- Katılım
- 1 Ağu 2009
- Mesajlar
- 497
- Konu Yazar
- #1
Herkese selam ve sevgiler,
Her şey Kuşadası Motofestte iken İstanbuldan Sevgili kardeşim Yakupun telefonla arayıp Abi Balkan turu yapmayı planlıyorum beraber yaparmıyızdemesiyle başladı.Zaten Sevgili dostum Muhsinin yapmış olduğu geziden sonra acaba ben ne zaman giderimdiye düşünüp duruyordum veyaparız kardeşimdedim.
Festival dönüşü hemen hazırlıklara başladım,öncelikle Yunanistandan multi Shengen vizesi talebinde bulundum ve 4 gün sonra aldım(yengen vizesini de emekli olduğumda süresiz almıştım zaten),Rota çalışmaları yaparken Yakupun Antalyada ikamet eden öğretmen arkadaşı da artçı olarak gelmek istemiş,olur dedik.Rotayı da ana hatlarıyla belirleyip detayları gezinin akışına bıraktık,
Gezi sonrası oluşan rotamız,12 gün-3920 km.

Hazırlıkları tamamlayıp 24 Haziran 2013 Pazartesi günü sabah 09:00da Düzceden yola çıktım,yola çıkmadan önce motorumun bir fotosu.

Arkadaşlarla İstanbulda Tem üzerinde buluşup İpsala sınır kapısına geldik.

Yakup kardeşim ve motorlarımızla Gezi birliğifotosu,bu arada Yakupun motor CBF 600,

Kapıda önce motorların işini hallediyoruz,hemen girişte Turing ofisi var orada önce 63 ya green card(uluslar arası trafik sigortası)yaptırıyoruz,görevli arkadaşa uluslarası ehliyet olayının mecburiyetini soruyorum,belli olmuyor bazı memur istiyor,bazı memur istemiyormuşcevabını alıyorum,fiyatı da 346 tl olduğundan şansımı denemek istiyorum ve ehliyet yaptırmıyorum.Türk sınırını geçip Free shopdan biraz alışveriş yapıp Yunan sınırına geliyoruz ,Görevli bayan memur; Pasaportveriyorum,Ruhsatveriyorum,Green cardveriyorum,Ehliyetbozuntuya vermiyorum ve normal ehliyetimi uzatıyorum,nooo,internationaldiyor,ben de olmadığını söylüyorum,o da banauluslarası ehliyet olmadan geçemiyeceğimi,eğer yaptıracaksam evrakların onda kalmasını ve yaptırıp gelmemi,yok yaptırmayacaksam evraklarımı alıp geriye dönmem gerektiğini söylüyor, mecburen evrakları bırakıp ruhsatı alıp geriye Turing ofise dönüp(bu da bana yaklaşık 45 dk.ya ve akşam sporu yapmama mal oluyor,iki taraf arası çok uzak,yolun bir kısmını araçla,diğer kısmını tabanvayla yapmanız gerekiyor,bilginiz olsun) 346 tlyi bayılıp Uluslarası ehliyetimi yaptırıyorum ve Yunanistana giriyorum.
Yunanistana girdiğimizde hava kararmıştı,yola devam ettik ve saat 01:00 civarı Kavalaya vardık.Sahil kenarında güzel bir yer bulup konakladık,konakladığımız yer.

Ertesi gün biraz Kavalayı dolaşıp Selanike doğru yola çıktık.
Kavaladan manzaralar,






Selanike geldiğimizde ilk olarak Atamızın evini ziyaret edelim dedik ama maalesef sadece dışarıdan görebildik,



Daha sonra sahile inip biraz dolaştık,Selanikten fotolar,








Selanikte biraz dolaşıp yola çıktık,rotamız Edessa üzerinden Makedonya(yunanlılara göre Skopia,Makedonya ismini kabul etmiyorlar ve duymak dahi istemiyorlar,bilginiz olsun).Geceyi Edessa civarında bir petrol istasyonunda geçirdikten sonra sabah erkenden tekrar yola çıktık ve Edessa çıkışında göl kenarında kahvaltı molası verdik.
Kahvaltı motor market ve restauranttan,tavada sucuklu yumurta ve çay,



Ve Makedonyadayız,

Makedonyanın şirin bir şehri Manastırdan fotolar,




Manastırda biraz dinlenip,çaylanıp, Ohride doğru yola çıktık,


Ohride geldiğimizde ilk işimiz bir otel ayarlamak oldu,şehir merkezindeki bu oteli ayarladık 3 kişilik oda 25.


Otele yerleşip üstümüzü değiştirdikten sonra Ohridi gezmeye çıktık.lokantalar sokağı,kendimizi Türkiyede zannettik.

Karnımızı da bi doyuralım,

Alış-veriş ve gezinti caddesi,

Şansımıza Ohrid Festival günleri varmış,

Folklorcülerden birkaç foto,



Ohridden manzaralar,








Otel sahibi ve ailesiyle akşam fotosu,

Sabah kalkıp Arnavutluka doğru yola çıktık,ve kapıdayız.

Arnavutlukun sahil şehri Durres,oldukça kalabalıktı.Biraz gezip yola devam ediyoruz.








Ve Karadağdayız,


Karadağa girişte oldukça şaşırdık,her yerde Cami ve Osmanlıdan kalma Müslüman mezarlıkları var,



Ulcinj şehrinin tepeden görünüşü,

Yol manzaraları,





Bar şehrinin tepeden görünüşü,

Barda mola verdik,karnımızı doyurup gezdik,
Bardan gece fotosu,

Geceyi Bar çıkışında bir petrol istastonunda geçirip sabah Hırvatistana doğru yola koyulduk.Yollardan fotolar,





Kotor Bölgesini dolaşmak fazla zamanımızı alacağından karşıya gemiyle geçmeye karar veriyoruz,motor ücreti 2.






Hırvatistan sınırındayız,

Türkbikeden bir arkadaşla sohbetteyiz,arabasıyla yabancı bir motorcu gruba eskortluk yapıyordu.

Hırvatistandan yol manzaraları,





Dubrovnike 6 km mesafedeki bu kamp alanında konaklamaya karar veriyoruz,çadır başı 10.

Kamp alanı oldukça güzel,tüm sosyal ihtiyaçlar düşünülmüş.





Kamp yakınında gördüğümüz marketten alışveriş yapıp geliyoruz ve yemek hazırlığı,menüde tavuk kızartma,yoğurt ve kola var.


Oooohhh karnımız doymuş,keyifler yerinde,

Hadi biraz gezelim,Dubrovnikten manzaralar,



















Sabah 7de yağmur sesiyle uyandık,havaya baktık pek duracak bir görüntü yok.Yapacak bişi yok,giyinip yağmurlukları çektik,motorları yükledik ve yola çıktık.



Nehir balıkçıları,





Sınırı geçtik,Mostar yolundayız,



Mostardayız,burada da Türkiyede gibiydik,heryerde cami ve mezarlıkların yanı sıra heryer Türk doluydu,özellikle turlarla gelenler oldukça fazlaydı.






Tarihi Mostar köprüsü,



Ve bendeniz köprüde,

Mostardan manzaralar,










Bu kadar gezi yeter,çayımızı içip yola çıkalım,akşam Saraybosnada olmayı planladık.

Bosna yolundan manzaralar,

Bu tarafa gidecek olan arkadaşlar varsa kesinlikle unutmasın,Mostar-Bosna arasında bir tünel var,tünelin tavanından sular akıyor ve akan bu sular yolu kaygan hale getirmiş,yetkili amcamlarda araçlar kaymasın diye yolu kazımışlar.bizim için kazınmış yollar zaten tehlike yaratıyorken birde üstüne kaygan zemin eklenince nasıl tırstığımızı anlatamam,aman dikkat tünellere yavaş girin.




Saraybosnaya geldiğimizde kalacak yer ararken tesadüfen Konsoloslukta çalışan bir Türke rastladık,o da bize bu evi ayarladı.kişi başı 15.




Bosna şehitliği,Aliya İzzet Begoviçin mezarı,



Osmanlı mezarları,


Bosnanın tepeden görünüşü,




Bosnadan manzaralar,
























Bazı binalarda halen savaş izleri mevcut,kurşun delikleri halen duruyor.







Bosnada iki gün kaldıktan sonra Sırbistana doğru yola çıktık,yoldan manzaralar,






Sırbistana dağ yollarından gittiğimizden onlarca tünelden geçtik,bazı tünellerin mimarisi harikaydı,


Nihayet otobandayız çay molası,



Akşam oldu,burada geceleyelim dedik ve mola verdik.

Her şey Kuşadası Motofestte iken İstanbuldan Sevgili kardeşim Yakupun telefonla arayıp Abi Balkan turu yapmayı planlıyorum beraber yaparmıyızdemesiyle başladı.Zaten Sevgili dostum Muhsinin yapmış olduğu geziden sonra acaba ben ne zaman giderimdiye düşünüp duruyordum veyaparız kardeşimdedim.
Festival dönüşü hemen hazırlıklara başladım,öncelikle Yunanistandan multi Shengen vizesi talebinde bulundum ve 4 gün sonra aldım(yengen vizesini de emekli olduğumda süresiz almıştım zaten),Rota çalışmaları yaparken Yakupun Antalyada ikamet eden öğretmen arkadaşı da artçı olarak gelmek istemiş,olur dedik.Rotayı da ana hatlarıyla belirleyip detayları gezinin akışına bıraktık,
Gezi sonrası oluşan rotamız,12 gün-3920 km.

Hazırlıkları tamamlayıp 24 Haziran 2013 Pazartesi günü sabah 09:00da Düzceden yola çıktım,yola çıkmadan önce motorumun bir fotosu.

Arkadaşlarla İstanbulda Tem üzerinde buluşup İpsala sınır kapısına geldik.

Yakup kardeşim ve motorlarımızla Gezi birliğifotosu,bu arada Yakupun motor CBF 600,

Kapıda önce motorların işini hallediyoruz,hemen girişte Turing ofisi var orada önce 63 ya green card(uluslar arası trafik sigortası)yaptırıyoruz,görevli arkadaşa uluslarası ehliyet olayının mecburiyetini soruyorum,belli olmuyor bazı memur istiyor,bazı memur istemiyormuşcevabını alıyorum,fiyatı da 346 tl olduğundan şansımı denemek istiyorum ve ehliyet yaptırmıyorum.Türk sınırını geçip Free shopdan biraz alışveriş yapıp Yunan sınırına geliyoruz ,Görevli bayan memur; Pasaportveriyorum,Ruhsatveriyorum,Green cardveriyorum,Ehliyetbozuntuya vermiyorum ve normal ehliyetimi uzatıyorum,nooo,internationaldiyor,ben de olmadığını söylüyorum,o da banauluslarası ehliyet olmadan geçemiyeceğimi,eğer yaptıracaksam evrakların onda kalmasını ve yaptırıp gelmemi,yok yaptırmayacaksam evraklarımı alıp geriye dönmem gerektiğini söylüyor, mecburen evrakları bırakıp ruhsatı alıp geriye Turing ofise dönüp(bu da bana yaklaşık 45 dk.ya ve akşam sporu yapmama mal oluyor,iki taraf arası çok uzak,yolun bir kısmını araçla,diğer kısmını tabanvayla yapmanız gerekiyor,bilginiz olsun) 346 tlyi bayılıp Uluslarası ehliyetimi yaptırıyorum ve Yunanistana giriyorum.
Yunanistana girdiğimizde hava kararmıştı,yola devam ettik ve saat 01:00 civarı Kavalaya vardık.Sahil kenarında güzel bir yer bulup konakladık,konakladığımız yer.

Ertesi gün biraz Kavalayı dolaşıp Selanike doğru yola çıktık.
Kavaladan manzaralar,






Selanike geldiğimizde ilk olarak Atamızın evini ziyaret edelim dedik ama maalesef sadece dışarıdan görebildik,



Daha sonra sahile inip biraz dolaştık,Selanikten fotolar,








Selanikte biraz dolaşıp yola çıktık,rotamız Edessa üzerinden Makedonya(yunanlılara göre Skopia,Makedonya ismini kabul etmiyorlar ve duymak dahi istemiyorlar,bilginiz olsun).Geceyi Edessa civarında bir petrol istasyonunda geçirdikten sonra sabah erkenden tekrar yola çıktık ve Edessa çıkışında göl kenarında kahvaltı molası verdik.
Kahvaltı motor market ve restauranttan,tavada sucuklu yumurta ve çay,



Ve Makedonyadayız,

Makedonyanın şirin bir şehri Manastırdan fotolar,




Manastırda biraz dinlenip,çaylanıp, Ohride doğru yola çıktık,


Ohride geldiğimizde ilk işimiz bir otel ayarlamak oldu,şehir merkezindeki bu oteli ayarladık 3 kişilik oda 25.


Otele yerleşip üstümüzü değiştirdikten sonra Ohridi gezmeye çıktık.lokantalar sokağı,kendimizi Türkiyede zannettik.

Karnımızı da bi doyuralım,

Alış-veriş ve gezinti caddesi,

Şansımıza Ohrid Festival günleri varmış,

Folklorcülerden birkaç foto,



Ohridden manzaralar,








Otel sahibi ve ailesiyle akşam fotosu,

Sabah kalkıp Arnavutluka doğru yola çıktık,ve kapıdayız.

Arnavutlukun sahil şehri Durres,oldukça kalabalıktı.Biraz gezip yola devam ediyoruz.








Ve Karadağdayız,


Karadağa girişte oldukça şaşırdık,her yerde Cami ve Osmanlıdan kalma Müslüman mezarlıkları var,



Ulcinj şehrinin tepeden görünüşü,

Yol manzaraları,





Bar şehrinin tepeden görünüşü,

Barda mola verdik,karnımızı doyurup gezdik,
Bardan gece fotosu,

Geceyi Bar çıkışında bir petrol istastonunda geçirip sabah Hırvatistana doğru yola koyulduk.Yollardan fotolar,





Kotor Bölgesini dolaşmak fazla zamanımızı alacağından karşıya gemiyle geçmeye karar veriyoruz,motor ücreti 2.






Hırvatistan sınırındayız,

Türkbikeden bir arkadaşla sohbetteyiz,arabasıyla yabancı bir motorcu gruba eskortluk yapıyordu.

Hırvatistandan yol manzaraları,





Dubrovnike 6 km mesafedeki bu kamp alanında konaklamaya karar veriyoruz,çadır başı 10.

Kamp alanı oldukça güzel,tüm sosyal ihtiyaçlar düşünülmüş.





Kamp yakınında gördüğümüz marketten alışveriş yapıp geliyoruz ve yemek hazırlığı,menüde tavuk kızartma,yoğurt ve kola var.


Oooohhh karnımız doymuş,keyifler yerinde,

Hadi biraz gezelim,Dubrovnikten manzaralar,



















Sabah 7de yağmur sesiyle uyandık,havaya baktık pek duracak bir görüntü yok.Yapacak bişi yok,giyinip yağmurlukları çektik,motorları yükledik ve yola çıktık.



Nehir balıkçıları,





Sınırı geçtik,Mostar yolundayız,



Mostardayız,burada da Türkiyede gibiydik,heryerde cami ve mezarlıkların yanı sıra heryer Türk doluydu,özellikle turlarla gelenler oldukça fazlaydı.






Tarihi Mostar köprüsü,



Ve bendeniz köprüde,

Mostardan manzaralar,










Bu kadar gezi yeter,çayımızı içip yola çıkalım,akşam Saraybosnada olmayı planladık.

Bosna yolundan manzaralar,

Bu tarafa gidecek olan arkadaşlar varsa kesinlikle unutmasın,Mostar-Bosna arasında bir tünel var,tünelin tavanından sular akıyor ve akan bu sular yolu kaygan hale getirmiş,yetkili amcamlarda araçlar kaymasın diye yolu kazımışlar.bizim için kazınmış yollar zaten tehlike yaratıyorken birde üstüne kaygan zemin eklenince nasıl tırstığımızı anlatamam,aman dikkat tünellere yavaş girin.




Saraybosnaya geldiğimizde kalacak yer ararken tesadüfen Konsoloslukta çalışan bir Türke rastladık,o da bize bu evi ayarladı.kişi başı 15.




Bosna şehitliği,Aliya İzzet Begoviçin mezarı,



Osmanlı mezarları,


Bosnanın tepeden görünüşü,




Bosnadan manzaralar,
























Bazı binalarda halen savaş izleri mevcut,kurşun delikleri halen duruyor.







Bosnada iki gün kaldıktan sonra Sırbistana doğru yola çıktık,yoldan manzaralar,






Sırbistana dağ yollarından gittiğimizden onlarca tünelden geçtik,bazı tünellerin mimarisi harikaydı,


Nihayet otobandayız çay molası,



Akşam oldu,burada geceleyelim dedik ve mola verdik.













































