151 RS buji sorunu

Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
24
öncelikle herkeze slm sorunum yazın sonndan beri yatan motorum 15 gn önce çkarmamla başladı sapasağlam ve tertemiz koyduğummotorum ne el nede ayak marşı ile çalışıyordu.1 gün uğraşmamdan sonra(benzin yuttum kaç kere )bujiye benzin falan gelmediğini farkettim.ama şöyle bir şey war buji çakıyordu ama son çare olarak servise götürdüm ve 10 ytl ye bujiyi değiştirdim motorum sapasağlam olmuştu şükür tam derken o gün 100 km yaptıktan sonra benzinimin bittiğini farkkettm ve motor normal olarak kesildi depoya üflememle b kaç metre daha gittim sonra elimle evime kadar iktirdim yalnız sorun bu değil esas sorun ewe gittikten sonra çktı ewde yedek 2 litre benzinimi koyduğumda depodan ilk çıkardığım halndeydi motor yne buji gitti sanırım yine ne elden nede ayaktan çalışıyor ve birdaha servise gtrrsem motoru iade için götürücem sizce bu buji sorunu nedendir ve sürekli böyle dewam ederse garantiye girip motoru değiştirme gibi bi seçenek varmı???şimdiden teşekkürler
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
karbüratör ayarsızdır ondan yapabilir
zengin karışım ile çalışıyorsa bujiler çabucak kirlenecek ve görevini yapamayacaktır.
buji kataloglarında bujilerin sorunları ile ilgili neden yaptıkları konusunda bir genel tahmin yapılabilir.
bu katalog eğer elinde yoksa bujini söküp aşağıdaki linkte bu katalogu bulabilirsin. benim çin malı sccoter 5000 km dir aynı buji ile çalışıyor
http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html
oradan bujinin kirlenmesi (bozulması) nasıl olduğunu yazarsan daha net bir şeyler söylenebilir
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhabalar;

Motorunu çalıştırma sürecinde, egzosundan ağır bir benzin kokusu geliyor mu? Bujini söküp, ateşleme kontrolü yapabildin mi? Bujinin bozulması çok kolay değildir. Buji kirlenmişken, servisler, maalesef "buji arızalı" şeklinde değişim yoluna gidiyorlar.

buji kontrolünü yapmak için, bujiyi çıkart. Motorunun metal bir yerine uç kısmını deydirerek marşa kısa süreli bas. buji ucunda kıvılcım görüyormusun gözlemle. Tahminen, @TuğrulÖzbek kardeşimin dediği gibi yakıt+hava karışımın zengindir.
 
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
1
yha kusura bakmayım öbür proflimin şifresini unuttuğum için bu profili yeni aldım evet her şeyi denedim söktüm çatktı zımparaladım sonra çaktı yne ama taknca çalışmadı ama servise gtrdüğümde yeni bu buji taktılar onla 100 km yaptım yapmadım içinde hiç benzin yokmuş gbi kesiklik yaptı we durdu çok azda olsa iiçinde benzin wardı neyse biraz üfledim bi 5-6 saniye daha çalıştı sonra tekrar durdu ewe kadar elimle gtrdm içine benzin koydum aynı servise gtrmeden önceki hali gbi marşla startlamıyordu ve dikkatinizi çekerimki ben bu motoru 6 ay önce sapasağlam ve açlışır halde koydum drek çkartınca bozuk olması braz mantıksız geldi bana...
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
arızalı olan bujinin görünümü
http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html
bu adresteki hangi bujinin resmine benziyor?
[ek] motorun uzun süre yattığı zaman benzin deposunda benzin kirlenmiş olabilir. deponu temizle. karbüratör tahliye musluğu ile dibinde kalan tortuları boşalt. benzin otomatiğini kontrol et. arıza tam olarak bujiden mi yoksa benzin beslemesinden mi öncelikle onu kesin olarak bulunması gerekir. uzak bir ihtimalde olsa karbüratör diyaframında veya karbüratör kirlenmesi sorunu olasılığı var gibi görünüyor. eğer buji sürekli olarak kararıp elektirik kesmesi yapıyorsa o zaman karbüratör ayarında sorun vardır.
uzun süreli yattığı için yağınında değişmesini tavsiye ederim. normal şartlarda yağ km sini doldursun veya doldurmasın 3 ay ömrü vardır. eski yağ ile motoruna zarar verebilirsin. genel bir bakıma girdirip hem sezon bakımı hemde çalışmama sorunu halledilmiş olur.[/ek]
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
99
Alo,
mopetin yeni oldugundan fabrika cikisinda katlite kontrolun gözünden kacmis toprak baglantilari, gevsek yada takilmamis olabilir! Buna bagli olarakta atesleme geceklemez...
Kablo ve topraklama baglantilarini konrol etmeni tavsiye ederim!
Birde memleketimizde cok sik görülen sulu benzin sorununada dikkatini cekmek isterim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst