Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yerli Otomobil Tanıtım Töreni

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #481
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Hepsi tamam da ; TOGG gibi tam yerli elektrikli motosikleti benden başka hayal eden yok mudur acabası.
    Her ne kadar -- hayal ile yaşayanın her 2 yanağını şapur şupur öpeyim -- denilse de.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #482
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Amarika lansmanı yapılmış arabanın. Tesla hisseleri %25 değer kaybetmiş.

  3. #483
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amarika lansmanı yapılmış arabanın. Tesla hisseleri %25 değer kaybetmiş.
    elon mush sirketi kapatıp tc vatandaşı olarak bizle calısmak istemiş mi
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  4. #484

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Araç hakkında ilk düşüncelerim :
    1- Orta sütun koymamışlar, kapılar ters açılıyor. Bu bir sürü sorun çıkartır, çok az markanın başarabildiği bir özellik, yanlış yapmışlar.
    2- Ön göğüs ekranı çok büyük, aşırı pahalı bir çözüm olmuş, bize ekonomik araç lazım oysa.
    Bu haliyle pek satış yapabileceğini düşünmüyorum. Zaten ekonomiklik durumu da kalmadı, şarj etme masrafı benzin ile aynı şu anda, yatırım çöp oldu şimdiden. Yazık.
    espresso bunu beğendi.

  5. #485
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Yerli ve milli bir mühendis olarak şu projeye bile üzülerek bakıyorum. Yahu sen vatanını sevmiyo musun nasıl bu projeye olumsuz bakarsın diye taşlamadan önce sebeplerimi ve endişelerimi dile getireyim müsadenizle:

    1- İlk önce elektrikli otomobiller için ülkemizdeki altyapı yetersiz. Büyük şehirler hariç yeterli şarj istasyonu mevcut değil. Yoldaki şarj istasyonları yeterli olsa bile yaşam alanlarındaki (apartmanlar, site otoparkları) yeterli şarj altyapısı yine yok. Evet gelecek elektrikli otomobillerde ancak avrupa otomotiv sektöründe bizden 80 yıl önde olmalarına rağmen elektrikli otomobile bilerek çok hızlı geçiş yapmadılar. Adamlar önce altyapıya para harcıyorlar. 20-30 yıl içerisinde tüm süreci tamamlayıp hiçbir vatandaşını mağdur etmeyecekler.


    2- Diyelim ki yerli piyasa zaten hiç hedeflenmemişti, yurtdışında otomotiv devlerinin hali hazırda kendini ispatlamış modelleriyle fiyat rekabetine nasıl girecek?
    En basitinden İngilterede Mercedes-Benz EQA 45bin £ , Mercedes-Benz EQB 52bin £ , Mercedes-Benz EQS 100bin £ dan başlayan fiyatlarla satılıyor.

    Bakın bilerek M-B modellerini örnek verdim. EQS ülkemizdeki satış fiyatı 3,800,000 TL diye avrupada da bu fiyat sanıp fiyat avantajı sayesinde satacak sanan arkadaşlar varsa az gözlerini açsınlar.
    Açıkça sorayım Aynı paraya Mercedes benz, Tesla, VW vb dünya devleri ile mücadele için nasıl bir planları var?


    3- Tek bir kişinin "yahu bu istediğimiz sonuçları vermedi, oylarımızı da artırmadı, ekonomiye de fazla yük oldu, ben vazgeçtim kapatın fabrikayı!" diyebilme ihtimali olan ve tek sözüyle üretimi durabilecek bir markaya dünyada kim güven duyup alacak?
    Yabancı her şeyin başında güven ve belirli standartlar ister. Zaten aksi bir durum olsa avrupa çin malı elektrikli otomobil çöplüğüne dönerdi.
    Şimdi bana bunu söyleyip fabrikayı tek sözüyle kapatabilecek gücü ve yetkisi olan kişi kim diye sormayın, silivri soğuktur bu mevsimde, siz anladınız...


    4- Canlı tanıtım töreninde bile bir görevlinin gelip hışımla bagaj kapağını kapatması sayesinde zaten dünyaya rezil olduk. Zihniyetimizi de baya vurgulamış olduk. Astığım astık, kestiğim kestik! zihniyeti yerli yabancı aklı olan tüm tüketiciyi kaçırır!


    5- Daha en başından söyledim, ilk önce iç piyasayı hedefleyen düşük cc benzinli veya hybrid motorlu B, C, Crossover, B-Suv, C-Suv hedeflenmeliydi. Bu segmentlerde bir araç üretilse iç piyasada da mutlaka karşılığını bulurdu.
    Açıkçası ben bile gider alman malı arabamı satar bitane yerli C segment benzinli veya hybrid yerli otodan alırdım.


    6- Velhasıl sırf birilerinin hevesi giderilsin, ben yaptım oldu! diyebilsin diye çok saçma bir yola girildi. İleride istenen satış adetleri gerçekleşmezse ben size manşetleri söyleyeyim : "avrupa başarımızı hazmedemedi, bizim yerli otomobilimizi bu yüzden almadı!"


    Birçok konuda maalesef öngörülerimiz doğru çıktı. Bunu tüm içtenliğimle söylüyorum; umarım ilk defa bu konuda yanılırım, Togg avrupada ve dünyada benim öngöremediğim miktarda satışlar yapıp rekorlar kırar. İnşallah bende hem mahçup olup hemde "helal olsun bak bu sefer beni yanılttılar" diyerek markamızla gururlanırım.
    Thracian, Metehan07-70, Italian ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #486
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Avrupa niyeyse Çin'in, Japon'un, Kore'nin vs başarısını hazmedebiliyor, bir tek bizimkini hazmedemiyor.
    SuleymanE, DickName ve drtayfun bunu beğendiler.

  7. #487

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ortada ciddi bir proje var gibi vaktinizi harcıyorsunuz, ben ona çok üzüldüm.
    espresso bunu beğendi.

  8. #488
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Autoshow'da da görecek miyiz arabayı?

  9. #489
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bitmiş halini paylaşayım bari...



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Ya bütün sırrı bozdum yaaa...


  10. #490
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Herkes sanki bu arac uretilecek gibi yorumlar yapiyor agp yi hic tanimadiniz mi...

  11. #491

    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Motosikleti
    Triumph Trident 660
    Yerli-milli bir otomobil yapabileceğimize, hatta alasını yapabileceğimize inancım sonsuz.
    Sadece kârlılık noktasında kuşkularım var. Çünkü küresel motorlu araç üreticileri uzun yıllardır olabildiğince yerli-milli olmaktan kaçıyor. Bmw Türkiye'de otomobil camını yaptırırken, vw ucuz işçilik nedeniyle fabrikasını Çin e kuruyor, yine marka alman sanılırken şirket hisselerinin önemli kısmı araplara ait, japonun dibi dediğinin otomobil markası abs sisteminde de alman bosch kullanıyor, elektrik aksamında siemens var, japon nissan, alman mercedes ve fransız renault işbirliği yapıyor, alman markası dediğiniz mercedes maliyeti en düşüğe indirmek için alt segment modellerinde renaultun dcı motorunu kullanıyor, İngiliz daha çok kâr in land rover-jaguar markalarını Hindistan'a satıyor.. Bu liste yüzbinlerce kalem uzar gider. Küresel pazarda işçiliği en ucuz yerden, hammaddeyi veya parçayı ihtisaslaşmış en hesaplı yerden satın alıp, ileri teknoloji ile, en az maliyetle birleştirip ürünü teknolojinin en son imkanları ile pazarlamak, bir otomobili üretebilmekten milyon kez zor bir iş. Yani problem masaya passat tan çok daha kaliteli bir ürünü koyabilmekten ziyade almanlar gibi bunu cüzi maliyetlerle başarabilmek. Nitekim İsveç dünyanın en kaliteli otomobillerini Volvo ve Saab ile ortaya koydu. Ama son tahlilde akibetlerini biliyorsunuz. Demekki asıl olan ortaya "çok kaliteli" ürün koymak değil. Kabul edilebilir kalitede "en ucuza maledilmiş" ürünü koymak. Bu anlamda, en az mliyette üretim yapabilecek fabrika ve tesisleri kurmak, güneş enerjisi ile çalışıp, uçan otomobil yapmaktan daha fazla çalışma gerektirir. Elbet bizimde bir yerden başlamamız lazım, ama küresel markaların yaklaşık 150 senelik çalışması, emeği, birikimi, tecrübesi ve işbirlikleri de karşımızda duruyor. Ve bu markaları üreten insanlar çalışmaya, eğitime, bilime çok değer veriyor.

  12. #492

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Volvo da Saab da hayatlarının hiç bir döneminde Alman otomobilleri kadar kaliteli olmadılar.
    Ayrıca yerli ve milli ne demek Allah aşkına, her duyduğumda okuduğumda kendimi yumruklayasım geliyor.

    Türkiye otomobil üretebilir mi? Üretebilir.
    Kaliteli otomobil üretebilir mi? Üretemez.
    Gerekli mi? Hayır
    Otomobil üretmek ne demek? Bunu kimsenin tartıştığı yok.
    espresso bunu beğendi.

  13. #493
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Sen,ben,biz, sırdan ortalama geliri olan bir vatandaş, en kötü bir senelik maaşıyla, ''yerli ve milli'' olan bir araba alamıyorsa, boştur, gereksizdir.
    Dünya da bu sektörde rekabet için de çok geç kaldık, böyle bir proje en geç 30 sene önce başlamalıydı. Şu saatten sonra, elinde mızrak, balta ile tarihi (!) dizi seyreden kitlenin gazını almaktan bişeye yararı olmaz.

  14. #494
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volvo da Saab da hayatlarının hiç bir döneminde Alman otomobilleri kadar kaliteli olmadılar.
    Ayrıca yerli ve milli ne demek Allah aşkına, her duyduğumda okuduğumda kendimi yumruklayasım geliyor.

    Türkiye otomobil üretebilir mi? Üretebilir.
    Kaliteli otomobil üretebilir mi? Üretemez.
    Gerekli mi? Hayır
    Otomobil üretmek ne demek? Bunu kimsenin tartıştığı yok.
    Yerli ve milli laını duyunc abirileri birilerini kazıklamaya çalışıyor diye algılıyorum. Bu kadar kötü bir laf yoktur, hamasetten başka bir şey değil.

    Ne yani koskoca Japon markası'nın burada üretilen corolla modeli daha mı az yerli ve milli? Yukarıd ayazmışlar ya, burada üretiliyor ama abs sistemi alman markası Bosch ama o parça da büyük ihtimalle çinde üretilmiştir. Sermayeye gelince artık dünyada sınırlar kalmadı ama biz işçi sınıfına hala sınır uyguluyorlar, kimse de aha size de sınırları kaldırdık demez çünkü ülkeler, milletler vb. sermaye sınıfının işçi sınıfını bölüp kendi kümesine hapsedip daha kolay yönetmesi için uydurulmuş araçlardan başka bir şey değil.


    Önceki arabam Toyota Yaris modeliydi, önde yan camın köşesinde şişe-cam yazıyordu. Japon marka, Fransa'daki fanrikada üretilmiş, Türkiye'de Kırklareli'ndeki fabrikada üretilen camlar Fransa'ya Tekirdağ'dan gemiye binip gitmiş ve arabaya takılmış, sonra o araba bir şekild eTürkiyeye gelip satılmış. Sermaye'ye sınır yok, gayet güzel ticari işbirlikleri var bu şekilde. Yerli ve milli diye biz amele sınıfını uyutuyorlar.

  15. #495
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Samimi olarak birşey sormak istiyorum

    2022 yılında bilişim çağında teknolojik o kadar unsur, meteverse, yazılımlar vs. için atılım atmak varken iktidarın 20 yıldır "araba" tarzı şeyleri "büyük hedef" göstermesi gerçekten mantıklı mı?


    Ne bileyim 2022 yılında araba üretememek her ne kadar rezillikse (bakın üretmemek demiyorum üretememek) , 2022 yılında hala "araba üreteceğiz hüloğğğ" demek de o kadar rezillik gibi geliyor bana.
    espresso bunu beğendi.

  16. #496

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samimi olarak birşey sormak istiyorum

    2022 yılında bilişim çağında teknolojik o kadar unsur, meteverse, yazılımlar vs. için atılım atmak varken iktidarın 20 yıldır "araba" tarzı şeyleri "büyük hedef" göstermesi gerçekten mantıklı mı?


    Ne bileyim 2022 yılında araba üretememek her ne kadar rezillikse (bakın üretmemek demiyorum üretememek) , 2022 yılında hala "araba üreteceğiz hüloğğğ" demek de o kadar rezillik gibi geliyor bana.
    Hedef kitleyi bilmiyor musunuz sanki?
    Metaverse'i sizce duymuşlar mıdır?
    Endüstri 4.0 ekmeğimizi elimizden alacak.
    Yazılım Facebook'tan ibaret. Başka bir şey varsa da internetten bedava indirilir.
    Cep telefonu zaten lüks biliyorsunuz.
    Hem Lozan'ın gipgizli maddeleri var. Arabayı yaparak Lozan'ı feshedeğiz.

    Tek bildikleri, övündükleri beton ve araba.
    espresso bunu beğendi.

  17. #497

    Üyelik
    12 Ekim 2020
    Yalnız CES 2022'de tanıttıkları bir özellik otomobil teknoloji dünyasını salladı: ABK!

  18. #498
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupa niyeyse Çin'in, Japon'un, Kore'nin vs başarısını hazmedebiliyor, bir tek bizimkini hazmedemiyor.
    Çünkü tüm dünya bize düşman! Türkün türkten başka dostu yokmuş! (Böyle düşünen kişiler gerçekten de var. Ammavelakin "ulan bütün dünya bize neden düşman olsun ki? tüm dünya bize düşmansa sorun bizde mi acaba?" diye hiç düşünmüyorlar, sorgulamıyorlar)

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortada ciddi bir proje var gibi vaktinizi harcıyorsunuz, ben ona çok üzüldüm.
    Bu projeye milyonlarca dolar para harcanıyor, çoğu da bizim vergilerimizden karşılanacak.
    Bizde burada tartışıp azıcık vaktimizi harcamışız çok mu?

    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes sanki bu arac uretilecek gibi yorumlar yapiyor agp yi hic tanimadiniz mi...
    Bu sefer üretilir, çünkü yapılacak şey sadece montajdan ibaret. Zaten sırf bu sebeple elektrikli otomobil seçildiğini düşünüyorum. Şase ve tasarım hazır alındı, motorlar siemensten, frenler boschtan, elektronik otomasyon vs ingilizlerdendi sanırım, montaj sistemleri vs almanyadan, marka logosu da bizden.
    Üretilmesine üretilir, sırf bakın bişeyler yaptık diyebilmek için. Ama şampiyonlar ligine kaybetmesi garanti olan amatör lig takımını göndermek gibi bir durum var ortada.
    Rakipleri Tesla, Mercedes benz, VW, Volvo, Jaguar, Toyota, Honda, Peugeot, Renault vs vs... Piranaların arasına süs balığını atacaklar, sonra da süs balığı feci şekilde ölünce "kısmet değilmiş, dış minnaklar yüzünden satamadık" denecek.

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samimi olarak birşey sormak istiyorum

    2022 yılında bilişim çağında teknolojik o kadar unsur, meteverse, yazılımlar vs. için atılım atmak varken iktidarın 20 yıldır "araba" tarzı şeyleri "büyük hedef" göstermesi gerçekten mantıklı mı?


    Ne bileyim 2022 yılında araba üretememek her ne kadar rezillikse (bakın üretmemek demiyorum üretememek) , 2022 yılında hala "araba üreteceğiz hüloğğğ" demek de o kadar rezillik gibi geliyor bana.
    Gayet haklısın ama ülkelerin aşamadıkları bazı hüzünlü olayları vardır. Yerli otomobil projesi de bizim 1961 yılından beri içimizde ukde kalmış. Devrim otomobili mevzusunu bilmeyen yoktur.

    Özellikle yerli otomobil yapacağız propagandası yıllar içerisinde hep halk tabanında olumlu karşılanıp güzel oy kapısı oldu. Bu sebeple yerli malı tüm fabrikaları özelleştiren zihniyetin çıkıpta "yerli ve milli" diye milleti gazlaması bu sebepten.

    Açıkçası yerli otomobil projelerine karşı değilim, sadece geleceği hedeflerken ayakları yere basan, en başta iç piyasaya yönelik, vatandaşımızın gerçekten işine yarayacak araçlar üretilmesini istiyorum.


    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli ve milli laını duyunc abirileri birilerini kazıklamaya çalışıyor diye algılıyorum. Bu kadar kötü bir laf yoktur, hamasetten başka bir şey değil.

    Ne yani koskoca Japon markası'nın burada üretilen corolla modeli daha mı az yerli ve milli? Yukarıd ayazmışlar ya, burada üretiliyor ama abs sistemi alman markası Bosch ama o parça da büyük ihtimalle çinde üretilmiştir. Sermayeye gelince artık dünyada sınırlar kalmadı ama biz işçi sınıfına hala sınır uyguluyorlar, kimse de aha size de sınırları kaldırdık demez çünkü ülkeler, milletler vb. sermaye sınıfının işçi sınıfını bölüp kendi kümesine hapsedip daha kolay yönetmesi için uydurulmuş araçlardan başka bir şey değil.


    Önceki arabam Toyota Yaris modeliydi, önde yan camın köşesinde şişe-cam yazıyordu. Japon marka, Fransa'daki fanrikada üretilmiş, Türkiye'de Kırklareli'ndeki fabrikada üretilen camlar Fransa'ya Tekirdağ'dan gemiye binip gitmiş ve arabaya takılmış, sonra o araba bir şekild eTürkiyeye gelip satılmış. Sermaye'ye sınır yok, gayet güzel ticari işbirlikleri var bu şekilde. Yerli ve milli diye biz amele sınıfını uyutuyorlar.

    Hocam ardinole cevap verirken de söyledim, yerli otomobil olayı bizim ülkenin içinde ukde kalan konulardan biri. Varsın yapılsın ama yerli birşey yapmayı istiyorsan önce o ürünü kendi halkın için üreteceksin. Gidip avrupalı tüketici için üretmek çok ama çok saçma. Annenin binbir zorlukla doğal ev yapımı limonata hazırlayıp "ya bu çok güzel oldu, en iyisi bunu gidip komşunun çocuğuna içereyim" demesi kadar saçma bir durum var ortada.

    Bir otomobil üretilecek ama biz sizi değil yurt dışındaki zenginleri hedef aldık deniyor. Çok afedersiniz de sıç..m ben böyle projeye. Araba satmak istedikleri adamlar ise otombil sektörünün beşiği, membağı, ana kaynağı.

  19. #499
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Bu postun hikayesi

    Başlangıç... sadece proje bu bizimle d.şş.k geçiyorlar.
    İş ete kemiğe burunmeye başlayınca..
    ... Yerli değil

    Fabrika şantiyesi başlayınca
    ...yapamazlar.

    Örnek arabalar çıkınca
    ...daha fabrika yok arabayı nerde yaptılar

    Artık iş netlesince
    ....ekonomik değil, Kapısı olmamış, ekranı gereksiz, pahalı, bize ne...

    Oysa zaman herşeyi yerine oturtuyor...

  20. #500
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu postun hikayesi

    Başlangıç... sadece proje bu bizimle d.şş.k geçiyorlar.
    İş ete kemiğe burunmeye başlayınca..
    ... Yerli değil

    Fabrika şantiyesi başlayınca
    ...yapamazlar.

    Örnek arabalar çıkınca
    ...daha fabrika yok arabayı nerde yaptılar

    Artık iş netlesince
    ....ekonomik değil, Kapısı olmamış, ekranı gereksiz, pahalı, bize ne...

    Oysa zaman herşeyi yerine oturtuyor...
    Pujshaja. atp, vallahi cok cahilsin veya yandasliktan bu yorum.

    Ya biraz kafa calistir atp.Bu aracin ekonomik olarak basarili olma sansi oldugunu gercekten dusunuyo musun ?

    Bak biz mercimek uretiminde bile adamlarla bas edemedigimizden kanada dan falan alıyoruz.

    10 milyarlarca dolar yatirim yapiyor elin wv si,tototasi,hondasi daimleri,renault su.

    Tum teknolojik ekipmani ithal edip urettigin arac bunlarla rekabet edecek oyle mi ?

    İc pazar mi ? İc pazarin buyuklugu belli,fakirligimiz gittikce derinlesirken 700 - 1 milyon arasinda satilmasi beklenen bu arac kac ader satacak ?

    Sence bu fabrikanin ayakta kalmasi mumkun mu ?

    Haaa bu da afyon hava alani mantigiyla yapiliyorsa ok..

    Biraz kafani kullan artik,bak sana da allah akil vermis neden boyle yapiyosun atp ?
    espresso, DickName ve Italian bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)