ATATÜRK DİYORKİ;
"Ulusların kalbinde öç duygusu olmalı. Bu gelişi güzel bir öç değil, rahatına, yaşamına, zenginliğine düşman olanların yapabilecekleri zararları yok etmeğe yönelik bir öçtür. Bütün dünya bilmelidir ki, karşımızda böyle bir düşman oldukça, onu bağışlamak elimizden gelmez ve gelmeyecektir. Düşmana acıma, acizliktir ve zayıflıktır. Bu insanlık göstermek değil, insanlık özelliklerinin sona erişini ilan etmek demektir."