Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çarpışmadan kaçarak kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Sanırım 30.000 kmlik motor hayatımda bir araçla karıştığım ilk kaza bu oluyor.

    Çok defansif kullanmama sağımı solumu çok kontrol etmeme rağmen tamamen dengesiz bir sürücü yüzünden böyle bir şey yaşadım.

    Ana caddede yeşil ışık bana yanıyor. 2 şeritli yol. Sağ şeridin solundan gidiyorum hızım 40 civarı. Eşimle beraber gidiyoruz. Dönüş olmayan yerden aracın teki burnunu gösterdi. Araç benim için bir tehlike. kontrol ettim araç durdu. Şeridin sağına geçerek madem yol verdi bende hızlanayım da hemen arkamdan geçsin diye düşündüm. O sırada arkada araç var mı vs diye kontrol ederken ki 1 saniyemi almıyor araba hareket etmiş ve çok yaklaşmışım.

    Fotoğrafta görüldüğü gibi siyah çizgi onun çizgisi. Kırmızı ise benim takip ettiğim çizgi. Frenlemenin işe yaramayacağını anladım. Ön camdan içeri girmekten ise dedim bari yolumu değiştireyim. Baktım sokağa girmek için çok içerdeyim yatamam. O sırada kaldırımın çok müsait olduğunu gördüm. oraya doğru yöneldim. Kaldırıma çıkma anına kadar fren yapmaya devam ettim. Tam vuracağım an frenleri bırakıp motorun önünü kaldırmaya çalıştım. O sırada ben ayağa kalktığım için eşimde hafiften ayağa kalkmış. Kaldırıma çarpma etkisini böylece çok hafif hissetmiş olduk.

    Motoru devirmeden bu olaydan böylece kurtuldum. Adama sanırım hiç temas etmedim dengem hiç bozulmadı. Kaldırıma vurduğumda 30dan aşağı hızdaydım sanırım.



    Adamın numarasını aldım. Yarın mondial servise götürücem. Jantta yamukluk amortisörde sorun vs var ise kaza raporu tutturucam. Eğer sorun yok ise rapor tutturmayacağım. Fakat anladım ki çok kaliteli olmasa da bi kask kamerası şart.

    Varsayıyorum ki hasar var. Raporu tuttum. Sigorta tüm masrafları karşılar mı? Adamla hiç temasım yok fakat temasım olsa ön camından içeri girerdim şüphe yok
    Sokollu, I_Know ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Çok geçmiş olsun. Bizi farkettiği halde burun çıkarıp taciz eden çok insan var. Dikkatli olmak lazım duracakmı, gidecekmi belli değil
    samet10 bunu beğendi.

  3. #3
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    teşekkür ederim dostum.

    genelde yol verme mezvularında hiç inatlaşmam direk yol veririm ama adam durdu aslında bende arkayı kontrol edip baktım uzakta araba var. hızlanayım da benden sonra adam daha rahat geçsin diye düşünüyodum ama dengesiz herif o duraksamayı çok kısa süre yaptı ve böyle bi sorun yaşadım.

    muhtemelen scooterları sallamamaktan oluyo çünkü adam ben seni gördüm dedi açık açık

  4. #4
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Sanirim sigorta karsilamaz olayda araca bir temasiniz yok cunku. En iyisi bir sorun cikarsa adami korkutun aracin tramer kaydi olmasin degeri dusmesin sigorta fiyati pahali cikar bidahakine vs
    Gecmis olsun, Allah daha beterinden korusun.
    samet10 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Allah korumuş, geçmiş olsun.
    samet10 bunu beğendi.

  6. #6
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    az önce bi arkadaşla daha da görüştüm. temas yok ise karşılamaz hiçbir şekilde dedi.

    video görüntüsü olsa olurmuş. anlaşılan bi kamera herkese şart

  7. #7
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Soğukkanlı olmanın ve tecrübenin yararı. Yol verme konusunda inatlaşmam demenizden de iyi bir sürücü olduğunuz belli. Geçmiş olsun.
    samet10 bunu beğendi.

  8. #8
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    teşekkür ederim dostum. yol verme konusunda herkesin inatlaşmaması gerekir. zaten altımızdaki iki teker. bi ışıkta millet dakikalarca beklerken biz en öne ilerleyebiliyoruz o yüzden yolu verelim gitsinler biz zaten onları geçeceğiz. kaporta biz iken riske atmamak lazım kendimizi. hep bu şekilde olaya yaklaşırım ama bazen hepimizi çileden çıkartabilirler onlar ayrı

    hiç eğitim almadım ama acaba eğitim alsaydım o sağımdaki sokağa o dar açıyla girebilir miydim onu merak etmiyor değilim gerçi yokuşta vardı fiziken mümkün olmazdı galiba da o kaldırımın oval olması büyük şans oldu diye düşünüyorum

  9. #9
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Geçmiş olsun, eğitim alsaydınız da panik durumlarda bazen olacaksa oluyor adı üstünde kaza bu. Yine de ivmelenme anında son saniye kararı ile sağa kaçış manevrası mümkün olabilirdi ya da daha efektif bir fren mümkündü belki ...
    samet10 bunu beğendi.

  10. #10
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Geçmiş olsun.
    samet10 bunu beğendi.

  11. #11
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Geçmiş olsun dostum. Ucuz sıyırmışsın.
    samet10 bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    temas olmasada karşınaan çok kaza gördüm ben görgütanığı vs işe yarayabilir
    samet10 bunu beğendi.

  13. #13
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Geçmiş olsun..

    Aracına güvenip kendine bir şey olmayacağını düşünerek bu hareketleri yapan çok insan var.. Özellikle Akşam saatlerinde sayıları hızla artıyor.
    samet10 bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  14. #14

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Geçmiş olsun. Bir iki görüş eklemek istedim. “Ben orada çok süper sürerdim. Ben olsam o hızda çok süper fren yapardım. Daha hızlı da olsa yapardım. Ben olsam o köşeyi süper dönerdim. Biraz tecrübe yap aslanım. Ondan sonra sen de benim kadar süper motor sürebilirsin.” kafasından veya dilek şartın hikayesiyle geçmiş zamana öneri vermekten ziyade şu anki duruma bakış açısıyla ilgili.

    “tamamen dengesiz bir sürücü yüzünden”

    Benim hatam neydi de başıma bu geldi? Eğer hatamı bulamıyorsam benzer durumda yine aynı şeyleri yapıp yine aynı sonucu yaşayacağım. Bunun tekrar başıma gelmemesi için bunun gibi bir duruma yaklaşırken ne yapmalıyım? Sorulabilecek sorular: Yeterince erken gördüm mü? Doğru konumda mıydım? Doğru hızda mıydım? Doğru viteste miydim?

    “hiç eğitim almadım ama acaba eğitim alsaydım o sağımdaki sokağa o dar açıyla girebilir miydim onu merak etmiyor değilim “

    Honda, Yamaha ve CSS bir kenarda dursun. Yol Sanatı yani sistem kafasındaki okullarda öğretilen şeylerde vurgulanan iki şey var: Başım derde girerse ne yapacağım? Başımı derde sokmamak için ne yapacağım? Anlaşılacağı üzere esas üzerinde uzmanlaşılması gereken şey bu ikincisi. Evet, yapacağımız bir hataya karşılık kendimizi koruyabilecek durumda olmak da güzel ama en iyisi en başından kendimizi bu derdin içine sokmadan devam edebilmek.

    Eğitimlerin kapalı alan bölümlerinde ilk amaca yönelik uygulamalar yapılıyor. Acil durum freni ve engelden kaçış manevrası bunlara dahil. Ancak bunların her ikisi de doksan derecelik bir dönüşü kapsamıyor. Dolayısıyla tahminimce Yol Sanatı kafasında bir yerlerden eğitim almış olsaydınız da bahsettiğiniz dönüşü yapacak becerileri edinmiş olmayacaktınız. Ancak yol eğitimlerinde bilgi toplama, öngörme gibi işler kendini gösteriyor. Sürüş esnasında sürekli kendimize sormayı öğreniyoruz: Pratiğini yaptığımız bu gördüklerim ve göremediklerime göre, doğru konumda mıyım? Doğru hızda mıyım? Doğru viteste miyim? Eğer bu sorulara verdiğimiz cevaplar evet ise başımız derde pek girmiyor. Başımız derde girmişse bunlardan hangisinde yanlışımız var, ona bakıp bulmalıyız. Belki aldığımız bilgi eksikti, belki konum, belki de hız yanlıştı.

    Eğer bende hiç yanlış yoktu ama bu başıma geldi diyorsak düzeltilecek bir şey elden gelmiyor. Bir filmde İngiliz trafik polisinin accident (kaza) kelimesi kaçınılması imkansız bir şeyleri çağrıştırdığı için collision (çarpışma) kelimesini tercih ettikleri açıklanıyordu. Yani bizim elimizden gelen bir şey yoksa motoru bırakmak dışında yapılabilecek bir şey de olmuyor. Ama ben bir şeyi değiştirirsem bu durumu yaşama olasılığını azaltabilirim dediğimizde işler gelişime açık bir hale geliyor.
    samet10 bunu beğendi.

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Geçmiş olsun.
    Temas zorunlu değil adam hatasını kabul ettiği zaman ona göre tutanak tutarsan karşılar.
    2013 de temassız kazada sigortadan 2300tl aldım.
    2 şeritli yolda ben soldayım sağ şeritteki adam önündekinin durduğunu fark edemeyince soluna bakmadan sola yani üzerime kırdı. Motoru kaçırdım fakat tretuvara lastik deyince devrildi tretuvara sürterek ayna far gösterge depoyu kırdı/çizdi.
    Tutanakta hatasını kavul ederek yazdı. Sigorta hiç ikiletmeden parayı verdi
    samet10 bunu beğendi.

  16. #16
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun..

    Aracına güvenip kendine bir şey olmayacağını düşünerek bu hareketleri yapan çok insan var.. Özellikle Akşam saatlerinde sayıları hızla artıyor.
    daha önce şu anki 150lik scooterdan önceki motorlarım cbr 250,1100 xx ve hep rrlar oldu. şimdi en çok fark ettiğim aralarında scooterları hiçe saymak çok fazla. büyük motorlara bakış biraz daha farklı ama scooter cidden yokmuşsun gibi davranılıyor. bi kamera alıcam artık.



    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Bir iki görüş eklemek istedim. “Ben orada çok süper sürerdim. Ben olsam o hızda çok süper fren yapardım. Daha hızlı da olsa yapardım. Ben olsam o köşeyi süper dönerdim. Biraz tecrübe yap aslanım. Ondan sonra sen de benim kadar süper motor sürebilirsin.” kafasından veya dilek şartın hikayesiyle geçmiş zamana öneri vermekten ziyade şu anki duruma bakış açısıyla ilgili.

    “tamamen dengesiz bir sürücü yüzünden”

    Benim hatam neydi de başıma bu geldi? Eğer hatamı bulamıyorsam benzer durumda yine aynı şeyleri yapıp yine aynı sonucu yaşayacağım. Bunun tekrar başıma gelmemesi için bunun gibi bir duruma yaklaşırken ne yapmalıyım? Sorulabilecek sorular: Yeterince erken gördüm mü? Doğru konumda mıydım? Doğru hızda mıydım? Doğru viteste miydim?

    “hiç eğitim almadım ama acaba eğitim alsaydım o sağımdaki sokağa o dar açıyla girebilir miydim onu merak etmiyor değilim “

    Honda, Yamaha ve CSS bir kenarda dursun. Yol Sanatı yani sistem kafasındaki okullarda öğretilen şeylerde vurgulanan iki şey var: Başım derde girerse ne yapacağım? Başımı derde sokmamak için ne yapacağım? Anlaşılacağı üzere esas üzerinde uzmanlaşılması gereken şey bu ikincisi. Evet, yapacağımız bir hataya karşılık kendimizi koruyabilecek durumda olmak da güzel ama en iyisi en başından kendimizi bu derdin içine sokmadan devam edebilmek.

    Eğitimlerin kapalı alan bölümlerinde ilk amaca yönelik uygulamalar yapılıyor. Acil durum freni ve engelden kaçış manevrası bunlara dahil. Ancak bunların her ikisi de doksan derecelik bir dönüşü kapsamıyor. Dolayısıyla tahminimce Yol Sanatı kafasında bir yerlerden eğitim almış olsaydınız da bahsettiğiniz dönüşü yapacak becerileri edinmiş olmayacaktınız. Ancak yol eğitimlerinde bilgi toplama, öngörme gibi işler kendini gösteriyor. Sürüş esnasında sürekli kendimize sormayı öğreniyoruz: Pratiğini yaptığımız bu gördüklerim ve göremediklerime göre, doğru konumda mıyım? Doğru hızda mıyım? Doğru viteste miyim? Eğer bu sorulara verdiğimiz cevaplar evet ise başımız derde pek girmiyor. Başımız derde girmişse bunlardan hangisinde yanlışımız var, ona bakıp bulmalıyız. Belki aldığımız bilgi eksikti, belki konum, belki de hız yanlıştı.

    Eğer bende hiç yanlış yoktu ama bu başıma geldi diyorsak düzeltilecek bir şey elden gelmiyor. Bir filmde İngiliz trafik polisinin accident (kaza) kelimesi kaçınılması imkansız bir şeyleri çağrıştırdığı için collision (çarpışma) kelimesini tercih ettikleri açıklanıyordu. Yani bizim elimizden gelen bir şey yoksa motoru bırakmak dışında yapılabilecek bir şey de olmuyor. Ama ben bir şeyi değiştirirsem bu durumu yaşama olasılığını azaltabilirim dediğimizde işler gelişime açık bir hale geliyor.
    çok güzel çok doğru şeyler söylemişsin. bu tip yorumlar geleceğinden dolayı mümkün olduğunca açıklamaya çalışmıştım. İlk başta cidden sürücü çok dengesiz. adam durdu ve daha sonra beni göre göre devam etti yani beni zor durumda bırakacağını biliyordu. konumum zaten ilgili şeridin solu iken ondan uzak durabilmek adına adam daha hareket etmeden şeridimin sağına geçmiştim ki zaten bu hamleyi yapmasam o kaldırıma dönemezdim nerden baksak 1 metre mesafe çünkü ve araba ile aralığım 20 cm yoktu temas an meselesi idi.

    cidden burada ben güvenli bir şekilde geçebilecek iken adamın beni hiçse sayıp ilerlemesinden dolayı oldu. Eşimde yolu takip eder ve o da o arabanın bize yol verdiğini neden daha sonra hareket ettiğini söyleyip tamamen bilerek yaptığını düşünüyor. 2 şeritli duble yolda hızım 30 ve yeşil ışık yanıyor. söylediğin çoğu şeyi kontrol ettim ve çok büyük hatamı bulamadım açıkçası fakat bugün yine benzer olayda resmen duracaktım ama adam zaten durup yol veriyordu bana.

    Genelde yol verdiğimde buyur geç gibi hareket yapıp daha rahat anlaşılmaya çalışırım ya da sen bi dur ben geçeyim şeklinde el kol baş hareketleri çok kullanırım ve daha pratik olarak durumları geçerim. Ayrıca ilk defa bu tip bir kararsızlık anı oldu. Daha önce hiç yaşamamıştım ve hala o adamda kabahati buluyorum. Orada 2 genç vardı kaldırıma çıktığımda onlarda adama sen suçlusun diyordu. ben vurmamak için baya bi zorladım kendimi açıkçası.


    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    Temas zorunlu değil adam hatasını kabul ettiği zaman ona göre tutanak tutarsan karşılar.
    2013 de temassız kazada sigortadan 2300tl aldım.
    2 şeritli yolda ben soldayım sağ şeritteki adam önündekinin durduğunu fark edemeyince soluna bakmadan sola yani üzerime kırdı. Motoru kaçırdım fakat tretuvara lastik deyince devrildi tretuvara sürterek ayna far gösterge depoyu kırdı/çizdi.
    Tutanakta hatasını kavul ederek yazdı. Sigorta hiç ikiletmeden parayı verdi
    bugün servise gittim de hiçbir hasar bulamadık o yüzden adamı aramadım konuyu böylece kapamış oldum. Bölgeye gittim baktım kamera göremedim yoksa kayıdı alıp polise vererek hatalı dönüş ile ilgili ceza kestirmeyi düşünüyordum.


    Şimdi çok anormal bir şey yazıcam benim bu scooterda el bıraktığım an deli gibi titreme sallanma oluyordu ve yön değişiyordu. hatta viraj içinde çok yatırırsam sanki boşluk felan oluyo gibi saçmalıyordu. bugün yine virajda bi farkettim ki zerre sallanma yapmadı bi el bırakayım dedim en ufak sallama yok hayretler içerisindeyim
    Salih_T bunu beğendi.

  17. #17
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Samet abi çok geçmiş olsun. Allah'a şükür kaçış alanı bulabilmişsin kendine, boşuna üstad demiyormuşum sana

    Eşin de sen de ciddi bir kaza atlatmışsınız, bir daha yaşanmaması dileğiyle.

    İşin masraf kısmında bürokrasi nasıl çalışır bilmiyorum ama düşmediğinize sevinip, yavaştan hallettir bence. Sigorta öderse paranı sonra da alabilirsin.
    samet10 bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motosikleti
    HERO HUNK 150
    Servise gittiğinizde servisteki usta gidon boşluğu filan vardıda sıktimi ki acaba
    samet10 bunu beğendi.

  19. #19
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Geçmiş olsun kardeşim.
    samet10 bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  20. #20
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Samet geçmiş olsun. Öküz çok. Daha dikkatli olmak gerekecek
    samet10 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)