15.000 tl ile nasıl bi dükkan açılır.

Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
838
Dönerci...

Gir bir dönerciye, 1 sene civarı çalış döner kesmeyi öğren. Sonra oradan ayrıl, işlek bir yerde kendi dönercini aç. Az-çok hesap yapmayı biliyorsan 3-4 sene sonra lokanta sahibi olursun.
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
benim fikrimde okullara yakın bi yerden dükkan tutup eğer bilgisayardan da anlıyosanız 10 tane pc alsanız uygun bi fiyata düzdürüp bi dönemde masraflarınızı çıkartabilirsiniz yeterki ögrencileri küstürmeyin sizi zengin yaparlar :)
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
Hic bir meslegin yok, elinde nakite donecegini dusundugun bir motorun var. Oncelikle onun dusunden degerden %30 daha edecegini kabullen. O fiyata satilmasini bekleyerek kendini yorarsin. Ikincisi benim tavsiyem , bir meslek edinme adina bir yerde calis 1 - 2 sene, isi ogren sonra elindeki sermaye ile isini ac. Bu bilincsizlik ile hem motorundan olursun hemde ekmeginden. Benim kendi isimi kurmam calisma hayatimdan tam 10 sene sonra oldu. Artik gerisini sen tahmin et.

aynen katılıyorum:cat:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Eğer İstanbul dışına çıkarım..
Ve işletmeme güvenirim diyorsan Didimde 8 aydır işlettiğim dükkanı önerebilirim..

Ben kışında çalıştırdım fakat kışın pek kimse kalmadığından günlük cürosu az oluyo..
Ama yazın herkes işletmesine göre iş güzel işler çıkarabiliyo..

Benim Devretmemdeki sebep annemle birlikte bu işi yapıyoruz...
Peder bey istanbulda o gelince işsiz kalıcağından otel işine yöneldik burayıda elden çıkarmaya çalışıyoruz..

Söylediklerimi yanlış anlama sadece bi öneri ..
Hakkında hayırlısı neyse o olsun:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
valla sana tavsiyem yıkama yağlama dükkanı aç derim, işlek bir caddede 70m2 civarı bir dükkan tut, aylık kirası 700tl yi geçmesin, ama daha aşağıya fiyatlarda dükkanda bulabilirsin, tutacağın dükkanının yerlerin fayans kaplı olmasına dikkat et, yıkama makinesi zaten taş çatlasın tüm ekipmanlarıyla 2500/3000tl arasıdır, sembolik bir fiyat verdim, sen araştırırsın:) araç yıkama ücreti bizim burda 10tl, günde 10 tane araba yıkasan 100tl, ayda 3000tl yapar, kira masrafın ve elektirik su giderlerinde olsun olsun 1000tl sana kalır 2000tl, bence düşün olumlu bir fikir verdim:cat:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
valla sana tavsiyem yıkama yağlama dükkanı aç derim, işlek bir caddede 70m2 civarı bir dükkan tut, aylık kirası 700tl yi geçmesin, ama daha aşağıya fiyatlarda dükkanda bulabilirsin, tutacağın dükkanının yerlerin fayans kaplı olmasına dikkat et, yıkama makinesi zaten taş çatlasın tüm ekipmanlarıyla 2500/3000tl arasıdır, sembolik bir fiyat verdim, sen araştırırsın:) araç yıkama ücreti bizim burda 10tl, günde 10 tane araba yıkasan 100tl, ayda 3000tl yapar, kira masrafın ve elektirik su giderlerinde olsun olsun 1000tl sana kalır 2000tl, bence düşün olumlu bir fikir verdim:cat:

İstanbulda 'da babamın yıkaması var:mrgreen:
Büyükçekmecede arsa arkadaşının..Hazır 96 dan beri çalıştırıyolar..
Kuyusu filan var yıkama ekipmanları tam devretmeyi düşünüyolardı..

Yazın en kötü qün 30 araba..
ama en az 5 adam çalıştırman lazım:wiinkk:

Bu arada Emlakçı filan değilim..:mrgreen:
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
bence e-ticaret yapabilirsin....eğer internette satılabilecek bir ürün bulabilirsen, hele birde orjinal bir projen varsa çok rahat e-ticaret yapabilirsin ve projende kesin tutar...oturdugun yerden pc den ürün satışı yaparsın..birtek ürünü kargoya vermek için evden çıkarsın...öyle çok masrafın da olmaz...1500tl e-ticaret yazılımı olsa, 500tl sanal pos, 500 tl internet reklamına ayırsan taş çatlasın 3000tl ye patlar...
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
15000 tl ye ancak bezir yağı değdirirler,helede istanbul gibi yerde akıllı ol elindekinden de olma savaş hocam doğru söylüyor önce ticaretin ne olduğunu öğreneceksin,sen fare olmadan ambar deleyim diyorsun
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
257
mesela bi akvaryumcuda çalışsan 3 e 5 e bakmadan sonra bu işi iyice öğrenip kendi dükkanını açsan?
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
187
bence e-ticaret yapabilirsin....eğer internette satılabilecek bir ürün bulabilirsen, hele birde orjinal bir projen varsa çok rahat e-ticaret yapabilirsin ve projende kesin tutar...oturdugun yerden pc den ürün satışı yaparsın..birtek ürünü kargoya vermek için evden çıkarsın...öyle çok masrafın da olmaz...1500tl e-ticaret yazılımı olsa, 500tl sanal pos, 500 tl internet reklamına ayırsan taş çatlasın 3000tl ye patlar...

arkadaşım o işi yapıyor ebay-sahibinden-gittigidiyor arası satışlar yapıyor ayda 500-800 tl geliri var ama maaşla bi fabrikada çalış daha iyi, sigortan oluyor en azından. gerçi fabrikadada iş bulamıyoruzya..:pr:
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
arkadaşım o işi yapıyor ebay-sahibinden-gittigidiyor arası satışlar yapıyor ayda 500-800 tl geliri var ama maaşla bi fabrikada çalış daha iyi, sigortan oluyor en azından. gerçi fabrikadada iş bulamıyoruzya..:pr:

hocam git fabrikada yine çalış...e-ticaret yapmana engel değilki..akşamları evine geldiğinde siparişlere bakar ertesi sabah kargoya verir fabrikana gidersin....hayatını sadece e-ticarete bağlamak tabiki yanlış..ek gelir olarak düşünebilirsin..ben düşünüyorum mesela..şu kpss sınavı bi geçsin yazın e-ticaret yapıcam..trabzon yöresel ürünler satmayı düşünüyorum..tutmazsada tutmasın..kaybım 2bin olur..risk almadan olmaz..Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin..:cat:
hangi işi yaparsan yap hayırlısı olur inşallah senın için
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam git fabrikada yine çalış...e-ticaret yapmana engel değilki..akşamları evine geldiğinde siparişlere bakar ertesi sabah kargoya verir fabrikana gidersin....hayatını sadece e-ticarete bağlamak tabiki yanlış..ek gelir olarak düşünebilirsin..ben düşünüyorum mesela..şu kpss sınavı bi geçsin yazın e-ticaret yapıcam..trabzon yöresel ürünler satmayı düşünüyorum..tutmazsada tutmasın..kaybım 2bin olur..risk almadan olmaz..Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin..:cat:
hangi işi yaparsan yap hayırlısı olur inşallah senın için
hocam milleti uyandırma:cherry: herkez bir arayış içinde, şimdi senin sayende bende bu işi öğrendim, organik gıda satışı, sana rakip olucam:cherry:
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
hocam milleti uyandırma:cherry: herkez bir arayış içinde, şimdi senin sayende bende bu işi öğrendim, organik gıda satışı, sana rakip olucam:cherry:

dostum kimse kimsenin rızkını engelleyemez o yüzden içim rahat:) yardımcı olabildiyse fikrim ne mutlu bana..:)
üstelik kendi dükkanın olmasına da gerek yok..git bir dükkana adamla anlaş, biraz ucuza al, üstüne kar koy sat...kargoylada anlaşırsan sattıgın ürünleri daha ucuza yollarsın..falan filan işte:)) ben öyle yapıcam mesela..burada bi keşancıyla anlaştım şimdiden..adamın ürünlerini satıcam..
ayrıca e-ticaret yazılım işi de yapıyorum...e-ticaret kurmak isteyen arkadaşlara her konuda yardımcı olabilirim..:wiinkk:
terzi kendi söküğünü dikebilirmiymiş dikemezmiymiş görecez :)

ayrıca senin fikir de fena degil..organik gıda:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
257
eğer akvaryumcu olursan kendi balığını kendin üretip satma imkanında olur.

ayrıca balıklarıda satarsın e ticaret yoluyla.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Yıllardır ticaret yapan bırı olarak ve aynı zamanda üretıci ve satıcı kimliğimle şu an cok karıştı ortalık ben bıle şaşkın durumdayım yaptığımız işin hakkını almayı bırak parasını alamıyoruız millet parekende satışta bedava mal istıyo kendı imkanlarımı kullanarak iyisini ucuza cıkartıyorum inanılmaz şüphe duyuyor müşterı ama pahalı mağazalarda şık dükkanlarda aynı mala daha fazla fıyat verılıyor yanı benm işimde her sey arap sacı oldu gıbı bır sey haa sana tavsıyem ıyı sigortalı bır iş bul paranıda kenara koy tasarruflu borcsuz rahat nasıl yaşanır bunun ticaretını yap kendınle

ikinci bı tavsıyem de sıkışanlara iş yap nedır ya banka ol ki o parayla banka acilmaz o halde wc ac valla ıyı para kırarsın sonuçta o da sıkışmış bır durum bız bu gun bulana kadar canımız cıktı bıde 1 tl verdık
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Öncelikle elinizdeki sermaye istanbul gibi bir şehir için küçük. açacağınız işyeri sizin değilse veya çok düşük kirası yoksa mal sahibi ve vergilere çalışırsınız.

sakın ortakla işe girmeyin , hele hele ortağın çok iyi bildiği ve sizin hiç anlamadığınız bir işe , gözünüzün içine baka baka size kazık atar, iş batarsa suçlu hep si olursunuz. para kardeşi kardeşe bile düşürür.eğer aileden veya banka gibi bir sermaye kaynağından uzun vadeli para bulup sermayenizi artırabilirseniz,size yegane tavsiyem maaş olarak 3-5'e bakmadan yapmayı düşündüğünüz işi önceden yapmış ve iflas etmiş birisini yanınıza eleman olarak almanız.

Böyle yaparsanız ne olur onuda açıklayayım.

Yıllarını ticarete vermiş ve iflas etmiş birisi.bir tezgahtara kıyasla , her türlü olasılık maliyet hesabını yapabilir, hangi ürünün pazarda gideceğini görebilir. kendisini batıran yanlışları asla yapmaz ve en önemlisi kendi müşteri portföyünü size getirir. hele hele birde satıştan prim verirseniz.hem para kazanmak hemde iflasının acısını bir şekilde kendisine telfi edebilmek için , canla başla çalışır.bu tür insanlara istediğiniz gibi hesap sorabilirsiniz. takır takır cevap verecektir.sizin göremediğinizi o görecek ve sizin yerinize düşünecektir.


sermayenizi bir şekilde arttırabilir ve tarif ettiğim tarzda bir insan bulabilirseniz. ne iş olursa olsun , sırtınız kolay kolay yere gelmez.

illaki bir iş tavsiyesi isterseniz , bence oyuncak işi iyi gelir getiriyor. kar marjı çok yüksek , vergisine algısına çok fazla karışan görüşen yok.akmaz kokmaz ,çoğu oyucağın kolay kolay modası geçmez.al gülüm ver gülüm. uzun vadeli çek ve senetle , veresiye ile uğraşmazsınız.en kötü ihtimal batarırırsanız , elde kalan sermayenin paraya dönüşü zararla da olsa mümkün.artık devir eskisi gibi değil. insanlar çocuklarını sokağa bırakmaya çekinir oldu. çocuğu evde tutabilmek , ve annesinin , babasının , gözünün önünde olması için oyuncağa sarılıyorlar.

elbette bu bir tavsiye, ne iş yapacağınıza , elbette kendiniz karar vereceksiniz.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
604
hocam otomat makinelerine bak istersen. Bİ zamanlar ben ciddi bir şekilde düşünmüştüm. Bozuk para deyip geçmemek lazım. Maliyet-getiri açısından bakıldığında gayet mantıklı bir yatırım.
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
0
konu biraz eski olsada ben yinede yazmakta zarar olmadığını düşünüyorum
ben bir net cafe açmak istiyorum sermaye bir miktar var (15 ile 35 bin TL) arasını buluyor işyeri yani dükkan kendimin kira derdi yok kendimde pc nin parçasından çok fazla anlamasamda programsal türdeki işlervlerinden anlarım basındada knedim duraçağım etrafımda 1 tane net çafe var oda 500 mt ileride diğerleri en yakını 2veya 3 km ilerde iş yerim 3 okul arası okullara en az 200 mt uzaklıkta ne çok göz önünde nede çok içte ilçemiz teknoloji bakımından fazla gelişmemiştir yani herkezde net pc yok olanlarda rahatça ailesi yüzünden kullanamıyor net cafeler genelde dolu yada doluya yakın olarak çalışıyor ama pc leri fazla iyi değil donma sorunu ve sıra sorunu çok oluyor benim amaçım digerlerinin pc lerinin den daha iyi bir donanımlı pc ler ile 15+1 den baslamak ilerisinde yani bir ay kadar denedikten sonra iş iyi gidiyor ise onu 25 e çıkarmak bodrumuna ps2 bilardo langrt gibi şeylerde koymak önünde 45 m2 bir bosluğa masa koyup sıra bekleyen olursa yada oturmak isteyen oraya geçöeleri sıçak soğuk içeçekler ikram edmek gibi işlevlerde bulunmak istiyorum ama korkum şudur ya işlemezse diye düşünüyorum biliyorum risksiz para kazanılmaz ama sadece bana net ayda 500 ile 1000 arası para getirse yeter sizçe getirirmi yada tavsiye edeçeğiniz baska iş sektörleri varmı akıl akıldan her zman üstündür tavsiyenizi önemsiyorum tşkler ..
 

krd

Katılım
9 May 2010
Mesajlar
274
hocam git fabrikada yine çalış...e-ticaret yapmana engel değilki..akşamları evine geldiğinde siparişlere bakar ertesi sabah kargoya verir fabrikana gidersin....hayatını sadece e-ticarete bağlamak tabiki yanlış..ek gelir olarak düşünebilirsin..ben düşünüyorum mesela..şu kpss sınavı bi geçsin yazın e-ticaret yapıcam..trabzon yöresel ürünler satmayı düşünüyorum..tutmazsada tutmasın..kaybım 2bin olur..risk almadan olmaz..Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin..:cat:
hangi işi yaparsan yap hayırlısı olur inşallah senın için

Selamlar, ben iki üniversite bitirdim (abd de master) geldim TR de çok sevdiğim finans sektöründe çalıştım 3 sene kadar aldığım maaş günlük masraflarımı ancak karşılıyordu ama çok sevdiğim için devam ettim. TR ye geldiğimden beri de abd de öğrendiğim e-ticaret olayını ufak ufak yapıyordum. Bir gün gözümü kararttım (plaza insanlarının triplerine dayanamadım katil olmamak için ayrıldım) aylık 3bin tl ye yakın maaşı bıraktım ayrıldım işten. Benim hayat felsefem SEVDİĞİM VE MUTLU OLDUĞUM İŞİ YAPMAKTIR. Bu olursa para zaten geliyor.

Evden e-ticarete devam ettim 6 ay sonra şirket kurdum şimdi 2.senesi şirketimin; bir dükkan sıfır mercedes sıfır honda getirdi bana :)

Hayatta en büyük risk; risk almamaktır. Bunu unutmayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst