Motosikletçiler Ehliyet Sisteminin Değiştirilmesini İstiyor
-
Admin
Motosiklet kazalarının önlenmesi için eğitim çalışmalarının hızlandırılması gerektiğini söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, "Ehliyet edinme sisteminin de değiştirilmesi gerekiyor. Önümüzdeki günlerde AB ülkelerinde yürürlüğe girecek olan sistem bize de örnek olabilir" dedi.
Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaşması ve kazalarının önlenmesi için MOTED harekete geçti. Bunun için bir eylem planı oluşturan MOTED ilk etapta motor hacmi 250 cc'ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yeniden yüzde 8'e indirilmesini sağladı. MOTED şimdi de ehliyet sisteminin değişirilmesi için çalışmalar yapıyor. Motosiklet kazalarının önlenmesi için eğitim çalışmalarının hızlandırılması gerektiğini söyleyen MOTED Başkanı Ali Erokan Karakoç, "Ehliyet edinme sisteminin de değiştirilmesi gerekiyor. Önümüzdeki günlerde Avrupa Birliği ülkelerinde yürürlüğe girecek olan sistem bize de örnek olabilir" dedi.
Türkiye'de uygulanan motosiklet sürücü ehliyeti mevzuatının hiç bir güvenlik önlemi sunmadığı söyleyen Karakoç, "Mevzuatın AB standartlarına uyumlaştırılması için uzun süredir yapılan çalışmaların hızla tamamlanarak yürürlüğe konması gerekir. Ehliyet sınavının ana amacı güvenli motosiklet kullanmak için gereken minimum bilgi ve beceriye sahip olmaktır. Dolayısıyla, ehliyet sınavının bunu tam olarak sağlayacak biçimde tasarlanmış olmasının büyük önemi var" diye konuştu.
Motosiklet ehliyeti almak için zorunlu kılınacak teorik ve pratik eğitimin içeriğinin, bu konuda uzmanlaşmış kişi ve kurumların katılacağı bir çalışma grubuyla yenilenmesi gerektiğinin altını çizen Ali Erokan Karakoç, AB ülkelerinde uygulanan ve önümüzdeki günlerde üzerinde bazı değişiklikler yapılacak olan sistemin Türkiye'ye de örnek olabileceğini söyledi. MOTED Başkanı Karakoç, "AB'de hazırlanan sistem motosiklet ehliyeti sahibi olabilmek için yaş ve tecrübeye bağlı olarak çeşitli güçlerde motosiklet kullanımına izin tanıyor" dedi.
MOTED Başkanı Karakoç'un verdiği bilgiye göre AB ülkelerinde uygulanan sistem yapılacak değişiklikler ile şöyle:
"14 - 16 yaş aralığındaki bir aday 7 saatlik bir eğitim sonrası tabi tutulacağı sınavda başarılı olması halinde en fazla 50 cc motor hacminde ve saatte 45 km'yi geçmeyen hıza sahip 'Moped'leri kullanabileceği 'AM' sınıfı bir ehliyete sahip olacak. 51 - 125 cc aralığında ve 15 bg motor gücünden küçük bir motosiklet kullanmak için alınması gereken 'A1' sınıfı ehliyet için en az 16 yaşında olmak gerekiyor. Bu sınıftaki ehliyete erişim için 15 saatlik bir eğitim sonrası yapılacak sınavda başarılı olma şartı aranıyor. 35 kW (47 bg) üzeri bir motosiklet kullanabilmek için belirlenmiş en küçük yaş 18. 18 yaşında ve 'AM' ya da 'A1' sınıfı ehliyete sahip bir kişinin ve 20 saatlik bir eğitim sonrası tabi tutulacağı sınavda başarılı olması durumunda almaya hak kazanacağı ehliyet sınıfı A2. 35 kW (47 bg) üzeri bir ehliyet için ise en az 20 yaş sınırı öneriliyor. 20 yaş ve üzeri daha önce motosiklet ehliyeti almamış bir kişi 24 saatlik bir eğitim ve sınav ile 'A' sınıfı ehliyete hak kazanabilir. Aday 'B' sınıfı ehliyete sahip ise 4 saatlik eğitim sonrası tabi tutulacağı sınavda başarılı olması durumunda 'AM' sınıfı bir ehliyete sahip olarak 50 cc motor hacminde 'Moped'leri kullanabilecek. Yine Aday 'B'sınıfı ehliyete sahip ise 7 saatlik bir eğitim sonrası tabi tutulacağı sınavda başarılı olması durumunda 'A1' sınıfı bir ehliyete sahip olacak."
Ülkemizde de uygulanması gereken sistem hem küçük yaştan itibaren kontrollü bir motosiklet kullanımını teşvik ediyor, hem de sürücünün eğitimsiz ve tecrübesiz olarak her türlü motosikleti kullanabilmesini engelliyor.
Reklamlar
-
a2 olanları kapsayan birşey yok gibi gözüküyor o yüzden benim için fark etmez fakat yeni başlayanların daha eğitimli olarak yola çıkacak olması beni sevindiriyor umarım eğitim standartı artar ve kazalar azalır sistem şimdiki gibi çalışacaksa aynı mok un laciverti der geçerim böyle olmaması dileğiyle vatana millete hayırlı olsun
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
a2 olanları kapsayan birşey yok gibi gözüküyor o yüzden benim için fark etmez fakat yeni başlayanların daha eğitimli olarak yola çıkacak olması beni sevindiriyor umarım eğitim standartı artar ve kazalar azalır sistem şimdiki gibi çalışacaksa aynı mok un laciverti der geçerim böyle olmaması dileğiyle vatana millete hayırlı olsun
aynen katılıyorum + olarak ise umarım bize yanı ulkemızde bu eğitimin faydasını büyük ölçüde görürüz.
biraz konu dışı olabilir ama birşey sormak istiyorum .9 senelik A2-B ehliyet sahibiyim suan ehliyetım kırık catlak vazıyette . Ayrıca şimdiki ehliyetlerde tc no da yazıyormuş . eski ehliyetimi değiştirebilme imkanım varmı? var ise ücretli mi?
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
51 - 125 cc aralığında ve 15 bg motor gücünden küçük bir motosiklet kullanmak için alınması gereken 'A1' sınıfı ehliyet için en az 16 yaşında olmak gerekiyor. Bu sınıftaki ehliyete erişim için 15 saatlik bir eğitim sonrası yapılacak sınavda başarılı olma şartı aranıyor.
bu kanun şimdide geçerlimi yoksa budamı yeni kanunun içinde ???
mondial kanuni benzerlerine inat HONDA.senle daha nice 20. yıllara ...
-
Raphae1 adlı üyeden alıntı
aynen katılıyorum + olarak ise umarım bize yanı ulkemızde bu eğitimin faydasını büyük ölçüde görürüz.
biraz konu dışı olabilir ama birşey sormak istiyorum .9 senelik A2-B ehliyet sahibiyim suan ehliyetım kırık catlak vazıyette . Ayrıca şimdiki ehliyetlerde tc no da yazıyormuş . eski ehliyetimi değiştirebilme imkanım varmı? var ise ücretli mi?
onunla beraber 2adet te resimle trafik şubeye git 65 tl falan sanırım bende 9 yıllık ehliyetliyim fakat ben ehliyet alırken resmen bakkaldan almış gibi bi sistem vardı şimdi değişen sadece sınav prosedürü o zorlaştı yani ama az birşey teorik ve pratik bilgisi olan gene zorlanmadan alır. ben ehliyet aldığımda gerçeten çok acamiydim fakat geçen zaman zarfında ehliyetin de verdiği özgüvenle gerçekten çok ilerlettim şöförlüğümü kendimi övmek gibi olmasın fakat yapmdığım yol kalmadı umarım bundan sonra bu işler düzelir ve ehliyet alanlar eğitimle bilinçli olur
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
yaza kadar ülkemizde yürürlüğe girer inş
-
A-2 Diye birşey olmaması lazım.. A-2 Olması için A-1 olması lazım... A-1 Var bizim mevzuatta ama elktrikli bisiklet gibi bişeyler yazıyo karşısında.
Tamamen saçmalık...
Direk A diyeceksin geçeceksin. Yurtdışında sorun yaşıyoruz bu A nın yanındaki 2 yüzünden.. Orda A-1 var yeni başlayanlar için. Bütün cc' ler için A var. Polis soruyor Almanyada "Bizde A-2 Yok bu ne demek" diye_? CC sınırlaması mı var diye merak ediyor haklı olarak...
-
Motosiklet Eğitmeni
Bunlari 3 sene önce yazdik.
Burada yazdik hem de.
Ancak bugün konusuluyor.
Yalniz bazi seyler saçmalik olmus.
B sinifi ehliyet sahibi birisinin mopet tûrü için ayrica sinav geçmesi saçmalik.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
her şey iyi güzelde o 14-16 yaş arası amatör ehliyet sınıfının kısaltmasını umarım değiştirir ve öyle resmileştirmezler.ben okurken yüzüm kızardı.
not:belki de ben çok fesat bi insanım her şeyi istediğim tarafa çekiyorumdur...
-
Kanun güzel ancak sınavın zorluk dercesi bundan çok daha önemli. Şu andaki en büyük problem araları 10 m olan 5 - 6 kukadan geçerek ehliyet sahibi olunabilmesi. Normalde saat 50 km hızlar geçilebilecek kukaları sınava gidenler yürüme hızında zar zor geçebiliyorlar. Sınav, adayın motosiklet kullanabilmek için yeterli tekniğe sahip olup olmadığını ölçemiyor. Bence adaylara go kart pisti gibi bir parkur verilmeli ve makul bir sürede parkuru tamamlamaları istenmeli. Arada yapacakları hatalardan da puan kırılarak sonuçta bir sürüş puanı çıkarılmalı. Bunun geçene de trafik içerisinde ikinci bir sınav yapılmalı. Öyle kontra tekniğinden bile bihaber insanlara ehliyet verilip sokağa salınmamalı.
-
Benim küçük kardeşim vienada yaşıyor ordaki uygulamada aynı böyle kendisi şuan 50cc motor kullana biliyor orda. Türkiyede 600cc kullanıyor . Bence Gerekli bir uygulama Başarılı buluyorum...
-
Bu kanun güzel olacak inş.
-
Bence 500cc + motor icin ayri bir ehloyet sistemi olmali ve en az 3 sene dusuk cc li motosiklet ehliyeti sahibi olunmasi sarti olmali.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
şu anki sistemin yeterli olmadığını vede çok kolay ehliyet verildiğini kör sultan bile görüyor fakat bizim yetkililerimiz görmüyor neden, çünkü böyle saglam bir yasa ve ehliyet almak için adam gibi bir eğitim verilirse vatandaşın keyfi kaçıcak keyifle birlikte oylar kaçıcak.
Ey Mehmed ! Ahmed-i Muhtar'ın Mucizeleriyle
Umarım Galip Olur Din Düşmanlarına Devletim "
F.S.M.HAN
-
coq adlı üyeden alıntı
Bunlari 3 sene önce yazdik.
Burada yazdik hem de.
Ancak bugün konusuluyor.
Yalniz bazi seyler saçmalik olmus.
B sinifi ehliyet sahibi birisinin mopet tûrü için ayrica sinav geçmesi saçmalik.
3 sene sonra yine konusucan yine yazican..
Varmisin iddaasina?
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
arkadaşlar bu uygulama ne zaman yürürlülüğe girecekmiş?
-
Bu kanunun yürürlüğe girme ihtimali nedir ? Ve ne zaman girer bu konuda bilgili olan bir arkadaş var mı ?
-
Bu konu hakkında bilgisi olan yok sanırım
-
sistem guzel ama kursa gıdıp pazarlıga oturunca o zaman egıtım vermehyelım fıyatta cuzı mıktar ındırım denılınce her sey bastan kopup gıdıyor zaten.
-
ben 16 yaşındayım kendimi bildiğim bileli sürüyorum ve 2 defa ceza yedim allaha şükür bi kere kaza yaptım oda benden kaynaklanmıyo arkamdaki geri zekalı çakılın üstünde arkasına döndü dengeyi bozdu bence bu sistem saçmalık kaç defa sınava gircez biz benm bi senem kaldı şu ehliyeti alayım da ne bok yerlerse yesinler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler