2018 Triumph Street Triple S modeli kullanıyorum. Uzun far kapanmıyor.

Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Merhaba

1000km lik bir ankara yolculuğum oldu. Dün motorumda herhangi bir sıkıntı bulunmuyordu.
Bugun kontağı açtığımda uzun farında açık olduğunu gördüm. Ancak kapanmıyor.
Tuşa bastığım zaman farda ufacık bir artış oluyor. Tekrar tuşa bastığımda ise sönmüyor sabit açık.

Sizce ne olmuş olabilir nasıl söndürebilirim bunu. Trafikte muhtemelen büyük küfürler yiyorum.
Teşekkürler.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
yeni nesil motosikletlerde far sönmez. sadece uzun kısa vardır onun düğmesi o.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Üstteki arkadaş yanlış anlamış galiba.

Sorunuzun cevabına gelirsek, sol kütüğü bir açmak gerekir. Açıp kabloların düzenine ve tuşun rahat hareket edip etmediğine bakın. Mutlaka kontrol kalemi kullanın. Muhtemelen bu sonuç verecektir.

Ayrica sunu sormak gerekir, göstergede uzun far işareti gorunuyor mu?
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Üstteki arkadaş yanlış anlamış galiba.

Sorunuzun cevabına gelirsek, sol kütüğü bir açmak gerekir. Açıp kabloların düzenine ve tuşun rahat hareket edip etmediğine bakın. Mutlaka kontrol kalemi kullanın. Muhtemelen bu sonuç verecektir.

Ayrica sunu sormak gerekir, göstergede uzun far işareti gorunuyor mu?

Kütüğü açtım wd40 ladım oksit vs hiç birşey yok. Tuşa bastığımda sigortanın oradanda switch sesini duyabiliyorum.

Evet. Normal şartlarda uzun farı açıp kontak kapatıp yeniden kontak açtığımda bile sönük başlıyodu. Ancak şuanda hep uzun, far işareti yanık halde duruyor.

Çıldırmak üzereyim hiç birşey yokken durdukyere bu hale gelmesi moralimi çok bozdu.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Yani çok ütopik olacak ama hani belki iki kere uzun tuşuna basıp böyle bir fonksiyonu aktif etmiş olma ihtimali var mıdır?

İstanbul'da ikamet ediyorsanız Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi Teknisyen Oto Levent Fazlıoğullarından ustaya göstermenizi öneririm. Çözmeden bırakmayacaktır. :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
led değil ise ampul patlamış olabilir buda uzunların yanık kalmasına neden oluyordur.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Çok mantıklı.

Mesela Opel Corsa'da (ki eminim bir çok otomobilde de vardır) 2 fren ampulü patlarsa led olan ortadaki 3. fren lambası park görevini de üstleniyordu...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Böyle bişey mümkün mü gerçekten? Şuan düşününce anlık güvenlik açısından çok mantıklı geldi.

Yeni nesil beyinli araçlarda arızayı bu şekil veriyor, mesela sinyal de kopma veya temassızlık varsa sinyal hızlı yanıp söner buda arıza bildirir, far ampulü de böyle patlak ise uzun far ışığı aktif olarak yanık kalır kontrol ettirmenizde fayda var.
 
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
282
yazilimsal bir sey degilse eger, ya düğme mekanizmasında bir sıkıntı var sürekli basılı kalmış gibi yada kablo kısımlarında bir yerden 12 volt alıyor uzun kapalı olmasına rağmen
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
Yeni nesil beyinli araçlarda arızayı bu şekil veriyor, mesela sinyal de kopma veya temassızlık varsa sinyal hızlı yanıp söner buda arıza bildirir, far ampulü de böyle patlak ise uzun far ışığı aktif olarak yanık kalır kontrol ettirmenizde fayda var.

Çok mantıklı.

Mesela Opel Corsa'da (ki eminim bir çok otomobilde de vardır) 2 fren ampulü patlarsa led olan ortadaki 3. fren lambası park görevini de üstleniyordu...

Ama şimdi şöyle bişey var ki çift farlıyız. Sağ taraf sadece kısa, sol taraf sadece uzun. 2 tarafta yanıyor sıkıntısız. Yinede kısası patlayan far çalışırmı? Yani far patlasa sağ tarafın komple sönmesi gerekmezmiydi acaba :) Tam bilmiyorum bende açıkçası.

Bugun gidemedim servise iş yoğunluğundan ötürüde o yüzden burda soruyorum :)
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Arka park ampulü falan çalışıyor mu? Yani komple bir kontrol etseniz mi? :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Ama şimdi şöyle bişey var ki çift farlıyız. Sağ taraf sadece kısa, sol taraf sadece uzun. 2 tarafta yanıyor sıkıntısız. Yinede kısası patlayan far çalışırmı? Yani far patlasa sağ tarafın komple sönmesi gerekmezmiydi acaba :) Tam bilmiyorum bende açıkçası.

Bugun gidemedim servise iş yoğunluğundan ötürüde o yüzden burda soruyorum :)

O zaman elektriksel bir sıkıntı olabilir, uzun kısa düğme mekanizması işlevini görmüyor olabilir baktırmanızda fayda var.
 
Katılım
26 Eyl 2013
Mesajlar
290
led değil ise ampul patlamış olabilir buda uzunların yanık kalmasına neden oluyordur.

Valla allah razı olsun. Kısa ampul patlamış o yüzden fix uzunlar açık kalıyomuş cidden. Kumanda sıkıntılıda 2 binlik falan olucam diye çok korktum ciddi anlamda. Bugun joyecar led sipariş ettim gelir gelmez takıcam hemen.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Ama şimdi şöyle bişey var ki çift farlıyız. Sağ taraf sadece kısa, sol taraf sadece uzun. 2 tarafta yanıyor sıkıntısız. Yinede kısası patlayan far çalışırmı? Yani far patlasa sağ tarafın komple sönmesi gerekmezmiydi acaba :) Tam bilmiyorum bende açıkçası.

Bugun gidemedim servise iş yoğunluğundan ötürüde o yüzden burda soruyorum :)

Ben de çift farlıyım, kontağa bağlı olan ampulüm patladığında uzunum da yandı / çalıştı ( sadece uzun ), uzunum patladığında kontağa bağlı olan ampulüm de çalıştı ..

Bağlantılarımız muhtemelen farklıdır tabii de, soruyu görünce cevap vereyim dedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst