Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Simülasyonun limitine yaklaşınca bug yaşanıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------



Simülasyonun bir diğer işareti.
Gözlemlenen yerde render çalışır, bütün "haritalı" oyunlar böyledir. NFS'de siz o sokağa dönmeden önce o sokak tasarımı yapılmaz, kamera oraya döndükçe oyun o sokağı yaratır ve oyuncu sokağı gözlemler.
Ancak burada esas olanı kaçırmamanız gerek. Hareket eden siz değil, "Dünya" dır. Karakter ekranda sabit belirli bir alan içinde duruyorsa oyun motoru yönetileni sabitler ve ortamı hareketlendirir. Böylelikle ekranda hareket edenin ortam değil siz olduğunuz kanısını oluşturur. Bu etkinin oluşmasının nedeni insan beyninin düzlemde hareket etkisinin ön yargı ile sabitlenmesidir. Yani doğal yaşam ortamında kişi hareket ettiğinde ortamda konum değiştirir, oysa birçok oyunda oyuncunun hareket ettirdiği karakter (özellikle FPS türü oyunlar ile birçok otomobil yarış oyununu göz önünde bulundurursak) sabittir.

İşin ilginç tarafı bu mekaniği oyun tasarlayanların bazılarının dahi farketmemiş olması, bunun gerçek bilincinde olanların sadece oyun motorunu yazanlar olduğunu söyleyebilirim. Siz de bunu şimdi bu metni okuyarak anladıysanız ve imkanınız varsa mevzubahis oyunlardan birini açın ve bahsettiğim gözle bakarak oyunu birkaç dakika oynayın. Ancak uyarmak isterim, bu bilgi sonrasında oyun kabiliyetiniz gerçek anlamda gelişse de oyunlardan artık eskisi kadar keyif alamayabilirsiniz