Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ilk kazamı yaptım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj dominar
    yaklaşık 2000 km motosiklet tecrübem var ve ilk kazamı yaptım. tamamen benim hatam ve açıkcası benzer bir durum tekrarlarsa ne yapacağımı bilmiyorum ve bu konuda yardım istiyorum.

    öğlenden sonra motosikletimi park ettiğim yerden çıkardım. akşamdan komşunun çocukları üstünde tepinirlerken orta sehpadan düşürmüşlerdi. onun için binmeden önce sağına soluna iyice baktım hasar tespiti yaptım. frenleri vites geçişlerini v.b. kontrol ettim. sonra motora bindim ve yol almaya başladım. 400 metre sonra kavşağa geldim ışık yeşil yandığı için 2. vitese aldım ve motor kompresi ile yavaşlamaya başladım. yaklaşık 30-40 km hızla kavşaktan sola dönmeye çalışırken arka teker dışa doğru kaymaya başladı toplamaya çalıştım bu defa da içe doğru kaymaya başladı ve motor beni sağ tarafa attı kendi de sol tarafına devrildi. sol aynam kırıldı ve grenaj çatladı. bot dışında full korumalıydım sadece düşerken sağ bacağımın dış tarafını çarptım orası şişti ve çok ağrıyor.

    kazayı yapmamı lastikler (ön arka irc kışlık) ısınmadan fazla yatırmaya çalışmama ve gazı fazla açmama? bağlıyorum. bu tür bir durumdan nasıl kurtulunulur?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------

    sanırım bu benim olaya uyuyor

    Highside:

    Bu arka tekerin yol tutuşunu kaybettikten sonra aniden tekrar kazanmasıyla oluşur. Süspansiyonlar basar ve sonra çok ani boşalarak(açılarak) sürücüyü motorun üst tarafından fırlatır. Çok ani olur ve çok acı verir. Ne pahasına olursa olsun kaçınılması geren bir durumdur. Bu balkondan aşağıya boyun omuz bölgenizin üzerine düşmek gibidir.

    Sebepler:

    . Arka tekerin kaymasına neden olacak oranda aşırı gaz verme ve arkasında hemen gazı kesmek – en sık sebep olan durumdur.
    . Zemin değişmesi esnasında çok fazla yatmış olmak – yollarda sık rastlanır.
    . Yere motor parçalarının fazla sürtünmesi neticesinde arka tekerin yerden kalkması – göbekli dönüşlerde sık olur.
    . Lastik spine girer ve aşırı ısınan lastik aniden yolu tutar – nadir olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yol , hava , ve motorunun durumuna göre hızını ayarlaman yeterli ( ve tabiki gaz fren dozajını da ). Çok komplike bir yönteme gerek yok.
    Boş müsait yollarda kendini çok fazla riske atmadan motorunun sınırlarını ve tepkimelerini öğrenmeye çalış.
    Geçmiş olsun.

  3. #3
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Motor freni yapıyordum demişsiniz. Yani vitesiniz küçük devriniz yüksekti = torkunuz yüksekti. Bu halde de viraj içinde gaz verdiğinizde olaylar biraz seri gerçekleşmiştir. Lastiklerin soğuk olmasının yanında bunun da bir etken olması muhtemel diye düşünüyorum.
    acayüp ve seyyah27 bunu beğendiler.

  4. #4
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Geçmiş olsun.
    Motorcuların hiç istemediği türden bir düşüş.
    Lastik ne kadar iyi olsa da yine düşürüyoruz
    Ben michelin kullanıyorum iki defa düştüm iki defa da düşeyazdım
    Çaresi tecrübe, lastiğin ve motorun sınırlarını iyi bilmek gerekiyor.
    seyyah27 bunu beğendi.

  5. #5
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    suç bence lastikte değil lastik ısınmadı falan demişsiniz yapmayın hocam racing motoru bunlar tamam yeni lastik hamuru yumuşak lastik kullanmak çok güzel ama %95 lik kısmı sürücüde bitiyor ben yeri geldi 14 senelik lastikle viraja yattım ama yinede bişey olmadı neden çünkü yoluna göre kullanırdım bazı asfaltlar artık üzerinden arabalar geçe geçe öyle bir parlıyorki buz pisti gibi oluyor bırakın motoru s kasa mercedes ile esp olmasına rağmen sırf bu yüzden duvara gireni bile gördüm eee motosikletle sen bu yolda yatacam dersen görürsünnn..... şu şehir içlerindeki parlamış asfaltlarda çok dikkat etmek gerekiyor olabilecek en dik açıyla viraj dönülmeli bunun içinde hız olabildiğince düşürülmeli
    ha şu var mesela yeni sıcak asfalt dökülmüştür zaten o yol kendini belli eder arka freni sert atsan bile teker zor kitler böyle yolda yat yatabildiğin kadar tabi yolda mazot kum vs. yoksa varsa yine yapışırsın yere o ayrı

  6. #6
    orhanay06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer çalındı - hedef WR250
    hatırladıgım kadarı ile...

    gazı kesmek en buyuk hata. gazı sabit tutarak arka tekerlegin kaymasına izin vermeliydin. hatta gazı biraz daha acmalıydın ki arka teker biraz daha kaysın ve viraz sonunda yavas yavas yolu kavrasın. yolu kavramaya basladıgı anda da zaten on ve arka teker aynı hizaya gelmis olacaktı.

    kaynak: bileği bükmek (keith code) okumanı tavsiye ederim... gecmis olsun.

  7. #7

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni GT170
    anlayamadığım olay şu dostum cbf150 komşu çocuğunun düşürebilmesi için büyük değil mi biraz bide bu komşu çocukları kaç yaşında :D

  8. #8
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    suç bence lastikte değil lastik ısınmadı falan demişsiniz yapmayın hocam racing motoru bunlar tamam yeni lastik hamuru yumuşak lastik kullanmak çok güzel ama %95 lik kısmı sürücüde bitiyor ben yeri geldi 14 senelik lastikle viraja yattım ama yinede bişey olmadı neden çünkü yoluna göre kullanırdım bazı asfaltlar artık üzerinden arabalar geçe geçe öyle bir parlıyorki buz pisti gibi oluyor bırakın motoru s kasa mercedes ile esp olmasına rağmen sırf bu yüzden duvara gireni bile gördüm eee motosikletle sen bu yolda yatacam dersen görürsünnn..... şu şehir içlerindeki parlamış asfaltlarda çok dikkat etmek gerekiyor olabilecek en dik açıyla viraj dönülmeli bunun içinde hız olabildiğince düşürülmeli
    ha şu var mesela yeni sıcak asfalt dökülmüştür zaten o yol kendini belli eder arka freni sert atsan bile teker zor kitler böyle yolda yat yatabildiğin kadar tabi yolda mazot kum vs. yoksa varsa yine yapışırsın yere o ayrı
    sen yinede 14 senelik lastikle bırak viraja yatmayı düz yolda bile gitme.. tel kırar düşersin daha viraja gelmeden. şans diyelim birazda...
    Kaymayan lastik yoktur, kaydırmayan sürücü vardır.
    Küçük cc de olsa farketmez ısınmış lastik ile soğuk lastik farklıdır. RACİNG olmasa da hissedilir. Çünkü her ikisi de iki tekerlek üzerinde hareket eder.
    lastik ömrü janta takıldığı an itibari ile 2 yıldır.
    raf ömrü 5 yıl . o da doğru raflarda saklandıysa.. (betona değmeyecek nemli ortamda olmayacak)
    senin leastikleri irc işli modeli değilmi arazi lastiği gibi iri dişli olanından dişli lastik asfaltta tutmaz ki. Racing lerde silik lastik var YER ile TEMASI daha fazla arazi lastiklerinin asfalt ile teması daha azdır. Pürüzsüz asfaltta özelliklede ıslakta daha da çok kayar. Toprak yolda zemine batma tututnma sureti ile performans verir.
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  9. #9
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Geçmiş olsun... Lakin böyle durumlarda eğitimin önemi çıkıyor ortaya. Anladığım kadarıyla High Side denen olayı yaşamışsınız. Kesinlikle gazı kesmemek ama dozajlamak gerekmete böyle bir durumda.. Eğer motorun arka lastiğine iletilen gücü keserseniz motor tepkisel olarak kendini düz şekilde düzleme sokmak isteyecektir. Bu gidon o sırada ters açıda durduğu için arka teker sol-sağ sonra gerekirse gene aynı hareketleri tekrarlayarak düz bir çizgiye girmeye çalışacaktır çünkü hareket eden her cisim gibi o da yoluna gitmek isteyecektir. Böyle durumlarda gazı hafif keserek (AMA KAPATARAK DEĞİL) arka tekere aktarılan gücü ve torku bir nebze kesmek gerekiyor. Drift yapan kişileri illaki izlemişsinizdir. Bu kişiler bu aktarımı debriyaj yardımı ile yaparlar ama bu çok fazla tecrübe isteyen bir iştir. Süpermoto yarışlarında viraj tekniklerini incelerseniz yüksek hızlı girilen virajlarda arka tarafın kontrolsüz biçimde çok fazla dışa açılmasını gene gaz dozajlaması ile dengelediklerini görürsünüz. Site de bir çok supermoto kullanıcısı arkadaş var ve bu konuda size detaylı fikir verebilirler diye düşünmekteyim. Tekrar geçmiş olsun Allah beterinden korusun..
    seyyah27 bunu beğendi.

  10. #10
    rev'it - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 2012,,/ 125 UAG
    11 hp bir motorla highside olmasi imkansizdir. zaten anlattigin olay highside degil. bana yavas donerken motoru cok yatirip dengeyi kaybetmissin gibi geliyor
    adonis84 bunu beğendi.

  11. #11
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    motoru çok yatırmıs olsa muhtemel olarak motor yattıgı yönde kayar ve low side denen hadise gerçekleşir.. Arkadaşın anlatması motor arkadaşı üzerinden fırlatmış!! Bunun literatürde High Side Crash diye geçtiğini biliyorum. Ama tabiki usta olmadığımdan bunun bir açıklamasını sen yaparsın..

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj dominar
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    suç bence lastikte değil lastik ısınmadı falan demişsiniz yapmayın hocam racing motoru bunlar tamam yeni lastik hamuru yumuşak lastik kullanmak çok güzel ama %95 lik kısmı sürücüde bitiyor ben yeri geldi 14 senelik lastikle viraja yattım ama yinede bişey olmadı neden çünkü yoluna göre kullanırdım bazı asfaltlar artık üzerinden arabalar geçe geçe öyle bir parlıyorki buz pisti gibi oluyor bırakın motoru s kasa mercedes ile esp olmasına rağmen sırf bu yüzden duvara gireni bile gördüm eee motosikletle sen bu yolda yatacam dersen görürsünnn..... şu şehir içlerindeki parlamış asfaltlarda çok dikkat etmek gerekiyor olabilecek en dik açıyla viraj dönülmeli bunun içinde hız olabildiğince düşürülmeli
    ha şu var mesela yeni sıcak asfalt dökülmüştür zaten o yol kendini belli eder arka freni sert atsan bile teker zor kitler böyle yolda yat yatabildiğin kadar tabi yolda mazot kum vs. yoksa varsa yine yapışırsın yere o ayrı
    ben suç lastikte demedim düşmeme sebep olabilecek nedenleri kendime göre yorumladım. motosiket tecrübem olmadığını başta söyledim. şehir içinde ve şehir dışında yollar tabiki çok dikkat etmek gerek. ama konuyu açmamda ki sebep de zaten bu. yola dikkat edemeyip de arka tekeri kaydırırsak ne yapacaz v.b. gibi sorulara cevap aramak için konu açtım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

    Alıntı orhanay06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatırladıgım kadarı ile...

    gazı kesmek en buyuk hata. gazı sabit tutarak arka tekerlegin kaymasına izin vermeliydin. hatta gazı biraz daha acmalıydın ki arka teker biraz daha kaysın ve viraz sonunda yavas yavas yolu kavrasın. yolu kavramaya basladıgı anda da zaten on ve arka teker aynı hizaya gelmis olacaktı.

    kaynak: bileği bükmek (keith code) okumanı tavsiye ederim... gecmis olsun.
    bu söylediklerini araştıracağım ve uygulamaya çalışacağım. buna göre motor yolu tutmazsa ve kaymaya devam ederse son çare olarak tekmeleyip motordan ayrılmak gerekiyor galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Alıntı monolog17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlayamadığım olay şu dostum cbf150 komşu çocuğunun düşürebilmesi için büyük değil mi biraz bide bu komşu çocukları kaç yaşında :D
    ikisi 6 yaşında biri 8 biri de 9 yaşında. düşmeden iki dk önce yanlarından geçtim. ikisi motorun üstünde birisi önünde gidonu tutmuş, birisi de sıra bekliyordu. beni görünce kaçışmaya başladılar. bende senin gibi düşündün herhalde düşüremezler dedim. binin ama kavga etmeyin dedim. arkamı döndüm arabaya biinip park yerinden ayrılıyordum düşme sesi geldi. anlayacağın canavar gibiler bırak motoru ellerinde birer sopa olsa seni beni de düşürürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

    lastikleri de değiştireceğiz anlaşılan
    Cehennem yerinde hiç ateş yoktur,
    Herkes ateşini bu dünyadan götürür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)