Bloodhound Projesi - 1600 km/s Hız Hayal mi?
-
Reklamlar
-
karada 1600......
-
-
Kara hız rekor denemeleri asla bitmeyecek bir uğraşıdır. Bu adamlar 1600 km/sa hıza ulaşsalar birisi 1601 yapmaya çalışacaktır.
Aslında karada ses hızı bundan yıllar önce Amerikalılar tarafından kırılmıştı ancak rekor tescil edilememişti. Bunun sebebi rekorun her 2 yönde 2 saat içinde tekrar gerçekleştirilmesi gerekir ve aracın 4 tekerlekli olması gerekir. Amerikalılar bunu tek yönde ve 3 tekerlekli bir arçala yapmışlardı.
-
yucika adlı üyeden alıntı
Kara hız rekor denemeleri asla bitmeyecek bir uğraşıdır. Bu adamlar 1600 km/sa hıza ulaşsalar birisi 1601 yapmaya çalışacaktır.
Aslında karada ses hızı bundan yıllar önce Amerikalılar tarafından kırılmıştı ancak rekor tescil edilememişti. Bunun sebebi rekorun her 2 yönde 2 saat içinde tekrar gerçekleştirilmesi gerekir ve aracın 4 tekerlekli olması gerekir. Amerikalılar bunu tek yönde ve 3 tekerlekli bir arçala yapmışlardı.
benim bildiğim o rekor sahrada 3 tekerli batman arabası tipinde bir arabayla kırılmıştı ama araba olması için 4 teker de yanlışın var hocam 3 teker de araba sınıfını giriyo ki japonya da felan dolu 3 teker tek kişilik arabalar.
Its not the same, takes two to know Two to know, two to know Why cant you see? Arnold layne...
Syd Barrett
-
-
ingiliz aklı işte parayı payılcaklar sonra çıkacakalr 1600km ee sonra kaldırın garaja ne anlamı var
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
tamam o hızı yaptı mesela kullanılsa kullanılsa buzullarda bizim e 5 de bu nasıl kullanılcak araba yani şaka bi yana diireksiyon hakımıyetı de zordur o aletin
-
Roketin yatay eksende gideni
-
bladebj adlı üyeden alıntı
benim bildiğim o rekor sahrada 3 tekerli batman arabası tipinde bir arabayla kırılmıştı ama araba olması için 4 teker de yanlışın var hocam 3 teker de araba sınıfını giriyo ki japonya da felan dolu 3 teker tek kişilik arabalar.
Hayır amerikalıların 70 li yıllarda kırdığı tescilsiz rekordan bahsediyorum. Hava kuvvetlerinden 6 adet sidewinder roketi ile takviye ettikleri jet motorlu araçla ses hızını aşmışlardı. Thurust SSC ise ingilizler tarafında yapılan çift jet motorlu ancak yine dört tekerlekli bir araçtı. Hatta yönlendirme arka tekerlerde yapılıyordu. Aracın 3 tekerlekli gibi gözükmesinin sebebi arkaya 2 tekerin tandem yerleştirilmesinden kaynaklanıyor olabilir.
Yukarıdaki resimlere bakarsanız bu aracında 4 tekerlekli olduğunu görürsünüz. Özellikle rüzgar sürtünme testini gösteren renkli resimde tekerlekler ve tekerlekleri oluşturduğu hava direnci görülmektedir. 4 yerine 3 teker kullanılmasıda bu nedenle kabul edilmiyor bildiğim kadarıyla.
Konuyu araştıracağım eğer bulabilirsem daha detaylı bilgi vermeye çalışırım.
Aşağıdaki linkte bu konunu tarihçesi yer alıyor (ing) isteyen bakabilir.
Benim bahsettiğim araç 1979 yılında karada sesten hızlı giden Budweiser rocket car Bu araç karada ilk defa sesten hızlı giden araç olma ünvanına sahiptir ama rekoru tescil edilmemiştir.
Aşağıdaki Link
-
tek problem o aracı herkesin kullanamayacak olması. zaten çok gereksiz bir proje.
tekerleğin üstünde bi şekilde o sürate çıkar elbette. yeterki yeterli motor gücü olsun. bir de o ivmeye dayanacak adam.
sıkıyosa gövdesinin üstünde çıksınlar o sürate
-
Hız rekoru için test Türkiye'de yapılabilir
Bloodhound ekibi test aşaması için de hummalı bir çalışmaya girdi. Tüm dünya genelinde bu süper aracın çıkabileceği en yüksek hıza uygun zeminler inceleniyor. Belirtilen hızlara çıkılabilmesi için zeminin kusursuz bir düzgünlükte ve en az 16km civarında bir uzunluğa sahip olması gerekiyor. Son üç yıl boyunca da zeminin kuru kalmış olması şart koşuluyor. Öte yandan çevredeki yaşam şartları, teknik yeterlilikler ve güvenlik imkanları da test sürecini etkileyecek diğer seçim kriterleri.
Şu an için ekibin belirlediği 14 farklı nokta var. Bunlardan 8 tanesi Amerika'da, 4 tanesi Avustralya'da, birisi Güney Afrika ve birisi de Türkiye'de.
Projeyle ilgili detaylar için: www.bloodhoundssc.com
-
Yeni görüntüler ilk mesaja eklendi.
-
Hiç gereksiz değildir bu tarz denemeler, o halde 300 km hız yapacak motosiklet de gereksiz, uzay araştırmaları da gereksiz.
-
yapılan her çalışmanın mantıgı olmalı ama bunda mantık yok nerede kullanacaksın bu aleti ne için hangi amaca hizmet önüne gelen ilk virajda nediyeceksin yusufumu anacaksın?sürekli
-
arkadaşlar adamlar bu aracı yollarda kullanmak için değil ellerindeki teknolojinin ne kadar gelişmiş olduğunu göstermek için yapıyorlar prestij anlayacagınız. bırakın e5 amerikadaki otobanlarda dahi gidemez. buzulda denemelerinin nedeni ise sürtünmenin en az olduğu yatay düzlemdir
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)