Bu işlerde herkes günlük kazancı yüksek zannediyor fakat hesaba katmadıkları bir şey var. Bu işi şöför
kendi aracıyla yapıyor. Bu da kazandığı paranın ciddi bir kısmını aracın masraflarına harcayacağı anlamına gelir.
Kaza yaparsa bütün sorumluluk şoföre aittir. Bütün masraflar şoföre ait olur.
Trafik cezaları şoföre girer.
Yol, yemek, sigorta, emeklilik hiçbiri yoktur.
Hastalanıp işe gidemezse para kazanmaz yine şoföre girer.
Sağlık sigortası yoktur. Yapmak isterse şöför kendi yapar masraf yine şoföre.
Aşçı, bahçivan, uşak hepsi şoföre giriyor yani
Burada hesap yaparken işletme maliyetini iyi hesaplamak lazım. Aracın yaptığı km başına değer kaybı, yakıt tüketimi, bakım masrafları, yağ, lastik, debriyaj balatası, fren balatası gibi sarf malzemeleri, arıza çıkarma ihtimali ve bunun olası maliyetleri... Bunların hepsi toplanıp kilometre başına işletme maliyetini hesaplamak lazım. Ben RS200 için işletme maliyetini hesaplamıştım sonuç kilometrede 50-60 kuruş.
Bu şekilde çalışan firmalardan birine kuryelik için başvurmuştum. İşe aldılar kilometrede 1 lira veriyoruz dediler. 20 kilometrelik yere paket götürürsen 20 lira, 100 kilometreye götürürsen 100 lira hesabı. Tamam dedik ve başladık işe. Telefonu açtım bekliyorum bir sipariş geldi. fatihden esenyurda paket gidecek mesafe 50 kilometre, kazanç 50tl. Bir hesap yaptım ben şimdi bunu kabul edip esenyurda paketi götürsem oradan geri gelirken bana para vermeyecekler? 50 lira kazanmak için gidiş dönüş 100 kilometre yol yapacağım. E işletme maliyeti kilometrede 50-60 kuruştu. Bu durumda kazandığım paradan daha fazlasını harcayacağım ve zarar edeceğim. Sonuç olarak kabul etmedim tabi ve başka firmalarla çalıştım.
Özetle böyle işler var fakat bu riskli işlere hesap kitap yapmadan atlamamak lazım.