Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Eriyen asfalt ve düşüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Naked150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul-BüyükÇekmece
    Motosikleti
    Rks-150-Naked
    Merhaba bugün sağdan yavaşca giderken önümdeki aracın ani fren yapması sonucu benimde frenlememle ön teker kaydı, fakat bunun fren yüzüne deil viraj dönerken olduğunu düşünüyorum, çünki stopie çalışmaları yaptım okadar hızda sonunakadar abansam bile ön teker kaymazdı. motorunda egsozuna takılı korumadan başka kırılan bir şeyi veya çiziği yok allahdan, ama gerçekden şaşırdım düşmem aklımın ucundan bile geçmezdi, o tekerin kayacağı çok yavaştım çünki dikkat etmek lazım
    (resim atıcam fakat url istiyor int filtreli olduğu için url alamıyorum k bakmayın )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Bu havada asfalt erimez hocam. Başka bir sebep ara

  3. #3
    Orcun Onem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    BMW F800R
    virajda ön frene dokunulmaz

  4. #4
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    virajda ön fren yapılmaz hele öyle bir motor ile, asfalt erimez çok sıcak değil. Lastiklerin naylon irc tarzı bişeyse zaten %90 lastik, ısınmamış yada duzgun bi lastik tutmaz freni. Yada anlık frenleme hatasi olabilir kendinizle bir değerlendirin bunları, arada trafikte göruyorum cekmecede seni duzgun kullanıyorsun, herkes hata yapar geçmiş olsun

  5. #5
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Virajda nasıl on frene dokunulmaz ?

  6. #6
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    virajda ön fren yapılır yapılmaz değil ama tatlı tatlı.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Tutuşun olmadığı bir zeminde ön tekerlek akıllara zarar ziyan şekilde kayabilir, gidon açısı 1-2 derece sağa sola dönük olması bile kafi, affetmez kayar gider anlamazsın bile, sonra döner kendine dersin ki, oha lan nasıl düştüm? Bu durum yavaş giderken çok daha kolay olur, zira ani fren yaptığında amortisörü ezemezsiniz.

  8. #8

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    haftasonu pazar gunu(28haziran2015) ben de ayni sekilde virajda (Ankara kucukesattan GOPa yukari cikarken, koza sokaktaki virajda) dustum
    yokus yukari bir viraj.
    ancak sebebini bi turlu anlayamadim.
    5-10 sn.lik bi kayip zaman diliminde ne oldugunu hatirlamiyorum.
    yerler kuru asfalt normaldi.
    fren yapmadim.
    koruma kask vs. herseyim vardi.
    cok sukur onemli bir sey yok
    biraz derin viraj calismasi ve guncelleme yapmam gerekiyor galiba

    herkese kazasiz belasiz gunler surusler dilerim

  9. #9
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı TEKNECI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haftasonu pazar gunu(28haziran2015) ben de ayni sekilde virajda (Ankara kucukesattan GOPa yukari cikarken, koza sokaktaki virajda) dustum
    yokus yukari bir viraj.
    ancak sebebini bi turlu anlayamadim.
    5-10 sn.lik bi kayip zaman diliminde ne oldugunu hatirlamiyorum.
    yerler kuru asfalt normaldi.
    fren yapmadim.
    koruma kask vs. herseyim vardi.
    cok sukur onemli bir sey yok
    biraz derin viraj calismasi ve guncelleme yapmam gerekiyor galiba

    herkese kazasiz belasiz gunler surusler dilerim
    Geçmiş olsun, viraj ve yokuş yukarı ise işler daha da sakat, yağmurlu yolda bi kez aynı şeyi yaşayıp kurtarmak için yere tepik attım bildiğin crosscu tepiği, ön tekeri kaybedince yapılacak tek şey bu.
    TEKNECI bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, viraj ve yokuş yukarı ise işler daha da sakat, yağmurlu yolda bi kez aynı şeyi yaşayıp kurtarmak için yere tepik attım bildiğin crosscu tepiği, ön tekeri kaybedince yapılacak tek şey bu.
    Zor durumlar gerçekten, altınızda 200 kilodan ağır bir motosiklet olduğunda o tepik işe yarar mı, kanımca yaramaz.
    abeciMotoru bunu beğendi.

  11. #11
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zor durumlar gerçekten, altınızda 200 kilodan ağır bir motosiklet olduğunda o tepik işe yarar mı, kanımca yaramaz.
    170 kilo motor ve artçım da vardı aslında
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    170 kilo motor ve artçım da vardı aslında
    İşe yaradıysa şanslısın Ya yokuş çok dik değildi, ya da ayakların yere çok sağlam basıyor olsa gerek.. Allah esirgesin bundan sonra..
    TEKNECI bunu beğendi.

  13. #13
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşe yaradıysa şanslısın Ya yokuş çok dik değildi, ya da ayakların yere çok sağlam basıyor olsa gerek.. Allah esirgesin bundan sonra..
    teşekkür ederim izmiri biliyosan varyant diye tabir edilen yer şans vardır muhakkak, kaygan spor ayakkabıların kaymayacağı tuttu yada can havliyle kızcağızın hayatını kurtarma iç güdüsü tek olsam öperdim yeri :D fazla kasmadan.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  14. #14
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Virajda ani hız düşüşü zaten başlı başına bir tehlike. Ama mecbur kalınırsa, ne yapılması gerektiğini bu forum başlığı altında buldum. Gerçekten çok faydalı bir başlık olmuş. Açana da, cevap yazanlara da teşekkürler.

  15. #15
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Yine bir nylon vakası kanımca

  16. #16
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı hayko5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bir nylon vakası kanımca
    nylon olmaması şaşırtıcı olur, nylon ile kazasız koca bir kış türlü entrikalar hatırladıkça içim gıcışıyo :D
    lastiğe verilen paraya acımayın.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  17. #17
    asde06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Mondial Mr 150 Vulture
    benzer kazayı ben de yaptım, motorda fazla bir ziyan olmadı ama ben hala yaralıyım asadasada:D bir çok arkadaş kaza nedenini doğru tespit etmiş..ben de hafif yukarı eğimli virajlı yolda öndeki aracın sert fren yapması nedeniyle ön ve arka freni kullanmıştım..denge kaybolup düştüm..motor ustama kazayı anlatıp sorduğumda önlerde tek disk olduğu için bu tür motorlarda %75 arka, % 255 ön fren kullanılmalı dedi..SS motorlarda ise tam tersini söyledi..bana da mantıklı geldi..

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Naked150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....stopie çalışmaları yaptım okadar hızda sonunakadar abansam bile ön teker kaymazdı....

    stopie dediğin şeyi sen virajdamı çalışıyordun


    geçmiş olsun böyle küçük kazalar büyükleri defeder şanslısın belkide..

  19. #19

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    hayirli geceler

    gecmis olsun

  20. #20

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    Cross kullanıcısı olarak meraktan başlığı okudum. Öncelikle geçmiş olsun. Hep duyduğum ve söylediğim bir söz "düşmek bu işin doğasında var". Siz ne kadar dikkatli olsanızda eninde sonunda sizden gayrı sebepten yaşıyorsunuz bu durumu. Bende dedim madem öyle bu iş bende düşmemek için değil düşmek için binerim dedim, vitesli motosiklet tecrübem yokken gittim bide kendime cross tarz aldım. Şimdi bol bol düşüyorum. Düştükçe farkına varıyorum, kullanılan ekipman ve lastiklerin tipine göre ne işe yaradıklarını. 3 tane mont, 4 tane eldiven, 2 farklı pantolon, 3 tip bot, 2 farklı kask, 2 tip lastik(1takım çamur, 1takım hybrit jant-lastik). Nereye, ne için, ne zaman gideceğime göre uygun olanı kullanıyorum. Yani parayı japona, almana, italyana değil kendime harcadım kısacası. Hepinize tavsiye ederim.
    keremkrmn, sedailke ve xnad bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)