Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgar Tirbünlü Kask

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS

    Malezya ‘lı tasarımcı Wai Hoong Leng motosiklet üzerinde kullandığınız telsiz, mp3 çalar, telefon, GPS gibi aksesuarlarınızı aracınızı sürerken şarj etmenize olanak sağlayan değişik bir kask tasarımı ile karşımızda.

    Kaska yerleştirilen ufak rüzgar tirbünü seyir esnasında aldığı havayı elektrik enerjisine döndürmekte.

    Ödüllü Greener Gadgets tasarım yarışması için tasarlanan kask prototipi oldukça ilginç ve faydalı. Yeşil enerjinin kullanım alanlarının gitgide yaygınlaşması geleceğimiz açısından çok önemli.




    Hazırlanan diğer prototipleri incelemek için tıklayınız.


    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    alem nerelere gitmiş yau
    biz nerdeyiz off off
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    süper bi icat fikir güzel tribünler ses yapmıyosa kullanışlı olabilir

  4. #4
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bu tasarım olduğu yerde durup üzerinden akan havayı elektrik enerjisine çeviren rüzgar tirbünlerinden farklı.Kaskın içindeki düzeneğe girecek olan hava aerodinamik direnç (drag) oluşması demek.Bu da çok az da olsa daha fazla benzin yakmanız demek.Böyle çözümlerin yeşil enerjiyle falan alakası yok.

    Üstüne üstlük kaskın asli görevi olan içindeki kafayı korumak amacından ödün vermesi, ağırlığının artması (boyun için asla iyi değil bu) ve ağırlık dağılımının bozulması gibi sorunlar var.Dolayısıyla mantıklı bir proje değil.Yapılış amacı dikkat çekmek olsa gerek.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #5
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Shrieker


    Eğer illa telefon şarj edicem diyorsan motordan çıkış al. Motorda zaten ,rüzgar enerjisini olmasa da hareket enerjisini , elektrik enerjisine çeviren bir dinamo var.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #6

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Newenough'ta uzun zamandır buna benzer bir şey görüyorum. Kaska takılıyormuş, rüzgar gelince içindeki pervane dönüp LED'leri yakıyormuş. Kask ışığı yani.

    Ama pek rağbet görmedi herhalde çünkü fiyatını düşürdükçe düşürüyorlar. En son dört dolara indirdiler. İşte adresi: http://www.newenough.com/closeouts/h...met_light.html



    [B]J şimdi asker[/B]

  7. #7
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    seerreeefsizim dusunmustum
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Moto-Zeta Heran kanuni tiger olabilir
    alttaki kask ve extradan takılan zımbırtı güzelmişte malum gösterişe önem veren cok
    [COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::

  9. #9
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tasarım olduğu yerde durup üzerinden akan havayı elektrik enerjisine çeviren rüzgar tirbünlerinden farklı.Kaskın içindeki düzeneğe girecek olan hava aerodinamik direnç (drag) oluşması demek.Bu da çok az da olsa daha fazla benzin yakmanız demek.Böyle çözümlerin yeşil enerjiyle falan alakası yok.

    Üstüne üstlük kaskın asli görevi olan içindeki kafayı korumak amacından ödün vermesi, ağırlığının artması (boyun için asla iyi değil bu) ve ağırlık dağılımının bozulması gibi sorunlar var.Dolayısıyla mantıklı bir proje değil.Yapılış amacı dikkat çekmek olsa gerek.
    benzin tüketimiyle konunu hiçbir alakası yok. oradan oluşacak direnç 1-2 kuruş belki fark ettirir..
    ağırlığı konusunda bilgim yok. ancak ciddi bir değişimi olacağını da sanmıyorum. ayrıca kaskın sağlamlığına da negatif bir etkisi olması için hiçbir sebep yok.

    üreten zihniyetin önünde saygıyla eğiliyorum.

  10. #10
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Boyle cevat kelle modlu kasklar cıkartırlarmıs, iste motor surerken aynı anda tras olun, muzik dinleyin, internete girin, "kahve yapan kask!" falan pff...

    Herseyi gectim, 200'le giderken o kucucuk pervanenin kac db ses cıkartacagını hic dusunduler mi acaba.

    Motosiklette illa birseyler sarj edecekseniz; dinamo denen birsey var.

    Ureten zihniyetin onunde guluyorum (:

  11. #11
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Cincır (Yabancı dilde nasıl yazılır bilemicem, asla düşemezseniz bundan denilipte Bush'un düşebildiği alet)gibi yüzyılın icadı olmaya aday bir buluş listesine eklenebilitesi yüksek bir ürün sanki..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Şubat 2009
    Motosikleti
    yamaha yzf r1
    bu elektirigi direkt beyine vermesin

  13. #13
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ureten zihniyetin onunde guluyorum (:
    ben ise tüketen zihniyetin önünde ağlıyorum :(

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    yaa ne alakası var

    ben şu anda bilgisayarın başında otururken; 2 saat tepemdeki ışığı söndürerek bu kaskın dünya turu yapmasından daha çok enerji tasarrufunda bulunurum

    ayrıca o kask açık olduğundan dolayı benim gözümde bi kat daha düştü

  15. #15
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    aslında dinamodan gelen elektik vizordeki bugu onleyici rezistanslara verilse bugu sorunu ortadan kalkar. hoş bugu onleyici spreyler de aynı etkiyi yapıyor olabilir kullanmadıgım için bilemiyorum. ama spreylerin motosiklet dururken cok da işe yaracayagını sanmam.

    aslında giderken degil de dururken bugu sorunu daha çok oluyor. bu yüzden sisteme hızlı giderken sarj olacak dururken de rezistansları ısıtacak bir pil (nokia blc-5 pili gibi hafif) eklense icad tam olur.

    böyle bir ürün olsa ben alırım. varsın kaskı 300 gr agırlaştırsın.

  16. #16
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    Alıntı berk_r1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu elektirigi direkt beyine vermesin
    muhhahaha koptum ya
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  17. #17
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı alkadras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin tüketimiyle konunu hiçbir alakası yok. oradan oluşacak direnç 1-2 kuruş belki fark ettirir..
    ağırlığı konusunda bilgim yok. ancak ciddi bir değişimi olacağını da sanmıyorum. ayrıca kaskın sağlamlığına da negatif bir etkisi olması için hiçbir sebep yok.

    üreten zihniyetin önünde saygıyla eğiliyorum.
    Benzin tüketimini bilmem de...

    1-Kaska konulan bir pervane shrieker'ın da dediği gibi direnç üretir. Bu da kaskta en önemli şey olan aerodinamiye zarar verir. Kafanızı sürekli geri çeker.

    2-Ekstradan tertibat , ekstradan ağırlık demektir. Kask için gereken en son şey ağırlıktır.

    3-Ekstradan tertibat aynı zamanda ektradan ses demektir.

    100'ü geçmeyen bir motosiklet sürüyorsanız , bunlar sorun olmayabilir. Fakat eğer , örneğin bir yarış motosikleti sürüyorsanız , kaskınızın tamamen ayrodinamik olması gereklidir.

    Kasklar ayrodinamisi düşünülerek , hafifliği göz önünde bulundurulup , en güvenli olacak şekilde üretilirler.

    Bu şekilde bir telefon şarj cihazı , kaskta aranan en son şey olacaktır.
    Tamamen saçmasapan bir tasarım.
    Kask güvenlik için takılır.

    Bunu motosiklete takılan bir aksesuar olarak üretseydi , mantıklı karşılardım.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  18. #18

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    güzel bir düşünce gerçekten kutluyorum fakat aklıma takılan bişey elektirik dalgaları radyoaktif olduğundan beyine bi zararı dokunurmu burada oluşacak akımın onuda düşünmüştür herhalde adam ödül almış. ..
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  19. #19
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Exactly...

    Solar panel correct.


  20. #20
    agokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    ankara-adana
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 classic
    pervane (fırfırik) yerine solar panel de olabilir. ağırlığı da çözmek sorun olmayacaktır, yeterki güvenlikten ödün verilmesin. ayrıca dönen pervane kafayı geriye itmez öyle olasydı pervaneli uçaklar yeterli hıza ulaşmakata zorlanırlardı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler