251 mz de sorunun var acil

Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
beyler merhaba ben bu sıteye yenı uye oldum ve motor kullanmada yenı sayılırım ondan dolayı bıraz bılgısız konusucam sızden yardım beklıyorum

bende 94 model 251 mz var motordan cok memnunum ama gecenlerde motoru calıstırmak ıcın olan yere ( ayakla bastırıp calıstırılan yer ) normal sekılde basıp calıstırmaya calıstıgım anda tık dıye yada ole bısey geldı ve ondan sonra o ayakla bastımız kol eskı halıne gore bosa cıktı dıyebılırım. ama motoru yokus asagı vurdurup calıstırabılıyorum tabı hos bı gorunutu olmuyo

sızden ıstegım su sımdı sorunu ne ve ankarada en ıyı usta kım bıde bende yapabılırmıyım boyle ıslerle ugrasmaktan cok hoslanıyorum cevabınızı beklıyorum
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
dostum öncelikle ğeçm,ş olsunmars kolunun yayını kırmışın genelde yapar üst üste basarsan komplesör ters teperken basarsan olabilir onu sen yapamazsın marş kolu kamasını yerinden cıkarabilirsin sökerken şanzıman kapağı acılması ğerekiyor mz itmeyle çalışmazki :queen:

öncelikle yagı boşalt marş kolunu sök şanzıman kapagını ac kolu yerine ğetiren yay var onu kırılıyor zamanla esnekliğini kaybettiği için onu değiştir geçmiş olsun
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
5
mz lerın sorunu bu genelde ankarada sasmaza gıt orda bunyamın usta var ona gotur halleder bunyamın tamır bakım yazar tabelada arabayla ılgılenır fakat ondada mz vardı ve sadece mzlerın tamırını yapar baska motora bakmaz
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
dostum öncelikle ğeçm,ş olsunmars kolunun yayını kırmışın genelde yapar üst üste basarsan komplesör ters teperken basarsan olabilir onu sen yapamazsın marş kolu kamasını yerinden cıkarabilirsin sökerken şanzıman kapağı acılması ğerekiyor mz itmeyle çalışmazki :queen:

öncelikle yagı boşalt marş kolunu sök şanzıman kapagını ac kolu yerine ğetiren yay var onu kırılıyor zamanla esnekliğini kaybettiği için onu değiştir geçmiş olsun

İtmeyle neden çalışmasın?... Nerden duydun?.. Gayet de güzel çalışır...:cat::cat:

Arkadaşım kolu yukarı aldığında marş basma konumuna tekrar geçiyormu?... Eğer geçiyorsa yayı kırılmıştır... Ama elinle yukarı alıp bastığında aşağı düşüyorsa marş dişlisi sıyırmıştır... Buda genelde motor çalışırken kola basılması sonucunda oluşur.....:cat:
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
ewet itmeyle çalışır 2.vitese alacan debriaja basacan itecen sonra 1.vitese bi atacan bak nasıl çalışıyo(1.vitese debriaja basmadan atacan).:)
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
kola bastıgımda gerı yerıne gelıyo galıba bunun ıcın sevınmem lazım tesekkurler bılgılendırme ıcın ben dıkmendeyım ama buralarda yakınlarda ısının ehlı bı usta var mı bıde tahmınen bana kaca patlar bu bana
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
O zaman sadece yayı kırılmıştır..... :cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Eyvallah..Ne demek.... Mz ci ysen bizdensin....
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ben espiri mahiyetinde çalışmaz dedim çalışır ama ya bir rampa yada birisinin itmesi lazım elinde vurdururda calıştırırsan calışırda elinden kacarsa motor bir yere ğirer o anlamda yani :bounce:
 
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
736
haaa şimdi anlaşıldı tamam mzcı. bikere az kalsın elimden fırlıyodu,çalışınca ön bi dikiliverdi ne olduğunu anlamadım:)
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ve arkadaşlar rica ediyorum nick imdende anlaşılacağı üzere kimse mz i benden dah iyi bildiğini iddaa etmesin ben o motorun kitabını 10 kere yazdım 30 defa her ayrıntısına kadar söküp taktım en az iki yüzbin km kullandım ve ölene dek kullanmaya devam :queen:
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
ve arkadaşlar rica ediyorum nick imdende anlaşılacağı üzere kimse mz i benden dah iyi bildiğini iddaa etmesin ben o motorun kitabını 10 kere yazdım 30 defa her ayrıntısına kadar söküp taktım en az iki yüzbin km kullandım ve ölene dek kullanmaya devam :queen:

iyi dostum çok binmişsin çok tamirini yapmışsın ama hala tek başına vurdurarak çalıştırmaya korkuyon bu nasıl olucak.
bende 320000km.geçtim MZ le çok söküp taktım ve birçok defa yalnız başıma düz yolda vurdurup çalıştırdım ve hala kendim yaptığım motor açma dinamo ve debryaj tası çıkarma çektirmelerim duruyo.
MZl ler harika makinalardı ama artık devri geçti maalesef.
herkeze kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Eyvallah..Ne demek.... Mz ci ysen bizdensin....

MZ denildi miydi MT'de alp_tunay adlı üyenin avatarına mutlaka rastlanır:pEski MZ'cilerden kimse kalmadı bizde onların izinde ilerliyoruz bakalım artık er-5 mi alırık fazer600 mü alırık bilemem:)

yorumlarda denildiği gibi eğer kolu sen elinle kaldırdığında tekrar marş yapabiliyorsa çok iyi sadece yayı kırılmıştır ammaaaaaaa kol kalkıyorda boşa basıyorsa marş dişlini eline almışsın demektir.Ankara da ki ustalardan bi bilgim yok olsa yardımcı olmaya çalışırdım ama:mrgreen:ayrıca ittirerek çalıştırmak hiç de zor değil yeterki yol kumlu,çakıl taşlı ve çamurlu olmasın:bounce:

Herkese iyi sürüşler:cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
ve arkadaşlar rica ediyorum nick imdende anlaşılacağı üzere kimse mz i benden dah iyi bildiğini iddaa etmesin ben o motorun kitabını 10 kere yazdım 30 defa her ayrıntısına kadar söküp taktım en az iki yüzbin km kullandım ve ölene dek kullanmaya devam :queen:

Bir sorunun olursa beklerim her zaman yardımcı oluruz....:cat::p

MZ denildi miydi MT'de alp_tunay adlı üyenin avatarına mutlaka rastlanır:pEski MZ'cilerden kimse kalmadı bizde onların izinde ilerliyoruz bakalım artık er-5 mi alırık fazer600 mü alırık bilemem:)

yorumlarda denildiği gibi eğer kolu sen elinle kaldırdığında tekrar marş yapabiliyorsa çok iyi sadece yayı kırılmıştır ammaaaaaaa kol kalkıyorda boşa basıyorsa marş dişlini eline almışsın demektir.Ankara da ki ustalardan bi bilgim yok olsa yardımcı olmaya çalışırdım ama:mrgreen:ayrıca ittirerek çalıştırmak hiç de zor değil yeterki yol kumlu,çakıl taşlı ve çamurlu olmasın:bounce:

Herkese iyi sürüşler:cat:

Teşekkür ederim.... :rendeer::rendeer::rendeer:

Ne yalan diyim hala gözümde tütüyor.... :cat::cat: Sanırım bi tane daha alıcam..:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
sevgili alp tunay dostum teşekkürler ğercekten ama benim bir sorunum olmaz ayrıca da hiç bir zaman itiklemem cünkü benim kullandığım makina tek marş la her zaman calışır prof mzcı:queen::queen::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst