600cc Geçiş

Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
Merhabalar. Öncelikle herkese iyi forumlar.
Şuan 27 yaşındayım ve Ninja 250R kullanıyorum. Yaz-kış,yağmur-çamur demeden motosiklet kullanıyorum. Şuan kafamda bir şeyler şekillendi ve bunu sizinle paylaşıp değerli yorum ve tecrübelerinizi almak istiyorum.
Konu şu. Şuan kullandığım motorumla 2 yıl kadar daha zaman geçirip, daha fazla yol, daha fazla tecrübe edinip, trafiğe tamamen adapte olduktan sonra 600cc bir motor almayı düşünüyorum. Motorumu geçen yıl adım ve 5000 km yol yaptım. işe gidip gelirken, arkadaşlarla gezip dolaşırken sürekli motor üstünde trafikteyim. Bi plan yaptım. Sigarayı bıraktım ve ona verdiğim parayı her ay kenara koyarsam 2 yılda 10.000 TL para biriktirmiş olacam. Motoru satıp üzerine biraz kredi desteği ile 2. el 600cc bir motor alabilecem. Bu sırada motosiklete, trafiğe tamamen alışmış ve bir şeyleri tecrübe edinmiş olacağım. Sizce bu yolda ilerlemeli miyim? Yoksa bu tamamen gereksiz bir olay mı? O zaman geldiğinde yaşım 29 olacak. Motoru hava atmak, sokak tabiriyle kız düşürmek veya ego tatmin etmek için değil tamamen tutku ve özgürlük hissettirdiği için kullanıyorum. Bilinçli sürücüyüm. Yaşımın vermiş olduğu belirli bir olgunluk da var. Nerede ne yapmam, nasıl davranma gerektiğini biliyorum. Allah'a şükürler olsun bir kere bile kaza yapmadım.
Şimdi yorumları size bırakıyorum.
Not: 2 yıl uzun bir süre biliyorum. Yarına sağ çıkıp çıkamayacağımız belli değil. Ama bu düşünceler 1 haftadır kafamda ve kararlıyım. Sigarayı bile bıraktırdı bu tutku :)
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
2 yıl pekte uzun bir süre degil, doğru ve mantıklı bir plan yaptığını söylemek isterim.

250cc genelde bana göre yeterli bir motordur , şahsi düşüncem 250cc bir motosiklet sahibi olsam daha üstü bir motor düşünmem, kullanma amacına bağlı olmakla beraber eğer hız sürat görünüş gibi dusunceleriniz varsa daha üst bir cc ye geçebilirsiniz.

100cc motosiklet sahibiyim her defasında daha üst japon mali motor alırım diye diye 6 senedir aynı motorda takılı kaldım sebebi ise her sene motor fiyatlarının yüksek seviyede zam yemesi , burada söylemek istediğim eğer gerekli trafik bilgisi sürüş bilgisini edindiğini dusunuyorsan 2 sene bekleme , motorlara her sene çok sağlam zamlar geliyor , benim hedefim r25 ti ve bu hedefi koydugumda r25 14 bin tl fiyatındaydı ve ne kadar beklersem para biriktitsemde alamadım çünki para birikiyor bi bakıyorsun r25 20bin lira hopaaa sar başa :)
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
2 yıl pekte uzun bir süre degil, doğru ve mantıklı bir plan yaptığını söylemek isterim.

250cc genelde bana göre yeterli bir motordur , şahsi düşüncem 250cc bir motosiklet sahibi olsam daha üstü bir motor düşünmem, kullanma amacına bağlı olmakla beraber eğer hız sürat görünüş gibi dusunceleriniz varsa daha üst bir cc ye geçebilirsiniz.

100cc motosiklet sahibiyim her defasında daha üst japon mali motor alırım diye diye 6 senedir aynı motorda takılı kaldım sebebi ise her sene motor fiyatlarının yüksek seviyede zam yemesi , burada söylemek istediğim eğer gerekli trafik bilgisi sürüş bilgisini edindiğini dusunuyorsan 2 sene bekleme , motorlara her sene çok sağlam zamlar geliyor , benim hedefim r25 ti ve bu hedefi koydugumda r25 14 bin tl fiyatındaydı ve ne kadar beklersem para biriktitsemde alamadım çünki para birikiyor bi bakıyorsun r25 20bin lira hopaaa sar başa :)

Destek için teşekkür ederim. Şuan ben kendimi her ne kadar hazır da hissetsem 600cc bir makinenin şakası ve affı olmaz. 5000 km çok yetersiz diye düşünüyorum. Evet sürekli fiyatın artması, gelen vergiler vs motor fiyatlarını tavan yaptırdı ve tam emin olmamakla beraber R25 fiyatının 40.000tl olduğunu duydum. Hız, görünüş tabi bunlar da önemli. Ama benim için bunlar 2. planda kalıyor :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bravo, sigarayı bırakıp elde edeceğiniz tasarrufla cc yükseltmeyi hedeflemişsiniz. Her ne kadar 2 yıl insan hayatında kısa bir süre de olsa şu anki konumuz için uzun bir süre ancak tercih ettiğiniz yol,iyi bir yol. Hayal ettiğiniz motora kavuşmanız dileğiyle.
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
Bravo, sigarayı bırakıp elde edeceğiniz tasarrufla cc yükseltmeyi hedeflemişsiniz. Her ne kadar 2 yıl insan hayatında kısa bir süre de olsa şu anki konumuz için uzun bir süre ancak tercih ettiğiniz yol,iyi bir yol. Hayal ettiğiniz motora kavuşmanız dileğiyle.

Çok teşekkür ederim :)
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Sahtekar ve şerefsizlerin kol gezdiği ülkede ikinci el 600 luk motor almak büyük cesaret cidden.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
neden 600cc alacağını anlayamadım
trafikte sureceksen biraz gereksiz bir cc
ama gezi içinde sureceksen mantıklı bilemiyorum istanbulda yaşıyorsan 600cc gereksiz kalır
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
neden 600cc alacağını anlayamadım
trafikte sureceksen biraz gereksiz bir cc
ama gezi içinde sureceksen mantıklı bilemiyorum istanbulda yaşıyorsan 600cc gereksiz kalır

Samsun'da yaşıyorum. Grubumuz da var. Hem şehiriçi işe gidip gelişte hem grup sürüşlerinde hem de şehirler arasında kullanmak için almayı düşünüyorum.
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
Merhabalar. Öncelikle herkese iyi forumlar.
Şuan 27 yaşındayım ve Ninja 250R kullanıyorum. Yaz-kış,yağmur-çamur demeden motosiklet kullanıyorum. Şuan kafamda bir şeyler şekillendi ve bunu sizinle paylaşıp değerli yorum ve tecrübelerinizi almak istiyorum.
Konu şu. Şuan kullandığım motorumla 2 yıl kadar daha zaman geçirip, daha fazla yol, daha fazla tecrübe edinip, trafiğe tamamen adapte olduktan sonra 600cc bir motor almayı düşünüyorum. Motorumu geçen yıl adım ve 5000 km yol yaptım. işe gidip gelirken, arkadaşlarla gezip dolaşırken sürekli motor üstünde trafikteyim. Bi plan yaptım. Sigarayı bıraktım ve ona verdiğim parayı her ay kenara koyarsam 2 yılda 10.000 TL para biriktirmiş olacam. Motoru satıp üzerine biraz kredi desteği ile 2. el 600cc bir motor alabilecem. Bu sırada motosiklete, trafiğe tamamen alışmış ve bir şeyleri tecrübe edinmiş olacağım. Sizce bu yolda ilerlemeli miyim? Yoksa bu tamamen gereksiz bir olay mı? O zaman geldiğinde yaşım 29 olacak. Motoru hava atmak, sokak tabiriyle kız düşürmek veya ego tatmin etmek için değil tamamen tutku ve özgürlük hissettirdiği için kullanıyorum. Bilinçli sürücüyüm. Yaşımın vermiş olduğu belirli bir olgunluk da var. Nerede ne yapmam, nasıl davranma gerektiğini biliyorum. Allah'a şükürler olsun bir kere bile kaza yapmadım.
Şimdi yorumları size bırakıyorum.
Not: 2 yıl uzun bir süre biliyorum. Yarına sağ çıkıp çıkamayacağımız belli değil. Ama bu düşünceler 1 haftadır kafamda ve kararlıyım. Sigarayı bile bıraktırdı bu tutku :)

Sigarayı bıraktırmış olması ve seni para biriktirmeye azmettirmesinde bi sakınca yok. Ninja250 ile 2 sene güzel tecrübe edinirsin bence. 600cc alırken de bir bilenden eğitim almak, tüyolar almakta fayda var. Umarım hayaline kavuşursun dostum.
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
Sigarayı bıraktırmış olması ve seni para biriktirmeye azmettirmesinde bi sakınca yok. Ninja250 ile 2 sene güzel tecrübe edinirsin bence. 600cc alırken de bir bilenden eğitim almak, tüyolar almakta fayda var. Umarım hayaline kavuşursun dostum.

Çok teşekkür ederim. Tabi ki gerekli tüm işlemler yapılacak :)
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
xj6 göz kırpıyor gibi size.tecrübe çok yok ama bence yeterli gibi.60 70 beygirlerde motor tercih etmeniz iyi olabilir.bende r25 pulsar 125cc scooter vs sürdüm gittim mt07 aldım.valla şaşırmadım 3 5 kişinin 1200 1050 900cc motorlarında sürdüğüm için korkutmadı gaz cevabıda bana göre mt07 nin gayet ön görülebilir.bence büyük cc bir motor sürün test yada arkadaşınızın motorunu size bir fikir vericektir.
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
xj6 göz kırpıyor gibi size.tecrübe çok yok ama bence yeterli gibi.60 70 beygirlerde motor tercih etmeniz iyi olabilir.bende r25 pulsar 125cc scooter vs sürdüm gittim mt07 aldım.valla şaşırmadım 3 5 kişinin 1200 1050 900cc motorlarında sürdüğüm için korkutmadı gaz cevabıda bana göre mt07 nin gayet ön görülebilir.bence büyük cc bir motor sürün test yada arkadaşınızın motorunu size bir fikir vericektir.

Evet. Motosiklet almadan test sürüşleri yapma fırsatım var arkadaş çevremden dolayı. İzlediğim videolar ve okuduğum yorumlara göre Honda CBR 600RR düşük ve orta devirde ideal. Gerek şehiriçi gerekse şehirdışında kullanımı kolay, konforlu ve gaz tepkisi oldukça yumuşakmış. Racing motorla başladım. Naked, Enduro veya diğer motor tarzları açıkçası benim yapıma uygun değil. Yine racing yolundan gitmeyi düşünüyorum. Ama yinede tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
600rr normalde safkan yarış motorudur biliyorsun
senin için yazmıyorum ama pegleri geride ve yukarıda gidon acısı düşük,dar ve alçak durumda
buda virajlarda yüksek hızlarda rahat etmek için tabiki yüksek kontrol için bunlar vb daha da sayarım
fakat bu pist ve viraj makinasını şehir içinde işe geziye götürmek düzenli olacaksanız biryerden sonra zulüm olacaktır çünkü agresif oturuş pozisyonu ve arka tekerde orta devirden sonra gelen agresif güç var
siz bu motorun sınırlarını sürekli görmek isteyeceksiniz daha doğrusu motor sürekli sesiyle gücüyle size hadi bas hadi gidelim yapıştır diyecek vb. bu tür şeylere katlanacaksanız sizin açınızdan hiçbir sorun yok
bendr r25 var pegleri geri aldım şimdi gidon alcaltma kiti takacağım bu motorun yanına bile bir 125 lik scooter alacağım seni sonu sen düşün safkan 600 Luk yarış motoru şehir içi ve uzun yollarda yorar 1 hafta arkadaşınızdan alın deneyin görürsünüz :)
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
600rr normalde safkan yarış motorudur biliyorsun
senin için yazmıyorum ama pegleri geride ve yukarıda gidon acısı düşük,dar ve alçak durumda
buda virajlarda yüksek hızlarda rahat etmek için tabiki yüksek kontrol için bunlar vb daha da sayarım
fakat bu pist ve viraj makinasını şehir içinde işe geziye götürmek düzenli olacaksanız biryerden sonra zulüm olacaktır çünkü agresif oturuş pozisyonu ve arka tekerde orta devirden sonra gelen agresif güç var
siz bu motorun sınırlarını sürekli görmek isteyeceksiniz daha doğrusu motor sürekli sesiyle gücüyle size hadi bas hadi gidelim yapıştır diyecek vb. bu tür şeylere katlanacaksanız sizin açınızdan hiçbir sorun yok
bendr r25 var pegleri geri aldım şimdi gidon alcatlma kiti takacağım bu motorun yanına bile bir 125 lik scooter alacağım seni sonu sen düşün safkan 600 Luk yarış motoru şehir içi ve uzun yollarda yorar 1 hafta arkadaşınızdan alın deneyin görürsünüz :)

Tavsiye için teşekkür ederim. Deneme yapma fırsatım fazla fazla olacak. Ondan yana sorunum yok. Ama gülü seven dikenine katlanır. Yani yağmurda motora binip ıslanmama gibi bir şansımız yok :D
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
xj6 göz kırpıyor gibi size.tecrübe çok yok ama bence yeterli gibi.60 70 beygirlerde motor tercih etmeniz iyi olabilir.bende r25 pulsar 125cc scooter vs sürdüm gittim mt07 aldım.valla şaşırmadım 3 5 kişinin 1200 1050 900cc motorlarında sürdüğüm için korkutmadı gaz cevabıda bana göre mt07 nin gayet ön görülebilir.bence büyük cc bir motor sürün test yada arkadaşınızın motorunu size bir fikir vericektir.

Tarzan Rıfkı'nın dediklerine katılıyorum. :) Öncelikle sigarayı bırakmanız tebrik edilesi bir durum. Tebrik ederim. :) Benim de yaşım 30, 25 bin km tecrübem var. Gençlik yıllarımdan beri 4 silindir hayalimdi hep. Bu ay başında XJ6 Diversion F alarak hayallerime, mevcut piyasa pahalı da olsa kavuştum. 2. el piyasası kumar oynamaya benzer. Mümkünse ilk sahibinden bulmaya çalışın her zaman. Ben şahsen öyle yaptım. İlk sahibinden, ilk 600'lük 4 silindirli 2. el makinemi aldım ve şu an çok memnunum. Bundan önce de MT-25 vardı. 250 cc aslında ekonomik ve ideal olanı ama insanoğlu her zaman biraz daha iyisini istiyor.

Amaçlarınız doğrultusunsa karar verin. Sürekli şehiriçinde olacaksanız 250 cc yeterli bir durum ama işin içine uzun yolculuklar da eklenecekse o zaman 250 cc makine biraz zahmetli bir hale dönüşebiliyor. 600 cc'nin de şehiriçinde 250 cc'ye nazaran bazı handikapları mevcut. Bu handikabın en büyüğü 'hararet', sürekli düşük devirde kullandığınız zaman altınızda 100 derecelik bir fırın oluyor ve yaz sıcağında biraz fazla terletiyor sizi. Piyasa sürekli yukarı doğru haraketli olduğundan dolayı, bence şimdiden bakın derim almak istediğiniz motoru. Şu an almak istediğiniz motor örneğin 50.000 tl ise, 2 yıl sonra 70 bin tl olacak. :D
 
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
24
Tarzan Rıfkı'nın dediklerine katılıyorum. :) Öncelikle sigarayı bırakmanız tebrik edilesi bir durum. Tebrik ederim. :) Benim de yaşım 30, 25 bin km tecrübem var. Gençlik yıllarımdan beri 4 silindir hayalimdi hep. Bu ay başında XJ6 Diversion F alarak hayallerime, mevcut piyasa pahalı da olsa kavuştum. 2. el piyasası kumar oynamaya benzer. Mümkünse ilk sahibinden bulmaya çalışın her zaman. Ben şahsen öyle yaptım. İlk sahibinden, ilk 600'lük 4 silindirli 2. el makinemi aldım ve şu an çok memnunum. Bundan önce de MT-25 vardı. 250 cc aslında ekonomik ve ideal olanı ama insanoğlu her zaman biraz daha iyisini istiyor.

Amaçlarınız doğrultusunsa karar verin. Sürekli şehiriçinde olacaksanız 250 cc yeterli bir durum ama işin içine uzun yolculuklar da eklenecekse o zaman 250 cc makine biraz zahmetli bir hale dönüşebiliyor. 600 cc'nin de şehiriçinde 250 cc'ye nazaran bazı handikapları mevcut. Bu handikabın en büyüğü 'hararet', sürekli düşük devirde kullandığınız zaman altınızda 100 derecelik bir fırın oluyor ve yaz sıcağında biraz fazla terletiyor sizi. Piyasa sürekli yukarı doğru haraketli olduğundan dolayı, bence şimdiden bakın derim almak istediğiniz motoru. Şu an almak istediğiniz motor örneğin 50.000 tl ise, 2 yıl sonra 70 bin tl olacak. :D

Teşekkür ederim yorumunuz için. Evet haklısınız. Her geçen gün motosiklet fiyatları giderek artıyor ancak şuan alabilecek durumum yok malesef. Yani motora bakıp daha çok heveslenirim ama anlaşıp pazarlığa oturacak biriklim malesef yok :) 2 yıla belki piyasa düzelir bilemeyiz. Ama artarsada ona göre takviye yaparız o sorun değil. Hararet konusuna geleyim. Dediğim gibi Samsun'da yaşıyorum. Trafiğe takılmamak için iş çıkışı trafiğin yoğun olduğu saatte sahilden gidiyorum ve orda trafik sorunu olmuyor. Ben motorumda Samsun-Kayseri yolculuğu yaptım. Yaklaşık 500km. Ve 170-180 son gaz basa basa gittim. Dinlenerek, moal vererek gittiğim halde sağ kolum tutmadı gaz açmaktan :mrgreen: Bu sebepten dolayı 600cc almayı çok istiyorum. İlk sebebi rahatlığı, konforu. İkinci sebebi görünüşü ve sesi
 
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
387
Tarzan Rıfkı'nın dediklerine katılıyorum. :) Öncelikle sigarayı bırakmanız tebrik edilesi bir durum. Tebrik ederim. :) Benim de yaşım 30, 25 bin km tecrübem var. Gençlik yıllarımdan beri 4 silindir hayalimdi hep. Bu ay başında XJ6 Diversion F alarak hayallerime, mevcut piyasa pahalı da olsa kavuştum. 2. el piyasası kumar oynamaya benzer. Mümkünse ilk sahibinden bulmaya çalışın her zaman. Ben şahsen öyle yaptım. İlk sahibinden, ilk 600'lük 4 silindirli 2. el makinemi aldım ve şu an çok memnunum. Bundan önce de MT-25 vardı. 250 cc aslında ekonomik ve ideal olanı ama insanoğlu her zaman biraz daha iyisini istiyor.

Amaçlarınız doğrultusunsa karar verin. Sürekli şehiriçinde olacaksanız 250 cc yeterli bir durum ama işin içine uzun yolculuklar da eklenecekse o zaman 250 cc makine biraz zahmetli bir hale dönüşebiliyor. 600 cc'nin de şehiriçinde 250 cc'ye nazaran bazı handikapları mevcut. Bu handikabın en büyüğü 'hararet', sürekli düşük devirde kullandığınız zaman altınızda 100 derecelik bir fırın oluyor ve yaz sıcağında biraz fazla terletiyor sizi. Piyasa sürekli yukarı doğru haraketli olduğundan dolayı, bence şimdiden bakın derim almak istediğiniz motoru. Şu an almak istediğiniz motor örneğin 50.000 tl ise, 2 yıl sonra 70 bin tl olacak. :D

Sana özelden yazmıştım keşke ozaman alsaydın daha karlı olurdu :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst