2022 yılında Monster 696 rakiplerine göre daha mantıklı mıdır ?

Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
95
Naked motorların fiyatlarına baktığımızda monster çok daha uyguna geliyor (70 80 arası az kmde temiz görünen ilanlar var). 10 yaşını doldurmalarına rağmen az kmde olmaları ekonomik anlamda daha mantıklı geliyor. Ducatilerin de bakım aralıkları fazla olduğundan aynı fiyata geliyor yalnız desmo bakımını bilemiyorum çok zorlar mı ? Siz naked alacak olsanız ve bütçeniz çok olmasa tercih eder miydiniz yoksa japona çok vereyim ama birdaha sıkıntı çıkarmasın demek daha mı doğrudur ?(Bende 500r var içime kurt düştü satıp bi monster mi alsam diye)
 
Katılım
2 Şub 2022
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
X-Max 400 ABS daha mantıklı bir seçenek olur hocam.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Bana kalırsa Japon motosikletlerine karşı daha iyi olur diye düşünüyorum sebebi 696'da kullanılan malzemelerin kalitesi Japon motosikletlerden daha önde oluyor en basitinden örnek vericek olursam Brembo kaliperler. Rakip olarak Mt07 ile kıyaslarsak (aynı fiyat bandındakileri) 696 çok daha mantıklı ve dengeli motosiklet gibi duruyor. Benim dediklerim teorik bilgilerden yana tabiki tecrübe sahibi insanlar çok daha iyi tavsiyeler vericektir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Cbr 500 R ömürlük makine bence ve de yüksek performans amaçlamıyorsanız gidişi duruşu da fena değil, üstelik çok da ekonomik. Gerçi siz daha iyi bilirsiniz kendi motorunuzu.

Aslında Japon motorlarını da layık olduğu şekilde bakım yaptığımızda muhtemelen uzun vadede desmo bakımı ile bence maliyetleri kafa kafaya gelecektir. Yakınınızda yörenizde Ducati'den anlayan iyi bir usta varsa, bir şekilde yedek parçaya da erişebiliyorsanız bence düşünülebilir. 696'lar çok güzel makineler. @berk_cglr aktif olarak kullanıyor, çok daha güzel bilgi verecektir bize göre.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
bu soruyu önce resmi ducati servisine sonra özel servislere sormalısın.mt07 bile şu an bakıma gitsin ne kadar tutuyorken çok uçuk bir rakam olucaktır.tabi motoru ucuza alıyorsun ona sayıcaksın artık.bide yıl olarak bile değişiyor bazıları 15 bazıları 20k km de desmo bakımına giriyor ne kadar uzun o kadar iyi tabi.eğerki el becerin donanım vs var ise çok mantıklı bir motor olur.cbr 500 basitliği ve ucuzluğundan sonra yıkıcı gelebilir.ben olsam öyle bir dönemde değiliz en az sorunsuz basit bakımlı değerli motor tercih ederim.2. el mt07 ler bile 130dan temizi yok resmen.yaza daha ne olabilirki derken 2022 ler açıklanınca dahada artacaktır
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
Bir Yamaha kullanıcısı olarak düşüncem; bakım aralıklarına göre yorumladığımızda arada çok büyük farklar olmadığı yönünde.

Monster benimde favorilerimden 696 ABS olursa daha iyi olur. Fakat 797'ye de bir göz gezdirmeni tavsiye ederim.
 
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
95
Yorumlarınız için teşekkürler dostlar. Hergün 40km yolu trafikte karşıya gidip geliyorum cbr500r hantal kalıyor aralardan geçerken zorlanıyorum o yüzden monster gibi hafif ve kıvrak bir naked daha uygun olur. Bu arada nazik motorlar derken ne demek istediniz anlamadım bakımı falan düzenli yaptıktan sonra sıkıntı çıkabilir mi normalde eşek gibi kullanıyorum motorları çünkü :D Havalar güzelleşince bi iki uzun yola çıkarım 500rla ondan sonra ya 390duke alacağım (onunda yakıtı az değil arkadaşta var ben 4 yakıyorsam o 5.2 yakıyor aynı yolda) ya da aynı paraya riske girip monster696
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Oncelikle duke 390 kullaniyorum soyliyim uzun yol sakin kullanim 3.5 yakiyor uzun yol agresif kullanim ve sehir ici 4.5 yakiyor.ducatiye gelirsek ben olsam servise ugrar desmi bakim fiyati ogrenirdim.desmoda 3-5 parca degisiyor ama eskimeyenler degismiyor.atiyorum 5 parca degiscekse desmo 5 bin tutar 3 parca degiscekse daha ucuz.onun disinda monster dengeli ve sevilen bir motor.torku cok yuksek.alternatifi pek yok o fiyat araliginda.honda cb 900 hornet var ben cok seviyorum o da naked ama tabiki yili eski 2005 falam.biraz butce ayrilip eskiyen parcalar revize edilebilir.dusuk yil dusuk km dusuk butce ile tabiki en uygunu monster ve duke 390,bir de az satilan duke 690 var
 
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
95
Oncelikle duke 390 kullaniyorum soyliyim uzun yol sakin kullanim 3.5 yakiyor uzun yol agresif kullanim ve sehir ici 4.5 yakiyor.ducatiye gelirsek ben olsam servise ugrar desmi bakim fiyati ogrenirdim.desmoda 3-5 parca degisiyor ama eskimeyenler degismiyor.atiyorum 5 parca degiscekse desmo 5 bin tutar 3 parca degiscekse daha ucuz.onun disinda monster dengeli ve sevilen bir motor.torku cok yuksek.alternatifi pek yok o fiyat araliginda.honda cb 900 hornet var ben cok seviyorum o da naked ama tabiki yili eski 2005 falam.biraz butce ayrilip eskiyen parcalar revize edilebilir.dusuk yil dusuk km dusuk butce ile tabiki en uygunu monster ve duke 390,bir de az satilan duke 690 var

Sen az yaktırıyormuşsun motora hocam helal olsun belki de biz fazla basıyoruz. Duke 690da olabilir çok güzel ve fiyatı uygun motorlar ikisi de. Bu arada 5 kuruşluk benzinin hesabını yapıyoruz 900 hornet ne kadar sağlıklı olur bilemeyeceğim :D
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
348
24 binde bir desmosu var. şu anki kurlarla 10 bine yakın tutar. günlük 40 km senede 10 bin küsur km yapar. 2 senede bir 10 bin lira sorun olmaz diyorsan alınır.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bende CB500F var aralardan gayet yılan gibi kıvrılıyor, CBR500R'ın gidon turu mu zayıf kalıyor acaba?

İki motosiklet özelliklerine baktığımda Monster'ın aks aralığı 5cm daha uzun ama gidon boğaz açısı 1,5° daha dik ve trail de 1,5cm daha kısa.

İki motor arasında manevra kabiliyeti açısından çok fark olacağını düşünmüyorum. Monster daha dik gidon boğaz açısı ve daha kısa trail sebebiyle daha kolay ve çabuk yön değiştiriyor olabilir tabi. Ama sıkışık trafikte birinin dönemediği yerden diğeri de dönemez gibi.
 
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
95
Bende CB500F var aralardan gayet yılan gibi kıvrılıyor, CBR500R'ın gidon turu mu zayıf kalıyor acaba?

İki motosiklet özelliklerine baktığımda Monster'ın aks aralığı 5cm daha uzun ama gidon boğaz açısı 1,5° daha dik ve trail de 1,5cm daha kısa.

İki motor arasında manevra kabiliyeti açısından çok fark olacağını düşünmüyorum. Monster daha dik gidon boğaz açısı ve daha kısa trail sebebiyle daha kolay ve çabuk yön değiştiriyor olabilir tabi. Ama sıkışık trafikte birinin dönemediği yerden diğeri de dönemez gibi.

Abi motor çok ağır kalıyor. Ayrıca ölçülerini araştırmadım ve motoru sürmedim ama oturmuştum önceden çok daha hakimiyetin yüksek olduğu bir motor aralardan çok daha rahat geçilebilir gibi geldi. Gidon turu olarak o kadar sıkıntım yok. Ayrıca frenlerin zayıf olması da cabası (tabi 190 200kg olunca motor). Bunlar satış sebebi değil ama etken, asıl daha güçlü ve kaliteli bir motora 20 bin tl daha ucuza ulaşabilmek cezbetti beni.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
1 ay kadar sürdüm. (geçici değişmiştik) Şehir içi alışıncaya kadar sıkıntı yarattı bana, alışınca çok kolay geldi (pegaso 650 kullanıyordum o ara).

Bakımlarını çok bilemiyorum ancak malum desmo bakımı olayı bunda da var sanırım. Her gün 40 km ile 1-1.5 yıldı bir sanırım geliyor bakımı.

Çok gürültülü (gelmişti bana).

Yakıtı fazla idi yanlış hatırlamıyorsam (ancak kullanım tarzı ve alışma süreci eksikliğim de olabilir).

2 kişi biraz zor binilir (iri isek).

Ancak çoook şekil şukul nalet olası.

Son söz 2.el italyan biraz şans işi. Bakımlıysa ne ala.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Abi motor çok ağır kalıyor. Ayrıca ölçülerini araştırmadım ve motoru sürmedim ama oturmuştum önceden çok daha hakimiyetin yüksek olduğu bir motor aralardan çok daha rahat geçilebilir gibi geldi. Gidon turu olarak o kadar sıkıntım yok. Ayrıca frenlerin zayıf olması da cabası (tabi 190 200kg olunca motor). Bunlar satış sebebi değil ama etken, asıl daha güçlü ve kaliteli bir motora 20 bin tl daha ucuza ulaşabilmek cezbetti beni.

İkisinin tam dolu ağırlığı arasında sadece 6kg fark var yalnız. Dolu 696 185kg, dolu CBR500R 191kg. Diğer konular başka tabi, Monster bir efsanedir. Ama sorunlar sırf gidon turu ve ağırlıksa doğru seçim olmaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------

1 ay kadar sürdüm. (geçici değişmiştik) Şehir içi alışıncaya kadar sıkıntı yarattı bana, alışınca çok kolay geldi (pegaso 650 kullanıyordum o ara).

Bakımlarını çok bilemiyorum ancak malum desmo bakımı olayı bunda da var sanırım. Her gün 40 km ile 1-1.5 yıldı bir sanırım geliyor bakımı.

Çok gürültülü (gelmişti bana).

Yakıtı fazla idi yanlış hatırlamıyorsam (ancak kullanım tarzı ve alışma süreci eksikliğim de olabilir).

2 kişi biraz zor binilir (iri isek).

Ancak çoook şekil şukul nalet olası.

Son söz 2.el italyan biraz şans işi. Bakımlıysa ne ala.

Fuelly'den bakınca 5.5l civarı sarfiyatı var gibi görünüyor. (2014 model için fabrika verisi 6.1l imiş.) Depo hacmi 15l, 1,5 litre rezerv bırakarak azami 250km'de bir benzin isteyecektir. Aynı koşullarda CBR500R 16,6l depo hacmiyle en fazla 3.9l yakıp 380km'de bir benzin isteyecektir.

Ama aradaki tork güç farkı oldukça fazla. 43Nm -> 69Nm, 47hp -> 79hp. CBR5005'dan sonra çok zevk vereceği kesin.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
Dostum buyur önce izle sonra sorucağını sor cevaplıyım kafana takılanları , bu videoyu çekerken fiyatlar tabiki daha düşüktü kurdan sebep
şu an desmo 8.500 tl civarı tutuyor.

Ben aralık ayında sattım motoru birikim yapıp daha üst modele geçmek için ama mantıklımı almak dersen kişisel tercih param olsa yine alırdım açıkcası çok severek 3 sene bindim.

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
şu an desmo 8.500 tl civarı tutuyor.
...

Bu fiyat yetkili servis (Korlas) fiyatı mı yoksa dışarıda mı yaptırınca acaba? Her 12.000km'de bir ise işletme maliyetli oldukça yüksek denebilir; km'de 71 kuruş. Vay babam vay! :)
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
Bu fiyat yetkili servis (Korlas) fiyatı mı yoksa dışarıda mı yaptırınca acaba? Her 12.000km'de bir ise işletme maliyetli oldukça yüksek denebilir; km'de 71 kuruş. Vay babam vay! :)

korlastan alınan bir fiyat aralık ayında aldık 24.000 km de bir desmosu bu arad 12 binde sadece rutin yağ ve filtre değişimi var

benzin olarak da ben 100 km de 5 - 6 arası olarak ölçtüm
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Hayır.

Mantıkla hareket ederek alınabilecek bir motosiklet değil 696. Güzel mi? Çok güzel.
Ama 10 yaşını görmüş bu İtalyan cicisine doğru düzgün bakım yapılmış mı? Bu sorunun yanıtından emin isen ve bir Japon nakeda göre daha yüksek işletme maliyetine de girerim diyorsan alınır. Yoksa Audi dönemi öncesi bir Ducati sadece "aa fiyatı ucuz" diye alınmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst