2. motor olarak tavsiye edebileceğiniz bir uzun yol motoru var mı?

Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
216
Arkadaşlar merhaba,

Uzun yol yapabilmek adına scooter harici küçük cc'de ne tarz motorlar alabilirim? 250cc gibi düşünürsek bu segmentte en önde gelen modeller hangileridir? Yan ve arka çantalarla 2 kişi sığabileceğim, tercihen su soğutmalı, titreşimi az demek istemiyorum yani sonuçta o segmentte illa ki titreşim olacaktır ama biraz alt seviyelerde olabilecek bir model var mıdır bildiğiniz? Kendi motorumla sabit konforlu olarak 90 - 100 km/s ile gidebiliyorum, istediğim bu sürati titreşimi de biraz azaltarak, 120 km/s civarına çekebilmek.

Bütçe olarak 4,500 ila 6,000 TL diyebiliriz, önümüzdeki bahar mevsiminde vakit kaybetmeden, motoru kafamda belirleyip satın alma yoluna gitmek istiyorum. :cat:

- Derbi ETX-150 modeline baktım ama açıkçası parça sıkıntısı olacağını düşünüyorum.
- Pulsar bütçemi aşar o nedenle fazla ilgilenmedim,
- 2. el transalp ve tenerelere baktım ancak ne kadar temiz olduklarından şüpheliyim, sonuçta yol için tasarlanmış, bu doğrultuda kullanılmış aletler, illa ki yorgundur.
- Belki cruiser olabilir diye düşündüm, rebel veya virago olabilir, tek kişi seyahat etmediğimden, artçının yaslanabilmesi gibi durumlar avantaj olabilir.

Fikir oluşturma aşamasında tüm ihtimalleri tartıyorum, önümde 4-5 aylık bir süreç var iyi değerlendirerek sizlerin de yardımlarıyla düşündüğüm gibi bir motosiklet bulabileceğimi umuyorum.


Şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Model-yaş çok sorun değilse;
Honda Rebel 250,Yamaha Virago 250 veya Virago 250 nin Çinli kopyası cruiser
Honda CBF 250,CBX 250
Hyosung GT 250 veya GV 250
 
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
465
2 ay önce 97 model Virago 250 aldım, kullanması çok kolay ve keyifli, sissy bar aldıktan sonra artçılarım da keyif almaya başladı.Geçen gün arkadaş Titanik misali kollarını açtı arkamda,laaaan yavş...k bizi Gay sanacaklar ne yapıyorsun dedim..

Standart gidonu da değiştirirsen motor çok şekil oluyor. Z gidon almayı düşünüyorum AMA parça sıkıntısı var dostum.
Karbüratör diyaframı yırtılmış, 90 km hızın üzerine çıkmıyor alet. Yurt dışında orj. 120 küsür USD.
Şansıma karbüratörün kendisinden sonraki en pahalı parça sorun çıkardı..
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Yakıt eğer dert değilse ( ortalama 6 -8 litreyi gözden çıkarırsan) Transalp al. Kışa doğru 97-98 model 600 lük temiz transalpler 7-8 binlere kadar geriliyor.Aldığında elbette zincir dişli amortisör vb. biraz masraf yaparsın ama bir kere yaparsın. Kolay kolay arıza yapmaz. Apartmanın tepesinden atmadığın sürece kolay parçalanmaz. Ömür boyu biner, çocuğuna, hatta torununa bile bırakırsın. ( Bakımını ihmal etmezsen)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
216
Model-yaş çok sorun değilse;
Honda Rebel 250,Yamaha Virago 250 veya Virago 250 nin Çinli kopyası cruiser
Honda CBF 250,CBX 250
Hyosung GT 250 veya GV 250

Bu çinli kopyası nasıl virago'nun? 2. el olduğu için hep baya yıpranmıştır diye tahmin ediyorum ama:silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

Yakıt eğer dert değilse ( ortalama 6 -8 litreyi gözden çıkarırsan) Transalp al. Kışa doğru 97-98 model 600 lük temiz transalpler 7-8 binlere kadar geriliyor.Aldığında elbette zincir dişli amortisör vb. biraz masraf yaparsın ama bir kere yaparsın. Kolay kolay arıza yapmaz. Apartmanın tepesinden atmadığın sürece kolay parçalanmaz. Ömür boyu biner, çocuğuna, hatta torununa bile bırakırsın. ( Bakımını ihmal etmezsen)

Aslında kafamda o var evet ama temizini bulma konusunda çekincelerim var. Eğer bütçemi o seviyelere çekebilirsem aslında başka bir motosiklet düşünmeye gerek bile yok. 7-8 bin tl satın alıp 2 bin masraf ile 10 bin tl'ye mal oluyor. Gerçi ömürlük olur sonuçta ama bu sürede o bütçeye çıkamam. Kendi motorumu satmak istemiyorum, şehir içi kullanımda çok memnunum kendisinden :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

2 ay önce 97 model Virago 250 aldım, kullanması çok kolay ve keyifli, sissy bar aldıktan sonra artçılarım da keyif almaya başladı.Geçen gün arkadaş Titanik misali kollarını açtı arkamda,laaaan yavş...k bizi Gay sanacaklar ne yapıyorsun dedim..

Standart gidonu da değiştirirsen motor çok şekil oluyor. Z gidon almayı düşünüyorum AMA parça sıkıntısı var dostum.
Karbüratör diyaframı yırtılmış, 90 km hızın üzerine çıkmıyor alet. Yurt dışında orj. 120 küsür USD.
Şansıma karbüratörün kendisinden sonraki en pahalı parça sorun çıkardı..

Geçmiş olsun, bu parçanın yan sanayisi falan yok mu? çinli kopyalarından parça uymaz mı en azından orjinali gelene kadar motor yorulmasın diye?
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Bu çinli kopyası nasıl virago'nun? 2. el olduğu için hep baya yıpranmıştır diye tahmin ediyorum ama:silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------



Aslında kafamda o var evet ama temizini bulma konusunda çekincelerim var. Eğer bütçemi o seviyelere çekebilirsem aslında başka bir motosiklet düşünmeye gerek bile yok. 7-8 bin tl satın alıp 2 bin masraf ile 10 bin tl'ye mal oluyor. Gerçi ömürlük olur sonuçta ama bu sürede o bütçeye çıkamam. Kendi motorumu satmak istemiyorum, şehir içi kullanımda çok memnunum kendisinden :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------



Geçmiş olsun, bu parçanın yan sanayisi falan yok mu? çinli kopyalarından parça uymaz mı en azından orjinali gelene kadar motor yorulmasın diye?

O bütçeye alacağınız Kore malı en az 6-7 yaşında,Japon malı en az 10-15 yaşında olur.Biraz daha yeni olsun derseniz mecburen Çinlilere yönelmek lazım.Belki 3-4 yaşında hatta daha yeni az km de Lifan LF250-B bulunabilir.Tercih sizin ya yüksek km,yaşlı ama kaliteli Japon/Kore yada düşük km daha yeni ama daha az kaliteli Çin.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lifan-lifan-250cc-212914232/detay

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

Bir de şimdi aklıma geldi yine eski model Yamaha'nın,SYM'nin Kymco'nun vb. 250 cc maxi scooterlarına da bir göz atabilirsiniz.
 
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
465
Bu çinli kopyası nasıl virago'nun? 2. el olduğu için hep baya yıpranmıştır diye tahmin ediyorum ama:silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------



Aslında kafamda o var evet ama temizini bulma konusunda çekincelerim var. Eğer bütçemi o seviyelere çekebilirsem aslında başka bir motosiklet düşünmeye gerek bile yok. 7-8 bin tl satın alıp 2 bin masraf ile 10 bin tl'ye mal oluyor. Gerçi ömürlük olur sonuçta ama bu sürede o bütçeye çıkamam. Kendi motorumu satmak istemiyorum, şehir içi kullanımda çok memnunum kendisinden :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------



Geçmiş olsun, bu parçanın yan sanayisi falan yok mu? çinli kopyalarından parça uymaz mı en azından orjinali gelene kadar motor yorulmasın diye?


Sağ ol dostum,
dün Sirkeci de bulamadım. Ustam bekle, belki benim elime geçer dedi ama zor ihtimal. Yamaha kardaşlar var hemen üst cad. de, 440 tl çekti usd bu kadar coşmamış iken.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst