Tüketici hakları konusunda yardım
-
29 Ağustos 2010, 23:02
#1
arkadaşlar merhaba,
bir konuda bilgili arkadaşların yardımını rica ediyorum. 09.07.2010 tarihine THY ile yapmış olduğum seyahatim esnasında THY tarafından bavulum kaybedilmiştir. Hemen kayıp eşya tutanağı tutturdum. Yetkili bana; 5 iş günü arama süresi olduğunu, bu sürede bulunmadığı takdirde olayı sigortaya aktaracaklarını ve kaybolan bavulumun maddi değerinin ödemesi yapılacağı bilgisini vermiştir. Bütün kıyafetlerimin, kişisel bakım ürünlerimin, özel eşyalarımın ve özellikle yurt dışından aldığım hediyelik eşyaların kaybolması sebebiyle hem maddi, hem manevi olarak zarar etmiş bulunuyorum. Velhasıl kelam 5 günlük süre doldu ve ben THY'yi arayıp durum hakkında bilgi almak istedim. Bana 10 gün daha arayacaklarını, olayı sonra sigortaya aktaracaklarını söylediler. Bavulumun bulunmasını, zararımın maddi anlamda karşılanmasına dünden razı olduğumdan kabul ettim. Bu şekilde 10 günü de bitirdik. Tekrar aradığımda bu sefer Temmuz sonuna kadar arayacaklarını söylediler. Check-in esnasında havalimanı yetkilisine teslim ettiğim bavulumun 15 günde bulunamamasına artık bozulmaya başlamıştım. Bu bavul sonuçta havalimanı dışında kaybolmadı. Ya yanlış bir uçağa bindirildi ve farklı bir havalimanına gitti, ya benim uçağa bindiğim havalimanında kayboldu, yada indiğim. Neden bu kadar uzun sürüyor? Uçaktan düşmedi ya!!! Sonuç olarak mecburen Temmuz sonuna kadar bekledim ve yine aradım, bu seferde konu hakkında bilgi alabileceğim muhattap bulamadım. Dakikalarca telefonda bekletildim, herkes başka bir kişiye yönlendirdi ve sonuç olarak ben kimseye bağlanamadan telefonu kapattım. Bu şekilde telefon trafiği bir kaç gün daha devam etti. En sonunda genel merkezi aradım, tekrar durumu anlattım, cevap: 10 gün daha arayacağız. Artık ciddi anlamda canım sıkılmaya başladı. telefonda konuştuğum kişi bana bu bilgiyi vermekten öteye geçemeyeceğini söyledi ve bana bir mail adresi vererek durumu buraya bildirmemi istedi. Konuyu detaylı bir şekilde bu mail adresine gönderdim. Cevap olarak bagaj etiketi, biletim ve bavul içerisindeki eşyalarımın fiyatlı listesini verdikleri numaraya fakslamamı istediler. Tam bir şeyler hallolmaya başladı demeye başlamıştım artık.Bunu da yaptım ve 1-2 gün daha bekledim. Yine mail attım ve durum bilgisi istedim. Cevap:5 gün daha arayacağız. Artık bavulumun bulunamayacağını anladığımdan bu durumu kabul etmedim ve olayın derhal sigortaya yönlendirilmesini talep ettim. Öyle yapacaklarını söylediler. aradan birkaç gün geçti yine aradım. uzun uğraşlar sonucu birine bağlandım ve öğrendim ki sigortaya falan yönlendirme olmamış, aranmasına devam ediliyormuş.Bir şekilde telefonu öyle kapattık.Ben yine mail attım, cevap gelmedi, bir daha attım, cevap gelmedi ve bugünlere kadar geldik. Hala hiçbir yol katedilmedi. Koskoca Türk Hava Yolları'nda bana bilgi verecek bir muhattap dahi bulamıyorum. Nereye gideceğimi, ne yapacağımı şaşırdım. Artık yasal yollara başvurmaya karar verdim, fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum. Beni bu konuda yöndirebilecek arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.
Saygılarımla,
Zeki DEMİRCİ
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
Reklamlar
-
29 Ağustos 2010, 23:57
#2
Öncelikle geçmiş olsun. Anlaşılan THY kaliteisin gösterip size elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışmış ve iş mahkemelik duruma gelmiş. Size tavsiyem önce tüketici derneklerini aramanız. Onlar size ikametgahızın bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmanızı söyleyeceklerdir ve isterseniz dilekçe örneği de vereceklerdir. Eğer şikayetiniz 2.450 TL yi aşıyorsa Tüketici Mahkemeleri'ne gitmeniz gerek ancak önce Tüketici Hakem Heyetine gitseniz de olur çünkü bu heyetin verdiği kararı mahkemede delil olarak kullanabilirsiniz. Bu arada Tüketici Hakem Heyetleri ilçe kaymakamlıklarında olur, bilginize.
Edit: bir de link ekleyeyim, tam olsun. www.tuder.net
-
30 Ağustos 2010, 00:04
#3
ilk önce profesyonel destek almalısınız yani bir avukata başvurmalısınız
daha sonra tüketici hakları kurumu
derneğin adresi >> http://www.tuketicihaklari.org.tr/
buralardan profesyonel destek alabilirsiniz
eğer hiçbirinden olumlu cevap alamazsanız tazminat davası açacaksınız
maddi tazminat davası
türk hava kurumuna
ama dava açmadan önce türk hava kurumuna noterden onaylı zararınızı ayrıntılı bir şekilde gösteren ve 7 gün içinde ödeme yapılmasını ihtar eden bir ihtarname çekebilirsiniz
bu iş maillerle telefonlarla olmuyor anlaşılan
o maile bugün bakan yarın mesaisi olmaz o yüzden unutulur gidebilir
işi garantiye almak için artık resmiyete dökmeniz gerekir
elindeki kayıp eşya tutunağının bir örneğini ihtarname ile gönder hatta bu ihtarnameyi bir avukat yazsın
bu işi fazla uzatmamanızı tavsiye ederim
salı günü bir avukata başvurmanızı tavsiye ederim
şirket yetkilisine de bu thy olur başka şirket olur aynı bu yapacaklarınızı ve avukatlık ücretini de kendileri ödemek zorunda kalacakalrını bir bir anlatırsın artık telefonda
eminim yapacak bir şey yok gibi mal bir cevap vereceklerdir
o yüzden vakit kaybetmeden (pazartesi resmi tatil) salı günü bir avukata gidiniz
ama avukata verecek param yok kendim nasıl halledebilirim derseniz..demeyiniz
çünkü hak kaybı hiçbir şeye benzemez
eğer önemli derecede zararınız varsa
saygılar
ek:http://www.motosiklet.net/forum/konu...ml#post2138925
aynı konudan iki tane açmışsın
-
30 Ağustos 2010, 23:26
#4
iyi dilek ve yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.
bugün şirketin avukatıyla görüştüm. THY'de bir tanıdığı varmış, bir onla görüşüp halletmeye çalışacağız. o da olmazsa yasal işleme başlayacağız
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
-
merhabalar,
bugün bavulum tarafıma teslim edildi. CBF-TR forumu üyelerinden THY'de çalışan bir arkadaş yardımıyla konu halloldu. 2 aydır tek bir haber alamadığım bavulum sayesinde 4 gün içinde elime ulaştı. Daha önceden hiç tanımadığım martin nickli arkadaşa huzurlarınızda bir kez daha teşekkür ederim. Ayrıca THY gibi büyük bir kuruluşta bile artık tanıdıklar sayesinde iş halledebiliyorsak vah halimize diyorum.
argunes ve volkanix; size de konuya gösterdiğiniz alakadan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.
rüzgarınız bol olsun
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
-
hayırlı olsun arnold
sonucu merak ediyordum ben de
ve hayret gerçekten THY bile bunu yapıyorsa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)