Öncelikle Türkiye'nin gündemine oturan Fenerbahçe'nin lig şampiyonluğunu kutluyor, tüm spor kulüplerimizin, tıpkı Beşiktaş'ın öncülüğünü yaptığı gibi motosiklet sporunu faaliyet alanlarındaki spor dallarına eklemelerini umuyorum.


Böyle değerli kulüplerimizin motosiklet sporuna katılmaları, motosiklet yarışlarına ilgi gösteren seyirci sayısını rekor düzeyde artıracak ve müthiş rekabet ortamı yaratacaktır. Bu da, ülkemizde motosiklet sporunu futbol ve basketbol seviyelerine taşıyacak, Türkiye'den dünya çapında sporcular çıkartma potasiyelini yükseltecektir.

Formula 1 pistimizin inşaatının da hızla sürdüğü haberleri geldikçe, ülkemizde uluslarası bir "Superbike" veya "Moto GP" yarışının yapılabilmesi ve bu yarışlarda Türk sporcuların da yarışabilme olasılığı beni heyecanlandırıyor. İşte kulüplerin desteği, bu yüzden şart!
Geçtiğimiz hafta sonu, dünyada pist yarışı bakımından hareketliydi. Moto GP Fransa Le Mans'da. Superbike ise italya Monza'da gerçekleşti. Özellikle Valentino Rossi'nin Yamaha'ya transferi, Ducatilerin geçen yılki sürpriz performansları, bu yıl Moto GP'nin farklı geçeceğinin göstergeleriydi... Öyle de oldu!

Rossi artık kesin favori değil. Her ne kadar ilk yarışı alsa da, son yarışta ilk üçe giremedi. Sete Gibernau, Honda'sıyla geçen yılki çıkışını bu yıl da sürdürüyor. Son yarışta, 12.turda Yamaha'lı Carlos Checa'yı geçip birinci oldu ve şampiyonada arayı açtı. Checa 2. Max Biaggi de 3. bitirdi. Geçen yıl sürpriz podyumlar yapan Ducati sürücüleri Troy Bayliss ve Loris Capirossi de, 8. ve 10. oldular. 250 cc.'de Daniel Pedrosa Honda'yla birinci, 125 cc'de de yine Honda'lı Andrea Dovizioso birinci oldu.

Geçen haftasonu üçlü basarı kaydeden Honda gibi, bahsedilmesi gereken diğer marka da KTM'di. ilk kez geçen yıl 125 cc.'de yarışan KTM, pek başarılı olamamıştı. Ama bu sezon başından beri başarılı yarışlar çıkartan, önde gittikleri yarışları şanssızlıklar yüzünden podyumda bitiremeyen KTM sürücüleri, son yarışta 6. ve 8 oldular.
Bu yıl tüm markaların geri döndüğü Superbike'da ise. Ducati'nin baskısı sürüyor. Eskiden 750 cc.'lik dört silindirli motorlara karşı iki silindirli 1000 cc'lik Ducati'ler yarışırdı. Teknik olarak FIM (Uluslararası Motosiklet Federasyonu) kuralları nedeniyle eşit güç üretebildikleri düşünülen bu motorlar, geçen yıla kadar aynı klasmanda yarışıyordu. Çoğunlukla dört silindirli motor üreten Japon markaları, Ducati'nin birincilikleri sonucu yaptığı itirazlan dikkate alan FIM, bu yıl motor hacmi limitini, silindir sayısı ne olursa olsun, lOOOcc.'ye endeksledi. Ancak Ducati durdurulamadı! Laconi, Toseland ve McCoy birinci yarışta Honda sürücüsü Vermeulen'in CBR 1000'le ataklarına rağmen 999'lan ilk üç sırayı aldılar. İkinci yarıştaysa Vermeulen, Honda'yla Ducati'lerin arasına girmeyi başardı. 2.yarış Laconi. Vermeulen, Toseland sıralamasıyla sonuçlandı.

Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com