600 F , 14500 dv/dk., 1. vites, max hız 118km.?

Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
186
çok olmamaış mı?

ya beyler motorunda bi sınırı var dimi.
birinci viteste 120 yapsa nolur 140 yapsa nolur.adamlar ayruyeten 5 vites daha koymuşlar.babalarının hayrına koymadılar ya bunları.onlarıda kullanın...
pistonlarında bi sınırı var dimi...biyerlerden çıkmasın acısı:)))):queen:
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
194
EmreSS' Alıntı:
1.vites 2,833
2.vites 2,062
3.vites 1,647
4.vites 1,421
5.vites 1,272
6.vites 1,173
primary reduction 1,822
secondary reduction 2,813
arka lastik 180/55/17
max devir 14.500
Honda cbr 600 f teknik verileri bunlar değil mi?
buradan hesaplatarak 1.viteste 118,55 bulunuyor. daha neyi tartışıyorsunuz?
bunların tamamı vites kutusu oranları ve lastik ebatları ile ilgili. rodajın iyi yada kötü yapılması bunları etkilemezki! motor bitmiş olsa dahi 14500 çevirince 118 yapar. sizin bahsettiğiniz motorun durumu performansı etkiler. bu hız mevcut durumda değişmez ve ister debriyaj sıkın ister boşa alın 118 yapar.
ancak gösterge hatası nedir bilemem. belki devir kestiği noktada değilde daha aşağıda 118 görülmüştür vsvsvs
ayrıca 13000 devirin üstü neden sağlıklı değil? 13000 devir neye göre belirlendi? kafadan mı? fabrika kırmızı bölge koymuş içine girme demiş üstünede devir limitörü koyup belli bir devirde sabitlemiş. cbr 600 f için yanlış bilmiyorsam 14500 devir. nasıl piston fırlayabilir ki? bu motorlar modifiyesiz geliyor. benim motorumda 15500 de redline var. fabrika 15500 diye açıklıyor. devir göstergesi üzerindede 16000de devir kesiyor. buradaki olay motor 15500 yaparken devir göstergesi saparak 16000 gösteriyor ve motor limitörü 15500de deviri kesiyor. yanlışsa neden kırmızı bölge 13000de değil? peki hangi üretici piston fırlama riskini göze alarak piyasaya motor sürer?
kusura bakmayın yazılanların bir kısmı tamamen kafadan olduğu için kızdım.
yanlış bişey yazdıysam lütfen doğrusunu yazın.
Vallaha Son Noktayı Koymuşsun thedentist arkadaşım ancak bukadar anlatılabilirdi bizi aydınlattığın için teşekkür edeirim. Saygılar...:cat:
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
EmreSS, güzel açıklamışsın. Öğrenmek istediğimi öğrendim. Teşekkür ederim.
 
Katılım
21 Nis 2006
Mesajlar
43
rica ederim. peki bende bişey sorayım tam olsun bari:)
1.viteste 7250dd'de yaptığın hız 59-60km/s mi? hesaptan bu çıkıyorda acaba gerçekte ne çıkıyor merak ettim.
birde motor nerede devir kesiyor? gösterge kaç gösterdiğinde limitör devreye giriyor? 15.000?
 
Katılım
23 Tem 2005
Mesajlar
454
Bebim motorum 5. viteste 118 nasıl yacak bende onu cok merak ediyorum . O kadar kasıyorum yok 110 dan hizli gitmiyor yokus asagı falan herseyi denedimmm olmuyor. Bence sen 2. vitese gecmelisin artıkın :mrgreen:
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
EmreSS, yarın 7250'ye bakarım. Kesici tam 14500 de devreye giriyor diyemeyeceğim. 15000 den yüksek değil onu söyleyebilirim.14000 600 f de kırmızı hat zaten.
kivanctf, ben ara vites kullanmıyorum, 1. vitesle 118 den sonra direkt 5 e atıyorum :p
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
EmreSS' Alıntı:
1.vites 2,833
2.vites 2,062
3.vites 1,647
4.vites 1,421
5.vites 1,272
6.vites 1,173
primary reduction 1,822
secondary reduction 2,813
arka lastik 180/55/17
max devir 14.500
Honda cbr 600 f teknik verileri bunlar değil mi?
buradan hesaplatarak 1.viteste 118,55 bulunuyor. daha neyi tartışıyorsunuz?
bunların tamamı vites kutusu oranları ve lastik ebatları ile ilgili. rodajın iyi yada kötü yapılması bunları etkilemezki! motor bitmiş olsa dahi 14500 çevirince 118 yapar. sizin bahsettiğiniz motorun durumu performansı etkiler. bu hız mevcut durumda değişmez ve ister debriyaj sıkın ister boşa alın 118 yapar.
ancak gösterge hatası nedir bilemem. belki devir kestiği noktada değilde daha aşağıda 118 görülmüştür vsvsvs.
...

Hesaplamanın formülünü anlatabilir misin? Teknik şeylere meraklıyım da biraz :)
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
İHTİYAR, castrol GPS 4T 10W/40 kullanıyorum. Teknik servisin 600 f için önerdiği motor yağı. 15W/50 kullanan da var ama onlar daha büyük hacimli SS'lar için uygunmuş.
 
Katılım
21 Nis 2006
Mesajlar
43
Khutuck' Alıntı:
Hesaplamanın formülünü anlatabilir misin? Teknik şeylere meraklıyım da biraz :)

tabiki.
(devir x lastik çevresi x 60) / (vites oranı x birinci dişli x ikinci dişliler)
burada lastik çevresi şöyle hesaplanır ->180/55/17 için:
180 x 0.55 x 2 + 25.4 x 17 = 629.8 mm
ilk formülde çıkan sonuç lastik çevresinin cinsinden çıkar. lastik çevresini mm girersen karşına mm/saat çıkar. oyüzden 1.000.000a bölmek gerekir. bu sayede km/s olur.

Buyukbaba
ben limitörü 14500de sanıyordumda oyüzden söylemiştim. ama dikkat etmen gereken devir göstergesi belli bir sapma yapacaktır. göstergede kırmızının başladığı sayı 14000 ise motor gerçekte 14000de limitöre girer ama gösterge 14500 gösterir gibi.

ben kendi örneğimi vereyimde daha iyi anlaşılsın:
honda civic 1.6 motoru max 6800 çeviriyor. dinamodan çıkan değer bu. bu noktada limitör devreye giriyor ve devir aşağı düşüyor. ama gösterge o sırada 7100-7200 aralığını gösteriyor. göstergedeki kırmızı bölge ise 6800de başlıyor.
bu sebepten sapmalar tam bilinirse gerçek hızlar çok rahat hesaplanır.
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
Net hesaplama için istediğini tahmin etmiştim EmreSS. Ama şunu söyleyeyim, verdiğin formülde kesiciye girdiği andaki devrin düşük olması benim yararıma. Yani düşük devir, düşük tavan hız demektir. Şunu söyleyebilirim, 15000 değil.14000-14500 arası kesiciye giriyor şeklinde hatırlıyorum.
İnternette aradım bulamadım. 600 F gösterge panelinin detaylı resmi olursa, sana nerede girdiğini daha rahat söylerim. Çünkü aklımda genel bir fotoğraf var, ibrenin yerini biliyorum ama rakamı hatırlayamadım. Bulamazsam yarın bakıp yazacağım.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
172
standardı 14500 devirde 130 km re ise sende 14500 devirde 118 km sürat yapıyorsan motor sağlıklı çalışıyordur problem ya dişli oranlarında yada debriyajda başka açıklaması yok
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
Makinenin kırmızı hattı 14000 de başlıyor. Ben 14500 de kesiciye girdiğini gördüm. Biraz önce kontrol ettim.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Buyukbaba
İHTİYAR, castrol GPS 4T 10W/40 kullanıyorum. Teknik servisin 600 f için önerdiği motor yağı. 15W/50 kullanan da var ama onlar daha büyük hacimli SS'lar için uygunmuş.
Kullandığınız yağın motor hacmiyle pek ilgisi yok. Yüksek devirli makina kullanıyorsanız full sentetik yağ kullanmanızı öneririm. Bende 1000RR da var, 125R da var, her ikisine koyduğum yağ aynı. Bazıları 125cc diye, daha ucuz olsun diye başka yağ kullanıyorlar. Ama aradaki fark 2,5 YTL. Dün CBR125R'yi 1000 km bakımına götürdüm aynı yağı koydular.
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
Motor hacmiyle ilgili olmaz mı? Yaklaşık 2 kat hacim farkı var. Silindir çapı farkları büyük. Silindir alanı büyük olması demek piston yatağında patlamaların büyük olması ve sıcaklık değişimlerinin çok aşırı hızlı olması demek. Özellikle artış yönünde. Bu yüzden motor yağı çok önemli. Ayrıca sürtünme yüzeyi de artıyor.
Yüksek hacimli ve çok yüksek güçlü motorlarda daha viskoz yağ kullanımı sebebi bu, hızlı ısı değişimlerinde yağ çok incelmemeli. Full sentetik olması da yağ daha kolay bozulmasın diye. Ama sanıyorum ki 600 cc motorlarda bozunumu tolare edebiliyor yağ.
Ben 2 farklı honda servisine sordum ve 600 lük motor için 10W/40 önerdi ikisi de. Ha, 15W/50 koysam daha mı iyi olur? Bilmiyorum, tartışılır.
 
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
25
Buyukbaba benimki de tam 125 km de kesiciye giriyor,devire ben de senin gibi dikkat etmedim ama motora baktırdım çok iyi durumda olduğunu söylediler.Teknik olarak çok bilgim yok ama motorunun normal olduğunu düşünüyorum.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@Buyukbaba
Motor hacmiyle ilgili olmaz mı? Yaklaşık 2 kat hacim farkı var. Silindir çapı farkları büyük. Silindir alanı büyük olması demek piston yatağında patlamaların büyük olması ve sıcaklık değişimlerinin çok aşırı hızlı olması demek.
Önemli olan devir. Motor hacmi ufak ama CBR125R de 11000 rpm devir yapıyor. Yüksek devir motor hacmi ne olursa olsun yüksek sıcaklığa çıkılmasını sağlar. Full sentetik yağlar yüksek devirlerde kullanılması önerilen yağlardır. Ben dediğim gibi 1000RR da da 125R da da 50'lik yap kullanıyorum. Hangi Honda 40'lık yağ önerdi? Ben daha dün 1000 km bakımına soktum CBR125R'ı adamlar 50'lik yağ önerdi. Ben de "Ben zaten 50'lik full sentetikten başka yağ kullanmam" dedim. Aradaki fiyat farkı çok az.
 
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
69
izmir yükseliş honda, aydın mnr honda. 2 si de 40 lığı öneriyor boy. Hatta şimdi bir daha soruyorum.
Axis, eğer 600 RR 125 de giriyor ise F'in 118'i doğru gibi geliyor. Sağolasın.


Not: İzmir yükseliş Hondayı tekrar aradım. Motor yağı sordum, ilk önerisi 10W/40 idi. 15W/50 öneriyorlar dedim. O da olur, farketmez dedi teknik servis. Durum bundan ibaret.
 
Katılım
1 Şub 2006
Mesajlar
1,750
EmreSS' Alıntı:
1.vites 2,833
2.vites 2,062
3.vites 1,647
4.vites 1,421
5.vites 1,272
6.vites 1,173
primary reduction 1,822
secondary reduction 2,813
arka lastik 180/55/17
max devir 14.500
Honda cbr 600 f teknik verileri bunlar değil mi?
buradan hesaplatarak 1.viteste 118,55 bulunuyor. daha neyi tartışıyorsunuz?
bunların tamamı vites kutusu oranları ve lastik ebatları ile ilgili. rodajın iyi yada kötü yapılması bunları etkilemezki! motor bitmiş olsa dahi 14500 çevirince 118 yapar. sizin bahsettiğiniz motorun durumu performansı etkiler. bu hız mevcut durumda değişmez ve ister debriyaj sıkın ister boşa alın 118 yapar.
ancak gösterge hatası nedir bilemem. belki devir kestiği noktada değilde daha aşağıda 118 görülmüştür vsvsvs
ayrıca 13000 devirin üstü neden sağlıklı değil? 13000 devir neye göre belirlendi? kafadan mı? fabrika kırmızı bölge koymuş içine girme demiş üstünede devir limitörü koyup belli bir devirde sabitlemiş. cbr 600 f için yanlış bilmiyorsam 14500 devir. nasıl piston fırlayabilir ki? bu motorlar modifiyesiz geliyor. benim motorumda 15500 de redline var. fabrika 15500 diye açıklıyor. devir göstergesi üzerindede 16000de devir kesiyor. buradaki olay motor 15500 yaparken devir göstergesi saparak 16000 gösteriyor ve motor limitörü 15500de deviri kesiyor. yanlışsa neden kırmızı bölge 13000de değil? peki hangi üretici piston fırlama riskini göze alarak piyasaya motor sürer?
kusura bakmayın yazılanların bir kısmı tamamen kafadan olduğu için kızdım.
yanlış bişey yazdıysam lütfen doğrusunu yazın.

arkadasın yazdıklarına bende katılıyorum pistonun fır4lama olayı ise bildigim kadarı ile tamamıyla fabrikasyon bozuklugu ve rodajda ortaya çıkabilecek bir durum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst