600 ile başlanılmaz diyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
213
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.
 
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
952
kimse kullanamazsın demiyor, okul seviyesinde düşün bu işi, kimse okumayı bilmeden roman okuyamaz.. önce harfleri sonra kelimeleri sonra cümleleri sonra dergi gazete vs. en son roman okumaya başlar insan.
yada herkez bilinçsiz sen bilinçlisin..
 
Katılım
2 Ağu 2010
Mesajlar
316
Canını Düşünen Adam Yapmaz Bu Bir
İkincisi İse Sen Yapabiliyorsun Diye Onlarında Yapmasını Bekleme Herkes Bir Değil

(Niyetim Seni Kötülemek Değil Sadece Fikirlerimi Sundum)
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Ortada bir yanlış yönlendirme yapan var ise bunu yapan sizsiniz. Size hayırlı kullanmalar.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Diğer motorları kullanmasaydın görürdün nasıl kullanıldığını :wiinkk:

Benim hyo kullanan arkadaslarım sadece olduğu yerde duran motorumda gazı cevirdiklerinde ne kadar hassas olduğunu görebiliyorlar :bounce:
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Tamam, pes ettim bende 600 lük alıcam. :pr:

Hata yaptım ufak cc ile başladım. :pale:
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
213
benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum. küçük cc ile başlama fikrine taraftarı olan arkadaşların çogu ömründe 4 silindire artçı bile binmeden yada en fazla artçı binmiş kişiler 4 silindir öcü degildir sadece dikkat ister.
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
senin gibi konuşan çok kardeşimizi kaybettik inşallah istisnalardan olursun... ama dünya küçük ccden başlama kuralını kabul etmişken bi akıllı kendin olduğunu da düşünme, avrupa ülkelerinin birinde olsan yasal olarak imkansız zaten o motoru kullanman
 
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
655
İşallah kazasız belasız kullanırsın da,
biz de bu arkadaş, bi ara böyle bi konu açmıştı,
yazık oldu çok gençti demeyiz !!!
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Yanlış tan örnek olmaz.
Bunu burada birkaç üye değil dünya kabul etmiş. Motosiklet kullanım kurallarını ona göre belirlemiş. (bizim gibi 3. dünya ülkeleri hariç)
Şimdi sen 600 le başlasan ne olur başlamasan ne olur. Üç beş kişi dünyanın doğrusunu değiştirebilecekseniz helal olsun kolay gelsin derim.
Ben mümkünse 50cc den başlansın derim. 98 senesinde 900rr kullanırken şuanda mümkün olduğunca 50 cc ile dolaşıyorum. Bende hata yapıp mz 301 ile başlamıştım 15 senedirde türlü çeşitli motorlarla yüzbinlerce km yaptım. Şimdi herkese 50-100 cc ile başlayın derim.
Birisi hiç 4 silindir kullanmamış olması onun doğruyu bilmemesi anlamına gelmez.
Çok anlamsız ve amaçsız bir konu olmuş (kusura bakmayında)
Don kişot misali yeldeğirmenlerine saldırmak olmuş başka hiçbnirşey değil.
Ayrıca ALLAH kazasız belasız uzun yıllar binmek motor üzerinde yaşlanmak nasip etsin.
Kimse 600 ile başlayana gıcık olmuyor. Yanlış ta anlaşılmasın
 
Katılım
24 Ağu 2008
Mesajlar
339
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.

Buradaki mantık cc değil.

1713.jpg


150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------

beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

Herşey 1 saniye içinde ansızın gerçekleşiyor ve ne yazıkki buda başkaları yüzünden oluyor. İşte bu yüzden motorcular aşırı hızdan kurban olmasın diye küçük ccli motorlar öneriliyor :farao:
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
213
yani bu motor kalkış yapar yapmaz fişek gibi fırlayan bi alet degil elinin ayarı yoksa bi adamın ne verirsen ver zaten felakettir basmazsan gitmiyor sonuçta...
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Beyler 150cc motorla 1000cc motor arasındaki tek fark sürücüsüdür.

Sen aşırı süratı seviyorsan ve iki tekerin üstüne ilk defa oturmuşsan bu senin sonun olur.
Adam gibi kuralları uyup sakin kullanırsan kaç cc olursa olsun tecrübe edinirsin.
150cc motor 200 km/h hıza çıksaydı o zaman " motorun kaç cc ile başlanacağı" gibi saçma tartışmalar ortaya çıkmazdı.

Yani bu söylediğinizin hiç iler tutar tarafı var mı?
Yani size göre 150 cc motor ile 1000cc motor arasında bırakın son hızı
Ağırlık olarak,
İvmelenme olarak,
Tork olarak,
Denge olarak,
Frenaj olarak,
Kullanım olarak
Hiç bir fark yok öyle mi?

Bu mantıkla 125 cc yarışlarına katılan herkes aslında MotoGP'de de yarışabilir. Ne fark var canım ikisi de motosiklet işte.
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim

benimle aynı şartları taşıyan aynı sıralamayla benle aynı olan arkadaşlar fikir beyan ederse memnun olurum.

arkadaşım sen önce kendi sölediğinle çelişiyorsun.bu da senin bu başlığı açmanın boşuna ve saçmalıktan ibaret olduğunu gösteriyor.hayır senin için olan olmuş, iflah olmaz tavırların var. umarım kaza bela görmezsin ama genç arkadaşlar,heyecanlı ve aklı başında olmayan arkadaşlar sana inanıp da biranda 600-650 lik bir motorla başlarsa o zaman o arkadaşlara da sebep olursun allah korusun..ona korkarım ben..

bu arada yaşın kaç arkadaşım senin?merak ettim..
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
tek fark sürücü değildir.
150cc motor 11-14 beygirdi 1000cc makina 180-190 beygirdir.

600rr la 1000rr arasında cok fazla hız farkı yok.Neden direk 1000 almıyo bu kadar insan sen hayatında Tork die bir kelime duymadın mı 150cc motor 100km hıza 15sanıyede cıkar 1000cc makina 1saniyede cıkar.

Basit bir örnek birisi önüne kırdı ve acemiysen birden frene yapıscaksın ve gazı kapatmayı unutcaksın.
Unutmam Deme unutursun.O toto korkusuyla adını bile unutursun.
O makinanın gaz kolunun yarım sandım acık kalması ne demek biliyorsundur belki.

Gerisini Haber Kanallarından İzlersin.

Merak etme ilk 1-2 hafta çok iyi kullanıyorum zannedersin aynı yerden ilk sefeerde 60la gecersın 2 gun sonra o yoldan 120le gecersın 2 hafta o yoldan 160la gecersin ve ilk aksilikte patlarsın.

İyi Motorcu En Uzun Yaşayan Motorcudur.

Yoksa Makası koyar 299+kilit videoları paylaşır gider biyere patlar eee çok iyi motorcuydu niye patladı demekki kötü motorcuymuş.
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
213
Hala aynı şeylerden bahsediyorsunuz elinin ayarı olmuyan kendini bilmez gaza gelen bi tipe ne verirsen patlar. yok gazı açık unutmaymış yok frene basamamaymış. bunları yapacak kafa yoksa zaten motora binmesin.
 
Katılım
24 Ağu 2008
Mesajlar
339
Yani bu söylediğinizin hiç iler tutar tarafı var mı?
Yani size göre 150 cc motor ile 1000cc motor arasında bırakın son hızı
Ağırlık olarak,
İvmelenme olarak,
Tork olarak,
Denge olarak,
Frenaj olarak,
Kullanım olarak
Hiç bir fark yok öyle mi?

Bu mantıkla 125 cc yarışlarına katılan herkes aslında MotoGP'de de yarışabilir. Ne fark var canım ikisi de motosiklet işte.

Sürücü makineyi nasıl yönetirse makine öyle çalışır. Beygir gücü , son hız her şey sürücünün elinde tabiki güçsüz motor kanı deli akan sürücüleri frenliyor. :cat:

Bu yüzden küçük ccli motorla başlayın denilmiyor mu ?
 
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
beni bu zevkten mahrum bırakanlara yazdıgım yazıdır bu.
kucuk cc ıle baslama kervanına burdan beyin şartlanmasıyla katıldım skyjet f5 ve gt 250 r ile kısa süre vakit geçirdim daha sonra dayanamayıp r6 aldım ve şuan gayette hakkını vererek kullanıyorum.ŞİMDİ SİZE SORUYORUM neden hala tabu haline gelmiş fikirleri bazıları insanlara empoze ediyor.Lütfen insanları yanlış yönlendirmiyelim ilk etaptaki gerekli tedbirlerle 4 silindirli pekalada kullanılıyor.

bnde 600f ile başladım ancak ne olacak bu böylemi gider hayır, kullansan pekala kullanırsın ama rahat rahat alıştıra alıştıra manevlaraları kıvrak yapamazsın bikere
1. altındaki motor değerli olucak kıyamayacaksın
2. motor ağır olacak ve hem ağırlık hem dikkat bukadar şey bir arada dikkat dağılması olabiliyor.:pale:
ben tasarımcıyım birşeyi bende düşünürüm, yeni gelen bir arkadaşta düşünür, ancak pratiğe dökmeye gelince aradaki fark ortaya çıkar. bnde bilmediğim konusunda bilenin yanına g ittiğimd eöyle..
hayat bile tecrübe kaldıki motor mu olmayacak canım kardeşim yada abicim baldan daha tatlıdır can.:salut::salut::salut:.. ancak çekişmeye başladığnda anlarsın.
ömrümde 3 kez ölümden döndüm o korkuyu o anı bilemezsin. bn yaşamadım bide yaşayana sormak lazım ama imkansız.
dizlerinin bağı çözülür ve hiç bişe hatırlamazsın.
oda motordan değil ha
1. fıratta boğuluyordum.
2. ve 3. yabanı hayvan.
nerde yaşıyorsun dersen istanbulda:) yazın köye gittiğimde bu tehlikeleri atlattım bn ayıdan zor kurtuldum heleki af ola insanlar için böle konuşmak istemiorum ama trafikte bukadar ayıdan farksız insanlar varken 600 başlangıç için çok.​
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst