150cc'lik motorların dyno testleri (gerçek beygir güçleri)

Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Merhaba arkadaşlar,

Bu videoda bazı 150cc'lik motorların dyno testleri var yani motorların gerçek beygir güçleri ölçülüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=Mh9lZZvbi8M

Videoyu tam ekran yapınca dyno ekranındaki değerler okunabiliyor. Misal 150cc'lik Yamaha 10.77 beygir.

Aman Pulsar'cılar bu videoyu görmesin :queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
pulsarın hangi modili var kaç hp çıkmış, okuyabiliyorsan sonuçları yazabilirsin ben video dan bişey anlamadım
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Derbi STX, Aprilia STX 2:36 10.1-10.2 civarı.

Bajaj Discover 150ST 04:17 Gerçek beygir gücü (azami) 10.77 Gerçek torku (azami) 7.44fit/libre = 10.09 Nevton.metre
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Dinamometrelerin kalibrasyon sorunları meşhurdur, ölçüm cihazlarından gelen hatalar cihazdaki ölçüm aletlerinin hassasiyetine göre de değişir. Önce bir kalibrasyon belgesi görmek lazım, malı alıp ölçmekle olmuyor, araç modifiyesinde bu ölçümlerdeki tutarsızlıklar efsanedir:)
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
İşin özü, yukarıda bir arkadaş daha değinmiş... Fabrika verileri krank çıkış gücünü verir, yani tekerdeki güç çok daha farklı olabilir. Özellikle kalite disiplininden uzak markalarda aktarma kayıpları ciddi boyutlara varır. Bunu en aza indiren firma, başarılı firmadır. Mesela otomobillerde Ford, BMW bu konuda başarılıdır. VAG grubu araçlarına istedikleri paraya göre en az verimi veren araçlara sahiptir. Önce motor yaparsın, sonra aktarma en son da kaliteli tutunma ve verimli aktarım için kaliteli süspansiyon sistemi takarsın. Üzerine birde kaliteli yol-lastik kombinasyonunu yakalarsan ballı kaymak...

@polo34'ün de yazdığı gibi Türkiye'de verimli ölçüm yapan dinamometre sayısı bir elin parmaklarını geçmez ki onların bile sık sık makul olmak kaydıyla yanıldığına şahit oluyoruz. Bu sebeple videodaki gibi aynı dinamoda karşılaştırmalı testler başarılıdır...
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Açıkçası ben firmaların iddialarına güvenmiyorum. Dyno'da kalibrasyon sorunu olabilir ama düşük güçlü motorlardan bahsettiğimiz için sapma da küçük olacaktır.

Örneğin %5 hata yapsa 100BG'i 95BG ölçer. Aynı hata oranı bunda olsa 1BG bile fark yaratmıyor :) %15,20,30 hata yapıyorsa da... :)

Neyse Pulsar'cılar gelince ortam şenlenir :)

https://youtu.be/KXcLdRvHQ6c?t=12m15s(12:15'i açın)

Geçen sefer beygirden kavga çıkmıştı, 18 dedik "18 olamaz, 23 beygir"... :queen:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Dinamometre ölçümlerinde teknik tablolardaki rakamların çıkacağını mı sanıyordunuz ? Çok sürpriz olmuş sanki...
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Öyle deme pulsar'cılar çok kızmışlardır.

Şimdi Pulsar'cılar gelsin "Ne 10 beygiri onn-yedii beygirr!" derler. :)
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Video da pulsar yok Discover var. O degil 150cc hemen hemen çoğu ayni güçte
.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst