yaklaşık 2000 km motosiklet tecrübem var ve ilk kazamı yaptım. tamamen benim hatam ve açıkcası benzer bir durum tekrarlarsa ne yapacağımı bilmiyorum ve bu konuda yardım istiyorum.
öğlenden sonra motosikletimi park ettiğim yerden çıkardım. akşamdan komşunun çocukları üstünde tepinirlerken orta sehpadan düşürmüşlerdi. onun için binmeden önce sağına soluna iyice baktım hasar tespiti yaptım. frenleri vites geçişlerini v.b. kontrol ettim. sonra motora bindim ve yol almaya başladım. 400 metre sonra kavşağa geldim ışık yeşil yandığı için 2. vitese aldım ve motor kompresi ile yavaşlamaya başladım. yaklaşık 30-40 km hızla kavşaktan sola dönmeye çalışırken arka teker dışa doğru kaymaya başladı toplamaya çalıştım bu defa da içe doğru kaymaya başladı ve motor beni sağ tarafa attı kendi de sol tarafına devrildi. sol aynam kırıldı ve grenaj çatladı. bot dışında full korumalıydım sadece düşerken sağ bacağımın dış tarafını çarptım orası şişti ve çok ağrıyor.
kazayı yapmamı lastikler (ön arka irc kışlık) ısınmadan fazla yatırmaya çalışmama ve gazı fazla açmama? bağlıyorum. bu tür bir durumdan nasıl kurtulunulur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
sanırım bu benim olaya uyuyor
Highside:
Bu arka tekerin yol tutuşunu kaybettikten sonra aniden tekrar kazanmasıyla oluşur. Süspansiyonlar basar ve sonra çok ani boşalarak(açılarak) sürücüyü motorun üst tarafından fırlatır. Çok ani olur ve çok acı verir. Ne pahasına olursa olsun kaçınılması geren bir durumdur. Bu balkondan aşağıya boyun omuz bölgenizin üzerine düşmek gibidir.
Sebepler:
. Arka tekerin kaymasına neden olacak oranda aşırı gaz verme ve arkasında hemen gazı kesmek – en sık sebep olan durumdur.
. Zemin değişmesi esnasında çok fazla yatmış olmak – yollarda sık rastlanır.
. Yere motor parçalarının fazla sürtünmesi neticesinde arka tekerin yerden kalkması – göbekli dönüşlerde sık olur.
. Lastik spine girer ve aşırı ısınan lastik aniden yolu tutar – nadir olur.