- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar,
0 km ama 2014 model bir Yamaha YBR 125 esd aldım ilk motor olarak. Henüz motor konusunda yeniyim, ancak motoru aldığımdan beri yaşadığım bazı problemlerim var ve bitanesi motor zaten çok zor çalşıyor, ısındıktan sonra bile rölantide çalışırken devir sürekli bir aşağı bir yukarı oynuyor. Yaklaşık 2 sn de bir bunu yapıyor sürekli. Yolda tanıştığımız bir kurye çocuk "Abi bu motorun hava ayarı yapılması lazım" dedi. Bende biraz araştırayım dedim ne şekilde yapılıyor diye. Bu sitede anlatılan bir kaç başlık üzerinde resimleri gördüm, sonra bugün motorum başına geçtim, ısındıktan sonra vidaya bakayım dedim. Fakat benim motorumda vidanın olması gereken yerin farklı olduğunu farkettim.
Benim yine bu sitede sanırım bir başlıkta bulduğum resim aşağıki gibi;
https://imageshack.com/i/ipccrCm8j
Ancak benim motorumda o bölüm aşağıdaki gibi.
https://imageshack.com/i/ex0Z7HrGj
Kullanım klavuzunda da tam aradığımı bulamadım.
Motor daha yeni, 150 km kadar oldu. Daha ilk basışta marştan doğru düzgün çalışmadı. Akünün gücü 2-3 marştan sonra bitiyor ve tırtırtırtırtır yapmaya başlıyor. Chopper kullanır gibi ayak marşı ile çalıştırıyorum sürekli. o da motor soğukken kolay kolay yemiyor. Ama sıcakken tek basışta çalışıyor. Aküyü yeteri kadar şarj etmekte zorlanıyorum. Sanırıp supap ayarları fazla sıkı motorun. Belki kolay çalışmamasının sebebi bu olabilir. Siz ne dersiniz?
Motoru Ankara'dan aldım. Ankara'da tek Yamaha bayii var, ve bana çok uzak. Hani ayak üstü bir uğrayım diyebileceğim bir yerde değil, ve bu iş için vakit ayırmakta zorlanıyorum. Ayrıca motor rodaj döneminde olduğu için bazı yaşadığım problemler normaldir sanıyorum. Beraber motor aldığım arkadaşım Honda CRF250L aldı 0. Valla basıyor marşa geziyor, ben habire motoru çalıştırıp gitme zorlukları ile uğraşıyorum.
Servise girmeden bu çalışma konusunda benim kullanıcı olarak yapabileceğim birşeyler var mıdır?
Yardımlarınız için teşekkürler...
0 km ama 2014 model bir Yamaha YBR 125 esd aldım ilk motor olarak. Henüz motor konusunda yeniyim, ancak motoru aldığımdan beri yaşadığım bazı problemlerim var ve bitanesi motor zaten çok zor çalşıyor, ısındıktan sonra bile rölantide çalışırken devir sürekli bir aşağı bir yukarı oynuyor. Yaklaşık 2 sn de bir bunu yapıyor sürekli. Yolda tanıştığımız bir kurye çocuk "Abi bu motorun hava ayarı yapılması lazım" dedi. Bende biraz araştırayım dedim ne şekilde yapılıyor diye. Bu sitede anlatılan bir kaç başlık üzerinde resimleri gördüm, sonra bugün motorum başına geçtim, ısındıktan sonra vidaya bakayım dedim. Fakat benim motorumda vidanın olması gereken yerin farklı olduğunu farkettim.
Benim yine bu sitede sanırım bir başlıkta bulduğum resim aşağıki gibi;
https://imageshack.com/i/ipccrCm8j
Ancak benim motorumda o bölüm aşağıdaki gibi.
https://imageshack.com/i/ex0Z7HrGj
Kullanım klavuzunda da tam aradığımı bulamadım.
Motor daha yeni, 150 km kadar oldu. Daha ilk basışta marştan doğru düzgün çalışmadı. Akünün gücü 2-3 marştan sonra bitiyor ve tırtırtırtırtır yapmaya başlıyor. Chopper kullanır gibi ayak marşı ile çalıştırıyorum sürekli. o da motor soğukken kolay kolay yemiyor. Ama sıcakken tek basışta çalışıyor. Aküyü yeteri kadar şarj etmekte zorlanıyorum. Sanırıp supap ayarları fazla sıkı motorun. Belki kolay çalışmamasının sebebi bu olabilir. Siz ne dersiniz?
Motoru Ankara'dan aldım. Ankara'da tek Yamaha bayii var, ve bana çok uzak. Hani ayak üstü bir uğrayım diyebileceğim bir yerde değil, ve bu iş için vakit ayırmakta zorlanıyorum. Ayrıca motor rodaj döneminde olduğu için bazı yaşadığım problemler normaldir sanıyorum. Beraber motor aldığım arkadaşım Honda CRF250L aldı 0. Valla basıyor marşa geziyor, ben habire motoru çalıştırıp gitme zorlukları ile uğraşıyorum.
Servise girmeden bu çalışma konusunda benim kullanıcı olarak yapabileceğim birşeyler var mıdır?
Yardımlarınız için teşekkürler...