoruz.Ben dış lastiğin yarılmasında korkarken görünürde bir şey olmadığını fark ediyoruz ve oracıkta ön lastiği hep birlikte sökerek yaklaşık 40 dk. gibi bir zamanda lastiği yerine monte ediyoruz.Elevit'e gelidğimizde sis çoktan çökmüş etrafta herhangi bir manzara görünmüyor.Biraz oyalandıktan sonra tekrar aynı yoldan dönüşe geçiyoruz.Çatköy' e kadar hep birlikte geliyoruz ben endurocu dostlardan ayrılarak Rize ye dönmek zorumda olduğumdan önden gazlıyorum, hava da nerede ise kararmak üzere.
Endurocular 2 gece Ayder yaylasında kaldılar ve o bölgede motorları ile gezdiler.İki tanesi Artvin üzerinden döndü, diğer ikisi Rize üzerinden Ovit dağı, İspir ve Bayburt istikametinden devam etti.
O akşamı Rize şehir merkezinde birlikte geçirdik, sahilde gözleme yedik, Ziraat parkında çay içtik.Ancak üç günlük hava raporunda bu bölge yağışlı göründüğünden yaylalara çıkma ihtimali çok düşük bir ihtimali gösteriyordu.O akşam birlikte karar vardık, madem o kadar yolu Rize doğasını görmek için geldiler ne olursa olsun ertesi gün Fırtına vadisi boyunca Elevit'e gazlayacaktık.
Ertesi sabah öğretmenevinde saat 09:00 da buluştuk.Zincir yağlama faslından sonra beş motor Çamlıhemşin 'e doğru gaz açtık.Yolda biraz oyalanarak gittik, öğle yemeğini Çamlıhemşin'de yedikten sonra Zilkale istikametine doğru devam ettik.Çamlıhemşin'den sonrası toprak yoldu ve yağmur inceden inceye kendini göstermeye başlamıştı.İlk molayı Zilkale de verdik.Zilkale'nin 13. yüzyıl öncesinde Kommenoslar döneminde yapıldığı tahmin edilmektedir.16. yüzyılda Osmanlı döneminde de kullanılan Zilkale, Kale-i Zir (aşağı kale) olarak adlandırılmaktaymış ve 30 asker görev yapıyormuş.Fırtına Vadisi kenarında bulunan Zilkale 400 mt lik bir uçurumun hemen ustunde yer almaktadır.
Yağmurluklarımız giyerek Çatköy'e doğru fırtına vadisinden tekrar yola koyulduk.Yol oldukça zorlu; taş, kum ve çamurla birlikte su birikintilerinin içinden devam ediyoruz.Yolda fotoğraf çekmek için defalarca mola veriyoruz ve Çatköy'deki Otel Cancık tayız.İsminin otel olduğuna bakmayın, alt katı çayocağı ve restoran, üst katında bir kac odası olan bir pansiyon.Ama dağ başında büyük bir nimet tabii ki.Yiyeceklerden alabalık, mıhlama, bal, kahvaltı çeşitleri, ızgara çeşitleri ve bir kaç yöresel yemek bulunuyor.Oradan geçenlerin uğrak yeri olan Cancık'tan çaylarımızı yudumladıktan sonra Elevit'e doğru devam ediyoruz.Yağmur bazen yağıyor bazen duruyor, ama etrafta bulutlardan oluşan inanılmaz bir manzara mevcut.Ben yolu daha onceden gittiğimden onden biraz gazlı gidiyorum, Elevit'e 5 km. kala bir su geçişindeki keskin kayalradan geçerken ön jantı vuruyorum ve o şiddetle iç lastik kıyılıyor.Hızım 50-60 gibi ön teker birden sönüyor ve yolda zor duruyorum, nerede ise Fırtına deresini boylayacaktım.Motoru saga uygun bir yere alıyoruz ve ön lastiği kontrol ediyoruz.Ben dış lastiğin yarılmasında korkarken görünürde bir şey olmadığını fark ediyoruz ve oracıkta ön lastiği hep birlikte sökerek yaklaşık 40 dk. gibi bir zamanda lastiği yerine monte ediyoruz.Elevit'e gelidğimizde sis çoktan çökmüş etrafta herhangi bir manzara görünmüyor.Biraz oyalandıktan sonra tekrar aynı yoldan dönüşe geçiyoruz.Çatköy' e kadar hep birlikte geliyoruz ben endurocu dostlardan ayrılarak Rize ye dönmek zorumda olduğumdan önden gazlıyorum, hava da nerede ise kararmak üzere.
Endurocular 2 gece Ayder yaylasında kaldılar ve o bölgede motorları ile gezdiler.İki tanesi Artvin üzerinden döndü, diğer ikisi Rize üzerinden Ovit dağı, İspir ve Bayburt istikametinden devam etti.