150 Ebat Lastiğe 160 Takmak

Katılım
11 Eki 2023
Mesajlar
11
Duke 250 sahibiyim arka lastik arıyorum 150/60/17 bulamadığım için 160/60/17 taksam sorun olurmu?
 
Katılım
23 Tem 2023
Mesajlar
76
lastiği değiştireceğin yer bilgili bir yer ise jantın destekleyip desteklemediğini sorarsın. Yumurta gibi olursa sıkıntı olur. Ama çoğu jantta 1 cm sıkıntı çıkarmaz. Bazı kişiler 130'luk rs200 gibi motoroa 150 ve üzeri takıyor böyle olduğunda tehlikeli olur ve lastik erken ölür. Ama 1 cm'den birşey olacağını düşünmüyorum.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Lastiğin sadece taban genişliği değişmez söylediğin şekilde yaparsan, tekerin çapı da artar yani motor yerden yükselir, tork düşer, son hız artar, 1 km de yeni lastikle teker; eski lastiğe göre 10 tur daha az döner vs vs. hız ve kilometre sayacın tam olarak gerçeği yansıtmaz.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Bahsettiğiniz ölçüde lastikler her markada var aslında mitas,anlas hatta yanlış hatırlamıyorsam pirelli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

Bende aynı ebatlarda daha yeni aldım mitas sport force
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
arama butonunu kullanmayan 1.000.000 cu üyemizi tebrik ediyor hemen cevap veriyoruz tak geç ruhun duymaz aradaki farkı ,konu kapanmıştır
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
160 da düz yol stabiliten artar,viraj performansı azalır.duke 250ye gerek yok 150 devam.
burdan sipariş verebilirsin bursa rider moto
0546 223 16 16

bridgestone s22 sor test birincisi.yoksa mitas sport force al
 
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
219
Duke jant genişliğine 140 ve 150mm genişliğinde lastikler uygun. Yeni lastik alırken orjinal lastik yerine jant genişliğine bakmak daha mantıklı. İnternette birsürü çizelge var karşılaştırabileceğiniz.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
150/60 yerine 160/60 takarsan lastiğin çapı ciddi artacak akselerasyon çok kötüleşir , yokuş tırmanırken üst vitesleri hiç kullanamayabilirsin bu sebeple devirli kullanman gerekecek yakıt tüketimin artacaktır , otoyolda ise eskisi gibi son hıza çıkamazsın , varsa 160/50 olabilir ama 250 cc 180 kg bir motor için 150 taban gayet ideal , sonuç : orjinal lastiği aramaya devam ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Arkadaş arka lastiği farklı ölçüde takmak istiyor.

Bildiğimden sormuyorum. Hız ve kilometre sayacı ön tekerleğe bağlı değil mi ?

Sodurlu tam olarak yansıtmaz demiş ama esasen arka lastik çapı büyüyünce gerçek GPS hızımıza geri döneriz , normalde bütün taşıtların sayaç %10 gibi fazla gösterir biz çekiş tekerinin çapını büyütürsek o fazlalık kaybolur..sizin bahsettiğiniz şekilde km sayacı ön tekerde ise ve çapı büyürse göstergede aynısı olur ama motorun hızı değişmez , bazı abs li motorlarda hızı arka tekerden veya ön dişli üstündende okuyabiliyor..
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Üreticinin canının ne çektiğine bağlı. KTM'lerde genelde ön tekerden ölçüyor, benim motorda arka tekerden ölçüyor mesela.
Kadranların hatalı gösterme payları da çok değişkenlik göstermeye başladı kabaca son 10 yılda.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Üreticinin canının ne çektiğine bağlı. KTM'lerde genelde ön tekerden ölçüyor, benim motorda arka tekerden ölçüyor mesela.
Kadranların hatalı gösterme payları da çok değişkenlik göstermeye başladı kabaca son 10 yılda.

Bende 2004 Vstrom vardı ön tekerde redüktör vardı , 2013 modelini aldım onda ön dişlideydi redüktör , R25 Mt25 lerde arka tekerden veriyor sinyali , çok teker yapacak apaçi motorlarında arka tekere mi bağlıyorlar acaba :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst