Motosiklet sürücülerinin İstanbul trafiğinde yaşadıkları
-
Admin
İstanbul trafiğinde tehlike yaşadıklarını anlatan motosiklet sürücüleri, kendilerine saygı gösterilmesini istiyor. Yeterli denetim olmadığından yakınan Yahya Dai, “E-5 İstanbul’un en sabıkalı yolu” diyor
* Motosiklet almaya nasıl karar verdiniz?
Trafikte fenalık geçirdiğim bir dönemde aldım. Sekiz yıldır kullanıyorum. Yağmur, çamur, kar olmadığı sürece tercihim motor kullanmaktan yana. Bugüne kadar 74 bin kilometre yol kat ettim.
* İstanbul’da motosiklet kullanmak neden zor?
Yollar yoğunluğu kaldırmıyor. Trafik kurallarına saygı göstermeyen kitle var. Kural ihlallerine karşı sıkı denetleme yok. E-5 İstanbul’un en sabıkalı yolu. En fazla ölümlü motor kazası burada yaşanıyor. O yoldan her geçtiğimde trafik ihlali yapan onlarca arabayla karşılaşıyorum. Cahil ve küstah davranışlar oluyor. Fosforlu kask kullanıyorum. Düzenli ve göze batan bir kıyafetim var. Uzaktan görenler polis zannedip toparlanıyor.
* Diğer kentlerde sürücüler motorculara karşı daha mı dikkatli?
Motorla Datça’ya, İzmir’e ve Ankara’ya gittim. Bu kadar kötüsünü başka yerde yaşamadım. İstanbul’da motor kullananlar, diğer tüm kentlerde rahatlıkla kullanabilir.
* Nasıl tedbir alıyorsunuz?
Kendime göre sürücüleri kategorilere ayırıyorum ve temkinli yaklaşıyorum. Lüks otomobillerin sürücüleri, otobüs şoförleri, taksiciler, cep telefonlu ve cipli kadınlar, ticari küçük araçlar ve bir de gıda dağıtıcıları kategorisi var.
* Lüks otomobillerin sürücüleri nasıl bir gerilim yaratıyor?
Mercedes, Audi, Ferrari, BMW gibi arabaların şoförlerine dikkat ediyorum. Trafikte yüzde 80 “Çekil git buradan”, “Bu yol benim hakkım”, “Zaten burada olmaman gerekirdi” gibi küstah ifadelere maruz kalıyorsunuz. Güçlünün güçsüzü koruması gerektiği bilinmiyor. Trafikte birinci öncelik yayanındır. İkinci sırada bisiklet var. Sonra motosiklet ve otomobil.
* Otobüs şoförleri motorcular için nasıl bir risk oluşturuyor?
Otobüs şoförleri durağa arkadaki arabadan önce varabilmek için durağa fazla yanaşmıyor, olabildiğince açıkta duruyorlar. İlla solundaki şeride geçeceksin ya da onu beklemek zorundasın. Soldan giden arabalar da yol vermek istemiyor. Sağdan gidenler soldakinin önünü kesiyor. Geçsen bir türlü, geçmesen bir türlü. Aradan manevralar yaparak otobüsün önüne geçmeye çalışıyoruz. Toplu taşıma araçları için ayrı şerit olması lazım. Onların durması trafiği de durdurabiliyor.
* Taksicilerin yarattığı tehlikeler neler?
Büyük kısmı sinyal vermeyi gereksiz buluyor. Herkes bencil ve kendi küçük dünyasında aracını kullanıyor. Bir de cep telefonlular kategorisi var. Dikkatsiz kullanıyorlar, aynaya bakmıyorlar, kimseye yol vermiyorlar, uyardığınızda duymazdan geliyorlar. Onların uzağından gitmekten başka çare yok. Ticari küçük araç şoförleriyse gününü arabada geçiriyor. En yaygın sorunları sinyal vermemek ve aynaya bakmamak.
* Gıda dağıtıcıları hakkında ne diyeceksiniz?
En tehlikeli kategori bu. Çok düşüncesizce risk alıyor, kuralları hiçe sayıyorlar. Buna trafik polislerinin müdahale etmesi lazım.
* Motorcularda hiç mi suç yok?
Motorcuların eksikliği kendilerini korunmamaları. Kask bile takmıyorlar. Arabaların görüp görmediğini kontrol etmeden aradan geçmeye meyilli motorcu çok. Birbirini kollayan motosikletçi hemen hemen hiç yok. Ben arabaları kollamakla kalmayıp motorcuları da kolluyorum.
* İstanbullu sürücülere bir çağrınız var mı?
Motosikletliye saygı gösterin. O insan savunmasız. O insan canını aracın üzerine koyuyor ve gidiyor. İhmalleri canıyla ödüyor. Dört tekerliklilerse malıyla ödüyor, canıyla ödemesi sonraki aşama.
Sema Börü Yönetici asistanı
“KADIN SÜRÜCÜLER KAZAYA SEBEP OLUYOR”
Trafikte yaşadığımız sorunların biri, ‘scooter’ kullanıcılarının kask takmayarak ve akrobasi hareketleri sergileyerek kazaya sebebiyet vermeleri. İkincisi, kadın sürücüler! Uyarı levhalarını dikkate almıyorlar. Otomobilde ayna yokmuş gibi sürüyorlar. Trafik bir playstation oyunu ya da lunapark değildir. Sonradan pişman olmamak için daha duyarlı olunursa, her iki taraf da emniyette olur.
Seda Günçe/Organizasyon sorumlusu
“ÇOK KOLAY CAN KAYBI OLABİLİR”
İstanbul’da motor kullanmak diğer kentlere göre daha zor. Herkes uyanıklık peşinde, kıyasıya mücadele var. Hızlı gitmek konusunda iddialı motosikletler, savunma sürüşüne geçmek zorunda kalabiliyor. Bu sisteme ayak uydurmuş kuryeler görsem de, İstanbul trafiğinde hayatta kalabilmek için savunma tarzı bir sürüş yapılması gerektiğini düşünüyorum. İki saattir trafikte kalmış ve gözü dönmüş bir sürücünün kurbanı olmak işten değil. Diğer kentlerde de ‘motosikleti ciddiye almama’ durumu söz konusu. Özellikle küçük şehirlerde, şeridi boş yere meşgul etmekle suçlanabiliyorsunuz. Bizim için uygun görülen yer, emniyet şeridi. İstanbullu sürücülerden hatırlamalarını istediğim tek şey; çok kolay can kaybı olabildiği...
Sina Afyoneri /Motosiklet mağazası sahibi
“MOTOSİKLET KOLAY DURAMAZ”
Motosiklet Avrupa’da yaygın bir kültür. Bizdeki ömrü 15 seneyi geçmez. Bu kültürü insanlarımız pek tanımıyor. Bazen kıskançlık, bazen harislik deniyor ama genelde bilgisizlikten kaynaklanıyor sorunlar. Motosikletin tehlikeli olduğunu düşünmüyor insanlar. Yanlış bir hareketle, sürücüyü zor durumda bırakacağını kimse hesap etmiyor. Kuryeler ve motosikletli polisler işlerinden dolayı agresif sürücüler. Buna karşı tepki oluşuyor. Başka ülkelerde değil motorun, bisikletin bile yolu var. “Bu vasıta küçüktür, duramaz, düşer. Ona zarar verebilirim” denmiyor. Büyük araçlar küçük araçlara yol vermeli, saygı göstermeli. Arkadan bir motorun geldiğini gördüğünüzde, şerit değiştirmeyin. Motosiklet kolay kaçabilecek bir vasıta olmayabilir. Yer ıslak, kaygan veya tozlu olabilir. Aynada fark edince, motosikletin geçmesini beklemek lazım.
Burak Ercan/ Motosiklet eğitmeni
“GÖRMÜYORLAR YA DA KAALE ALMIYORLAR”
İstanbul’da motor kullanmak diğer şehirlerden daha zor. Fazla araç var ve aşırı tıkanıklık söz konusu. Sürücülerin aynadan motorları görmemeleri ülkenin kültüründen kaynaklanıyor. Görmüyorlar ya da kaale almıyorlar. İnsanlar günde dört saati yolda harcarken, motosikletlilerin zaman kaybetmemesi farklı bir psikoloji yaratıyor. Anadolu ve Güney’de motosiklet önemli bir taşıma aracı ama İstanbul’da yeni ortaya çıkmaya başladı. Başka ülkelerde motosiklet görünce yol verme alışkanlığı yerleşmişken, bizde tam tersi; direksiyon üzerimize kırabiliyor. “Ben trafikte sıkıştım, o da geçemesin” bencilliği var. Sürücüler özellikle düşük süratle giderken bizi görsünler. Bizim sürekli farlarımız yanıyor. Gerektiğimizde kornolarımızı ve hatta egzozlarımızı bile bağırtıyoruz görülmek adına. Özellikle sağa dönüşlerde sağ aynalarına ve dikiz aynalarına baksınlar. Trafikte bir anda kapıları açmasınlar. Pencerelerden sigara izmariti atmasınlar. Aynı ortamı paylaştığımızın farkında olsunlar.
Kaynak: Milliyet CADDE34 - Neşe Mesutoğlu
Reklamlar
-
beni sıkıştıran adama sadece biraz kafamı çevirip bakmam yeterli oluyor.
-
syclla adlı üyeden alıntı
beni sıkıştıran adama sadece biraz kafamı çevirip bakmam yeterli oluyor.
4 teker sürücüleri o kadar yüzsüz ki vizörü açıp küfür etseniz pişkin pişkin sırıtıyo...
-
syclla adlı üyeden alıntı
beni sıkıştıran adama sadece biraz kafamı çevirip bakmam yeterli oluyor.
aynalı vizör bu iş için çok uygun. insanlar daha çekingen oluyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
![Smile22](http://www.motosiklet.net/forum/images/smilies/eskiler/icon_thumleft.gif)
-
Bir motorsiklet kullanıcı olarak, araba kullandığım zaman zaten çoğunlukla araba kullanıyorum hep kendi düşüncem gibi motorculara yaklaşıyorum ve dikkatli oluyorum.. herkes öyle olsa..
-
istanbulda motorsiklet kullanmak herzaman derim satranç,dama ve tavla oynamak gibi
Ey Mehmed ! Ahmed-i Muhtar'ın Mucizeleriyle
Umarım Galip Olur Din Düşmanlarına Devletim "
F.S.M.HAN
-
overcloud adlı üyeden alıntı
aynalı vizör bu iş için çok uygun. insanlar daha çekingen oluyor.
aynalı vizör olunca içi gözükmüyo diyosun kim bilir kaskın içinde nasıl bir tip var düşündürüyor öylemi hım..
-
Herkez degila ama cogu surucu sanki babasinin Yolunda gider gibi arac kullaniyor. 2 kez onume sinyal bile vermeden direksiyon kirildi birinde yalpaladim digeri de siyirma taktiginle kurtuldum. Uyardigimda ise senin orada ne isin var diyor piskin piskin. İste o an dalasim geliyor. Daha 2 gun once libadiye cevre yoluna cikarken sahin marka arac kararsiz bicimde ilerliyor bende arkasindayim saga gidiyorum saga sola gidiyorum sola hareket ediyor sonra yolun ortasinda durdu. Dedim napiyorsun karar veremedinmi iceride 3 tane maganda tip . Ne desin karar veremedim nolcak diyor. Ya sabir diyerek uzaklasiyorum yoksa cinayet cikacak. Diger yandan ise sagdan giderken artik saygidan mi yoksa arabam cizilmesin mantigindan mi bilmiyorum ama yol verende cok oluyor. Tabi bende karsiliginda slm vererek ya da korna calarak tesekkur ediyorum . Keske herkez yada en azindan cogu kisi boyleolsa
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
Her ne kadar bazen dalaşmak gereksede aslında araba vs. gibi trafikte aralıksız durk kalk yapan araç sürücüleri ile kavga etmek anlamsız
Zaten Allah onları cezalandırmış , sürünüyorlar.
Ne kadar kötü bi durum bu, bi düşünsenize , Yanlarından vızır vızır motosiklet ler ilerlerken onlar konserve kutusu gibi arabalarında sinir harbi yaşayarak bizim yüzümüze DEPRESYON a giriyorlar.
Onlara acımıyor olsaydım;
Geçenlerde Eyüp yolunda yanından geçtim diye üstüme yürüyen ve ve itekleyen arabada eşi ve çocuğu olan beyaz Citroen C5 li depresyon hastasına dalardım.
saygılar.
-
Ben artık taşın altına elimizi koymak gerektiğine inanıyorum; konuşarak ve tartışarak biryere varılmayacağı kesin.
Ben hem bir motorsiket hemde bir otomobil kullanıcısıyım. özellikle E-5 te seyir halindeyken neredeyse her 30 sn de bir kural ihlali yapan veya ihlalin ötesinde delicesine giden sürücü görmek mümkün. Özellikle bu tür tehlike arz eden (aşırı hızlı, zigzag vs) araçları bizzat 155 trafik hattını arayarak şikayet ediyorum. sadece bu şekilde 2 aracın polis tarafından durdurulduguna bizzat şahit oldum. sizi geçip gitmiş olabilirler ama biraz ileride bir motosikletli, bir otomobil sürücüsü belkide durakta bekleyen birinin hayatını karartabilirler. Bunu yapın arkadaşlar, gördügünüz olumsuzlukları anında bildirin. bunun adı ispiyonculuk değil, vatandaşlık görevidir.
ayrıca denetimsizliğin oldugu bir gerçek, madem öyle birgün geziye gideceğimiz yere, İst.Emniyet müdürlüğüne topluca bir ziyarette bulunalım, aramızdan 2-3 kişi temsilci olarak gidip, tüm araclar için denetimlerin sıklaştırılmasını talep edelim. Biz yapmazsak bizim için kimse yapmayacaktır....
-
-
askon adlı üyeden alıntı
Sinan selamlar bunların yaptığını elin iti yapmaz....
-
Hep aşina olduğumuz şeyler..
Otomobil sürücüleri de motosiklet kullansa eminim trafik çok daha güvenli bir hal alırdı.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
scoterleri cc sine bakmadan aractan saymayanlara saygılarımı sunuyorum eskiden 650 cc burgman kulanırken cok cekmiştim...
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)
-
hiç kibarlaştırmadan söyleyeceğim, istanbul'da trafik polisleri görev filan yapmıyor. en son ne zaman trafik polisi gördünüz ve ne yapıyorlardı?
ben söyleyeyim, başbakan geldiğinde gördüm; geçeceği yolu kesiyorlardı.
yeterli trafik polisi olmayabilir, ama hazır, kullanılan teknoloji var. neden şu eds'yi yaygınlaştırmazlar, anlamak zor.
ödenek mi diyecekler, ona da verecek cevabım var; onca lüzumsuz yere yerleştirilmiş kamera var, bunlar doğru yerlere konulsa bile çok şey değişir.
-
derdımız cok ama çaresını arastıran yok benım aklıma gelen çarelerden bırı beledıye baskanımız dan bır randevu alsak gitsek konusşak bu ıstanbulun trafık derdını azda olsa rahatlatacak bu motorlarımıza uygun e5 kenarında uygun yollar olsa ulaştırma bakanlıgı ile konussak bu secım oncesı koprulerde deki adeletsızlıgı gıderecek ucret uygulaması yapsalar
mevsım öncesıde trafıkle konusup denetımlerı artırsalar motorlar uzaerınde kıyafet kask vs denetsleseler çalıntı motorları bulsalar tv lerde egıtım ve kaza görüntulerı yayınlansa ders alsak ne guzel olur
ama kım öncu olacak ne zaman yapılacak bu ısler
-
dün başıma gelen bi olayı anlatayım size
gün servise çıktım paketimi bıraktım dükkana dönüorum önümdede bi araç vardı resmen direksiyon başında uyuyodu korna çaldım kendıne geldi bi daha korna caldım sollucagım diye bu aradada aynadan kafamla işaret ediyorum adam birden ters yolda u dönüşü yapdı zaten yapar yapmaz zar zor tam yanında durdurdum motoru indim kaskı felan cıkardım sen nabıosun görmuomusun u dönüşü yasak felan adam ses bile çıkaramadı sonra tamda arkamızda polis varmıs taktiri ilahi işte anons geçtı arabayı geldi bana dedi bişeyin varmı dye saolsun o polis memurundan yok abi dedım başladı adama bağırmaya baya sinirlenmıstı oda zaten canlı canlı gördü olayı sonra bana sen git kardesım dedi sonra onlarda orda kaldı polisele sonra eyw abi kolay gelsin dedim çektim gittim dükkana
resmi olan abimiz çok güzel yorumlamıs sonuna kadar katılıyorum trafikte o kadar uyuyan adamlar varki hele % 70 0 i sinyal vermeden dönüş yapıyor
-
pazar günü şeridimde giderken içinde 4 tane yaratık olan bir honda civic önüme kırdı ön camdan bir orta parmak kaldırdı. Sizce amacı neydi bu mahlukatın. İnsanlar hadi çık şurdan diye üstümüze kırdığında düşsek ne olacağını kestiremeyecek kadar bilinçsiz olamaz. kasıt var ise de sebep ne acaba.
Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS
-
daparadoks adlı üyeden alıntı
pazar günü şeridimde giderken içinde 4 tane yaratık olan bir honda civic önüme kırdı ön camdan bir orta parmak kaldırdı. Sizce amacı neydi bu mahlukatın. İnsanlar hadi çık şurdan diye üstümüze kırdığında düşsek ne olacağını kestiremeyecek kadar bilinçsiz olamaz. kasıt var ise de sebep ne acaba.
sana yapılanın aynısını bana çarşamba günü yaptı arkadaş tam soldan tam sağa direk önüme kırdı yetiştim yanına baktım pis pis gülüyor sürat 80km sıyırdı geçti iyi bi kalay attım
-
geçen hafta kazadan sonra motosiklete ilk bindiğim günlerde, Dinar'dan çıktım Isparta'ya doğru gidiyorum, sakin sakin müzik var, Kask açık 70-80 km ile. Arkamdan TIR geliyor tabi ben istifimi hiç bozmuyorum bir süre takip ettikten sonra sinyalini verdi, nizami bir şekilde sollamaya başladı, dorsenin hizasına geldiğimde sollamasını kolaylaştırmak için gaz kestim aynı anda aynaya baktım 34 plakalı şirket aracı olduğu belli Symbol, makas atıyormuş TIRın arkasından sağ şeride bir attı kendini dibime kadar geldi selektör yapıyor
baktım TIRla aramıza girecek yeni taktırdığım çift SEGER kornaya bir bastım TIR şoförü de gördü 3. vitese düştüm gazı açtım adam arkamda kaldı. yanıma geldiğinde açtım ağzımı
. Hiç duymadığı konulardan bahsettim, gazladı gitti. Burdur yoluna saptı da kendini kurtardı. Yoksa ilerde kesin polise aldırırdım onu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)