Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bu sefer ucuz yırtamadım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba motosiklet.net ailesi

    Geçtiğimiz perşembe günü 3. Kez motordan düşüşümü yaşadım (10.000 kmyi görmek üzereydim). Ters açılı viraja girdim. Motor dönmez düşüncesiyle daha çok yatırdım dardan alayım diye (kavşağın ilerisi uçurum, demirler falan, geniş alıp riske girmeyeyim dedim. her gün dönüyorum ordan. Hep de aynı hız aynı açı) ne olduğunu anlayamadan sağ basamak yere değdi. Arka tekerlek havalandı, beni yerde bırakıp sürüklenmeye devam etti motor. Çok hızlı değildim, ama yokuş aşağı olduğu için hemen durmasını beklemiyodum motorun. Biraz sürüklenir, arka fren pedalını değiştirir devam ederim düşüncesi oluştu kafamda (2-3 saniye içerisinde oluyo bunlar) Ta ki motosiklet daha da hızlanıp kafadan kaldırıma girene kadar. Meğer düşüş anında braket kırılmış. Normalde gidon topuzu, sağ basamak, koruma takozu üçlüsü üstünde sürüklenir dururdu. (En azından diğer ikisinde öyle oldu).

    Motorun kafa kısmı komple dağıldı. Malum babam almıştı onu bana ve o an canıma bişey gelip gelmemesini düşünmedim bile. Motora koşup kaldırdım. Daha sonra çekici servis derken 3.500 lira fatura geldi. Şase yamulduysa da çöp zaten direk dendi. Askıya aldım ben de. Napsam diye düşünüyorum o günden beri. Çok gereksiz, hatta sağlam olan parçaları bile dahil etmişler listeye. (Cbr125r)

    Ama ailemle ve arkadaşlarımla görüşünce, üstüne forumun kaza raporuna bakınca şükrettim ki başıma bişey gelmemiş. Sıyrık bile almadım şükürler olsun. Çok aşırı boş bi kazaydı. Ders verici deseniz öyle değildi, tecrübe eksikliğim deseniz her gün minimum 2 kere girdiğim viraj. Tek söyleyebileceğim vardır bi hayır. Aynı gün yağmur yağdı, uzun yola gidiyodum, belki bu kazanın daha büyüğü olacaktı.
    Ha bi de kaskonun önemini anladım. Ne kadar çok fiyat çekselerde böyle durumlarda lazım bi destek.
    Bilgisayara geçince fotoğraflarını yükleyeceğim.

    Herkese kazasız belasız sürüşler,
    Vefat edenlere de Allah'tan rahmet diliyorum.
    Çok dikkatli sürmek lazım şu mereti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Geçmiş olsun. Ne desem bilemedim... Önce ders çıkarıp gerekli eğitimleri almak diyelim... Sonrada; cana geleceğine, mala gelsin...

  3. #3
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Çok geçmiş olsun.

  4. #4
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Geçmiş olsun benzeri bu gün başıma geldi köy yolunda giderken virajın biri dar ama çok keskinmiş hızımda fazla yoktu yolun dışına mıcırların içine girdim biraz yusufladım virajlara araba gibi giremiyoruz virajlara plan proje yapıp öyle girelim dört teker gibi degiliz

  5. #5
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    geçmiş olsun ders çıkarmamız açısından üstündeki koruma, viraja girme hızın(gerçi virajı bilmiden hızı öğrensek nolur)neydi sende zarar varmı
    ayrıca viraj da ayaklığı yere değdirecek kadar motoru yatırabiliyorsan kötü sürücü değilsin dikkat etmen yeterli olacaktır tekrar geçmiş olsun

  6. #6

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG












    hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun ders çıkarmamız açısından üstündeki koruma, viraja girme hızın(gerçi virajı bilmiden hızı öğrensek nolur)neydi sende zarar varmı
    ayrıca viraj da ayaklığı yere değdirecek kadar motoru yatırabiliyorsan kötü sürücü değilsin dikkat etmen yeterli olacaktır tekrar geçmiş olsun
    hocam valla pek hızı bilmiyorum. 40 olabilir muhtemel. ekipman mont ve kask vardı. zaten ilk düşüşümde montun önemini anladım bi daha çıkarmadım üstümden. bende sıyrık bile yok çok şükür. sadece ertesi gün çok hafif omzum ağrıdı şuan o da yok.

  7. #7
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    geçmiş olsun, tecrübe olsun, asfalt cillop gibi, iyi düşün bence eksik yada fazla olan bişeyler vardır muhakkak.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  8. #8
    deep_far - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    izmir - güzelyalı
    Motosikleti
    Honda Pcx150 2015 Siyah
    geçmiş olsun

    motorun resımlerini gördüm şimdi

    allahtan sana bir şey olmamış.

  9. #9
    Apices - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    Şehir
    BURSA/ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Sym Wolf 250/Tvs Apache
    Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Çok geçmiş olsun.Bence yine de hem can hem de mal konusunda ucuz yırtmışınız.

  11. #11
    onr ayaztuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha
    Sana bisey olmamıs şukur ama motorada okadar bisey olmamıs şasesinin yamulmus olma ihtimali yok bence

  12. #12
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Stock lastiklerin azizliğine uğramışsın bence. O lastiklerin ne zaman ne yapacağı hiç belli olmuyor.

    Dandik lastikle viraja girerken arka teker kaydığında bu tür bir olay başına gelmememesi için motosikleti yatırırken senin dik durman gerekir.

    AEA - Barkın abi virajda yatmayı anlatıyor son bir kaç Altınlı Gece'de.

    Birinde motosikletten sarkılıyor, birinde motosikletle aynı hizada yatılıyor, birinde de motosiklet yatırılırken sürücü dik kalıyor.

    Cross sürücülerine dikkat ederseniz, kaygan toprak zeminde hep sadece motosiklet yatırır, kendileri dik kalır. Senin de stock lastikleri göz önüne alarak o tür bir sürüş stili geliştirmen gerekiyor.

    Geçmiş olsun.

  13. #13
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    cok ama cok geçmiş olsun

    http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/71788-ikarus-sendromu.html

    müsait bir anında oku bunu.
    cece89 bunu beğendi.

  14. #14
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Çok geçmiş olsun..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  15. #15

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok ama cok geçmiş olsun

    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...-sendromu.html

    müsait bir anında oku bunu.
    Hocam bu tarz bir şeyi duydum bende. Ama her aklıma geldiğinde ben bir şey bilmiyorum. Sanki ilk defa kullanıyomuşsun gibi kullan derdim kendime. Demekki gelmedi o an. .

    Lastik konusunda haklısınız hocam. Motorla aynı seviyede yatıyodum. Sadece gözler yola paraleldi.


    Herkese teşekkürler.

  16. #16
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Bence yavaş yavaş kendiniz toplamaya çalışın motorunuzu,piyasada en çok bulunan motor tipi
    Şasesini bu kadar basit bir kazada oynayacağını sanmıyorum,motor dik dururken,arkadan iki tekeri gözle izalayıp bakın,gözle görülür birşey varmı
    Geçmiş olsun bu arada

  17. #17

    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    YALOVA
    Motosikleti
    hyosung gv250, 2012
    kendin topla 3500 aşırı olmuş tahminim 1200 bilemedin 1500 olsun-. salla kendi servisini.

  18. #18

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Cbr250r
    Gecmis olsun hocam. Asfalt güzel görünüyo hız 40 ve ayak pedi yere degecek kadar yatmissin. Viraji merak ettim ama ikarus sendromunu paylasan arkadasa katiliyorum risk almaman gerekir bence. "Ben dönerim" demeden bazen "bu sefer dönemem" diyip önlem alman lazım. Daha bugun defalarca viraja girip hepsini basarili bi sekilde donmüs ve guvenimin yerine geldigi bi anda bir viraja girdim bakisi kacirdim ani bir kararla "bu sefer donemem" dedim ve motoru duzeltip yoldan cikma yonune dogru fren yaptim artcimda vardi. Ve bu karari bir saniye gec alsaydim ya agaclara girerdim yada virajda low side olurdum. Dedigim gibi risk almamaya dikkat etmelisin ozellikle gunluk kullanimda.

  19. #19
    HCMT07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Vulcan S
    Düşme anında bir de işin içinde sürüklenme varsa fizik kanunlarının elindesiniz, kayıp kaldırıma çarpan bedeniniz değil en azından bununla geçmiş olsun...Bir de motorda baktığınız yöne gidersiniz, hani beden bakışı takip eder ya acaba viraj içinde bakışınızı yere doğru mu kaydırdınız?Benim ilk kazam böyle olmuştuAllah beterinden korusun...

  20. #20
    Trasabaglar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    apache rtr 150
    geçmiş olsun dostum bu düştüğün viraj tam olarak neresi çok tanıdık geldi bana


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)