Sofuoğlu İstedi, Antrenman Pisti Yapıldı
-
21 Temmuz 2011, 21:27
#21
jawa adlı üyeden alıntı
Bende rc model yarış pisti sandım.
Ferrari'nin araç test pisti ile dünya şampiyonu adamın sürüş yapacağı pist aynı şey değil ki.Birisinde pist dışına çıkarsan aracı parçalarsın.
:D anlamadın galiba o araçları test eden 7 kez dünya şampiyonu olan michal shumcaher. Oda şampiyon test edilen araçlarda o zamanın paha biçilmez f1 araçları, ayrıca Kenan illa ki güvenlik açısından sakınca görürse deiştirir düzelttirir oda olmadı yarışmaz.
Bu araziye bu pistin yapılmasına ön ayak olan başlatan milli piyangodan aldığı paranın bir kısmını buraya yatıran bizzat KENAN SOFUOĞLUNUN kendisiydi, Ben kimseyi savunmak istemiyorum ama bu pisti zaten Kenan yaptırmaya çalışıyordu idareci, uzman denkleminde onuda saymanız lazım o zaman.
Reklamlar
-
21 Temmuz 2011, 21:34
#22
Motosiklet Eğitmeni
Mimar kardes,
test pisti ile antreman pisti farklidir.
Test pisti dedigin araç test etmek için.
Ihtiyacin olan sey hizlanacak düzlükler ve çesitli egimde virajlar.
Fakat dikkat!
Motosikletin test pisti ile 4 tekerin test pisti ayni degildir.
Her ikisine uygun test pistleri de vardir tabi.
Ama antreman pisti baskadir.
Burasinin tasarlanmasinda Kenan'in da katkilari var diye hatirliyorum.
Bu nedenle pistin yapisi,grafigi hakkinda yorum yapmadik dikkat edersen.
Ama sen antreman pistinin etrafina agaç dikersen, tel örgü çekersen-ki altinda baya duvar var- iste o zaman birilerini öldürmeye niyetlisin demektir.
Türkiye hep neden kaybediyor biliyormusunuz?
Yapilan yanlislari düzeltmek için harcadigi efor, zaman ve paradan.
Hiz yapilan bir yerde yanlislar zaman içerisinde düzeltilir ne demek yahu?
O zaman içerisinde birileri tel örgülere takilirsa ne olacak?
Daha da kötüsü, yapilan yanlisin yanlis oldugunu bilmiyorki adamlar.
Adam agaçlara çarpip ölse, suçu antreman yapan pilota bulur, kenara agaçli alanda 50km/h hizi geçmeyiniz diye tabela dikerler.
Bakin körfez pistinde de yanlislar vardi.
Pistin etrafi kaya ile doluydu.
Ama bunun yanlis oldugunu kimseye anlatamadik.
Sonra Sinan(Kenan'in abisi) gitti o taslardan birinde can verdi.
Zamanla düzelttiler.
O zaman dedigin kavram artik Sinan için hiç bir sey ifade etmiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
21 Temmuz 2011, 22:15
#23
Burada eleştirilen sadece pistin hemen yarım metre kenarında altı beton duvar üstü tel örtü ve arkalarında da ağaçların olmasıdır. 1.3 km uzunluğunda 5-6 metre genilişliğinde (ki burası 7 metre galiba) bir pist yapmak kolay bir iş değil. 1 km asfalt maliyetinin ne kadar olduğundan haberiniz var mı ? Burada yapılan iş çok güzel ancak (malesef) pistin yarım metre kenarına duvar/çit koyarak gene Türk işi nazar boncuğumuzu kondurmuşuz...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
21 Temmuz 2011, 23:45
#24
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
22 Temmuz 2011, 00:51
#25
Motosiklet Eğitmeni
Kenan'in çevre dûzenlemesinden haberi oldugunu zannetmiyorum.
O burayi SM pisti olarak tasarladi.
SM de motor surekli kayar.
O kaymayi kontrol edebilen pilot her alanda basarili olur.
Bu nedenle 600cc ve 1000cc pilotlari antremanlarini genellikle SM ile yaparlar.
Kenan'da antremanlarini SM ile yapiyor.
Bu anamda pistin yapisi eminimki SM için çok uygundur.
Fakat umarim orada Endurance falan yapmaya kalkmazlar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
22 Temmuz 2011, 02:38
#26
Tamda bahsettuğim konuya geldik işte pistin kısalığından' darlığından daha uzun gokart pisyleri olduğundan eve giden yolun daha iyi olduğundan bahsrdildi. Ama teller yakın evet yakın evet tellerin arkasına ağaçlandırmışlar, bunlar problem mi evet problem, ama burasnı yaptırtan ve kullanacak olanı senden benden bizden önce bir şampiyonumuz var. Oranın imkanları ne tel örgülerin önüne lastik bariyer mi yapılır yola ne kadar yakın bunlar hep oranın şartına göre değerlendirilecek önlemi alınacak şeyle olmuyor mu o zaman teller yıkılır sökülür çok ta zaman kaybı yaşamaz kimse. Ewet hiç zaman kaybına tahammülümüz yok şu an ama tu kaka berbat eee yık gitsin olmaz. Teller yakın altı beton e o zaman oraya lastik yığacağiz, olmadı mı telleri arkaya alacağız , ama orada otoyolda var, illaki birşetler olacak ve bizde en idealini bulmaya çalışacağız ama yukarıdada dedim güvenlik sıkıntısi varsa zaten şampiyon girmez bu piste. Unuymayalım 30 40 yıllık pistlerde bile bariz güvenlik riskleri oluşabilihor bir anda. Ama tekrar ediyorym pist darmış kıdsymış oymuş buymuş demek yerin teller şu yakınlıkta ve viraj ćıkış cizgisindr en az şu kada yakınlıkta olmalı diue yazıp eleştirilseydi. Ben en başta katılırdım konuya
-
22 Temmuz 2011, 03:23
#27
Yakinda Türkiyeye geliyorum kismetse..
Izin verirlerse bu piste cikarim..
Benim gibi acemiye bile dar gelir o pist sanirim...
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
22 Temmuz 2011, 03:37
#28
Motosiklet Eğitmeni
architect adlı üyeden alıntı
Tamda bahsettuğim konuya geldik işte pistin kısalığından' darlığından daha uzun gokart pisyleri olduğundan eve giden yolun daha iyi olduğundan bahsrdildi. Ama teller yakın evet yakın evet tellerin arkasına ağaçlandırmışlar, bunlar problem mi evet problem, ama burasnı yaptırtan ve kullanacak olanı senden benden bizden önce bir şampiyonumuz var. Oranın imkanları ne tel örgülerin önüne lastik bariyer mi yapılır yola ne kadar yakın bunlar hep oranın şartına göre değerlendirilecek önlemi alınacak şeyle olmuyor mu o zaman teller yıkılır sökülür çok ta zaman kaybı yaşamaz kimse. Ewet hiç zaman kaybına tahammülümüz yok şu an ama tu kaka berbat eee yık gitsin olmaz. Teller yakın altı beton e o zaman oraya lastik yığacağiz, olmadı mı telleri arkaya alacağız , ama orada otoyolda var, illaki birşetler olacak ve bizde en idealini bulmaya çalışacağız ama yukarıdada dedim güvenlik sıkıntısi varsa zaten şampiyon girmez bu piste. Unuymayalım 30 40 yıllık pistlerde bile bariz güvenlik riskleri oluşabilihor bir anda. Ama tekrar ediyorym pist darmış kıdsymış oymuş buymuş demek yerin teller şu yakınlıkta ve viraj ćıkış cizgisindr en az şu kada yakınlıkta olmalı diue yazıp eleştirilseydi. Ben en başta katılırdım konuya
Kardes,
sen hangi dünyada yasiyorsun?
Mühendislik, mimarlik diye bir kavram yûzyillar önce icat edildi.
Hatta bizim Mimar Sinan'imiz vardir.
Taaa onun yasadigi zamanlarda bile olmazsa yikar yeniden yapariz diye bir cûmle yoktu.
Bir seyi yapiyorsan adam gibi yapardin.
Ulem bizim Türkçede bilmiyorsan sor diye bir kavram vardir.
Hatta bilmemek degil, ögrenmemek ayip diye vecizelerimiz bile vardir.
Hadi hepsini geç, ilim çinde de olsa arayiniz diye peygamber emri vardir.
Simdi tûm bunlar dururken sen milyonlar döküp vatandasin parasiyla vatandas ölsûn diye pist yapacaksin, sonra da olmazsa bir daha yapacaksin.
Ne diyeyim ki ben size?!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
22 Temmuz 2011, 10:04
#29
Mersin İl Temsilcisi
architect adlı üyeden alıntı
Bence gerçekten abartıyorsunuz. yok gokart pistiymiş yok burada nasıl antreman olurmuş, yok moto2 de yarıştığı pistler bundan farklıymış, Arkadaşlar adamın türkiyeye gelceğinde çıkıp motor sürebileceği pist yok, kendi imkanlarıyla birşeyler yapmaya çalışmış adama yardım etmişler ha mükemmel mi, değil elbette ama 30 yıllık 40 yıllık pistlerle hatta asırlık pistlerle karşılaştırmayın, adı üstünde antreman yapacak yarış değil 2 km boyuca en iyi turu yapmaya çalışmayacak, yada 30 kişiyle yarışmayacak. Kendi tasarladığına göre istediği şekilde viraj dağılımınıda yapmıştır, istediği zaman istediğ kadar, kafasına bişi takılmadan motor kullanabileceği bir pist işte. ve yolun çok başında zamanla eklemeleride olur çıkarmalarıda olur, olmazsa hiç kullanılmaz. Ama trafiğe kapalı bir alanda evine yakın motor kullanabileceği bir alan en nihayetinde. Birde yine böyle bir anrteman pistinden örnek vereyim ferrarinin kendi test pisti fiorano, ki burada test yasağından önce f1 araçlarının testlerini bile yaparlardı, sadece 8.4 metre genişliğinde ve 160 km hız ortalamyla dönülüyor. Dev bir kuruluşun bünyesindeki 40 yıllık bir pist, ama bir f1 pisti olmaktan çok uzak olmasına rağmen adamlar burada f1 testleri yapıyorlardı. O yüzden önemli olan pistin uzunlupu genişliği etrafındaki teller ağaçlar değil, istediği karakteristikte virajların olup olmaması, elbette Şampiyon güvenlikle ilgili bir endişe duyarsa bunu yetkililere iletir ve değiştirilmesini sağlar ama hani off günlerinde bile çalışabileceği bir mekanı var onunda artık.
Çok uzun ve sert oldu galiba sürçülü ihsan ettiysem affola ama negatif enerjili herşeyden şikayet eden toplum olduk, bunun yerine yapılanların üstüne nasıl ek yapabiliriz düşünmeliyiz.
yani diyorsun ki;
savaşta eli boş düşman karşısına çıkacağıma, elimde patlayabilecek bir ilkel bombayla savaşmaya razıyım. ölürsem KENDİ ELİMDEN ölürüm!!!
herkese benden önce tek tek cevap verecek, pist görmüş büyüklerimiz burada olmasaydı ben size cevap verirdim ama gokart bile sürmemiş, piste yak basmamış ve hatta 150km hız bile görmemiş, virajda yatmamış adamlardan bile eleştri gelince keşke motoruma neon ışıkları takıp aynaları söküp "nasıl olmuş" diye topic açasım geliyor....
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
22 Temmuz 2011, 10:55
#30
Bence olayi pist gibi teknik fikirler ile elestirmemek lazim. Adapazari Akyazi gibi dune kadar Motor sporlarinin M sini dahi bilmeyen bir belde bugun kendi vatandasi icin pist yaptiriyor.
Ayni durum Valentino rossinin dogdugu koyde ona hitaben tum hiz sinirlari 46 olarak degistirildi ve koyun her yerinde bu tabela konuldu.
Bunlar guzel seyler. Taktir etmek lazim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
22 Temmuz 2011, 11:14
#31
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Bence olayi pist gibi teknik fikirler ile elestirmemek lazim. Adapazari Akyazi gibi dune kadar Motor sporlarinin M sini dahi bilmeyen bir belde bugun kendi vatandasi icin pist yaptiriyor.
Ayni durum Valentino rossinin dogdugu koyde ona hitaben tum hiz sinirlari 46 olarak degistirildi ve koyun her yerinde bu tabela konuldu.
Bunlar guzel seyler. Taktir etmek lazim
abi buna "jest yapayım derken göz çıkarmak" denir.
çocuk parkının bile yeri büyüklüğü içeriği ile ilgili teknik altyapı çalışması vardır.
niyet kabahati örtmez.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
22 Temmuz 2011, 12:26
#32
Pistin dogrulugunu kontrol edecek TMSF diye bir kurum var. Gerekir ise pistin etrafı kaucuk yuksek bariyerler ile kaplanir ve duzeltme yapilir. Sonucta Kenan da aptal degil her halde , dogru pist ile yanlis pisti ayirt edebilecek yetenegi var. Her seyi bir kenara birakin sponsorlari dahi gelip o pisti inceler.
Ama bu pist hatali dahi olsa .
Kenan asla kullanamiyacak dahi olsa
Sonucta iyi bir adim olarak goruyorum. Her seyi bu kadar negatif elestirmek iyi yanlarini hic gorememek bazen bu isi anlamaya calisan devlet yonetimini isinden sogutabilir.
Federasyon adam gibi gidip oraya yetkilileri tebrik etmeli , ve ardindan kusurlari var ise bakin arkadaslar guzel ama dogrusu bu gelin hep beraber duzeltelim demeli.
Cok kotumser elestiri bazen insani inadina yanlis yapmaya iteler.
Turkiyede cok bilmislik var ama hareket yok.
Buda biraz dusundurucu aslinda....
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
26 Temmuz 2011, 12:23
#33
Dediginiz olsun isterim ,keşke pist kullanıma acılmadan gerekli incelemeler yapılsa ,onlemler alınsa degılmı?Maalesefki devlet yada özel iştirakolsun bu memleket'te hatalar buyuk kayıplar verilmeden düzeltilmiyor.
bu arada pist sadece sofuoglunun kullanımına degıl haberın son paragrafına bakarsanız egıtım ve idman ıcın tum motosıklet severlerın kullanabılecegı yazıyor.risk tahmin edilebilecegindende fazla
hayırlısı dıyelım
-
27 Temmuz 2011, 20:04
#34
Hadi Hayırlı Olsun
[COLOR="Blue"][B]Dünyanın En Delisi Motor Sürenmiş İkinci Delisi İse Arkasına Binenmiş Ben Her Zaman Birinci Deli Oldum İkincilik Bana Yakışmaz[/B] [/COLOR]::bira01:::flower:::bira01::
-
27 Temmuz 2011, 20:55
#35
bizim burda da var böyle pistler ama sadece RC model kullanıyorlar burda çok ufak bir alan değil mi orası ya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)