Fuarı'nda görücüye çıkan konsept Ducati'ler, geçmişin çizgileri ve geleceğin teknolojisini birarada sunuyor.


Geçen hafta, motosikletin size sadece güç veya yüksek performans açısından değil, tüm yönleriyle zevk vermesi gerektiğini yazmıştım. Tam da bundan bahsederken, Ducati'nin Tokyo Motosiklet Fuarı'nda tanıttığı, müthiş ilgi ve talep nedeniyle, büyük olasılıkla üretmeye de başlayacağı yeni Ducati Sport Classics serisiyle ilgili tanıtım CD'si elime geçti.

1970'lerdcbirçok motosiklette olduğu gibi Ducati'ler de, önden arkaya yuvarlak hatlara sahip, uzun, büyük benzin depoları olan, genellikle tek renk kullanılması dolayısıyla, motosikleti daha da "baba" gösteren tasarıma sahiptiler. Bu motosikletler hem yolda, hem de park halindeyken büyüleyiciydiler. Bunda, motorlarım tamamiyle sergileyen gövde yapıları, krom ve alaşımlı tel jantları, krom egzostlan büyük rol oynuyordu.Fakat zaman ve teknoloji ilerledikçe sportif motosikletlerde tasarım, daha çok fonksiyonduk ve performansa kaydı. Ben de açıkçası zamanın o ihtişamlı spor motosikletlerini özlemiştim... Zira günümüzde bazı standart motosikletler benzer tasarımlarda piyasaya çıksalar da, o günlerin havasım yakalayamadılar.

Ducati, Sport Classics serisi ile bu sentezi başarıyla gerçekleştirmiş. Üç değişik tasarım gerçekleştirmişler... Dış görünüşleri farklı olmakla birlikte, Ducati'nin tasarım gurusu Pierrc Terblanche, bu motosikletlerin, ortak parçalar kullanmasını sağlamış. Tüm modellerde Monsterve Multistrada serilerinde de kullanılan 1000 cc'lik motor yeralmış. Fren sistemi, yüksek performanslı Brembo disk ve kaliperlerden oluşuyor. Arka süspansiyonlarda Öhlins, ön süspansiyon da Showa sistemleri kullanılmış. Klasik motosiklet düşüncesini pekiştirmek için de tüm modellerde tel jant tercih edilmiş.



Birinci model, Ducati'nin Paul Smart'la 1972'de kazandığı meşhur Imola 200 mil yarışı motosikletine ithaf edilmiş. O motosikletin etkileyici benzin deposu ve kafa grenajı, hemen hemen aynen kullanılmış. Tek kişilik selesi, renkli şasi ve arka salıncak, tek taraftan çıkan çift siyah krom egzost, çok farklı ve özgün bir görüntü oluşturuyor.

GT1000 ise, günlük kullanım için düşünülmüş iki kişilik Sport Tourİng tabir edebileceğimiz bir model. Krom egzostlan ve genel geometrisi itibariyle Ducati'nin güncel model serisinde de olan Monster'ların kullanımına yakın bir model. Ducati Sport 1000'İn tasarımı ise, Paul Smart modelinin çıplak bir versiyonu olarak düşünülmüşe benziyor. Ve racing tip alçak gidon, sarı renk, yine siyah krom egzostlarla özlediğim "Cafe Raccr" stiline dönüş özelliği taşıyor.

işte böyle motosikletle]' insana hem gerçek hayatta gerektiği kadar performans sunuyor, hem de her geçtiğiniz her yerde, kendine baktıracak kadar farklı tasarımlarla dikkat çekiyorlar...

Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com