Yamaha R25 kaza | Kurtara bilgiğin kadar kurtar | venomrr
-
efemontana adlı üyeden alıntı
Tarihe bakılırsa 1 ay sonra kaza yapacak :D
Bu gidişle zaten yine kaza yapacak arkadaşım.
Asıl konuya döneyim ☺ kaza yapan arkadaşım sesleniyorum motoru seviyorsun arkadaşım, Fakat sen manevra yapamayacak kadar kendini kısıtlamışsın. Şehir içi trafikte böyle kullanmaya devam edersen ya araç kullanıcısının biri seni kesecek yada sen kendini imha edersin.
Reklamlar
-
04 Aralık 2017, 15:32
#42
Madem nasıl kurtulurdum diye sormuşsun, yukarıdaki yorumlarda yeterince taşlandığına göre objektif bir yorum yazayım istedim.
1) Motosiklete, hele R25'e öyle çıplak elle binmemelisin, şansına arabanın bagajını öpmüşsün, yeri öpüyor olsaydın, derini asfaltta bırakıyor olurdun. Ellerin olmadan ne Manet sıkabilirsin ne gaz kelebeğini açabilirsin, R25 alacak paran varsa, deri bir eldiven edinecek paran da olmalı ki ölmeyesin.
2) Kamera senin bakış açını gösterdiğine göre, yol boyunca zom oluyorsun, motosikletçinin böyle bir lüksü yoktur, dimdik önüne bakamazsın, ayna kontrolü yapmayı öğrenmelisin, eğer bu yetiye sahip olsaydın, opelin sağından geçip tofaşa gireceğine solundan geçerdin, aynana bak, o motor ile o aradan kaçabilecekken tofaşa gitmişsin, rahmetlinin söylediği gibi, "motor nereye bakarsan oraya gider."
3) Gaz açma huyundan vazgeçmezsen canından olacaksın, trafikte senin yağmurda sürdüğün gibi normal zamanda insanlar sürmekten imtina ediyor. Unutma sen zaten motosikletsin, araya girip aldığın riskin sana kazandıracağı 5-10-15 dakika, canından/cebinden kıymetli değil. R25'in var ve gazlamak istiyorsan, kazaya belaya ödeyeceğin parayı git piste ver, orada yaşa adrenalinini.
4) Sürüş eğitimi al, panik fren nedir, nasıl yapılır, bu eğitimlere git. Bunlar hayatını kurtarır, sen ve senin gibileri izledikten sonra R25 almaktan vazgeçmiş birisi olarak söylüyorum, bu kafayla gidersen Ö-LE-CEK-SİN! Kazaya ödeyeceğin parayı eğitime öde, mezarda olmandan iyidir.
5) Kaç kilometredir R25'ine sahipsin/kullanıyorsun bilmiyorum ama motorunu tanımıyorsun. Ön fren mesafen nedir, nerede kitlemeye başlıyor, arka fren mesafen nedir, kilitledikten sonra nasıl davranılır, hiç bilmiyorsun, boş bir alan bul, hızlan ve arka tekerini güçlü şekilde sık, ne kadar baskıdan sonra kitliyor, nasıl kontrol ediliyor öğren. Aynı şeyi ön teker için yap, hava yağmurlu bile olsa, yatmadığın sürece ön frende korktuğun kadar çabuk kitlemiyor. Motorunu tanıyor olsaydın muhtemelen dikkatli bir frenleme ile soldan kaçmadan da durabilirdin. R25 sahip olduğu güç nedeniyle zaten kıç atan, kaymaya bahane arayan bir alet. Zaten mala mülke değer vermiyorsun orası belli, canından önemli değil, bu antremanlar hayatını kurarır, satarken "asla teker yapılmadı, dikkatle sürüldü, dururken kapının önündeki çocuklar düşürmüş, sola yattı" diye satarsın, rahat ol, her R25 ilanı bu şekilde, sende o şark kurnazlarından birisi olursun...
Umarım bu kadar insanın ve benim önerilerimi dikkate alırsın.
Tekerin düz bassın demek yerine, yaşaman için motor bloğun elinde kalsın diyeceğim de ona da içim el vermiyor, allah ıslah etsin diyorum...
-
04 Aralık 2017, 15:43
#43
venomrr adlı üyeden alıntı
01.10.2017 tarihinde kaza yaptım aslında küçük bir kaza fakat bana büyük bir tecrübe daha bu 2.ci büyük kazam sayılabilir diğer küçük kazalarıma göre yerler yağışlı lastikler bir kaç saattir ıslanmış durumda fakat gram kayma hissiyatı yoktu fakat arkamda artçı vardı artçıyı bıraktıktan sonra durum vaziyet değişti ve arabaların arasından geçtikten sonra geçtiğim arabaya bakarak dikkatim dağılıyor ve daha sonra başımı çevirdiğimde ise ilerlediğini düşündüğüm opel geçmekten vazgeçip durmuş beklemekteydi ön fren %10 arka %50 yaparken yerde küçük çakılların olduğunu fark edip arkayı bas çek yaptım fakat bunun çok faydası olmadı zaten yerler ıslakkan fren mesafesi uzarken birde çakıllar tutunmayı çok etkiledi kaymaya devam ettiğimi fark ettiğimde en az hasarla nasıl kurtulabilirim sorusuna şahine doğru gitmek ile cevap buldum :D biraz daha boşluk vardı durma imkanı varsa bile denemek gerekiyordu çok yaklaştığımı fark ettiğimde ön freni debriyajı yakaladım ve motoru çekip çevirmek istedim o sırada ise ayağımı yere basmış bulunmaktayım bu sırada motor yattığında koltuk arkadan ayağıma öne doğru çarptığından ayağım takılıyor ve beni ileri atıyor motor bir anda kendimi şahinin üstünde bagajda buluyorum.Bana analizde yardımcı olabilirsiniz fikirleriniz düşünceleriniz benim için önemli buraya kadar okuduysanız bi yorum bırakırsınız umarım teşekkür ederim Allaha emanet tekeriniz düz bassın..
NOT : Linkteki video akşam 19:00 saatinde aktif olacaktır.
Youtube LİNK :
https://www.youtube.com/watch?v=_fCJKO-amPo
video açıldığı an kayıp yere düşeceksin sandım. Bu nasıl bir kör cahil kullanma tekniği güzel kardeşim. Ne eldiven var ne birşey kolda saat birden gaz açıp kapıyorsun bu kaza sayılmaz.. sen bu şekilde kullanmaya devam edersen kaza nasıl yapılır öğrenirsin. birde oran vermişsin önü yüzde 10 arkayı yüzde 50 sıktım diye :D hiç güleceğim yoktu vallahi.
Önündeki araba yerine yaya bir insan olsaydı ölebilirdi. Tek düşüncem bu.
-
04 Aralık 2017, 16:45
#44
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
Ek olarak sağ el tek parmak veya 2 parmak sürekli ön fren uzanık kullanırsanız 1 saniye veya 2 saniye artık refleksinize göre size frene dokunma zamanı kazandırır bu 1-2 saniye zaten hayati önem taşır bilginiz olsun. Saat ile motosiklete binmeyin saat parçalı kırık sebebi olabilir. Eldivensiz ekipmansız binmeyin yere düştüğümüzde yer ile ilk temas eden yerler genelde avuç içlerimizdir asvalt eritir gider...
Sağ el frende kullanmak mı? Motorun genel kontrolünü gaz dozajlaması ile sağladığın sağ elinin 2 parmağını nasıl sürekli frene dokunur şekilde kullanılabiliyorsun? Gaz hissiyatından, konsantrasyonundan mahrum kalırsın. Onun yerine bi tık daha sakin git fren için 1-2 saniye değil 5-6 saniye kazan. Kararlılıkla gazını aç kapat.
-
04 Aralık 2017, 17:04
#45
Yavaşşşş yerler yaşşşşşşş
Duydun mu hiç ?
-
04 Aralık 2017, 19:05
#46
Bu ve bundan sonraki kazaların için şimdiden geçmiş olsun
-
04 Aralık 2017, 19:09
#47
Hocam motoru birak demeyecegim ama motor kullaniminin psikolojiyle orantili oldugunu dusunuyorum ben.Gereksiz agresif kullaniyosun ve net belli daha once sanirim kaza gecirmemissin.Zira gecirsen inan boyle kullanmassin.Bilgisayar oyunu gibi ıslak yolda gazlıyorsun.Donuslerde bile ani gaz aciyorsun.Ustunde ki orjinal irc lastiklerse vay haline.
-
04 Aralık 2017, 20:03
#48
hayatımda gordugum sen sacma kazalarda top10 a gırer
gecmıs olsun
-
Sag isaret ve orta parmak her zaman frende olmalidir ve gaz komple el dondurerek degil, ezilerek verilmelidir
Vites dusurmeden once ki debriyajda o iki parmakla on frene hafif dokunulmali, bunlarinen sonunda debriyajdan cekmeden once hafif ara gaz atilmalidir ki motor gucunu ve amortisorleri en iyi sekilde ayarlayasin
Motor kullanmak bu dur, dikkat ve pratiklik ister
basliktaki arkadasin motor surmeyi bilmekle uzaktan alakasi yok
bildigi tek sey; vites degistirmek, gaza ve frene basmak
gecmis olsun arkadasim. Umarim caninin degerini ve yakinlarini dusunerekten akillanirsin
En kotu kazan bu olur ins
-
04 Haziran 2018, 21:01
#50
Ölmeyi bayılmak sanıyorsun. Ölüm kurtuluş, işin bir de sakat kalması var. Piste çıkıp yeteneklerini orada geliştirip, gazlama tutkunu orada atabilirsin. Yollarda ne olur bu şekilde kullanma.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)