7100 10w30 Yağ hakkında Öneri

Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
Arkadaşlar honda cbr 250r 2017 model kullanıyorum 10w30 öneriliyor motulun 7100 10w30 unu kullansam olurmu bu güne kadar 10w40 motul 5100 kullanılmıs ama kitapta 10w30 kullanılıyor 7100 kullansam ne diyorsunuz iyimi olur suan bu yağda ve vitesler sert geçiyor 10w40 da felan nedir düşünceleriniz motulun ana bayiside 7100 10w30 öneriyor 250r için
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Arkadaşlar honda cbr 250r 2017 model kullanıyorum 10w30 öneriliyor motulun 7100 10w30 unu kullansam olurmu bu güne kadar 10w40 motul 5100 kullanılmıs ama kitapta 10w30 kullanılıyor 7100 kullansam ne diyorsunuz iyimi olur suan bu yağda ve vitesler sert geçiyor 10w40 da felan nedir düşünceleriniz motulun ana bayiside 7100 10w30 öneriyor 250r için

biyel kolu iğne rulmanlı. dağılmaya zaten müsait. bundan dolayı kitapta ne yazıyorsa onu koymak lazım.
 
Katılım
1 May 2021
Mesajlar
5
7100 koyarsan 1 hafta sonra krankı eline alırsın. 5100 alman gerekiyor cbr motor bloğu eski olduğu için full sentetik yağ koyulmaz, yarı sentetik koyman gerekir
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
cbr 250 nin krankı parçaları cbr 125 den farklı o yüzden yanlış bilgi vermek istemiyorum üstteki yorumu dikkate almayın.
 
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
5100 kullan. 7100 faciası diye araştır. 10 40 genel sartlara uygundur. uzunyol veyahut sıcak şehirde isen yaz aylarinda 10 50 kullan
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
5100 10/30 KULLAN doğru olan bu yağ senin motosikletin için
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
5100 ile 7100 arasındaki tek fark biri yarı sentetik,diğeri sentetik.Kullanma klavuzunda ne yazıyorsa onu kullanın.Tam sentetik yağın bazı küçük cc motorların debriyajında kaçırma yaptığını duymuştum.Genel olarak 250 cc için özellikle sentetik tavsiye edilmedikçe yarı sentetik gayet yeterli.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Kullanım kitapçığında yazan viskozite değerleri, JASO ve MA standartlarına uygun her şeyi kullanabilirsiniz. Kitapçıkta özellikle sentetik veya özellikle mineral yağ konulması gerekiyorsa belirtir zaten... (Bu arada; kitapçıkta 10w-30 yazıyorsa 10w-30 kullanın 10w-40 değil! Hala bunu tavsiye eden var, tövbe tövbe...) Tam sentetik yağların faydalı kullanım ömrü yarı sentetik veya mineral yağlardan daha uzun oluyor, en belirgin artısı budur. Yağ değişim aralıklarınız uzunca değilse (6.000km ve üstü) tam sentetik gerekmeyebilir...
 
Katılım
19 Ağu 2014
Mesajlar
216
7100 koyarsan 1 hafta sonra krankı eline alırsın. 5100 alman gerekiyor cbr motor bloğu eski olduğu için full sentetik yağ koyulmaz, yarı sentetik koyman gerekir

Burada duyduğun her bilgi doğru değil(kimse yanlış analamasın bisikletten bile anlamayıp buraya gelip yorum yapan bir çok insan var kastım o) bak bu arkadaşım ne güzel açıklamış.1 hafta kısa ama sonucu belirtmiş.
Kim önerdi 7100ü.Yapmayın etmeyin arkadaşlar doğru bilgiler verelim 5100 alacaksın...

Diptnot:Sen yağın kalınlığına bukadar takılma önce koyman gereken yağı öğren dostum ondan sonra 10-30 10-40 15-50 sini araştır
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Forumdaki yağ konularının onda dokuzu cbr250 hakkında. Honda kar payını yükseltmek için kitapçık falan mı vermedi bu motosikletin yanında ne. Valla hiç alakam yok ben bile yarı sentetik gireceğini ezberledim artık. 3 serisi mineral, 5 yarı sentetik, 7 sentetik. Gerekli şartları sağlayan herhangi bir yağ, sağlıyorsa ayçiçek yağı bile olur. Koyuyoruz, iki bakımda bir filtre değişiyoruz, yeni conta kullanıyoruz bitiyor mevzusu Cbr250'nin. Her gün topspeed denemediğimiz, bakımlarını aksatmadığımız sürece nur topu gibi krank kırmayan, kol çıkarmayan, bacak göstermeyen bir cbr250'miz oluyor hepsinin sonunda.

Moderatörler başa cbr250 için bir yağ kılavuzu yayınlasa başlık sayısında fark edilir bir düşüş yaşanacak.
 
Katılım
29 Nis 2017
Mesajlar
232
mineral yağ ile sentetik yagin arasinda bir fark yok. sentetik yag sadece hep denen jaso ma vs standartlarini daha fazla muhafaza ediyor. 4 binde bir degisecek yag icin sentetige gerek yok.ducati sentetik kullaniyor ama periyotlari ona gore mesela 12 15 binde bir yag degisimi var. gerisi biraz hurafe bende sentetik yag var bisey olmaz zaa xd diyen ergenus paso kesicide gidip r25 ile yarisirsa ustalar hayirli olsun motordan 5 bin tl kokusu geliyor der.

Koy 3100 5100 devam et maks 4 binde bir degistir sadece. maddi durum varsa istersen motogp yagi koyup 100km de bkr degistir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst