Birden fazla motosikletle dolaşmak, seyredene de, kullanana da büyük keyif verir... Ancak bunun da kendine göre kuralları ve dikkat edilmesi gereken unsurları var!


Motosikletçi olsun, ya da olmasın herkes, motosikletli grupları yollarda gördüğünde eminim etkileniyordur... O motorların kendine has gürültüsü ve akışı, kimi etkilemez ki?..

Bir motosikletçi olarak da, grup halinde seyahat, hepimizin ideal tatil planlarının bir parçası durumundadır. Zira grupça seyahatler, motosiklet kullanmanın, sosyal etkinlik olarak doruk noktasına çıktığı etkinliklerden biridir. Böyle bir grupta pek çok değişik tipte motosiklet olabileceği gibi, değişik karakterlerde insanlar da olabilir. Umarım, vereceğim birkaç öneri, bu tip bir etkinlikten maksimum keyif almanızı sağlayabilir.
Daha önce bir çok fiziksel ve zihinsel hazırlıktan bahsetmiştim. Bunlar, tabii ki bu etkinlik içindeki sürüşünüzde geçerli olacaktır, ama bazı farklılıklarla da karşılaşacağınızı unutmayın! Kendinizi hazırlamış olabilirsiniz, ancak grubunuzda bulunabilecek değişik tecrübe ve kabiliyetteki insanların düzeylerini de gözönüne almalısınız. Grubun üyelerinin bireysel beceri ve tecrübesinin üzerinde bir tempoda ilerlerseniz, o elemanı ve dolayısıyla tüm grubu tehlikeye atmış olursunuz! Tam aksine, çok yavaş ilerleyen bir ekip de, grubun içinde kalabilmek için özel çaba harcayan tecrübeli sürücüleri son derece rahatsız eder...

Dikkat edilecek unsurlar
Genelde bu tarz grup sürüşleri, iki şekilde olur. Birincisi, aynı noktaya ulaşmak, bir yer veya etkinliğe katılmak için biraraya gelmiş ekipler... Tıpkı geçtiğimiz hafta sonu EMOK festivali için Kütahya'ya giden yüzlerce motosikeltçi gibi... Bir de, örneğin "İstanbul'dan çıkalım, şu Şile'nin virajlı yollarında bir gidip - geliverelim" diyenler gibi...

Her iki durumda, birlikte sürmek de, bu sürüşün sonunda herkesin, yaşadıklarını kendi yorumlarıyla diğer grup üyeleriyle paylaşması da son derece keyiflidir.
Sorun yaşamamak için, kendinize uyduğunu düşündüğünüz insanlarla yola çıkın. Benzin ve diğer hazırlıklarınızı yapın. Gideceğiniz rota hakkında önceden bilgi sahibi olun ki, gerektiğinde gruptan ayrılırsanız sorun yaşamayın!
Gittiğiniz rota boyunca kendinizi geliştirebileceğinize inanıyorsanız, devam edin! Yoksa daha büyük sorunlar yaşamadan, en kolay noktada, grubu terk edin...
Gruptakilerin kendilerine özgü haberleşme şekilleri varsa, bunları yola çıkmadan öğrenin.

Grup, mümkün olduğunca 5-6 motosikleti geçmesin. Grubunuz çok daha büyükse, küçük gruplara ayrılın. Aşırı büyük bir grubun uzun yolda koordineli gitmesi çok zordur!
Düz yolda giderken, "fermuar" veya "zig zag" tarzı bir diziliş uygulanır. Yani lider motosiklet, yolun soluna yakın, ikinci onun yaklaşık bir saniye arkasında yolun sağında, üçüncü motosikletse, yine yolun solunda gibi... Bu sayede birinci motosikletin arka hizasına gelen üçüncü motosiklet, onu iki saniyelik güvenli mesafeden izlerken, aynı zamanda da grup çok uzamamış olur. Virajlı yollarda, motosikletin, daha güvenli bir sürüş için kendi şeridinin tümünü kullanması daha mantıklı olacağından, arka arkaya tek bir çizgiyi takip etmek daha mantıklı olur.
Liderin, grubun temposunu en yavaş sürücüye göre ayarlaması gerekir. Yolda araç geçerken de, yeteri kadar önceden sinyal verilmeli, her motosiklet, geçtikten sonra konvoydaki yerini alamlı ve bir arkadaki, aracı bundan sonra geçmeye başlamalıdır. Grup içinde herkes bu sorumlulukları yerine getirirse, sürüşten son derece keyif alırsınız...



Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com