Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Ikarus sendromu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Ucak ve motor suruculerinin, yani pilot ve rider’larin farkinda olmadan birebir karsilastigi ilginc ve tehlikeli bir sendrom ortakligindan bahsedecegim.

    Sendrom, çogunlukla yamac parasutu yapanlarin kullandigi argo deyim olarak havacilikta herkes tarafından bilinen bir kisisel evreyi tanımlar.


    Techizata, tecrubeye ve dolayisiyla kendine duyulan asiri guven sonrasinda risk almak ve kacinilmaz olarak da kaza yapmak anlamina geliyor.


    Bizler gibi amator motor kullanicilarinin birbirlerine sıkca soyledigi bir deyim vardır; “Ne zaman ‘Aha iste; artik ogrendim motora binmesini. Nasıl da donuyorum virajlari’ dediginde kaza yaparsin” derler ya. Iste “Ikarus Sendromu” bu Pilotun ucagina ve dolayisiyla kendine cok guvendigi zamanlarda farkinda olmadan limitlerini zorladigi anlar vardir. Motorda da aynen öyle. Nasil ki evliligin besinci yılı gecilmezi zor bir darbogazsa, motosiklet surucusunun de net bir genelleme olmamakla birlikte cogunlukla bes bininci kilometre civarında bu sendroma iyice kapıldigini bilmek ve kabul etmek gerekir. Bu sendromun biraz daha ustalastiktan ya da kendi eksiklerini tanıdıktan sonra yok oldugunu sanmayip en kucuk boslukta yeniden ortaya cikacagini da bilmek gerekir.


    Bu asamada artik vitesler neredeyse kendiliginden degismekte, arka frenle kaysa bile bahse konu surucumuz kontrolu birakmamakta ve virajlar eskisi gibi korkulası degil, daha da cok yatarak donuldukce keyif alınan surus periyotlari haline gelmistir.


    Sohbet toplantilarinda anlatilasi birkac hikayelik arsiv olusmus ve yeni acemilerin yanında kidem almanin hafifligi egolarimizi sarmistir. Genellikle anlatilan kaza hatiralari bir filmin icerisinde yasanmis gibi gercek disi ve nasil olduguna bir turlu akil sir erdiremedigimiz baskaca yasam detaylaridir.


    Ustelik; kapali kaski taktigimizda hissettigimiz guven duygusu, korumali ceketin arada bir omzuna tik tiklayarak kontrol edip vardigimiz “Beton gibi” sonucu ve belimize sardigimiz korsenin ruhumuzda yarattigi inanilmaz guven ile elimizi yumruk yaparken bile zorlandigimiz eldivenlerimiz bizi hep gerceklerden alip goturur.


    Dizliklerin verdigi asfalt islemez hissi ve uzun konclu cizmelerin ayaklarimizda yarattigi “Uzerinden araba gecse...” benzetmesi de isin icine girince geriye bir tek daha cesur ve atak olmak kalir. Ha, bir de bu kadar kusami aynı anda giymeden aynı hisse kapılanlar var ki bu tanim zaten onlari da kapsiyor.


    Sonra; kamyonlarin yarattigi turbulanslar daha keyifli, araclarin arasindan sivismak cok daha estetik gelmeye baslar. Isikta beklerken goz ucuyla etrafimizda potansiyel gaz tutkunu olup olmadigini algilamaya ve daha o gaza basamadan uzayip gitmeye baslariz. Son viteste giderken cebinden telefonu cikartip kimin aradigina bakmak bile ayrica bir yetenek istemeyen basit olaylar haline gelmistir. Iste tum bunlar ve benzeri hisler; bilinc ustu ve altinda olusturdugu gittikce alisilan, kaniksanan, yadsinmayan ve farkindaliklarindan uzaklastigimiz gerceklerin goz ardi edildigi en tehlikeli doneme girdigimizin tespiti ve tescilidir.


    Bu sendroma kapılmıslara sansi varsa, Allah’tan kucuk bir musibet asısı dilemek en iyisidir. Surucumuz akilliysa bunu bir ikaz ve ders olarak alip bunyesinde antikor olusumunu saglar, yok diger gruba giriyorsa “Ehe ehe nasi yirttim ama” yaklasimiyla tam olarak “Ikarus pozitif” evresine sicrar.


    Havacilikta, hic kimse ama hic kimse kokpit partneri ya da meslektasinin bu sendroma kapilmasina izin vermez. Ancak motosiklette olay malumunuz biraz daha farkli.


    “Ben ictikten sonra da kullaniyorum sekiz yildir. Dikkat ettin mi bir sey olmaz” diyen biri için sendromdan bahsetmek yanlıs olur. Belli ki o arkadas artık bizzat Ikarus’la kadeh tokusturuyor. Oysa birgun hastanede, kendisini ya da aglayan dul esini ziyaret etmek zorunda kalacaginiz ise kacinilmaz bir gercek. Ama yine de “Iciyorsan seninle birlikte bir daha motora binmem” demek her nedense hep zor gelir. Tehlikeli sekilde motor kullananlar ise kimi cevrelerde daha tecrubeli ya da super biniciler olarak takdir bile gorurler. Hatta onlari boyle surdukleri icin elestirmenin hafif kıskanclik olarak adlandirilmasi bile mumkundur.


    Kisacasi; tum techizatimiz bizi aslinda sadece yumurtanin peceteye sarilmasi kadar darbelerden korur.


    Demek ki neymis; Ikarus Sendromu’na karsi surekli uyanik olalim ve gerektiginde arkadaslarimizi asilayalim.


    Bu haftanin gazete yazisinda ucak-motor benzeyisleri uzerine hafif bir yazi yazarken cok onceleri kaleme aldigim bu yaziyi hatirladim. Gazete sayfasina gitmeyecek icerikte oldugundan simdilik orada kullanmayi dusunmuyorum. Daha once nette yayinlanmisti ama yine de ise yarayacagini dusundugumden paylasmak istedim.


    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Rauf "Airport" GERZ
    Maxod, biglebowski, M.balibey ve 69 diğerleri bunu beğendiler..
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    20-01-2010 tarihinde yazılmış şahsen görmemiştim belki biraz yorum yazılırsa daha çok kişi görebilir
    link verdiği için eren'e teşekkürler

  3. #3
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    çok önemli bilgiler gerçekten. gerçekten de bu hisse kapılıyoruz bazen. limitleri zorlamamak lazım. teşekkürler
    Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
    Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali

  4. #4
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    bu duruma gelince cc yükseltmek en iyisi sanırım.ee bendemi yükseltsem
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  5. #5
    YsFB 39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    150 zc Gitti...
    evet ben bu sendroma dolmabahçe kağıthane tünelinde yakalanıyorm sanırım. henüz 6 aylık yaklaşık olarak da 3000 km dir motor kullanıcısı olduğumuda varsayarsam bu tanımı tamamladığımı düşünüyorum.kuralları sadece bu tünelde yok sayıyorum. yoksa son derece dikkatli davranıyorum çoğu kez. teşekkürler yazı için..

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    paylaşılmazsa, bilgi ne işe yarar?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ne kadar önemli bir konu ki, 3 defa paylaşıma açılmış
    ugrgnr bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #8
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Öyle , öylede modlar görmesin

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    görmesi çok fah iyi, aynı başlık altında toplayıp kirliliği azaltır
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #10
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    paylaşım gerçekten çok güzel..
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  11. #11
    mehmetcalli35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 & Mz 301 Fun & Presto 150t
    Sanırım ilk motosiklet kullanmaya başladığım dönemlerde bu sendroma bende yakalanmıştım fakat gerek gördüğüm ölümlü motosiklet kazaları gerekse motosikleti daha iyi tanıyıp şakaya gelmeyeceğini anladım ki artık sürekli temkinli bir sürüş sergiliyorum.Bir lastik reklamının sloganı vardı.Bu sloganı her zaman kendime ilke edinmişimdir...
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR...
    Al bir Mz dünyayı gez...

  12. #12

    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    üçgün ora dörtgün bura
    Motosikleti
    Touring
    çok güzel yazılardan biri bence..."ikarus" kelimesi tahminimce ya yunanca yada latince...türkçe olmadığı kesin

  13. #13
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    doğru bi yerde, ama bu her motorcudada olan birşeydir. ben olmayan oldugunu sanmıyorum. (belki bayanlarda olmaz) sadece motor konusundada olmaz bu tip şeyler, sürekli silahlarla haşır neşir olan birisi silahla şakalaşma konusundada rahat olur mesela. motora veya uçağa özel birşey değil bence.
    Now the world is gone. Im just one.

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2011
    Fazla özgüven sadece trafikte değil, bütün hayatımızda bizi etkiliyor, az olması da fazla olması da iyi değil, herşey ideal ölçüsünde güzel.

  15. #15
    eftall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    600f gitti..poloya devam..
    kesinlikle doğruluk var...
    AnGaRaJ

  16. #16
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    4900 küsürde düşmüştüm ön freni düzgün kullananamaktan. Güzel paylaşım teşekkürler.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    güncel...
    yeni başlayanlara yardımcı olur umarım

  18. #18

    Üyelik
    22 Mart 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mh drift, phamtom-inazuma250-calibre250
    guncellenmesinde fayda var bende o kmler arası bu sendroma yakalanmıstım şimdi yaz ayları daha tehlikeli motorlar daha fazla guven verıyor ınsana..

  19. #19
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    rr sahıbıyım.ıstersem... dıye baslayacagım bırcok cumle var ama ben ıstemıyorum.her daım tetıkteyım, trafıkte dogal-yapay ayılara karsı.he tabı kı bu tevekkulden oteye gecemıo bu kadar onlem alsam da.alın yazısı dıye bı gercek var,ama tedbırı elden bırakmamak gerekır dıye dusunuyorum.varsın sızı gecenler sızı asagılasınlar,sızı trafıkte sollayanlar rr gectım dıye masturbasyon yapsınlar.bos verın sız , muhatap olmayın dısarıdakı ve ıcınızdekı ayıyla ;)

    hayvan gıbı basmayın...
    tehlıkelı makas atmayın...
    dendıgı gıbı 2 defa degıl 10 defa bakın etrafınıza...

    özgür olun ama ozgurlugun bokunu cıkarıp bulutlara cıkmayın canlarım...
    halilom ve planet58 bunu beğendiler.

  20. #20
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı YsFB 39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ben bu sendroma dolmabahçe kağıthane tünelinde yakalanıyorm sanırım. henüz 6 aylık yaklaşık olarak da 3000 km dir motor kullanıcısı olduğumuda varsayarsam bu tanımı tamamladığımı düşünüyorum.kuralları sadece bu tünelde yok sayıyorum. yoksa son derece dikkatli davranıyorum çoğu kez. teşekkürler yazı için..
    bende tam uyuyorum. kendine güvenle birlikte gelen ve yazıda saydığı ne varsa yapmaya başlamıştım. tam da azıtmaya başladığım bugunlerde rahmetlinin bahsettiği işaret sanırım benim için rahmetlinin yazdığı yazıdır, Nur içinde yatsın. ne mutlu öldükten sonra bile insanlığa fayda sağlayabilenlere.
    image is nothing without power, power is nothing without control.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler