Motosiklet Sektöründe Fuar Umudu - Moted Vergi İndirimi İstedi
-
Admin
Motosiklet Endüstrisi Derneği, yeni yönetimini kamuoyuna sunmak, 2008 yılı değerlendirmesi ve 2009 yılı hedeflerini açıklamak için basın toplantısı düzenledi. MOTED Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Kutluay, Başkan Yardımcısı Mehmet Ergene, Muhasip Üye Simay Alsan, Genel Sekreteri Metin Kalkavan ve Dünya Fuar Yapım Genel Müdürü Murat Demirtaş’ın katıldığı toplantıda, 5-9 Şubat tarihleri arasında CNR’de düzenlenecek Motoplus Fuarı’nın sektörde yaşanan sıkıntıların ortadan kaldırılmasında önemli bir dönüm noktası olacağı açıklandı.
Motosiklet Endüstrisi Derneği’nin amacını, “Sektörün bulunduğu noktayı yükseltmek, motosiklet kültürünü geliştirmek, kullanım ve satışı arttırmak, sektörün hedeflerini kamuoyuna duyurmak” olarak açıklayan Dernek Başkanı Kadir Kutluay, yönetim olarak yeni dönem hedeflerinin de “Motosiklet pazarının genişlemesi ve sektörün önündeki engellerin kaldırılması olduğu belirtilerek, öncelikle motosikletin bir sektör olduğunun kabul edilmesi için çalışmak” olarak sıraladı.
Kayıtlı Motosiklet Sayısı: 1.8 Milyon
Türkiye’de her bin kişiye 25 motosiklet düştüğünü söyleyen Kutluay, “Amacımız bu rakamı komşumuz Yunanistan seviyesine çıkarmak. Yunanistan’da her bin kişiye 75 motosiklet düşüyor. 1.8 milyon olan kayıtlı motor sayısının arttırılması için de; kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerle işbirliği yapılarak, motosikletin sevdirilmesi ve tehlikeli bir ürün olarak görülmemesi üzerinde çalışacağız. Fiziki şartların düzenlemesi ile birlikte motosiklet kullanıcılarının sayısının artacağını düşünüyoruz” dedi.
2008 yılı motosiklet sektörü açısından değerlendirildiğinde; sektörde, perakende bazında %10’luk bir büyüme olduğunu kaydedildi. Segmentlere ayrıldığında; Scooterlar için %30 olan büyüme, 250 cc ve üzeri motorlarda ise düşüş gösterdi. Dönem başında 160 bin olan satış öngörüsünün aşıldığı, son verilere göre yılın 180 binlik bir satışla kapanacağı belirtildi. 2009’da finansal krizin özellikle 250cc ve üstü motorlarda kendini hissettireceği belirtilirken, önümüzdeki yıl için 110-120 binlik bir hedef öngörüldü. Toplantıda; kriz ortamlarında, sektördeki tüm oyuncuların bir araya gelmesinin, MOTED gibi sivil toplum kuruluşlarının da desteği ile olumlu sonuçlar doğuracağı üzerinde de duruldu.
Motoplus sektöre büyük ivme kazandıracak
Toplantıda ayrıca; 5-8 Şubat 2009 tarihlerinde düzenlenecek Moto Plus Motosiklet Fuarı ile ilgili de konuşuldu. Geçtiğimiz yıllara göre daha erken gerçekleşecek fuar ile birlikte, sektördeki canlılığın artacağı, motosiklet sezonunun daha erken başlayacağına değinildi.
Kaynak: İHA
Reklamlar
-
ınsallah vergıler azalır otv azlır bızlerde daha kalıtelı motorlara bınebılırız...hem boylelıkle 1000 kısıye dusen motosıklet sayısıda artar...arabalardan cok daha az yakıtla aynı km yı gıden motorsıkletler her sekılde ayrıcalıklı olmalı bnce...hem cok daha az cevre kırlılıgı olucak hem trafık sıkısıklıgı ortadan kalkıcak hemde dunya petrol rezervlerı cok daha ekonomık kullanılmıs olacak...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
Ben vergi indirimi olsa bile firmaların bunu fiyatlarına en fazla geçici indirim olarak yansıtacağını düşünüyorum.Hatta o bile olmaz.2006'da yapılan vergi zammı tedavi edilemeyecek şekilde topal bıraktı motosiklet sektörünü.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Vergi indiriminden daha fazla indirim yapılmalı.
-
inşallah inrimler gerçekleşir... herkes motorcu olur... bizlerde daha kaliteli motosikletlere bineriz... katılıyorum yani ,,,,,,,,,,
-
Türkiye’de her bin kişiye 25 motosiklet düştüğünü söyleyen Kutluay, “Amacımız bu rakamı komşumuz Yunanistan seviyesine çıkarmak. Yunanistan’da her bin kişiye 75 motosiklet düşüyor. 1.8 milyon olan kayıtlı motor sayısının arttırılması için de; kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerle işbirliği yapılarak, motosikletin sevdirilmesi ve tehlikeli bir ürün olarak görülmemesi üzerinde çalışacağız. Fiziki şartların düzenlemesi ile birlikte motosiklet kullanıcılarının sayısının artacağını düşünüyoruz” dedi.
hayal bunlar.
umarım hayalleri gerçekleşir.
-
Vergi indirimi olsa bile, firmalarin fiyatlarini dusucereklerini sanmiyorum. Vergi dusurmek demek, sadece motor firmalarinin kar marjini artitirir malasef ki.
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Ben vergi indirimi olsa bile firmaların bunu fiyatlarına en fazla geçici indirim olarak yansıtacağını düşünüyorum.Hatta o bile olmaz.2006'da yapılan vergi zammı tedavi edilemeyecek şekilde topal bıraktı motosiklet sektörünü.
flying hellfish adlı üyeden alıntı
Vergi indirimi olsa bile, firmalarin fiyatlarini dusucereklerini sanmiyorum. Vergi dusurmek demek, sadece motor firmalarinin kar marjini artitirir malasef ki.
Bu yazılara aynen imzamı atarım.Kendi kar marjlarından bugüne kadar hiç indirim yaptılarmıki,vergi indiriminden sonra yapsınlar? Dahada arttıracaklarından hiç şüpheniz olmasın.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
Valla bu krizde indirim yapmazlarsa biraz zor motosiklet satarlar kendileri bilir karşıdan bakarlar mağazalarındaki motorlara
-
01 Aralık 2008, 14:27
#10
2009 modellerin rakamları orta segmentteki lüx araçlara denk olacak, o yüzden ÖTV ile yada fonlarla alakalı acil birşeyler yapılması gerekiyor. Fakat böyle bir uygulama kabul görürse diğer sektörlerde devreye girip işi zora koşturabilirler!!!
-
01 Aralık 2008, 15:55
#11
sevmemekle birlikte,üç tekerlekli motosikletlerin kullanıcı sayısını arttırabileceğini düşünüyorum.
güzel bakan , güzel görür.
-
01 Aralık 2008, 22:42
#12
hadi bakalım, hayırlısı olsunda..
-
02 Aralık 2008, 01:30
#13
eyer fiyatları düşük tutarlarsa bir tourig makina alacağım, ama sanmam makul düzeye düşeceğini
-
07 Aralık 2008, 15:15
#14
inanıyorum ki devlet sadece rantını düşünen işletme gibi hareket ediyor ve motosiklet kullanımının artması demek benzin tüketiminde azalma ve devletin aldığı okkalı vergide azalma demek bu da devletin işine gelmeyeceğinden; insan için, doğa için, temiz bir çevre ve gelecek için faydalı şeylere pek karar almaz bu devlet..
Motosiklet firmalarına gelince, onlar da rant için çalışıyor ve burdaki ana fikir rant olunca çinlilerde gelip büyük ve kaliteli firmaların elinden alıyor ekmeklerini niyetleri ne ise müstehaklarını buluyorlar.
Bazılarının insanlara hizmet etmek kavramından anladığı şey insanlardan alabildikleri kadar daha fazla para almak..
Motosikletteki, benzindeki ötv ve bilimum vergileri kınıyorum. Rabbi rant olanları kınıyorum.
ikinci el kullanmak kendi yağınla kavrulmak lazım aslında..
-
07 Aralık 2008, 15:23
#15
Arabalar artık sıkmaya başladı.
Baktıgımızda 0 arabaların fiyatları 20.000 ytl'den başlıyor.
Motosiklet firmalarına yapılacak indirimler bizim için iyi olur.
Yollarda daha çok motosiklet görürüz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler