Zorlu etaplar, bir çok iddialı sürücünün yarış dışı kalmasına neden olurken, etap iptalleri, tepkilere hedef oldu..


Avrupa'daki soğuk ve sürücülerin genelinin sevmediği etaplardan sonra Dakar'ın gerçek kimliğini oluşturan Afrika bölümüne geçildi. Dakar'a katılan otomobillerle ilgili haberleri spor servisindeki arkadaşlarımız hazırladığından, ben motosiklet kategorisinden haberler ve perde arkası olaylar konusunda yazmayı sürdüreceğim...





Dakar, çok uzun bir maraton ve bu yarışın km olarak yüzde 90'dan fazlası Afrika'nın çöl ortamında geçiyor. Organizasyon, biraz da görsel malzeme sağlamak ve seyircilerin beklentilerine cevap verebilmek için Avrupa'da da birkaç etap düzenlemekte. Fakat bu etaplar, özellikle motosikletçilerce hİç sevilmemekte!

Bütün hazırlıklarını binlerce kilometrelik çö] ortamına göre yapan, Özellikle başa koşan motosikletçiler, Avrupa'daki bu kısa ancak riskli etaplarda yaşanabilecek terslikler nedeniyle hedefledikleri asıl bölüme ulaşamadan yarış dışı kalmak istemezler. Bu yüzden geçen halta bahsettiğimiz gibi sürpriz isimler ilk etaplarda üst sıralarda yer alabiliyorlar. Tıpkı KTM 450 EXC'liMatteo Graziani ve iki çekerli Yamaha ile yarışan David Fretigne gibi... Bu iki yarışçı, kendilerini pek zorlamayan tanınmış isimlerin arasından sıyrılıp, Avrupa'daki etapları başta bitirdiler. Ne zaman ki Afrika'ya geçildi, birden KTM Rallye grubu motosikletli sürücüler yarışta baskı kurmaya başladılar. Cross Country dediğimiz uzun soluklu yarışlardaki yüz binlerce yarış ve test kilometresi yapılarak geliştirilen KTM 660 Rallye ve 950 Rallyemotosikletler, bu cins etaplar için motosiklete bindikten sonra kendinizde motosiklete dokunacak hal bulabilirseniz!..

Test gibi bir gün sekizinci etaba kadar yarışçılar önceki yıllardan tanıdıkları zorlu etaplarda yarışıyorlardı.ichard Sainct ilk etaplarda geçirdiği ciddi kazaya rağmen temposunu artırarak, neden geçen yılın birincisi olduğunu gösteren üstün motivasyonundan örnekler sergiledi. Kendisi gibi KTM ile yanşan Jean Brucy, Cyril Dcspres, Alfie CoxveJoan Roma da onu izledi. Fakat sekizinci gün sürücüler için tam bir test oldu.

Bir Önceki günün neredeyse yansı kadar spesiyalden (350 kmyi 5.5 saatte geçtiler) oluşan bu etap, yarışçıların 9. etaptaki rekor uzunluktaki (750knryi yaklaşık 10 saat motosiklet üzerinde geçireceklerdi) spesiyalde gerek duyacaklar) enerjilerini "kuruttu" diyebilirim. KTM 950 LCS'inin sıra dışı gücüne dayanamayan arka lastiği ile sık sık problem yaşayan Fabrizİ Meoni, etap içinde başka yarışçılardan iç lastik temin edip paramparça olan moısse'un (bu tarz yarışlarda lastik patlamalarına karşı iç lastik yerine kullanılan sert köpük kıvamındaki dolgu malzemesi) yerine çözüm bulmaya çalıştı. Değiştirdiği iç lastik de bitişe 80 km. kala yine patlayuıca etabı bu şekilde bitirdi.

Dokuzuncu etap başladığında Fransa'dan start alan sürücülerin yarısı yarış dışı kalmıştı. Geçtiğimiz yıllarda da yaşadığımız gibi 170 civarındaki katılımcı sayısı, bitiş çizgisinde 50'lere düşüyor. Bu da yarışın zorluğunun bir göstergesi. Bu etaptaki en önemli kayıplardan biri, başa koşan Jean Brucy'nin şanssız düşüş sonrası köprücük kemiğini kınp, yarış dışı kalmasıydı.





Talihsizlikler Meoni'nin peşini bırakmıyordu. Finişe 150 km kala tahminen motosikletin aldığı birkaç darbeyle yön gösterme aletlerinin bağlantı kollan koptu ve yolu okuyamadığından durup uzun süre bu bağlantıların tamirabyla uğraşınca ciddi süre kaybetti.

Despres, Coxve Sainct şeklinde sıralanan gün sonunda organizasyon bazı sürücülerin çok da hoşuna gitmeyen bir karar alarak 10. ve 11. etabı iptal etti. Bİr takım politik sorunlardan dolayı Malİ'nin kuzeyinden geçecek olan bu etapların iptali, bu etaplarda ön sıralara yerleşme planlan yapan Sainct gibi sürücülerin tepkisine neden oldu. Beklenenden zorlu geçen bu etaplardan sonra, aslında, bu dinlenmenin olası sakatlıklan önlemesi açısından yarışçılara iyi geleceğini düşünüyorum. Gelecek hafta bu müthiş yansın sonuçlarını değerlendireceğim...

Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com