50 CC scooter..yardım..

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Selamünaleyküm arkadaşlar. 2 hafta önce yuki sonoopy 50 CC. scooter aldım. Şu anda 200 km.de daha. Alırken 800 TL.fark vererek 100 CC.yaptirdim. güzel. Bayir cikmasi..seriligi..ara hızlanması harika. Fakat...motor ilk hareketi almak için dahi çok yüksek devir çevirmesi gerekiyor. Oldukça yüksek devir cevirmeden ilk hareketi almıyor. Motorun son sürati 70 km-h. Buda aslında beklentimin biraz altında kaldı..Neyse..30-40 km.h ile sabit seyrederken dahi motor hayli yüksek devir kullanıyor. Öyle sanıyorum ki bundan dolayı yakıt tüketimimde beklentimin üzerinde. 2.5 litre. 50 km. Zannedersem motor guclendirildigi halde aktarma organları ile ilgili bir değişiklik yapilmadigi için şanzıman oranlari 50 CC.karakteri sergiliyor motor. Tek farkı. Çok seri ve yolculu bile bayır performansi tatmin edici.

Bu durumu farklı bir varyatör yada baga seti ile iyileştiren oldumu acaba aramizda ? Ne satın almalıyım. Yardımcı olabilir misiniz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Hocam yakıt tüketiminizi size şöyle kıyaslamalı bir örnekle tarif edeyim. Benim motor 2008 model, 72 bg ve de oksijen sensörü arızasından kaynaklı yakıt tüketimi az biraz yüksek. Ben 5 lt / 100 km yaktırıyorum. Siz de aynı tüketim değerine sahipsiniz. Gerçek anlamda tüketiminiz çok fazla.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Hacim yükselttiğiniz için varyatör zarar görmüş olabilir mi? Bazı motorlar için varyatör sistemleri satılıyor. J.costada bulursanız onu deneyin. Rahmetli Barkın abi bunun denemesini yapmıştı.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Hacim yükselttiğiniz için çekiş arttı ve serileşti fakat son sürat artmadı, bu gayet bormal bir durum onu söylemek istedim.

Scooter olayina pek hakim değilim ama kavrama noktası ile alakalı bir ayar olmasi gerekiyor yanilmiyorsam
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Hocam yakıt tüketiminizi size şöyle kıyaslamalı bir örnekle tarif edeyim. Benim motor 2008 model, 72 bg ve de oksijen sensörü arızasından kaynaklı yakıt tüketimi az biraz yüksek. Ben 5 lt / 100 km yaktırıyorum. Siz de aynı tüketim değerine sahipsiniz. Gerçek anlamda tüketiminiz çok fazla.
Valla abi ne yalan söyleyim benim eski 80ccye çevrilmiş skuterimde aynı yakıtı yakıyordu ama sakin kullanınca baya az yakıyor 1.5-2 litre arasında yakış sağlanabilir sakin kullanılırsa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

Selamünaleyküm arkadaşlar. 2 hafta önce yuki sonoopy 50 CC. scooter aldım. Şu anda 200 km.de daha. Alırken 800 TL.fark vererek 100 CC.yaptirdim. güzel. Bayir cikmasi..seriligi..ara hızlanması harika. Fakat...motor ilk hareketi almak için dahi çok yüksek devir çevirmesi gerekiyor. Oldukça yüksek devir cevirmeden ilk hareketi almıyor. Motorun son sürati 70 km-h. Buda aslında beklentimin biraz altında kaldı..Neyse..30-40 km.h ile sabit seyrederken dahi motor hayli yüksek devir kullanıyor. Öyle sanıyorum ki bundan dolayı yakıt tüketimimde beklentimin üzerinde. 2.5 litre. 50 km. Zannedersem motor guclendirildigi halde aktarma organları ile ilgili bir değişiklik yapilmadigi için şanzıman oranlari 50 CC.karakteri sergiliyor motor. Tek farkı. Çok seri ve yolculu bile bayır performansi tatmin edici.

Bu durumu farklı bir varyatör yada baga seti ile iyileştiren oldumu acaba aramizda ? Ne satın almalıyım. Yardımcı olabilir misiniz.

Yanlış hatırlamıyorsam bu tarz skuterlere Yamahanın 125 lik varyatörünü takanları olduğunu hatırlıyorum. Bunuda yanlış bilmiyorsam varyatörün baglalarını daha ağır olanları ile değiştirilirse kavrama devri aşşağıya indiğini hatırlıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst