10 yıl beklemiş motormu km yapmış motor mu

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
611
Selamun aleykum arkadaşlar bi motosiklet var almak istediğim motosiklet yaklaşık 10 yaşında daha 500 kmde yıllarca garaj da kalmış tozlu bi şekilde duruyor almayı düşünüyorum ama tereddütlerim var bi kere lastikler başta olmak üzere yağının suyunun akusunun değişmesi şart.

Sizce bunların dışında yıllarca yatmış motor ne gibi sıkıntılar çıkartabilir.
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
Her yeri paslanmıştır, plastik aksam çürümüştür. TV de otomobil belgeselleri var, beklemiş arabaları son vidasına kadar kontrol ediyorlar, yığınla sorun çıkıyor.
 
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
motorun içindeki yağ balçık olmuştur kalıp olmuştur :queen: o motoru alıp uğrasmak binmek fanteziye girer. ama çokta hoş olur emekle olan herşey güzel olur... karar sizin
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Bu soruyu sorduğunuzda göre gelecek cevapları tarafsız değerlendireceksiniz kabul ediyorum bence gerçekten uğraşmaya değmez çünkü sadece akü vs değil gün geçtikçe bir parçası değişir gibi geliyor sonunda 0 motor toplamış olursunuz
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
611
Bu soruyu sorduğunuzda göre gelecek cevapları tarafsız değerlendireceksiniz kabul ediyorum bence gerçekten uğraşmaya değmez çünkü sadece akü vs değil gün geçtikçe bir parçası değişir gibi geliyor sonunda 0 motor toplamış olursunuz

Bende mt3 takıntısı var 2010 model vardı bende 2000 kilometre kullananadan araba vurdu 120 ile giderken pert etti motormu bana bişey olmadı Allah tan ama mt 3 me veda etti şimdi temiz bişey istiyorum
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
1,819
Sizin için anlam ifade eden bir motosiklet, japon kalitesini göz önüne alarak alınabilir. Ülkemizde üretiminin durduğunun farkına vararak parça durumunu ve klasikleşmesini göz önüne almak lazım. Alacağınız motosikletin fiyatı emsal yeni modelleriyle yakın fiyatsa alınmaz uygun fiyatı varsa alınır.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
611
Sizin için anlam ifade eden bir motosiklet, japon kalitesini göz önüne alarak alınabilir. Ülkemizde üretiminin durduğunun farkına vararak parça durumunu ve klasikleşmesini göz önüne almak lazım. Alacağınız motosikletin fiyatı emsal yeni modelleriyle yakın fiyatsa alınmaz uygun fiyatı varsa alınır.

2010 yılından beri tr ye gelmiyor bu motor 2013 te üretimi durdukomple ama parça konusunda sıkıntı yok fiyatı olması gerekenden yüksek bence ve masrafı kesinlikle en az 2000 3000 arası
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
301
Her motosikletin hiç çalışmasada parça ömrü vardır oda 10 yıldır . Yani o motosiklet çöp bu tüm klavuzlarda yatar. Çalışmayan aksamlar gider.
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
1,819
Her motosikletin hiç çalışmasada parça ömrü vardır oda 10 yıldır . Yani o motosiklet çöp bu tüm klavuzlarda yatar. Çalışmayan aksamlar gider.

Parça ömrü olarak, motosikletin üstünde ki aksamdan mı bahsediliyor? Yoksa 10 yıldan son parça tedariğinin olmayacağından mı? Emin olmamakla beraber firmanın son üretim tarihinden itibaren 10 yılı dolunca parça temini garantisinin olmadığı.

Aksi taktirde sizin dediğiniz gibiyse bir malı kaliteli diye aldığımızda ne şart altında olursa olsun 10 yılda çöp olacağını düşünmüyorum, 10 yıl çinli gidiyorsa orjinal halde bunu japonda başarır...
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
krank ne tarafa döneceğini unutmuştur. ilk çalıştırma anı böyle olması muhtemel

 
Katılım
29 Mar 2016
Mesajlar
458
Selamun aleykum arkadaşlar bi motosiklet var almak istediğim motosiklet yaklaşık 10 yaşında daha 500 kmde yıllarca garaj da kalmış tozlu bi şekilde duruyor almayı düşünüyorum ama tereddütlerim var bi kere lastikler başta olmak üzere yağının suyunun akusunun değişmesi şart.

Sizce bunların dışında yıllarca yatmış motor ne gibi sıkıntılar çıkartabilir.

yatmış motoru tavsıye etmem ben garajdan adamın bmw sını aldım az km dıye araba yatıyormuş yıllardır elimde patladı anamı aglattı nedemiş büyükler çalışan demir pas tutmaz sen çalışanı al serim
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
611
yatmış motoru tavsıye etmem ben garajdan adamın bmw sını aldım az km dıye araba yatıyormuş yıllardır elimde patladı anamı aglattı nedemiş büyükler çalışan demir pas tutmaz sen çalışanı al serim

haklılık payın oldukça yüksek saolasın
 
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
10 yıl depoda yatmış bir bmw sahibiyim. yaptıklarımı anlatayım;

tüm plastik aksamlar sökülüp en ufak ayrıntısına kadar baktım, pas yoktu
lastikler şişirir şişirmez patladı, yeni bir takım lastik aldım
akü değişti
elektrik aksamı kontrol edildi, soketler tek tek sökülüp içleri temizlendi (kontak spreyi)
devir daim pompası yuvasına yapışmış, yenisi ile değiştirdim
yağ, flitreler, su boruları, antifriz değişti. (su borularında çatlak yoktu garantiye almak için değiştirdim)
yağın özelliğini kaybetmiş olduğunu düşünerek amortisör yağlarını da değiştirdim

tüm bunlardan sonra; kontağı çevirdiğimde ateşleme yapıp çalışmadı. vurdurarak çalıştırdıktan bir süre sonra elektrik kesmeye ve stoplamaya başladı. tam ümidimi kesmişken kontağa da kontak spreyi sıkmak aklıma geldi ve sorun tamamen çözüldü. bunlardan sonra yaklaşık 17 bin km yi sorunsuz olarak tamamladım ve hala biniyorum.

burada dikkat edilecek olan esas konu, bu tür sorunlar için wd 40 değil, kontak spreyi kullanmatır ve yeni koyduğun motor yağını 15 dk kadar kullandıktan sonra tekrar yenisiyle yani sıfırıyla değiştirmendir. eğer motor içinde bir paslanma söz konusuysa ( ki sanmıyorum) ilk koyduğun yağ bunları temizlemek içindir.

bu yazdıklarım tamamen bilimsellikten uzaktır ama araştırmalarım ve tecrübelerimden yol çıkarak fikir vermek istedim. yine olsa yine yaparım :)
eğer siz satın almak istemezseniz ve özelden bana motor bilgilerini ulaşıranız ve eğer şartlar uygunsa mt yi ben satın alabilirim.

ayrıca yukarıda bir arkadaş " parça ömrü 10 yıldır" demiş aslında değildir. bir aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. bu ikisi birbirine hep karıştırılır.
bu yazdıklarımı
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
611
10 yıl depoda yatmış bir bmw sahibiyim. yaptıklarımı anlatayım;

tüm plastik aksamlar sökülüp en ufak ayrıntısına kadar baktım, pas yoktu
lastikler şişirir şişirmez patladı, yeni bir takım lastik aldım
akü değişti
elektrik aksamı kontrol edildi, soketler tek tek sökülüp içleri temizlendi (kontak spreyi)
devir daim pompası yuvasına yapışmış, yenisi ile değiştirdim
yağ, flitreler, su boruları, antifriz değişti. (su borularında çatlak yoktu garantiye almak için değiştirdim)
yağın özelliğini kaybetmiş olduğunu düşünerek amortisör yağlarını da değiştirdim

tüm bunlardan sonra; kontağı çevirdiğimde ateşleme yapıp çalışmadı. vurdurarak çalıştırdıktan bir süre sonra elektrik kesmeye ve stoplamaya başladı. tam ümidimi kesmişken kontağa da kontak spreyi sıkmak aklıma geldi ve sorun tamamen çözüldü. bunlardan sonra yaklaşık 17 bin km yi sorunsuz olarak tamamladım ve hala biniyorum.

burada dikkat edilecek olan esas konu, bu tür sorunlar için wd 40 değil, kontak spreyi kullanmatır ve yeni koyduğun motor yağını 15 dk kadar kullandıktan sonra tekrar yenisiyle yani sıfırıyla değiştirmendir. eğer motor içinde bir paslanma söz konusuysa ( ki sanmıyorum) ilk koyduğun yağ bunları temizlemek içindir.

bu yazdıklarım tamamen bilimsellikten uzaktır ama araştırmalarım ve tecrübelerimden yol çıkarak fikir vermek istedim. yine olsa yine yaparım :)
eğer siz satın almak istemezseniz ve özelden bana motor bilgilerini ulaşıranız ve eğer şartlar uygunsa mt yi ben satın alabilirim.

ayrıca yukarıda bir arkadaş " parça ömrü 10 yıldır" demiş aslında değildir. bir aracın ekonomik ömrü 10 yıldır. bu ikisi birbirine hep karıştırılır.
bu yazdıklarımı

katılıyorum tabiki alınabilir ama bütün bu masraflar düşüldükten yada satıcının bunları yapması şartıyla.

ilanda mevcut hocam isterseniz alabilirsiniz 16.500 lastikler değişecek 1500 TL 6 litre motor yagı ve filtre 350 TL orjinal akü 400 TL bakımı vs yaklaşık olarak 2500-3000 arası extra masraf 16,500 de fiyat motor gelecek 19,500 TL ye

2008 model yamaha mt 03 - 19.500 TL
2016 model yamaha mt 07 - 22,500 TL
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst